Sunnuntaiaamua, hämärän hyssyä sitä eletään, pilvinen taivas vielä hämäryyttä kauemmin päällä pitää. vanha sanonta, päivä ja yö kättä lyö.
Eilen illalla katselin myrskyn riehuntaa, sade ilmaisi sen olemassa olon ja melkoinen näytelmä näkymääni tuli, kun sade liikennevaloja rakettisateiksi muutti, välkkyivät kuin ilotulitulitus konsaan.
Olipa hyvä ikkunasta katsella, lämmintä ja mukavaa, sääliksi kävi ulkonaliikkujia.
Harmia on mkr kokenut ja onhan se lähimmäisten kuolema surullinen asia, vaikka kaikki tiedämme, että vuoro tulee kaikille, kaipaus ja suru silti seuraa, voimia ja jaksamista sinulle.
Tepalla myös näitä kuoleman tuomia suruja, jaksamista sinullekin.
Tytär soitteli eilen ja pyysi joululaulujen kuunteluun sitten joulun alla, neljä polvea siellä sitten laulelemme, jos niin on sallittua.
Aikaa siihen hetkeen vielä runsaasti, mutta tytär on äitiinsä tullut, suunnittelut aikanaan kaikkeen,.
Torille meinaan mennä maanantaina, omenia pitää saada syötäväksi, kaupasta en ole löytänyt mieleisiä.
Brinkala omenoiden kanssa on saanut pyöriskellä ja mikä onkaan mukavaa hommaa, kun väliin saa haukata kotimaista omenaa.
Olen kotimaisen omenan tykkääjä, kilo ei monta päivää kestä.
Mukavaa sinulla sekin, kun pystyt ulkoilemaan ja pyöräilemään luonnossa, minun lenkkini, jos niitä teen on katukiveyksillä kävelyä.
Eliaana saa oikeasti kissansa kanssa leikkiä, minä niitä katselen Facessa, ihana kun pienet pennut ison koiran kanssa leikkii ja julmana esiintyy, koira osaa varoa, ei vahinkoa satu.
Sitten pentu leuan alle ja nukkumaan kumpikin uupuu.
Samaa herkkyyttä myös pieneten lasten kanssa leikeissä, kissakin osaa hellästi pientä käsitellä.
Demeter katselin lehdistä puhdistettuja nurmikoita pihoilla, ei ihan viimeistä lehteä ole haravoitu, kai tarkoituksella rikastaa maata, älä siis ole murheellinen vaikka joku homma tontillasi ei hyvältä näytä.
Saamattomuuttasi kerrot, eihän se voi paikkaansa pitää, kun niin paljon kirjojenkin avulla viisautta ja tietoa haalit.
Asiaa ja tietoa monelta osa alueelta sinä mukanasi kuljetat ja kiva on lukea sopuisia viestejäsi.
On niin mukava lueskella näitä viestejänne Hurskaisen omenatkin maata rikastuttaa, anna vaan maatua ja voihan olla ruokavieraitakin joskus niitä maistelemassa käydä.
Nyt en saa mitään itsestäni irti, mitä voisi asiaksi sanoa joten jääköön tähän.
Tulkaa viestejä laittamaan ja aiheita antamaan, jotain uutta olisi aiheeksi keksiä, noita ikäviä asioita ei aina jaksa, vaikka totuuksia ovatkin.
Joskus tuntuu, että pää pensaaseen olisi laitettava ja silmät sulkea kaikelta ikävältä, mitä joka tuutti esiin tuo.
Elämä on joskus rankkaa, mutta toisten tukemalla, eteenpäin mennään, uskossa että ihmisyys voittaa.
Mukavaa sunnuntain viettoa kaikille.
Jatkoa Nojatuoliin,,
84
678
Vastaukset
- Anonyymi
Aamupäivää ! Kiitos kannustuksesta, Hil-la ! Tulikin tarpeeseen kun tuntuu, että tänään on taas sellainen itseruoskintapäivä ! Tukkakin repsotti ja ihmisten ilmoille on tarkoitus mennä, pikkuneiti täyttää tänään seitsemän vuotta !
Meidän aikuisten juhlat vietetään usein äidinpuolen mummilassa, mummi ja ukki ovat vielä "nuoria" ja heillä on tilaa enemmän kuin pojan luona.
Päällekkäisyyttä juhlintaan pakkaa tulla, nytkin pikkumies joutuu lähtemään kesken juhlinnan toiseen juhlaan..)) Nykyisin näyttää tulleen tavaksi, että lasten merkkipäiviä ei enää vietetä juhlijan kotona vaan jossakin viihdekeskuksessa vai miksikä näitä lasten puuhamaita nyt nimitetään ? Uusia tapoja, uutta lastenkulttuuria ?
Lahja tuottaa päänvaivaa. Rahalahjaan aina päädyn, kun ei tiedä toiveista eikä tarpeista. Pakollinen kirja minulla on kuitenkin aina käteen annettavaksi ja tyttölapsille se vielä kelpaakin hyvin.
Tepa kertoi tuolla aikaisemmin että linturuokinta ei ole vielä ajankohtainen, mutta valmius siihen minulla nyt on, kun pääsin eilen naapurien matkassa hakemaan ruokinta- alustan siemenet linnuille. Oikein odotan tuota lintukatselmusta aamuuni !
Tällä hetkellä piha on "autio ja tyhjä" - lepoon laskeutunut.
Naapurit kertoivat rottaongelmasta - siitähän täälläkin oli puhe - itse en onnekseni ole rottia omalla pihallani nähnyt, eivätkä lähinaapuritkaan, ehkä ollaan täällä "kadun päässä" paremmin niiltä turvassa. Sama päätee tuohon uuteen vieraslajiin: Espanjan siruetanaan, jota täällä joukolla jouduttiin häätämään.
Tiheä rakentaminen aiheuttaa monia ongelmia, eikä häiriökäyttäytyminen ole niistä vähäisin. Kyläkerhossa me mummot totesimme yhteen ääneen, ettei meillä iltasella ole mitään asiaa vasta rakennettuun kauppakeskukseen, juna-aseman tuntumaan.
Sen verran on senkin tapahtumista kuultu.
Naapurien kanssa totesimme, että metsä meillä kuitenkin vielä on. Minua nuoremmat naapurit tekevät siellä viidenkin kilometrin lenkkejä ! Eivät tapaa ketään, eivät ole kenenkään tiellä. En minäkään ole kun suon laitaa yksinäni kuljen, kuuntelen puron solinaa ja katselen pajun alkavaa kukintoa - pajunkissoja siis..))
Taas tuli sitä tyhjää, turhaa juttua - niihän se eräs palaute joskus totesi - mutta ihmisen äänellä tunsin silti puhuneeni. Kyllä kai siinä alavireisyyttäkin saa olla !
Värikkäämpää päivää kaikille!
demeter1- Anonyymi
Mitä tyhjää juttu! Omia mietteitämme ja kokemuksiamme kirjoittelemme. Elämämme ei ole tyhjää. Älä sellaisia turhuuksia pidä mielessäsi, Deme!
Minun alakuloni ei ota loppuakseen. On niin paljon pikkupuuhaa, joka pitäisi hoitaa.
Katson dokumenttia Sakari Pälsistä. Hän oli tutkimusmatkalla Beringin salmella v. 1917-18.
Panen merkille, että alueen asukkaat nimittävät itseään eskimoiksi, mikä täällä tuhansien kilometrien päässä on tuomittavaa rasismia.
Tarina tuntuu jatkuvan kauan, joten en saa selville, pääsikö Pälsi kotiin matkaltaan. Venäjä oli tuolloin kuohumistilassa.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tyhjää juttu! Omia mietteitämme ja kokemuksiamme kirjoittelemme. Elämämme ei ole tyhjää. Älä sellaisia turhuuksia pidä mielessäsi, Deme!
Minun alakuloni ei ota loppuakseen. On niin paljon pikkupuuhaa, joka pitäisi hoitaa.
Katson dokumenttia Sakari Pälsistä. Hän oli tutkimusmatkalla Beringin salmella v. 1917-18.
Panen merkille, että alueen asukkaat nimittävät itseään eskimoiksi, mikä täällä tuhansien kilometrien päässä on tuomittavaa rasismia.
Tarina tuntuu jatkuvan kauan, joten en saa selville, pääsikö Pälsi kotiin matkaltaan. Venäjä oli tuolloin kuohumistilassa.
Mkr.Mkr. mainitsit ettei alakulosi ota loppuakseen. Minulla on ollut myös itkuinen olo monta päivää. Mistähän noita kyyneliä oikein riittääkään. Kun ajatus menee hautaukseen ja vainajaan itkusta ei tahdo tulla loppua, eilinen oli tosi paha, en saanut mitään aikaseksi.
Tänään on ollut kirkasta ja aurinkoista ja mielikin alkaa tasaantua.
Paistoin äsken pakasteesta otetut Malvialan coktailpiirakat , hyviä ovat ja helppoja valmistaa.
Kaksi sepelkyyhky pariskuntaa istuu parhaillaan tammessa, suunnittelevatkohan muutto matkaa, vai pystyvätkö talvehtimaan täällä. Joku aika sitten oli suurempi lauma kyyhkyjä samaisessa tammessa, mutta ne ovat varmasti jo muuttaneet etelämmäksi.
Demellä ja teillä monella muulla on lapsen lapsia joita saatte tavata ja suunnitella juhlia ja hankkia lahjoja ja hoitaakin heitä. Se on suuri rikkaus elämäänne ja tiedän teidän arvostavan että saatte olla osallisena lastenne elämässä myös hoitaen jälkipolvea.
Isovanhempien tekemä hoitotyö on yhteiskunnallisestikin erittäin merkittävä apu kuormittuneessa terveydenhoidossa. Kun mummi tai pappa menee hoitamaan sairasta lasta voivat vanhemmat mennä töihin, taikka lapsi viedään hoitoon mummille ja papalle.
Tänään onkin runsaasti katsottavaa tv ohjelmia. Jäätanssia, jossa on kaksi suomalais paria ja illalla TTK semifinaali, molemmat mukavaa jännitettävää.
tepa
tepa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkr. mainitsit ettei alakulosi ota loppuakseen. Minulla on ollut myös itkuinen olo monta päivää. Mistähän noita kyyneliä oikein riittääkään. Kun ajatus menee hautaukseen ja vainajaan itkusta ei tahdo tulla loppua, eilinen oli tosi paha, en saanut mitään aikaseksi.
Paistoin äsken pakasteesta otetut Malvialan coktailpiirakat , hyviä ovat ja helppoja valmistaa.
Kaksi sepelkyyhky pariskuntaa istuu parhaillaan tammessa, suunnittelevatkohan muutto matkaa, vai pystyvätkö talvehtimaan täällä. Joku aika sitten oli suurempi lauma kyyhkyjä samaisessa tammessa, mutta ne ovat varmasti jo muuttaneet etelämmäksi.
Demellä ja teillä monella muulla on lapsen lapsia joita saatte tavata ja suunnitella juhlia ja hankkia lahjoja ja hoitaakin heitä. Se on suuri rikkaus elämäänne ja tiedän teidän arvostavan että saatte olla osallisena lastenne elämässä myös hoitaen jälkipolvea.
Isovanhempien tekemä hoitotyö on yhteiskunnallisestikin erittäin merkittävä apu kuormittuneessa terveydenhoidossa. Kun mummi tai pappa menee hoitamaan sairasta lasta voivat vanhemmat mennä töihin, taikka lapsi viedään hoitoon mummille ja papalle.
Tänään onkin runsaasti katsottavaa tv ohjelmia. Jäätanssia, jossa on kaksi suomalais paria ja illalla TTK semifinaali, molemmat mukavaa jännitettävää.
tepa
tepaKattolampun polttimot paloivat kertaheitolla, ja piti taas kiipeillä tikkailla hommiin. Päivittelin taas suunnittelijan oivalluksia kun lamppu on kuin pesuvati riippumassa parin narun varassa. Kamala pölyn kerääjä. Miten olen edes tullut ostaneeksi tuollaisen! Kyllähän ne pölyt sieltä on aina välillä taisteltava pois. Ei vain mielipuuhaani.
Olenkin sanonut jo vuosia, että en ikinä ennen ole kiipeillyt tikapuilla niin usein kuin täytettyäni 80 vee. Nyt sentään oli poika apuna.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Mkr. mainitsit ettei alakulosi ota loppuakseen. Minulla on ollut myös itkuinen olo monta päivää. Mistähän noita kyyneliä oikein riittääkään. Kun ajatus menee hautaukseen ja vainajaan itkusta ei tahdo tulla loppua, eilinen oli tosi paha, en saanut mitään aikaseksi.
tepa
tepaSorry tepa, että minulta jäi osanotto esittämättä. Huolimattomasti luen välillä viestejä.
Vaikka suru olisi kohdistettu ja yksityinen sitä pystyy mielestäni tuntemaan myös tuntemattoman kohdalla. "Kun talo palaa, sinne mahtuu koko maailma" - jotakin siihen tapaan.
Kiitos tuosta isovanhemmuuden ylistyksestä. Vaikka ei näin vanhana pystyisi olemaan mukana niin paljon kuin tahtoisi, uskon, että sillä vähälläkin on merkitys - kun rakkaudesta on kuitenkin kysymys.
Noilla syntymäpäivillä kuulin, että emäntämummin sisko, 80 v, oli vasta tullut isoäidiksi, ensimmäistä kertaa..)) Minä olin "vain" 67-vuotias,,))
demeter1- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kattolampun polttimot paloivat kertaheitolla, ja piti taas kiipeillä tikkailla hommiin. Päivittelin taas suunnittelijan oivalluksia kun lamppu on kuin pesuvati riippumassa parin narun varassa. Kamala pölyn kerääjä. Miten olen edes tullut ostaneeksi tuollaisen! Kyllähän ne pölyt sieltä on aina välillä taisteltava pois. Ei vain mielipuuhaani.
Olenkin sanonut jo vuosia, että en ikinä ennen ole kiipeillyt tikapuilla niin usein kuin täytettyäni 80 vee. Nyt sentään oli poika apuna.
Mkr.Meillä oli makuuhuoneen katossa suuri lasiplafondi ja niin lähellä kattoa kiinnitys ettei kädet kunnolla väliin mahtuneet vaihtamaan palanutta lamppua, joita siellä oli kolme. Tikapuita apuna käyttäen mieskin ne vaihdot joutui hoitamaan. Sen sisäpinta oli paksun pölykerroksen peitossa. Mahdoton siitä oli pölyjä pyyhkiä irrottamatta katosta. Kaunis, kukan terälehtien mallinen se oli, varmaan metrin halkaisijaltaan.
Kun mieheni sitten kuoli, en olisi edes tikapuiden avulla saanut lamppuja vaihdettua kipeiden olkapäideni takia, joten ostin uuden pallon mallisen bambulampun, joka roikkuu yhden johdon varassa ja tilasin sähkömiehen sen asentamaan kattoon. Siihen voi lampun vaihtaa hyvin alakautta, ei tarvitse katonrajaan kurkottaa.
Sähkömies sen plafondin armollisesti vei mennessään, sanoin, etten enää koskaan halua sitä kattooni sen hankaluuden takia.
Mira Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli makuuhuoneen katossa suuri lasiplafondi ja niin lähellä kattoa kiinnitys ettei kädet kunnolla väliin mahtuneet vaihtamaan palanutta lamppua, joita siellä oli kolme. Tikapuita apuna käyttäen mieskin ne vaihdot joutui hoitamaan. Sen sisäpinta oli paksun pölykerroksen peitossa. Mahdoton siitä oli pölyjä pyyhkiä irrottamatta katosta. Kaunis, kukan terälehtien mallinen se oli, varmaan metrin halkaisijaltaan.
Kun mieheni sitten kuoli, en olisi edes tikapuiden avulla saanut lamppuja vaihdettua kipeiden olkapäideni takia, joten ostin uuden pallon mallisen bambulampun, joka roikkuu yhden johdon varassa ja tilasin sähkömiehen sen asentamaan kattoon. Siihen voi lampun vaihtaa hyvin alakautta, ei tarvitse katonrajaan kurkottaa.
Sähkömies sen plafondin armollisesti vei mennessään, sanoin, etten enää koskaan halua sitä kattooni sen hankaluuden takia.
MiraMeidän seurakunnassa on vapaaehtoistyötä tekevä "Nikkaristit"-työporukka. Juuri tuollaisiin tehtäviin heitä voi kutsua.
Itse pyysin heitä kerran klapeja pilkkomaan, mielellään tulivat "ruokapalkalla". Lupasivat tulla toistekin, mutta sitten huomasin, että hehän olivat minun ikäisiäni (!) enkä kehdannut enää heitä kutsua, vaikka kuntoa heillä selvästi riitti sen tyyppisiin töihin.
Nyt on sitten nämä lukiopojat, jotka tulevat apuun parinkympin tuntipalkalla.
Kyllä vanhan kelpaa..))- Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Sorry tepa, että minulta jäi osanotto esittämättä. Huolimattomasti luen välillä viestejä.
Vaikka suru olisi kohdistettu ja yksityinen sitä pystyy mielestäni tuntemaan myös tuntemattoman kohdalla. "Kun talo palaa, sinne mahtuu koko maailma" - jotakin siihen tapaan.
Kiitos tuosta isovanhemmuuden ylistyksestä. Vaikka ei näin vanhana pystyisi olemaan mukana niin paljon kuin tahtoisi, uskon, että sillä vähälläkin on merkitys - kun rakkaudesta on kuitenkin kysymys.
Noilla syntymäpäivillä kuulin, että emäntämummin sisko, 80 v, oli vasta tullut isoäidiksi, ensimmäistä kertaa..)) Minä olin "vain" 67-vuotias,,))
demeter1Noin kymmenen vuotta sitten tulit ensimmäistä kertaa mummiksi? Laskitko oikein?
Anonyymi kirjoitti:
Noin kymmenen vuotta sitten tulit ensimmäistä kertaa mummiksi? Laskitko oikein?
Mielestäni laskin, Ano 18.35. Vanhin lapsenlapseni on nyt 13 vuotta ja minä 80 v. Vai laskinko sittenkin väärin ? Sekin sujuu minulta..))
- Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Mielestäni laskin, Ano 18.35. Vanhin lapsenlapseni on nyt 13 vuotta ja minä 80 v. Vai laskinko sittenkin väärin ? Sekin sujuu minulta..))
Olet siis Demeter palstaikäinen! Etpä ole kertonut synttäreistäsi , taitaa olla tuore tapaus 🌹🌹🌹Onnea !
Lisää ruusuja muilta anoilta, joille olet ystävällinen🌹🌹🌹🌹🌹 Anonyymi kirjoitti:
Olet siis Demeter palstaikäinen! Etpä ole kertonut synttäreistäsi , taitaa olla tuore tapaus 🌹🌹🌹Onnea !
Lisää ruusuja muilta anoilta, joille olet ystävällinen🌹🌹🌹🌹🌹Kiitos, kiitos, Ano 18.50. Kyllä siitä mielestäni kerroin, ainakin silloin kun liekko kertoi omista synttäreistään. Hänhän täytti kesällä, minä talvella.
Ystävällisiä tekin olette olleet minua kohtaan, en unohda tukeanne koskaan. Ilman sitä tuskin kirjoittelisin täällä enää.- Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Minäkin pääsin tänne palstaikään tässä kuussa Martin päivänä. Mummiksi tulin 48 vuotiaana v -93 ja toisen kerran v -96 ja isomummiksi 2016 ja 2023, eli lapsenlapsenlapseni täyttävät tammikuussa 9 v ja 2 v. Harmi kun asuvat niin kaukana, noin 350 km:n päässä, joten harvoin näemme. Onneksi on puhelimet, Whatsapp sekä skype.
Mira - Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Kiitos, kiitos, Ano 18.50. Kyllä siitä mielestäni kerroin, ainakin silloin kun liekko kertoi omista synttäreistään. Hänhän täytti kesällä, minä talvella.
Ystävällisiä tekin olette olleet minua kohtaan, en unohda tukeanne koskaan. Ilman sitä tuskin kirjoittelisin täällä enää.Slurps...slurps reipasta nuoleskelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin pääsin tänne palstaikään tässä kuussa Martin päivänä. Mummiksi tulin 48 vuotiaana v -93 ja toisen kerran v -96 ja isomummiksi 2016 ja 2023, eli lapsenlapsenlapseni täyttävät tammikuussa 9 v ja 2 v. Harmi kun asuvat niin kaukana, noin 350 km:n päässä, joten harvoin näemme. Onneksi on puhelimet, Whatsapp sekä skype.
MiraPidin sinua nuorempana, Mira. Paljon olet ehtinyt, kuten moni muukin palstalla, lapsenlapsenlapsia (niinkö se meni?on monilla.
Skype on kyllä verraton tapa pitää yhteyksiä läheisiin.
demeter1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Slurps...slurps reipasta nuoleskelua.
Niin, Ano 20.25. Minultahan se käy..))
Täällä se on nuoleskelua, muualla normaalia ystävällisyyttä. Haittaako se sinua ?
demeter1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20:25
NUOLESKELUA on kaikki myönteinen kommentointi. Mieti, oletko koskaan siihen syyllistynyt.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Buuuuuu, yrität pilata ketjun.
Ei onnistu, lälläslää 😃 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Ano 20.25. Minultahan se käy..))
Täällä se on nuoleskelua, muualla normaalia ystävällisyyttä. Haittaako se sinua ?
demeter1Joidenkin on vaikea niellä toisten saamat/antamat vilpittömät kehut ja kiitokset kun ne eivät kohdistu itseen. Kateudeksikin sitä kutsutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin on vaikea niellä toisten saamat/antamat vilpittömät kehut ja kiitokset kun ne eivät kohdistu itseen. Kateudeksikin sitä kutsutaan.
Hillakin on saanut paljon ihailua ja kiitosta, ja senkin kaksi kateellista ovat selittäneet manipuloinniksi. Mutta jos itse joskus saavat kehuja, niin ovat ansaittuja heidän mielestään. Ei onnistu, omaan nilkkaan osuu kateus aina. Täällä saa tykätä kenestä haluaa ja ketkä on tykkäämisen arvoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillakin on saanut paljon ihailua ja kiitosta, ja senkin kaksi kateellista ovat selittäneet manipuloinniksi. Mutta jos itse joskus saavat kehuja, niin ovat ansaittuja heidän mielestään. Ei onnistu, omaan nilkkaan osuu kateus aina. Täällä saa tykätä kenestä haluaa ja ketkä on tykkäämisen arvoisia.
Kateelliset kehuvat vain itseään.
Myötäelävät ajatukseni teille Makriina ja Tepa. Viimeisten jäähyväisten jättäminen on raskasta ja haikeaa , surumieli on luonnollista ja sillekin pitää antaa aikansa. Jo omien vanhempien kuolema otti lujille, vaikka pitkään saivat elää, mutta oman, itseäni nuoremman sisaruksen menetys riipaisi ihan eri tavalla.
Minäkin olen katsellut Taitoluistelun Grand Prixiä, se onkin oikeastaan ainoa urheilulaji, joka saa minut telkun ääreen. Olin valtavan onnellinen saadessani kaunoluistimet noin kymmenvuotiaana, ja kyllä minussa annos jääprinsessaa sitten löytyikin. Sattui vielä jumppaopeksi alan asiantuntija, joka valmensi, kylälle saatiin luistelurata ja siellä rusettiluisteluillassa sain sain ensisuukkonikin.
Jäi huomaamatta tuo Pälsin ohjelma, yleensä huomioin nuo tutkimusmatkoista kertovat, on paljon alan kirjallisuuttakin hyllyissä, mies on varsinainen friikki. Ehkä tulee uusintana tai löytyy Areenasta. Tuo eskimo-sana tuli muutama vuosi sitten esiin, kun näitä pohjoisen alkuperäiskansojen nimityksiä on käytetty epäkunnioittavasti ja jopa rasistisesti. Toivomus inuitti-sanasta tulee heiltä itseltään , tosin ovat hyvin monimuotoinen rypäs kansallisuuksia ja kieletkin poikkeavat. Kohua oli Eskimo-puikoista, nimi vaihtui sitten Pingviini-puikoiksi.
Meidän lastenlapset ovat jo sen ikäisiä, ettei kaveri- eikä sukulaissynttäreitä enää vietetä, nuorinkin jo lukiolainen. Onhan noita synttäreitä, konfirmaatioita, lakkiaisia ja jo valmistujaisetkin ollut, juhlimaan on päästy. Käydään myös opiskelijapäivänsankarin kanssa hyvässä ravintolassa syömässä merkkipäivän juhlistamiseksi. Aiemmin joulunajan kohokohtia oli myös musiikkiluokkien joulukonsertit, nyt on mieli vähän haikeana, kun sekin vaihe on ohi.
Aurinkoa on saatu tänäänkin, mutta kylmä viima muistutti ulkoilijaa talviajasta. Taivaanranta hehkui viime viikolla parina iltana niin punaisena lännestä itään, että melkein pelotti, kaikki näytti palavan. Kuu ei ihan kokonaisuudessaan näyttäytynyt , mutta olipahan aika mollottaja, laitettiin sauna pimeäksi ja lauteilta pienestä ikkunasta mollotettiin vastaan.Erikoinen ilmiö tuo liekehtivä taivas, Ramoona, minäkin katselin sitä pitkään ihastuksen ja myös lievän pelon vallassa - niin vaikuttava se oli.
Yritin valokuvata, mutta ei siitä mitään tullut. Yhtä vangitseva oli myös kuu - sillä oli jokin niminkin. Hyvin näkyi täällä.
demeter1- Anonyymi
Minun lapsellani on synttärit huomenna. Hän saavuttaa eläkeiän. Suuria riemujuhlia ei ole järjestetty.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun lapsellani on synttärit huomenna. Hän saavuttaa eläkeiän. Suuria riemujuhlia ei ole järjestetty.
Mkr.Onnea kuitenkin äidille ja lapselle! Kaikki ei niin juhlinnasta perusta, en minäkää.
Anonyymi kirjoitti:
Onnea kuitenkin äidille ja lapselle! Kaikki ei niin juhlinnasta perusta, en minäkää.
Viikko 47 alkamassa ja räntäsateessa, sitähän se on tämä marraskuu tupannut olla.
Marraskuu jotenkin ikävän maineen saanut juurikin sään epävakaisuudesta johtuen, pimeys lisää ikävän tunnetta, mutta odottava on mieli ja joulun odotus sitä keventää, tai olla niinkin, että harmia lisää.
Kaikki ei joulun odotuksesta lohtua löydä, päinvastoin mieli vaan mustuu, minulle joulun tulo vielä näinkin vanhana on mukava asia, olenhan joulun lapsi.
Joulu ja joulun odotuskin on muuttunut iän myötä, aiemmin kaikki piti itse tehdä ja perinteiset jouluruuat pöydästä löytyi ja ruokailijoita löytyi iso joukko.
Nykyisin ajattelen järkevästi ja teen ruokia sen mukaan, mikä hyvältä maistuu, jätän monta perinteistä jouluruokaa kokonaan laittamatta, kinkkua en enää paista., kakkuja en tee useinkaan.
Yksinäisen pöytään kuuluu ne ruuat jotka maistuvat, viikoiksi ei viitsi edes pakastaa.
Tuo kahvileipä puoli jäisi kokonaan, mutta kun synttärini joulun seutuun toteutuu, on jotain tarjottavaa löydyttävä vierailujen varalle.
Nyt sorruin noista jouluasioista kertoilemaan, vaikka liian aikaista on ja ne saa monen ärtymyksen nousemaan.
Puhutaan vaikka kateudesta, mitä se on ja miten se ilmenee, itse en miettimälläkään löydä aihetta kateuteen.
Ehkä nuorempana olin kateellinen, kun kaikilla oli kaikkea ja itse jouduin vain katselemaan, no se on vuosien kulussa hävinnyt ja nyt omistan kaikkea mitä tarvitsen yli hypäten.
Poikani joulun alla käy kyselemässä mitä tarvitsen, joudun vastaamaan, en mitään, no lahjansa ovat hyvin järkeviä, kodin koneita ostelee.
Tarkoitus on hyvä, yrittää helpottaa olemistani, sanonkin aina, että vanhat konstini koneet sivuuttaa,
Toki joskus käytän ostamiaankin, mutta selviäisin ilmankin.
Omat lahjani nykyään mahtuu kirjekuoriin, en muuta osaa, saavat sitten itse päättää tarpeisiinko vai säästöön.
Kovin kylmän tuntuisia on lahjani, mutta turhuutta en halua ja eivät edes tarvitse, onhan pienille vaikka tulevaa elämää varten säilöttäväksi.
Sitten tämä palstakateus, mistä se kumpuaa, sitäkin on vaikea käsittää, jos kiittelee toisia, siitäkö kateuden tunne kypsyy, eikö ole luonnollista kiittää jos hyvää mieltä saa, miksi ei palautteena sitä antaisi kiittäjälle.
Sekin, että ei kaikille muista tai osaa kiitosta antaa, ei ole mikään epäkohta, itseltäni moni aiheellinen jää huomaamatta, tai viestini pituus estää kiitosten jakamisen.
On aivan selvää, että kauemmin kirjoittaneet huomiota saavat jo tuttuuden johdosta.
Joskus tuntuu, että joudun aika isojen syytösten uhriksi milloin mistäkin.
Korpikirjailijaa kohtaan en tunne oikeastaan mitään ja se on aiheutunut siitä, että hän toi aina julki kuinka huonosti ymmärsin asioita, hän oli aina oikeassa.
Kuitenkin kirjoittaja muiden mukana ja arjestaan hänkin kirjoittaa.
Siksi hänen huomiointi on jäänyt vähemmälle ja onhan hän sen sanonut, että ei kaipaa perässä kulkijaa.
Syytä hänen seuraajistaan en missään tapauksessa syykseni ota, hänen viestinsä luen , mutta yritän olla ärsyttämättä.
Ehkä hän itse aiheuttaa noiden seuraajien perässä kulun, vastailemalla heille.
Noista kattolampuista ja niiden puhdistamisesta olen samaa mieltä mkr ja mira, minullakin kaikenlaista krääsää siellä roikkuu ja niiden puhdistus aivan liian työlästä, joten olen ajatellut Marttojen tapaan, ei siellä kukaan asusta, olkoon pölyineen.
Paljon olenkin karsinut niin sanottua kaunista ja arvokastakin kodistani, juuri siksi, ettei toivottoman vaikeaksi menisi puhtauden pito.
Kirjoitellaan ja toivotaan, että pikkuhiljaa tuo kateus kaikkea kohtaan katoaa, ja arjesta keksimme aiheita jopa kiittelyyn ja sen oikein ymmärrys kasvaisi.
Mitään ei pois ole keneltäkään, jos kiitoksia annamme, siis kiitos taas kaikille yhteisesti;)D- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Viikko 47 alkamassa ja räntäsateessa, sitähän se on tämä marraskuu tupannut olla.
Marraskuu jotenkin ikävän maineen saanut juurikin sään epävakaisuudesta johtuen, pimeys lisää ikävän tunnetta, mutta odottava on mieli ja joulun odotus sitä keventää, tai olla niinkin, että harmia lisää.
Kaikki ei joulun odotuksesta lohtua löydä, päinvastoin mieli vaan mustuu, minulle joulun tulo vielä näinkin vanhana on mukava asia, olenhan joulun lapsi.
Joulu ja joulun odotuskin on muuttunut iän myötä, aiemmin kaikki piti itse tehdä ja perinteiset jouluruuat pöydästä löytyi ja ruokailijoita löytyi iso joukko.
Nykyisin ajattelen järkevästi ja teen ruokia sen mukaan, mikä hyvältä maistuu, jätän monta perinteistä jouluruokaa kokonaan laittamatta, kinkkua en enää paista., kakkuja en tee useinkaan.
Yksinäisen pöytään kuuluu ne ruuat jotka maistuvat, viikoiksi ei viitsi edes pakastaa.
Tuo kahvileipä puoli jäisi kokonaan, mutta kun synttärini joulun seutuun toteutuu, on jotain tarjottavaa löydyttävä vierailujen varalle.
Nyt sorruin noista jouluasioista kertoilemaan, vaikka liian aikaista on ja ne saa monen ärtymyksen nousemaan.
Puhutaan vaikka kateudesta, mitä se on ja miten se ilmenee, itse en miettimälläkään löydä aihetta kateuteen.
Ehkä nuorempana olin kateellinen, kun kaikilla oli kaikkea ja itse jouduin vain katselemaan, no se on vuosien kulussa hävinnyt ja nyt omistan kaikkea mitä tarvitsen yli hypäten.
Poikani joulun alla käy kyselemässä mitä tarvitsen, joudun vastaamaan, en mitään, no lahjansa ovat hyvin järkeviä, kodin koneita ostelee.
Tarkoitus on hyvä, yrittää helpottaa olemistani, sanonkin aina, että vanhat konstini koneet sivuuttaa,
Omat lahjani nykyään mahtuu kirjekuoriin, en muuta osaa, saavat sitten itse päättää tarpeisiinko vai säästöön.
Kovin kylmän tuntuisia on lahjani, mutta turhuutta en halua ja eivät edes tarvitse, onhan pienille vaikka tulevaa elämää varten säilöttäväksi.
Sitten tämä palstakateus, mistä se kumpuaa, sitäkin on vaikea käsittää, jos kiittelee toisia, siitäkö kateuden tunne kypsyy, eikö ole luonnollista kiittää jos hyvää mieltä saa, miksi ei palautteena sitä antaisi kiittäjälle.
Sekin, että ei kaikille muista tai osaa kiitosta antaa, ei ole mikään epäkohta, itseltäni moni aiheellinen jää huomaamatta, tai viestini pituus estää kiitosten jakamisen.
On aivan selvää, että kauemmin kirjoittaneet huomiota saavat jo tuttuuden johdosta.
Korpikirjailijaa kohtaan en tunne oikeastaan mitään ja se on aiheutunut siitä, että hän toi aina julki kuinka huonosti ymmärsin asioita, hän oli aina oikeassa.
Siksi hänen huomiointi on jäänyt vähemmälle ja onhan hän sen sanonut, että ei kaipaa perässä kulkijaa.
Syytä hänen seuraajistaan en missään tapauksessa syykseni ota, hänen viestinsä luen , mutta yritän olla ärsyttämättä.
Noista kattolampuista ja niiden puhdistamisesta olen samaa mieltä mkr ja mira, minullakin kaikenlaista krääsää siellä roikkuu ja niiden puhdistus aivan liian työlästä, joten olen ajatellut Marttojen tapaan, ei siellä kukaan asusta, olkoon pölyineen.
Paljon olenkin karsinut niin sanottua kaunista ja arvokastakin kodistani, juuri siksi, ettei toivottoman vaikeaksi menisi puhtauden pito.
Kirjoitellaan ja toivotaan, että pikkuhiljaa tuo kateus kaikkea kohtaan katoaa, ja arjesta keksimme aiheita jopa kiittelyyn ja sen oikein ymmärrys kasvaisi.
Mitään ei pois ole keneltäkään, jos kiitoksia annamme, siis kiitos taas kaikille yhteisesti;)DKorppis ei omien sanojensa mukaan viihdy täällä itsekeskeisten ihmisten parissa. Ymmärtäähän sen kun itse hän on niin vaatimaton, nöyrä ja ystävällinen kaikille.
- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Mitään ei pois ole keneltäkään, jos kiitoksia annamme, siis kiitos taas kaikille yhteisesti;)DMinäkin olen Joulun lapsi. Savusaunassa sodan aikana 22-päivä joulukuuta synnyin vanhan "lapsenpäästäjän" avustuksella, kalapuntarilla punnittuna noin 4 kg painoisena, pituutta tuskin mitattiin, olikohan metrimittaa edes saatavana.
Tyttäreni syntyi 20 vuotta myöhemmin 26 päivä joulukuuta.
Kun hän oli vielä kotona, pidimme yhteiset syntymäpäivät Tapanin päivänä ja silloin oli aina sukua kutsuttu synttäreille. Nykyisin ei tehrä tästä enää numeroo.
Olen huomannut että rahalahja on ollut mieluisin lahja. Lahjakorttikin on aiheuttanut vaivaa kun se on ollut väärään liikkeeseen, ei ole löytynyt mitään mieleistä tavaraa juuri siitä liikkeestä.
Itselleni en toivo mitään lahjoja. Olen jo lapsena tottunut siihen, että syntymäpäivä lahja on yhdistetty joululahjaan.
Pidin kyllä huolen että tytär sai varmasti omat nimetyt lahjat jouluksi ja syntymäpäiväksi. Tytön kummit tosin toivat tytöllekin yhteisen joulu-ja syntymäpäivälahjan kun tulivat synttäreille.
Näistä vuosikymmenien takaisista muistoista pitääkin hypätä tähän päivään ja käytävä leikkaamassa parvekkeen yrttiruukuista vielä vihreänä säilynyttä minttua ja persiljaa.
Luvattiin tännekin pakkasia ja lumisadettakin lähipäiviksi.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
tepa - AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Mitään ei pois ole keneltäkään, jos kiitoksia annamme, siis kiitos taas kaikille yhteisesti;)DTuo Korppista käsittelevä kappale kyllä vähän pysäyttää.
Huippuna tuo: "hän on aina oikeassa" - ja siinä varsinkin tuo "aina".
Noh, jääköön jokaisen vapaaseen harkintaan. - AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Mitään ei pois ole keneltäkään, jos kiitoksia annamme, siis kiitos taas kaikille yhteisesti;)DMiksi otit puheeksi palstakateuden, kun heti perään toivot sen loppuvan. Etkö ymmärrä, että tuollakin kommentillasi vaan ruokit sitä?
Korpikirjailijaa koskeva kirjoituksesi oli mielestäni tarpeeton. Sillä et mitään hyvää saa aikaiseksi-päinvastoin.
Kirjoittaisit sinäkin vain arjen askareista, kuten toivot toistenkin tekevän.
Nämä ovat minun mielipiteitäni, eivät syytöksiä, joten marttyyriksi ei ole syytä heittäytyä.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Miksi otit puheeksi palstakateuden, kun heti perään toivot sen loppuvan. Etkö ymmärrä, että tuollakin kommentillasi vaan ruokit sitä?
Korpikirjailijaa koskeva kirjoituksesi oli mielestäni tarpeeton. Sillä et mitään hyvää saa aikaiseksi-päinvastoin.
Nämä ovat minun mielipiteitäni, eivät syytöksiä, joten marttyyriksi ei ole syytä heittäytyä.
kylmätotuusJoko taas löytyi virheellisesti viestiteltyä?
Jos luit eilisen viestin siellä joku epäili minun puuhavan nuo Korppiksen perään tulevat huudot, enkö voi oikaista, kun niin ei ole.
Mitä tulee tuohon kateus aiheeseen, en sitäkään ole keksinyt, olen lueskellut ja toisetkin nähneet, miten kehumista ja ylistystä on lipomiseksi sanottu, sekään ei minun aloitteena ole tullut.
Siis enkö asiaa olisi saanut esiin nostaa ja mielipidettäni kertoa ja sinullako on aina oikeus tulla perääni ja etsiä vikoja viesteistäni, no olkoon ilosi.
Miksikään marttyyriksi en sanoistasi itseäni tunne, ole huoletta.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi otit puheeksi palstakateuden, kun heti perään toivot sen loppuvan. Etkö ymmärrä, että tuollakin kommentillasi vaan ruokit sitä?
kylmätotuusKaikista eniten täällä jauhaa kateudesta korppis ja paloma.
Miksi et räksytä heidän kirjoituksiaan? Hil-la kirjoitti:
Joko taas löytyi virheellisesti viestiteltyä?
Jos luit eilisen viestin siellä joku epäili minun puuhavan nuo Korppiksen perään tulevat huudot, enkö voi oikaista, kun niin ei ole.
Mitä tulee tuohon kateus aiheeseen, en sitäkään ole keksinyt, olen lueskellut ja toisetkin nähneet, miten kehumista ja ylistystä on lipomiseksi sanottu, sekään ei minun aloitteena ole tullut.
Siis enkö asiaa olisi saanut esiin nostaa ja mielipidettäni kertoa ja sinullako on aina oikeus tulla perääni ja etsiä vikoja viesteistäni, no olkoon ilosi.
Miksikään marttyyriksi en sanoistasi itseäni tunne, ole huoletta.Iltapäivää@
Sainpa jotain aikaseksi. Imuroin yläkerran ja pyyhin kostealla keittiön kaapit ja lattian.
Siivoojan olen tilannut jouluviikolle, joten välisiivous on paikallaan. Pari tuntia päivässä se on maksimi hyvän työtuloksen aikaansaamiseksi. Huomenna lisää.
Aloitus on kirvoittanut anojen ilottelun.
Huomasin, että aamulla "itse aiheuttamani perässä kulkija" Toropainen" lähetteli kritiikkiä väärin ymmärtämiensä aikaisempien kommenttieni takia.
Ehkäpä syytä on sinussakin kun ymmärrät väärin minun arjen totuuttani. Arkeni kerronta on normaalia.
Kirjoitit, "Korpikirjailijaa kohtaan en tunne oikeastaan mitään." Älä viitsi, että olisit neutraali ; ))
En jaa kiitosta sinulle ei ole ollut viimeaikoina aihetta. Kiitokseni saavat he, jotka osaavat lukea oikein viestini.
Miksi vastaan, siksi kuten sinäkin vastasit kylmälletotuudelle.
Ole varovainen niiden kiitosten suhteen, ne jotka tulevat anoilta.
Rekatun kiitos on aito.
Tänään ajattelin valmistaa päivälliseksi maksakastiketta, siitä onkin aikaa kun viimeksi sitä tein.- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Iltapäivää@
Sainpa jotain aikaseksi. Imuroin yläkerran ja pyyhin kostealla keittiön kaapit ja lattian.
Siivoojan olen tilannut jouluviikolle, joten välisiivous on paikallaan. Pari tuntia päivässä se on maksimi hyvän työtuloksen aikaansaamiseksi. Huomenna lisää.
Aloitus on kirvoittanut anojen ilottelun.
Huomasin, että aamulla "itse aiheuttamani perässä kulkija" Toropainen" lähetteli kritiikkiä väärin ymmärtämiensä aikaisempien kommenttieni takia.
Ehkäpä syytä on sinussakin kun ymmärrät väärin minun arjen totuuttani. Arkeni kerronta on normaalia.
Kirjoitit, "Korpikirjailijaa kohtaan en tunne oikeastaan mitään." Älä viitsi, että olisit neutraali ; ))
En jaa kiitosta sinulle ei ole ollut viimeaikoina aihetta. Kiitokseni saavat he, jotka osaavat lukea oikein viestini.
Miksi vastaan, siksi kuten sinäkin vastasit kylmälletotuudelle.
Ole varovainen niiden kiitosten suhteen, ne jotka tulevat anoilta.
Rekatun kiitos on aito.
Tänään ajattelin valmistaa päivälliseksi maksakastiketta, siitä onkin aikaa kun viimeksi sitä tein.Hilla on vaatimattomuuden perikuva.
Käsittääkseni hän ei kiitokille paljon arvoa anna tulee mistä suunnasta tahansa.
Vakaa tyyppi on!
Heippa taas, joulukkuussa tavataan taas täällä. Anonyymi kirjoitti:
Hilla on vaatimattomuuden perikuva.
Käsittääkseni hän ei kiitokille paljon arvoa anna tulee mistä suunnasta tahansa.
Vakaa tyyppi on!
Heippa taas, joulukkuussa tavataan taas täällä.Vai niin meinaat, suutari pysyköön lestissään. Kylmäntotuuden sanoin, pysyisi vaan arjen askareissä.
- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Joko taas löytyi virheellisesti viestiteltyä?
Miksikään marttyyriksi en sanoistasi itseäni tunne, ole huoletta.En lukenut mainitsemaasi eilistä viestiä.
Sinun olisi pitänyt kommentoida sitä viestiä ja laittaa korpikirjailijaa koskeva kirjoituksesi siihen. Niin et tehnyt, vaan vastasit johonkin äitiä ja lasta koskevaan onnitteluviestiin, millä ei ollut mitään yhteyttä korppikseen.
On syytä tarkastaa, mitä kirjoitusta kommentoi, ettei väärinkäsityksiä synny.
Mikäli toivoo, että palstakateus loppuu, niin ei siitä pidä omissa kirjoituksissaan liiemmin kirjoitella ja toistuvasti tuoda esille.
Kyllä sinä loukkaannut herkästi eriävistä mielipiteistä. Saatat lähteä kokonaan palstalta ja palata sitten takaisin toisella nimimerkillä.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista eniten täällä jauhaa kateudesta korppis ja paloma.
Miksi et räksytä heidän kirjoituksiaan?Opettele ymmärtämään lukemasi!
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hilla on vaatimattomuuden perikuva.
Vakaa tyyppi on!
Heippa taas, joulukkuussa tavataan taas täällä.Johan on ylimielinen tyyppi, kun ei arvosta saamaansa kiitosta.
Marraskuun kalpeat auringonsäteet horisontissa, huomiseksi luvataan ensilumi. Oikein myräkkää keskiviikoksi ja torstaiksi, onneksi on talvirenkaat nyt vaihdettu ja muutenkin tuntuu siltä että lumi saisi jo tulla. Katselin vuosi sitten otettua valokuvaa, jossa oli paksu lumipeite pihan männyissä ja tuijissa, maassa ja lintujen syöttöpöydällä ja voi vain todeta, että vuodet ei ole veljeksiä.
Katselimme eilen illalla suomalaista sarjaa Nokian noususta maailman huipulle , nimeltään Made in Finland, dokudraamaa, ihan kiinnostavaa
Ei kai kukaan meistä luen näitä viestejä etsien kenen nimiä missäkin mainitaan ja onhan normaalia että kaua nkeskenään kirjoitelleet osoittavat viestinsä tutuille ja samanmielisille. Itsekeskeisyydestä vain sen verran että arvelen suurimman osan meistä kertovan täällä omasta arjestaan ja huomioivan muiden kirjoituksia oman luonteensa ja temperamenttinsa mukaan.
Turhan sinisilmäinen ei kylläkään kannata olla tulla mitä tulee kehumisten ja kiitoksien jakeluun: on aivan turha edes kuvitella, etteikö osa niistä olisi manipulointia ja tarkoitushakuista.
Ollaan vain iloisia niistä vilpittömistä palautteista, jos pystymme erottamaan ne anonyymistä pakasta. Rekatun/kirjatun palaute on aina todistettavissa.
Minä en menisi allekirjoittamaan mitään kateuskorttia, en näissä ikäluokissa ainakaan. Kaikkein vähiten palstahierarkiassa.- AnonyymiUUSI
Elämä on varmaan raskasta noin epäluuloisella, mutta varmaan sinulla on syysi olla epäluuloinen jopa kiitosten suhteen , elämä on kolhinut sinua. Luottamus elämään ja kanssaihmisiin on elämää kantava voima.
- AnonyymiUUSI
Palstahierarkia on vain omassa päässäsi.
- AnonyymiUUSI
"Turhan sinisilmäinen ei kylläkään kannata olla tulla mitä tulee kehumisten ja kiitoksien jakeluun: on aivan turha edes kuvitella, etteikö osa niistä olisi manipulointia ja tarkoitushakuista."
Miten sinä jaksat tuota toistaa. Onko se oma manipulointiyrityksesi saada kinaa Hillan aloitukseen. Siltä se vaikuttaa, toistoa, toistoa... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Turhan sinisilmäinen ei kylläkään kannata olla tulla mitä tulee kehumisten ja kiitoksien jakeluun: on aivan turha edes kuvitella, etteikö osa niistä olisi manipulointia ja tarkoitushakuista."
Miten sinä jaksat tuota toistaa. Onko se oma manipulointiyrityksesi saada kinaa Hillan aloitukseen. Siltä se vaikuttaa, toistoa, toistoa...Kaikkia kirjoitelmia ei tarvitse lähettää. Mielipiteen voi kirjoittaa huolella. mutta sitten painaa deleteä.
Kukaan ei odota vastausta kaikkiin mielipiteisiin. Emme edes tiedä, vastaako joku viestiimme, kun sen itse lähetämme. Luetaanko sitä?
Jos vastausta ei kulu, tiedämme, että aihe ei kiinnosta. Ei siitä kannata pahastua. Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä jaksat tuota toistaa. Onko se oma manipulointiyrityksesi saada kinaa Hillan aloitukseen. Siltä se vaikuttaa, toistoa, toistoa...Kalahdus ja älähdys....
Minulla vain sattuu olemaan pitkälle kehittynyt "Bullshit detector" (p***kanpuhepaljastin) hallussani.
En haasta riitaa, kehoitan kuitenkin tiettyyn varovaisuuteen anonyymien kehujen tulkinnassa.Anonyymi kirjoitti:
Elämä on varmaan raskasta noin epäluuloisella, mutta varmaan sinulla on syysi olla epäluuloinen jopa kiitosten suhteen , elämä on kolhinut sinua. Luottamus elämään ja kanssaihmisiin on elämää kantava voima.
Elämäni on helppoa ja kevyttä ja minäkään aina osaa valita oikein keneen luotan tai kuka on sen arvoinen. Ohareita tapahtuu ja tehdään. Se siitä.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Elämäni on helppoa ja kevyttä ja minäkään aina osaa valita oikein keneen luotan tai kuka on sen arvoinen. Ohareita tapahtuu ja tehdään. Se siitä.
Mikset sitten nauti helposta kevyestä elämästäsi vaan tulet kateellisena vinkumaan muiden suosiosta? Ei ole uskottavaa. tuo selittelysi.
Anonyymi kirjoitti:
Mikset sitten nauti helposta kevyestä elämästäsi vaan tulet kateellisena vinkumaan muiden suosiosta? Ei ole uskottavaa. tuo selittelysi.
Voi hyvät hyssykät!
Ei mahdu kaaliin, että en ole täällä suosiota tavoittelemassa, koskaan ollutkaan?
Elämäni on niin tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, että nämä luppohetket foorumilla palvelevat minulla aivan muuta tarkoitusta kun jonkinlaista suosionkalastusta tämänkokoisessa ankkalammessa. Tunnen sympatiaa monia palstalla kirjoittavaa vakinimerkkiä kohtaan, mielipiteiden vaihtaminen on antoisaa ja ihan käytännön vinkkejäkin olen saanut. Päivitän kieltä, rupattelen arkipäivän asioista, joskus luotaamme hieman syvemmältäkin. Mitään kruunua tai diadeemia päähäni en ole koskaan havitellut. Aika lapsellista puhetta ikäihmiseltä?- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät!
Ei mahdu kaaliin, että en ole täällä suosiota tavoittelemassa, koskaan ollutkaan?
Elämäni on niin tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, että nämä luppohetket foorumilla palvelevat minulla aivan muuta tarkoitusta kun jonkinlaista suosionkalastusta tämänkokoisessa ankkalammessa. Tunnen sympatiaa monia palstalla kirjoittavaa vakinimerkkiä kohtaan, mielipiteiden vaihtaminen on antoisaa ja ihan käytännön vinkkejäkin olen saanut. Päivitän kieltä, rupattelen arkipäivän asioista, joskus luotaamme hieman syvemmältäkin. Mitään kruunua tai diadeemia päähäni en ole koskaan havitellut. Aika lapsellista puhetta ikäihmiseltä?Tapahtumarikastako? Ei ainakaan kirjoituksistasi päätellen.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät!
Elämäni on niin tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, että nämä luppohetket foorumilla palvelevat minulla aivan muuta tarkoitusta kun jonkinlaista suosionkalastusta tämänkokoisessa ankkalammessa. Tunnen sympatiaa monia palstalla kirjoittavaa vakinimerkkiä kohtaan, mielipiteiden vaihtaminen on antoisaa ja ihan käytännön vinkkejäkin olen saanut. Päivitän kieltä, rupattelen arkipäivän asioista, joskus luotaamme hieman syvemmältäkin. Mitään kruunua tai diadeemia päähäni en ole koskaan havitellut. Aika lapsellista puhetta ikäihmiseltä?#Tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, kevyttä ja helppoa elämää jonka luppohetket kulutetaan vanhusten palstalla vakuuttelemassa miten hienosti menee.#
Kuitenkin karvatattuinen pää kihisee punaisena kateudesta, sen kaikki huomaa vaikka kuinka hämäisit manipuloinnin varoituksilla ja metafoorilla selittelisit. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
#Tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, kevyttä ja helppoa elämää jonka luppohetket kulutetaan vanhusten palstalla vakuuttelemassa miten hienosti menee.#
Kuitenkin karvatattuinen pää kihisee punaisena kateudesta, sen kaikki huomaa vaikka kuinka hämäisit manipuloinnin varoituksilla ja metafoorilla selittelisit.Elä kehtaa näyttää tymyyttäsi, myötähäpeän puolestasi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
#Tapahtumarikasta ja täynnä sisältöä, kevyttä ja helppoa elämää jonka luppohetket kulutetaan vanhusten palstalla vakuuttelemassa miten hienosti menee.#
Kuitenkin karvatattuinen pää kihisee punaisena kateudesta, sen kaikki huomaa vaikka kuinka hämäisit manipuloinnin varoituksilla ja metafoorilla selittelisit.Totta. Se kateus, kun Hillan aloitus vetää kirjoittajia ja Hilla saa syystäkin huomiota ja kiitoksia. 🌹
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Kalahdus ja älähdys....
Minulla vain sattuu olemaan pitkälle kehittynyt "Bullshit detector" (p***kanpuhepaljastin) hallussani.
En haasta riitaa, kehoitan kuitenkin tiettyyn varovaisuuteen anonyymien kehujen tulkinnassa.Miksi kenekään kehuja ja kiitosta pitäisi tulkita? Ne kannattaa ottaa iloisena vastaan, ei niitä liikaa elämässä ole tarjolla. Ja ei kiitokset muille ole itseltä pois.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Se kateus, kun Hillan aloitus vetää kirjoittajia ja Hilla saa syystäkin huomiota ja kiitoksia. 🌹
Ettäkö joku olisi kateellinen Hillalle tästä palstasta? Älä nyt naurata!
Mitä kadehdittavaa on yhdessä Suomi24 kirjoitusketjussa? Näitähän on täällä tuhansia ja suuri osa paljon suositumpia kuin tämä jankutusketju.
Sinulle tietysti tämä yksi ja ainoa ketju näyttää olevan elämää suurempi asia ja Hilla suurikin stara. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin karvatattuinen pää kihisee punaisena kateudesta, sen kaikki huomaa vaikka kuinka hämäisit manipuloinnin varoituksilla ja metafoorilla selittelisit.Miksi haluat vakuuttaa itsellesi, että toinen on onneton ja epäonninen?
Tekeekö se elämäsi paremmaksi.?
Mkr. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluat vakuuttaa itsellesi, että toinen on onneton ja epäonninen?
Tekeekö se elämäsi paremmaksi.?
Mkr."että toinen on onneton ja epäonninen?"
Missä kohtaan tuo kirjoittaja kirjoitti noin?
Onko riitelyn tarve noin suuri, että pitää tulkita toisen teksti päin seiniä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kadehdittavaa on yhdessä Suomi24 kirjoitusketjussa? Näitähän on täällä tuhansia ja suuri osa paljon suositumpia kuin tämä jankutusketju.
Sinulle tietysti tämä yksi ja ainoa ketju näyttää olevan elämää suurempi asia ja Hilla suurikin stara.Näin on ja hyvin sinäkin näytät viihtyvän. Kylmääkö?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle tietysti tämä yksi ja ainoa ketju näyttää olevan elämää suurempi asia ja Hilla suurikin stara.Naurettavaahan se onkin, että joku käy täällä neuvomassa Ruotsista asti Hillaa miten kehuja pitää epäillä. Tuhlaa omaa kulttuuria ja tapahtumia ja onnea täynnä olevan elämänsä harvoja luppohetkiä varoittaakseen Hillan anojen kieroista kehuista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaahan se onkin, että joku käy täällä neuvomassa Ruotsista asti Hillaa miten kehuja pitää epäillä. Tuhlaa omaa kulttuuria ja tapahtumia ja onnea täynnä olevan elämänsä harvoja luppohetkiä varoittaakseen Hillan anojen kieroista kehuista.
Ihmetyttää kyllä. Totuuskomissio taas vauhdissa 😂
Voimia Hillalle 🪷 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä. Totuuskomissio taas vauhdissa 😂
Voimia Hillalle 🪷Täysi tykitys päällä, vaikka tuskin kiireiltään ehtii tänne piipahtaa lattian luuttuamisesta ja syödystä sörsselistä kertomaan itsekeskeisille ihmisille, joiden parissa ei edes viihdy. Niin ollaan jalomielisiä, että koitetaan Hilla pelastaa anojen kieroilta kehuilta. 😂😂😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täysi tykitys päällä, vaikka tuskin kiireiltään ehtii tänne piipahtaa lattian luuttuamisesta ja syödystä sörsselistä kertomaan itsekeskeisille ihmisille, joiden parissa ei edes viihdy. Niin ollaan jalomielisiä, että koitetaan Hilla pelastaa anojen kieroilta kehuilta. 😂😂😂
Hyvin manipuloitu kateuskortilla Paloma, Korppis ja Kylmis "totuuden" torviksi 😂😂😂😂
Onnea kenelle se sitten kuuluukin 👊😅 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin manipuloitu kateuskortilla Paloma, Korppis ja Kylmis "totuuden" torviksi 😂😂😂😂
Onnea kenelle se sitten kuuluukin 👊😅ajattelin samaa.hilla ottaa kiitokset vastaan kuten fiksu tekee."torvet" saa hepulin ja kateus tihkuu heidän joka kirjaimesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ajattelin samaa.hilla ottaa kiitokset vastaan kuten fiksu tekee."torvet" saa hepulin ja kateus tihkuu heidän joka kirjaimesta.
Juu juu kyllä kaikki ovat kauhean kateellisia. Kun vaan keksis että mistä sitä pitää olla kade.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu kyllä kaikki ovat kauhean kateellisia. Kun vaan keksis että mistä sitä pitää olla kade.
kehuista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle tietysti tämä yksi ja ainoa ketju näyttää olevan elämää suurempi asia ja Hilla suurikin stara.Mene 15.38 ihmeessä sinne suosittuihin ketjuihin, joissa ei jankuteta! Mitä sinä täällä kyyläät?
- AnonyymiUUSI
Voi kun mä olen iloinen,kun ei ole Luoja antanut minulle tuota kahdehtemisen vaivaa.
Tänään on meilläpäin ollu aurinkoinen lepsakka ilma. Käväsin pikkuisen kävely/juoksulenkin ja sen päälle pullakahvit.
Melkein koko päivän olen lukenut kaikenlaista. Toki yhden pienen taulun maalasin. Tuli kaunis ,olen tyytyväinen,.
Kuulumisiin! Melkein se alkaa olla, että on kaks pimeeetä vastakkain.
Pieni lumikerros tosin oli yöllä tullut.
Saapi nähdä, miksi tuo keli menee viikonloppuun mennessä, saattapi jäädä hirvipidot haaveeksi.
Pirtille on 150km ja juhlapaikalle sieltä 10km.
TV-muutoksesta tuolla juuri sanoivat, mulla on kaapeli, joten tuo muutos on täällä jo ollut.
Vallan tämä nykyinen lähetystyyli loppuu alkuvuodesta, taisi olla maaliskuussa. (En varmaksi muista.)
Kateutta on taas nähty siellä ja tuolla. Onneksi ei sitä vaivaa ole.
Olen ennenkin sanonut, että ihan turha energian kulutusta, ei sillä mitään voita.
´´Isointa on ollut ymmärrys siitä, että minulla on jo kaikki mitä tarvitsen
ja, että ne arkiset asiat, joilla olen itseni kotona ympäröinyt, riittävät.´´
Teemu Suominen- AnonyymiUUSI
Eliaana. Saitko kutsun hirvipeijaisiin maanomistajan ominaisuudessa vai kuulutko jäsenenä metsästys seuraan?
Meillä aikoinaan kutsuttiin metsänomistajat hirvipeijaisiin koska hirvien ajo tapahtui metsänomistajien mailla.
Emme koskaan käyneet peijaisissa, joskus saimme hirvipaistia korvaukseksi jos hirvi oli kaadettu meidän metsässä.
Tätä metsää ei ole enää omistuksessani, myytiin mökin yhteydessä jo 10 vuotta sitten.
Nämä hirvipeijaiset olivat huhujen mukaan hauskoja ja melko kosteita tilaisuuksia ja metsästys majalle voi jäädä yöpymään, yleensähän sinne mentiin autoilla.
Hauskaa peijaismatkaa jos päätät mennäkin!
tepa Anonyymi kirjoitti:
Eliaana. Saitko kutsun hirvipeijaisiin maanomistajan ominaisuudessa vai kuulutko jäsenenä metsästys seuraan?
Meillä aikoinaan kutsuttiin metsänomistajat hirvipeijaisiin koska hirvien ajo tapahtui metsänomistajien mailla.
Emme koskaan käyneet peijaisissa, joskus saimme hirvipaistia korvaukseksi jos hirvi oli kaadettu meidän metsässä.
Tätä metsää ei ole enää omistuksessani, myytiin mökin yhteydessä jo 10 vuotta sitten.
Nämä hirvipeijaiset olivat huhujen mukaan hauskoja ja melko kosteita tilaisuuksia ja metsästys majalle voi jäädä yöpymään, yleensähän sinne mentiin autoilla.
Hauskaa peijaismatkaa jos päätät mennäkin!
tepaMeillä on pari pientä plänttiä kahdessa eri kunnassa. Molemmissa on tehty sopimus, että saa metsässä kaataa. Seuraan emme kuulu, veljeni ja minun hallussa vanha kotitila.
Emme mitään korvausta ole ottaneet. Toisinaan tuovat lihaa.
Tämä on aika iso seura, joten peijaiset ovat, joka toinen vuosi. Ne pidetään kunnan yhteiskoululla. Siellä on ihan pitopöytä, jonka päässä on paistinleikkaaja ison paistin kanssa.
Kahvin kanssa on täytekakkuja ym.
Sahtia ja boolia.
Viimeksi koronan takia jäi menemättä ja nyt näyttää tuo sääennuste niin lumiselta, etten ole varma lähdenkö.
Se valmiiseen pöytään pääseminen eniten kiinnostaa.- AnonyymiUUSI
Eliaana kirjoitti:
Meillä on pari pientä plänttiä kahdessa eri kunnassa. Molemmissa on tehty sopimus, että saa metsässä kaataa. Seuraan emme kuulu, veljeni ja minun hallussa vanha kotitila.
Emme mitään korvausta ole ottaneet. Toisinaan tuovat lihaa.
Tämä on aika iso seura, joten peijaiset ovat, joka toinen vuosi. Ne pidetään kunnan yhteiskoululla. Siellä on ihan pitopöytä, jonka päässä on paistinleikkaaja ison paistin kanssa.
Kahvin kanssa on täytekakkuja ym.
Sahtia ja boolia.
Viimeksi koronan takia jäi menemättä ja nyt näyttää tuo sääennuste niin lumiselta, etten ole varma lähdenkö.
Se valmiiseen pöytään pääseminen eniten kiinnostaa.Vaikuttaa hieman suuremmalta porukalta kuin tämän meidän hirviporukan koko. Peijaisetkin siellä eri mitoituksella ja varmasti naisiakin mukana jopa metsästämässäkin olleita.
Mukava peijais tapahtuma johon toivottavasti pääset osallistumaan. Ei elämässä ole koskaan liikaa hauskoja juhlia!
t. tepa
- AnonyymiUUSI
Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän kuin tuo kylmätotuus.
- AnonyymiUUSI
Seuraa idoliaan.
- AnonyymiUUSI
Seuraa idoliaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seuraa idoliaan.
Tarkoitat varmaan Korppista. No, eipä ihme.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seuraa idoliaan.
Samankaltaisuus on kyllä huomattava.
Huomenet ja hyvän olon toivotukset, kaikesta huolimatta.
Oikeaan osui taas aavistukseni, että viestini kirvoitti ison elämön, mutta väliin tulee tarve vastata noihin ikäviinkin viesteihin, viisasta se ei ole.
Kylmätotuus pääsi viestin laittamaan, kun virheeni viestistäni löysi, tai useammankin.
Olen tuonut selvästi esille, että en pientäkään osaa tästä kylmäntotuuden (muidenkin )taidoista osaa, en muista tai jää huomioimatta ne pienet epäkohdiksi nimetyt asiat, mutta jos viestini viat kuitenkin huomaa, lienee kohtalaisen lukukelpoinen.
Sinisilmäisyydestä varoitetaan, uskallan kyllä olla tyhmä siinäkin asiassa, minua ei kirjoitukset ja kiittelyt harmita, sillä uskon kenenkään vain miellyttääkseen tuntematonta ihmistä niitä kirjoittavan.
Jos kuitenkin näin on, en korkealta putoa, minun ei tarvitse esittää mitään. aito vanha ihminen olen.
Jos kylmätotuuden arvo nousee minun kiusaamisesta, jatkoa tästä varmaan löytyy, hieman pahoitteluksi menee, jos ainoa ilosi on minua morkata.
Korpikirjailija olet moittinut minua joskus rivien välienluvun puutteesta, en edelleenkään sitä osaa, tyydyn osaamiseeni.
Voit loistaa puolestani kaikessa, mitä vaan keksit.
Eliaana ja tepa keskustelitte hirvipeijaisista, muutaman kerran olen mukaan päässyt, vaikka metsää en omistakaan, hyvää oli keitto ja lopuksi vielä tassimaan pääsin.
Näitä tapoja pitäisi vaalia, kun kaikki ennen tehdyt meinaa kadota.
Harmittelen, että sain taas tämänkaltaisen keskustelun aikaan, aina ei malta hillitä halua vastaamiseen, kun aikansa pyrkii sovussa kirjoittamaan.
Edelleen toivon , että asiat hyvään suuntaan menevät ja jatkossa saamme tätä arkea kertoilla, nyt on vähän tyhjä olo kaiken suhteen, mutta eiköhän se tästä, kiitos mukavista viesteistä, usko siitä, että tekin jaksatte.
Vastasin aloitukseen, ettei väärään kohtaan viestini menisi, joskus näin tekee vaikka oikeaan paikkaan tähtääkin."Sinisilmäisyydestä varoitetaan, uskallan kyllä olla tyhmä siinäkin asiassa, minua ei kirjoitukset ja kiittelyt harmita, sillä uskon kenenkään vain miellyttääkseen tuntematonta ihmistä niitä kirjoittavan."
Ei millään pahalla, Hil-la, uskon täysin sinun hyväntahtoisuuteesi ja vilpittömyyteesi, mutta ainakin osa näistä anojen kehuista on tarkoitettu vain sekoittamaan lisää pakkaa, sijoittautumaan Hil-lan leiriin, josta on hyvä sitten hyökkäillä ja moittia korppista, kylmistä ja palomaakin, vaikka en osallistuisi muuten kuin sanomalla hyvää päivää Dalajoen alajuoksulta, sininen taivas ja miinus seitsemän mittarissa :)- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
"Sinisilmäisyydestä varoitetaan, uskallan kyllä olla tyhmä siinäkin asiassa, minua ei kirjoitukset ja kiittelyt harmita, sillä uskon kenenkään vain miellyttääkseen tuntematonta ihmistä niitä kirjoittavan."
Ei millään pahalla, Hil-la, uskon täysin sinun hyväntahtoisuuteesi ja vilpittömyyteesi, mutta ainakin osa näistä anojen kehuista on tarkoitettu vain sekoittamaan lisää pakkaa, sijoittautumaan Hil-lan leiriin, josta on hyvä sitten hyökkäillä ja moittia korppista, kylmistä ja palomaakin, vaikka en osallistuisi muuten kuin sanomalla hyvää päivää Dalajoen alajuoksulta, sininen taivas ja miinus seitsemän mittarissa :)Voisitko jo rauhoittua tuosta samasta aiheesta jauhamiseen. Nyt jauhat Hil-lan kehuista, taannoin Demen.
Mitä se kertoo sinusta?
Miksi anot ei saisi kehua toisia kirjoittajia?
Kehuthan sinäkin usein korppista. - AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
"Sinisilmäisyydestä varoitetaan, uskallan kyllä olla tyhmä siinäkin asiassa, minua ei kirjoitukset ja kiittelyt harmita, sillä uskon kenenkään vain miellyttääkseen tuntematonta ihmistä niitä kirjoittavan."
Ei millään pahalla, Hil-la, uskon täysin sinun hyväntahtoisuuteesi ja vilpittömyyteesi, mutta ainakin osa näistä anojen kehuista on tarkoitettu vain sekoittamaan lisää pakkaa, sijoittautumaan Hil-lan leiriin, josta on hyvä sitten hyökkäillä ja moittia korppista, kylmistä ja palomaakin, vaikka en osallistuisi muuten kuin sanomalla hyvää päivää Dalajoen alajuoksulta, sininen taivas ja miinus seitsemän mittarissa :)"mutta ainakin osa näistä anojen kehuista on tarkoitettu vain sekoittamaan lisää pakkaa"
Eikö tuo sinunkin kommentti ole juuri tuota samaa, sekoitat pakkaa? - AnonyymiUUSI
Hilla, olet alakuloisella mielellä, enkä yhtään ihmettele. Kuitenkin uskon ja toivon sinun jaksavan taas tämänkin alhon yli.
Sinulla on positiivinen elämän asenne ja se on kantanut näihin päiviin.
Olethan jaksanut käydä kuorokerhossasi, jossa sinut tunnetaan ja arvostetaan tärkeänä jäsenenä.
Kerroit tanssineesi hirvipeijaisissa, siitä arvelen tanssin olevan harrastuksena elämässäsi vielä näin vanhemmallakin iällä.
Oletko harrastanut esim. vatsatanssia? Minä olen noin 30 vuotta sitten ollut kansalaisopiston itämainen tanssi kurssilla. Hommasin sopivat asut ja helyt. en kuitenkaan kehittynyt kummoiseksikaan vatsatanssijaksi. Lopetin siihen yhteen kurssiin.
Silloin parikymmentä kiloa kevyempänä kuin nyt, minulla olisi saanut olla hieman enemmän rehevyyttä vartalossani jotta vatsatanssin olemus olisi paremmin täyttynyt. Nyt minulla olisi rehevyyttä, jopa liikaakin, mutta liikuntakykyä ei lainkaan. Tanssit on tanssittu minun osaltani, mutta katseleminen on hauskaa. Katsotaan ensi sunnuntain Ttk tansseja ja jännätään.
Valoisampaa päivää!
t, tepa
- AnonyymiUUSI
Palstan lukija ei taaskaan käsitä, mistä on kysymys. Menossa rauhallinen keskustelu, jossa vaihdetaan kommentteja hirvipeijaisista ja mietitään, osallistuako vai ei, ja sitten äkkiä aletaankin käsitellä kylmätotuuden ilkeyttä. Todetaan Korppis samaan nippuun. Ilm. että ovat toistensa idoleita.
Sillä lailla!
Pitääkö lukijan käsittää jotakin?
Mistä tämä taas tuli?!
Oletteko niin vihanne ja kateudentunteenne vallassa, että tämä hyökkäys käynnistyy automaattisesti, kun avaatte Suoli24:n?
Olen alkanut ajatella, että palsta pitäisi lopettaa.- AnonyymiUUSI
Ei varmaan lukuja ymmärrä, jos lukee vain viimeiset kommentit. Kylmätotuuden ja Korppiksen ilkeilyt löytyvät kyllä.
- AnonyymiUUSI
Älä yritä taas hämätä, tiedät ihan hyvin mitä tuo kolmen kateellisen komissio kaiken aikaa tekee.Eliaanakin jo röhönaurun päästi . Hillan ei pitäisi mitään vastata noitten ilkeisiin provoihin.
- AnonyymiUUSI
Typerys!
- AnonyymiUUSI
Senkin myrkkysopan keittäjä, puhut ihan vaan omasta kateudestasi ja kaunastasi.
- AnonyymiUUSI
Tervehdys ja oho!
En oikein nyt tiedä sanonko mitään, pidänkö mölyt mahassa. Sen verran kuitenkin, että olen pahoillani nähdessäni taas ketjun epämukavuustilassa :). Eipä kai sille mitään voi.
Olen tehnyt parin viikon ruokalistaa. Se onkin haastavaa tehdä kahden liikunnallisen nuorukaisen ravitsemus huomioiden. Onneksi saan heiltä vinkkejä ja jo entuudestaan tiedän mitkä valmistamani ruuat ovat heille maistuneet.
Ja onneksi tarvikkeet hankitaan valmiiksi.
Enpä nyt osaa oikein mitään kirjoittaa, sen verran "järkytyin" ketjun tilasta.
Mutta joo, mahdollisille "kaipaajille" ;) tiedoksi, että saan antaa jälkikasvulle enemmän aikaani lähitulevaisuudessa. Jos/kun luppoaikaa jää, niin täytynee etsiä voimaannuttavia ajanvietteitä :)
Voikaa hyvin!
/ex-brinkkala
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117317- 475246
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562961Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän62414Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101468Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911348Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3101018Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?225958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896