Huostaanotettu lapsi ja huoltajuus

Anonyymi-ap

Apua kaipaisin

Sain kuulla muutama vuosi sitten että minulla on poika yhden illan suhteesta. Asia selvisi kun minut kutsuttiin DNA-kokeisiin. Yritin silloin aloittaa yhteydenpidon lapseen mutta lapsen äiti oli päihderiippuvainen ja se teki kaikesta hankalampaa.

Yhteydenpito jäi heikoksi. Myöhemmin kuulin lapsen siirtyneen huostaanotettuna sijaisperheeseen. Ymmärrän, että hän olisi ollut sijaisperheessä nyt vuoden ajan. Hiljattain kuulin lapsen äidin kuolleen.

Ymmärsin sosiaalityöntekijän puheista, että vaikka lapsen huostaanotto jatkuisi, lapsella täytyy olla huoltaja. Haen siis huoltajuutta ja minulla on tulevaisuudessa palaveri asiasta. Korviini kantautui, että lapsen isoäiti hakee myös huoltajuutta. Hän tuntee lapsen ja on tietääkseni käynyt tapaamassa lasta jne. Nyt pelkään menettäväni lapsen huoltajuuden hänelle. Pohdin, onko tässä tapauksessa minun, biologisen isän, vai tämän mummon asema vahvempi.

Mitä minun pitäisi tehdä tai sanoa? Tilanne on aivan uusi minulle ja sosiaalityöntekijä vaikutti aika happamalta, en yhtään tiedä mitä odottaa. Minulla on kaksi lasta nykyisen puolisoni kanssa ja vakaa elämä. Haluaisin tutustua lapseeni ja tarjota hänelle mahdollisesti kodin tulevaisuudessa.

2

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suora yhteys asianajajana ei sosiaalityöntekijään mitään yhteyttä

• Anonyymi

Ole jämäkkä, selvitä asioita, tutustu lapseen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1216
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1209
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1050
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      905
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      803
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      13
      723
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe