Apua kaipaisin
Sain kuulla muutama vuosi sitten että minulla on poika yhden illan suhteesta. Asia selvisi kun minut kutsuttiin DNA-kokeisiin. Yritin silloin aloittaa yhteydenpidon lapseen mutta lapsen äiti oli päihderiippuvainen ja se teki kaikesta hankalampaa.
Yhteydenpito jäi heikoksi. Myöhemmin kuulin lapsen siirtyneen huostaanotettuna sijaisperheeseen. Ymmärrän, että hän olisi ollut sijaisperheessä nyt vuoden ajan. Hiljattain kuulin lapsen äidin kuolleen.
Ymmärsin sosiaalityöntekijän puheista, että vaikka lapsen huostaanotto jatkuisi, lapsella täytyy olla huoltaja. Haen siis huoltajuutta ja minulla on tulevaisuudessa palaveri asiasta. Korviini kantautui, että lapsen isoäiti hakee myös huoltajuutta. Hän tuntee lapsen ja on tietääkseni käynyt tapaamassa lasta jne. Nyt pelkään menettäväni lapsen huoltajuuden hänelle. Pohdin, onko tässä tapauksessa minun, biologisen isän, vai tämän mummon asema vahvempi.
Mitä minun pitäisi tehdä tai sanoa? Tilanne on aivan uusi minulle ja sosiaalityöntekijä vaikutti aika happamalta, en yhtään tiedä mitä odottaa. Minulla on kaksi lasta nykyisen puolisoni kanssa ja vakaa elämä. Haluaisin tutustua lapseeni ja tarjota hänelle mahdollisesti kodin tulevaisuudessa.
Huostaanotettu lapsi ja huoltajuus
Anonyymi-ap
2
170
Vastaukset
- Anonyymi
Suora yhteys asianajajana ei sosiaalityöntekijään mitään yhteyttä
- Anonyymi
Ole jämäkkä, selvitä asioita, tutustu lapseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741094
- 691024
- 47952
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104948- 51895
- 49694
- 32674
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34587- 50580
- 38536