Asentelin tuossa koneeseen Ubuntu 24.04 LTS ja kylläpä kone on nopea ja kaikki toimii!
Aikaisemmin oli windows 10 ja piti käyttää ethernet-kaapelin kautta kun wifi katko ja tahmasi. Kone oli myös tosi hidas.
Ubuntu on tajuton helmi
40
726
Vastaukset
- Anonyymi
Ubuntu toimii! Se on loistava!
- Anonyymi
Nyt puhut vähän mutta asiaa!
- Anonyymi
Aivopierut ne vaan jatkuu. Sulla on ollut huonot langattomat käytössä. Mikäli kaikki toimii/on kunnossa, niin käyttöjärjestelmällä on aika vähän merkitystä.
- Anonyymi
Ottaako sailmaalla taas pumpusta?
- Anonyymi
Vanhojen tietokoneiden ylläpito ei kannata
Edeltäjän Windows 7:n tapauksessa tietoturvapäivitykset maksoivat kuitenkin sata dollaria vuodessa kahden viimeisen vuoden ajan eli lähes sata euroa vuodessa.
Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksille on todennäköisesti kannattavampaa vaihtaa tietokoneet heti uusiin Windows 11 -malleihin kuin käyttää rahaa vanhenevien tietokoneiden päivittämiseen, sillä ne olisi muutaman vuoden päästä joka tapauksessa vaihdettava.
Kun Windows 10:een ei enää saada korjauksia kohtalokkaisiin tietoturva-aukkoihin, järjestelmän käytön jatkaminen on liian vaarallista. Jos tietokone ei täytä Windows 11:n vaatimuksia, sitä ei voi myöskään päivittää turvalliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen tietokoneiden ylläpito ei kannata
Edeltäjän Windows 7:n tapauksessa tietoturvapäivitykset maksoivat kuitenkin sata dollaria vuodessa kahden viimeisen vuoden ajan eli lähes sata euroa vuodessa.
Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksille on todennäköisesti kannattavampaa vaihtaa tietokoneet heti uusiin Windows 11 -malleihin kuin käyttää rahaa vanhenevien tietokoneiden päivittämiseen, sillä ne olisi muutaman vuoden päästä joka tapauksessa vaihdettava.
Kun Windows 10:een ei enää saada korjauksia kohtalokkaisiin tietoturva-aukkoihin, järjestelmän käytön jatkaminen on liian vaarallista. Jos tietokone ei täytä Windows 11:n vaatimuksia, sitä ei voi myöskään päivittää turvalliseksi.Koneet jotka ei toimi Windows 11:sta, voidaan päivittää linuxkoneiksi, joka on muutenkin suositeltavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneet jotka ei toimi Windows 11:sta, voidaan päivittää linuxkoneiksi, joka on muutenkin suositeltavaa!
Myös W10 koneet toimii Linuxeilla.
- Anonyymi
Windows oikeesti potee wlan ongelmista! Se on ihan tosiasia!
Käyttöjärjestelmällä on paljon merkitystä! Windows pahin vakoilija mm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös W10 koneet toimii Linuxeilla.
Niin toimii.
- Anonyymi
No, ubuntu on mitä on , entä sitten.
- Anonyymi
UBUNTU ON PARASTA!
- Anonyymi
UBUNTU on loistava!
- Anonyymi
Vaihdoin Ubuntuun!
- Anonyymi
Laitoinkin uusimman Debianin:)
- Anonyymi
Dell koneita saa myös valmiiksi Ubuntulla!
- Anonyymi
Ubuntun käyttö ja levitys pitäisi laissa kieltää.
- Anonyymi
Ja paskat! Sen sun winkuras levitys ja käyttö pitäisi kieltää lailla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paskat! Sen sun winkuras levitys ja käyttö pitäisi kieltää lailla!
Menikö hermo? Windowshan on kamala vakoilia joka pitäisi kieltää lailla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö hermo? Windowshan on kamala vakoilia joka pitäisi kieltää lailla!
No niinhän mä juuri sanoin! Winkura=Windows, jos et viestiäni tajunnut!
- Anonyymi
Ubuntu, Mint, Suse, Deepin ,,, Paljon hyvä Linuxjakeluita!
- Anonyymi
Mulla on Linux Mint useimmissa koneissani, paitsi aivan vanhoissa tehottomissa retrokoneissa ei ole mut ne onkin vaan retroilua varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on Linux Mint useimmissa koneissani, paitsi aivan vanhoissa tehottomissa retrokoneissa ei ole mut ne onkin vaan retroilua varten.
Miten vanhaa retroilua tarkoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vanhaa retroilua tarkoitat.
Niin vanhaa ettei retrokoneissa pyöri mikään Windows XP:tä uudempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vanhaa retroilua tarkoitat.
Mihin tartteet montaa konetta, senkö takia että yksi edes toimisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tartteet montaa konetta, senkö takia että yksi edes toimisi.
Ei vaan siksi että se on mun tärkein harrastukseni ja mielenkiintoni!
- Anonyymi
Parhautta on Ubuntu ja se on paras.
- Anonyymi
Kyllä! Ubuntu on tajuton helmi!
- Anonyymi
Ubuntun on niin toimiva ja nopea että ei voi olla kuin tyytyväinen sen valinnasta!
- Anonyymi
Eihän sinun älysi riitä sen käyttämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sinun älysi riitä sen käyttämiseen.
Ja sinun älysi ei riitä muuta kuin trollaamiseen ja toisten haukkumiseen. Mokomakin winkuratrolli.
- Anonyymi
Ei ole Ubuntun voittanutta!
- Anonyymi
Tuossa laskeskelin, että Ubuntusta on parikymmentä varianttia tällä hetkellä jakelussa. Ajan saatossa niitä on ollut reilusti toista sataa - olisiko tässä syy siihen, että paketointi ja päivitykset toimii Ubuntussa niin kätevästi? Sitä on harjoiteltu tarpeeksi - ei tule ongelmia.
- Anonyymi00037
Kohta julkaistaa uusi 26.04 Ubuntu. se tulee oleen loistava!
- Anonyymi00038
Plöräys siitä tulee.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Plöräys siitä tulee.
Plöräys tulee sun peräpäästäs ja suustas!!
- Anonyymi00040
Ei siinä mikään toimi.
- Anonyymi00041
Toimiihan! Älä jauha siis paskaa!
- Anonyymi00042
Kohta tän kuun loppupuolella julkaistaa uusi hieno Ubuntu
- Anonyymi00043
Noin 20 päivää ja uusi Ubuntu on julki!
- Anonyymi00044
Ubuntu on LOISTAVA!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402