Voisiko täältä saada asiallisia kommentteja (edellinen säie pilattiin)
11/2024 s. 14 vihjeen USEIN ratkaisusanan piilokirjain meni arvaukseksi. Osaako joku antaa jotain varmuutta piilokirjaimeen. Pitäisikö lukea USEIN MAKEITA?
Iisakin Ristikot 11-12/2024
13
274
Vastaukset
Myös 11/2024 s. 9 vihje KIINNI piilokirjain on epävarma.
- AnonyymiUUSI
Miksi ihmeessä henkilö, joka ei ratko Iisakin ristikoita, kaipaa kommentteja näihin ristikoihin?
- AnonyymiUUSI
Siksi, että Iisakin ristikoissa minulta on kysytty apua tai pyydetty vahvistusta sille, että tuliko ristikko ratkottua oikein. Koska itse olen parista piilokirjaimesta epävarma, tulin tänne. PuPen tavoin jokainen kirjain pitäisi olla oikein ratkottu. Tarkoitukseni ei ole ratkoa massiivisesti ristikoita toisten puolesta. Päämäärä on on lähes ratkotuissa ristikoissa auttaa ratkojia ratkomaan ristikot oikein. Valtava määrä ongelmista johtuu virheratkonnoista. Niitä on jäänyt välillä myös huomaamatta.
- AnonyymiUUSI
Osta lehti, ratko ristikot ja kysy sitten apua.
- AnonyymiUUSI
En niin tee. Tarkoitukseni on vain ylläpitää apupalvelua. Kun en osta lehteä, voin paremmin arvioida sen, pyytääkö kysyjä liikaa apuja. Jos aukkoja on paljon, en ala toisen puolesta ratkomaan isoja aukkoja.
- AnonyymiUUSI
En kysy apua itselleni. Minulle on varsin merkityksetöntä, jos joku piilokirjain on epävarma. Ristikkolehden Kolmiokirjalle palauttajalle palkintokisoihin osallistuakseen asialla on paljon enemmän merkitystä. No täällä ei haluta sitä, tämän sivuston kautta auttaisin sivustollani apua pyytäneitä. Kysyin kohdista, joissa jäi epävarmuutta senkin jälkeen kun niitä Magmassa toisten kanssa pohdin.
Anonyymi kirjoitti:
En kysy apua itselleni. Minulle on varsin merkityksetöntä, jos joku piilokirjain on epävarma. Ristikkolehden Kolmiokirjalle palauttajalle palkintokisoihin osallistuakseen asialla on paljon enemmän merkitystä. No täällä ei haluta sitä, tämän sivuston kautta auttaisin sivustollani apua pyytäneitä. Kysyin kohdista, joissa jäi epävarmuutta senkin jälkeen kun niitä Magmassa toisten kanssa pohdin.
Voin auttaa ratkojia välillä todella merkittävässä määrin. Ilman apuani monet ristikot jäisivät kesken.
Ks. esim.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-11-2024-2/?view=all#post-33869
Kommentista käy myös ilmi, että en auta vinkeillä isoissa aukoissa, jotta auttaminen ei menisi kohtuuttomaan auttamiseen. Voisin Virpin ratkaisun perusteella antaa Joukahaiselle paljon vinkkejä, mutta en tee niin. Jään odottamaan pidemmälle ratkottua ristikkoa.
Kommentti esittää myös syyn, miksi ristikoiden tulee näkyä ihan kokonaan.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En niin tee. Tarkoitukseni on vain ylläpitää apupalvelua. Kun en osta lehteä, voin paremmin arvioida sen, pyytääkö kysyjä liikaa apuja. Jos aukkoja on paljon, en ala toisen puolesta ratkomaan isoja aukkoja.
Nämä ovat huvittavia selityksiä.
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat huvittavia selityksiä.
Totuus on se että toisinaan en lainkaan ratkon minulle lähetettyjä ristikoita vaan vain katson, onko ristikot mielestäni ratkottu oikein.
Yleensä ratkon vähän ja ongelmakohdat selviävät nopeasti.
Joskus minulta menee paljon aikaa. Viimeksi s. 16-17 ristikko oli ainakin 95% Virpin ratkoma, mutta siinä lopussa meni silti aika paljon aikaa.
Sadun kanssa kimpassa on mennyt joskus aika paljon aikaa. Mutta jos hän pyysi kimppaan, mitä ihmeen väärää siinä sitten on ollut.
Saan muidenkin lehtien ristikoita kun PuPen ja IIsakin, ei minulla ole mitään velvollisuutta ostaa Passeli Pelikaaneja, Manta MMAINIOT Ristikot -lehtiä, Hesaria tai Hyvän Tuulen Tavuristikot vain siksi, että minulla itselläni olisi lehti, jotta voisin auttaa. Ei minulla em. lehtien ristikoita ole aikaa ratkoa.
Joku on luonut kummallisen säännön minulle, että sain auttaa vain niissä lehdissä, jotka olen itse ostanut. Joku selkeästi yrittää rajulla tavalla päsmäröidä sitä, mitä minä saisin tehdä ja mitä minä en saisi tehdä. Jos en toimi päsmäröijän esittämällä tavalla, toimin moraalittomasti.
Voisiko joku lopettaa minun päsämäröintiyritykset?
Jos voin sivuillani auttaa ratkojia, onko se päsämäröijältä jotenkin pois?
Tapani auttaa vain aiheuttaa sen, että voin auttaa suhteellisen pientä henkilömäärää. Mutta autan tavalla, joka on muualla täysi mahdottomuus - kismittääkö se jotakuta aivan hirveästi.- AnonyymiUUSI
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Totuus on se että toisinaan en lainkaan ratkon minulle lähetettyjä ristikoita vaan vain katson, onko ristikot mielestäni ratkottu oikein.
Yleensä ratkon vähän ja ongelmakohdat selviävät nopeasti.
Joskus minulta menee paljon aikaa. Viimeksi s. 16-17 ristikko oli ainakin 95% Virpin ratkoma, mutta siinä lopussa meni silti aika paljon aikaa.
Sadun kanssa kimpassa on mennyt joskus aika paljon aikaa. Mutta jos hän pyysi kimppaan, mitä ihmeen väärää siinä sitten on ollut.
Saan muidenkin lehtien ristikoita kun PuPen ja IIsakin, ei minulla ole mitään velvollisuutta ostaa Passeli Pelikaaneja, Manta MMAINIOT Ristikot -lehtiä, Hesaria tai Hyvän Tuulen Tavuristikot vain siksi, että minulla itselläni olisi lehti, jotta voisin auttaa. Ei minulla em. lehtien ristikoita ole aikaa ratkoa.
Joku on luonut kummallisen säännön minulle, että sain auttaa vain niissä lehdissä, jotka olen itse ostanut. Joku selkeästi yrittää rajulla tavalla päsmäröidä sitä, mitä minä saisin tehdä ja mitä minä en saisi tehdä. Jos en toimi päsmäröijän esittämällä tavalla, toimin moraalittomasti.
Voisiko joku lopettaa minun päsämäröintiyritykset?
Jos voin sivuillani auttaa ratkojia, onko se päsämäröijältä jotenkin pois?
Tapani auttaa vain aiheuttaa sen, että voin auttaa suhteellisen pientä henkilömäärää. Mutta autan tavalla, joka on muualla täysi mahdottomuus - kismittääkö se jotakuta aivan hirveästi.Auta sinä vaan, mutta jätä meidät rauhaan, ei meillä ole mitään velvollisuutta nähdä vaivaa, jotta sinä voit päteä.
Anonyymi kirjoitti:
Auta sinä vaan, mutta jätä meidät rauhaan, ei meillä ole mitään velvollisuutta nähdä vaivaa, jotta sinä voit päteä.
Kyse ei ole siitä, vaan toisten ratkojien auttamisesta. Jotakuta vain kismittää se, että voin auttaa tavalla, johon hän ei itse pysty.
Anonyymi kirjoitti:
Auta sinä vaan, mutta jätä meidät rauhaan, ei meillä ole mitään velvollisuutta nähdä vaivaa, jotta sinä voit päteä.
Asenteesi on varsin tympeä.
- AnonyymiUUSI
Foorumillasi saat auttaa niin paljon kuin huvittaa, mutta toivottavasti silloinkin tunnet piston omassatunnossasi.
Nykymaailmassa kaikki on saatava ilmaiseksi, mutta kauanko lehtiä on tarjolla, jos teemme kaikki niin kuin sinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969