jouduin lopettamaan marsuni koska makasi kyljellään jalat ojossa ja kouristi niskaa taakepäin ajoittain. joi kyllä kun ruiskulla juotti ym. "tajuissaan" oli mutta ei liikkunut. onko kellään ollut samanlaista tapausta, mikä oli vikana? :(
halvaus?
13
3277
Vastaukset
- edrftg
harmi, että marsullesi kävi noin... =( mulle kävi niin että kun marsu oli pitänyt nukuttaa niin sitten kun se heräs niin takajalat oliki halvaantunu... =( se kuoli. mutta koita jaksaa!
- horsegirl92
tosi surullista!=(.mun marsulla ei oo mitään halvaantumisia.
- iloinen marsun omistaja
Mun siskolle on käyny kaks kertaa noin marsujen kanssa. Mulle ei oo käyny noin, mut kuitenkin.
SURULLISTA! multa on jouduttu lopettamaan yksi Piki
niminen marsu. Koita vaan kestää. Mä sain uuden marsun ja suren kuitenkin entisen marsuni menetystä. - maasunen
voi voi tosi surullista kun sun marsus kuoli=(=(
mun marsuni kuoli niin että se maka skyljellään ja sätki ja sitten soitettiin eläinlääkärille niin se sanoi että se on ehkä suolitukos tai sit sille tuli sydäri=(0(=(- tytteli
Meillä oli kanssa noita oireita, että makas kyljellään ja sätki, takajalat ihan ojossa. Meijän marsu kuoli ihan parissa minuutissa, ettei keritty edes soittamaan lekurille. Mutta meijän marsulla oli keuhkotulehdus ja epäillään, että niihin liittyviin komplikaatioihin myös kuoli. Onneksi sai sitten kotona kuolla.
- TIIA
Marsu voi halvaantua siitä, jos se ei saa riittävästi c-vitamiinia. Annoin kerran naapureilleni marsuni poikasen ja he eivät antanee muuta kuin jyviä ja heinää niin se halvaantui ja ripuloi, mutta minä otin sen hoiviini annoin paljon c-vitamiinia ja tuoreruokaa pieniä määriä niin se virkeni kyllä. Se ei ollut ilmeisesti halvaantunut kokonaan ainoastaan takajalat eivät liikkuneet. Mutta annoin sen marsun takasin heille ja he lupasivat ruokkia oikein, kuinka ollakkaan marsu kuoli jonkun ajan päästä... Se oli elämäni virheistä yksi pahemmista! Mutta voimia sinulle marsusi kanssa ja hauskaa kesää.. T:Tiia
- MRSA
en kai mä turhaan antanut lopettaa???? -eih! meinasin kanssa ite samaa että c-vitamiinin puutetta vaikka saavat sitä juomavedestään joka päivä. eläinlääkäri oli kyllä kans sitä mieltä että ei ole mitään tehtävissä.. :( no se on nyt suojelusenkeli meidän muille marsuille
- TIIA
MRSA kirjoitti:
en kai mä turhaan antanut lopettaa???? -eih! meinasin kanssa ite samaa että c-vitamiinin puutetta vaikka saavat sitä juomavedestään joka päivä. eläinlääkäri oli kyllä kans sitä mieltä että ei ole mitään tehtävissä.. :( no se on nyt suojelusenkeli meidän muille marsuille
No, mutta ehkä siinä ei ollut enään mitään tehtävissä.. ainakin kertomasi perusteella tilanne näytti pahalta :(
Tosiaan nyt se suojaa muita marsujasi pahalta ja onhan sillä nyt varmasti parempi olla.
C-vitamiinista vielä.. En suosittele käytettäväksi veteen laitettua vitamiinia. Itse käytän C-rakeet nimistä jauhetta jota saa eläinkaupasta ja maksaa reilu 9€ Sitä voi antaa suoraan vaikka kurkun päällä kerta annoksina tai sekoittaa pieneen määrään vettä ja pipetillä suuhun.
Onnea ja iloa marsujesi kanssa T: Tiia - MRSA
TIIA kirjoitti:
No, mutta ehkä siinä ei ollut enään mitään tehtävissä.. ainakin kertomasi perusteella tilanne näytti pahalta :(
Tosiaan nyt se suojaa muita marsujasi pahalta ja onhan sillä nyt varmasti parempi olla.
C-vitamiinista vielä.. En suosittele käytettäväksi veteen laitettua vitamiinia. Itse käytän C-rakeet nimistä jauhetta jota saa eläinkaupasta ja maksaa reilu 9€ Sitä voi antaa suoraan vaikka kurkun päällä kerta annoksina tai sekoittaa pieneen määrään vettä ja pipetillä suuhun.
Onnea ja iloa marsujesi kanssa T: Tiiaku meillä 4marsua, hamsteri ja 2kk vauva talossa ni aikaa ei ole paljoa jokaiselle marsulle henk.koht antaa ni paremmin meille sopii veteen sekoitettava vitamiini ym ja kyllä ne on sillä 2vuotta pärjänneetki :) mut kiitos sulle kommenteista ja vinkeistä!
- TIIA
MRSA kirjoitti:
ku meillä 4marsua, hamsteri ja 2kk vauva talossa ni aikaa ei ole paljoa jokaiselle marsulle henk.koht antaa ni paremmin meille sopii veteen sekoitettava vitamiini ym ja kyllä ne on sillä 2vuotta pärjänneetki :) mut kiitos sulle kommenteista ja vinkeistä!
Voithan ripotella sitä vitamiinia vaikkapa tuoreruuan päälle, kun laitat häkkiin sitä ruokaa kuppiin.
Se veteenlaitettava meinaan haihtuu ja yleensä marsut eivät saa tarvitsemaansa määrää. Mutta kylläpä ne kait pärjäilee. Voit tietysti antaa ns. ylimääräiset eläimet pois ja pidät vain niin monta kun pystyt, tiedän että vauva verottaa aikaasi aika rutkasti :)
Mutta onnea ja menestystä:)
- marsumiina
Kun marsuni sai poikasia niin yhdellä poikasista oli juuri nuo samat ongelmat kuin marsullasi. Se kuoli kyllä melkein heti syntymänsä jälkeen. Kun soitimme eläinlääkärille hän sanoi että sillä oli luultavasti aivovaurio. En ole ihan varma tuosta aivovaurio-sanasta koska siitä tapauksesta on pari vuotta, mutta muistaakseni hän sanoi niin.
- MRSA
heippa. mistähän tuollainen aivovaurio voi tulla? eikai ihan itsestään...?
- Itkijänainen
Mun kaverin marsun poikanen kuoli myös halvaukseen...hirveen surullista! Ihan äskön sen kuulin! Voitteko kertoo tarkemmin halvaantumisesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244