LUNTA LUNTA LUNTA !

Anonyymi-ap

Nyt sitä on ja lisää tuiskuttaa,
ei uskalla lähteä asioille !

12

162

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kohta se lumi sulaa.

• Anonyymi

Voi olla että nyt lumi jääki,
        joulu on jo lähellä ja pakkaset saattaa myös ilmestyä,

liukkaus kyllä huolestuttaa
        autot voi ajaa perään tai sitten vanha kaatuu ja luut menee poikki,

• Anonyymi

Kulkeekohan ne ruokalähetit ?

• Anonyymi

kyllä varmaan, ne on nuoria kyllä ne selviää lumihangessaki,

niinhän meki aikoinaan,

• Anonyymi

Lumella tapana sulaa.

Mutta oikeassa olet, turhia riskejä kannattaa välttää, jos mahdollista. Jos ei pakko mennä kehnolla kelillä ulos, järkevää olla menemättä.

Oletan, voi mennä kelit kurjemmiksi. Lunta tulee lisää, nykyisiä ei ole aurattu. Sataa vetenäkin, alkaa palkastaan. Jeejee, ihmiset ajelleet ja kahlailleet sohjossa, joka sitten jäätyy. Ja taas sataa jotain räntää .

Huolto yhtiö meillä hyvä, omat käytävät varmaan hoituu. Mutta kaupungin puolelle kun menee, se sitten kuuluu kai vihon viimeiseksi kunnossapidossa.

Nastakengät ois hyvät, mutta ei nekään kovin muhkursisessa paljoa auta. Ite hommasi aikanaan kepin, just piikkien takia. Kepillä pysyy kohtuullisesti pystyssä. Jos selviää parkkiin ja autolle, sitten neljä tukipistettä, ei ainakaan kaadu.

Noh, nastarenkaat mökillä, auto seisontavakuutuksessa...

Jonkinlainen talvi tulee joka vuosi,sille ei voi mitään. Jos ei ole pakollista menoa, koko talven vois kyllä olla sisälläkin. Asiat hoituu netin yli ja ruuat jne voi tilata himaan. Roskat voi säilöä pihalle. Ainoo, tupakkeja, eikä keskaria ei vielä oikein pysty kotiin tilaan. Silloin apua pitää pyytää kavereita, tai naapureita.

Ei kiinnosta katkoa luita, odottelen lumien sulamista.

=DW=

• Anonyymi

Itselleni tulee K-kaupasta ruuat kotiin kerran viikossa.

• Anonyymi

Helsingissä sateista, tuulista. En tätä kuitenkaan itse vielä "myrskyksi" kutsuisi.

Olen lapsena ollut tosi myrskyävällä merellä, aallot löivät kaiteiden yli hyttiosastolle. Vuosi oli n. 1963, paatti Bore lll, matkalla Stadista Tukholmaan. Isä oksensi lohi-illallista vessanpöntöllä. Stuertit hätistelivät meitä uteliaita lapsia hytteihin, ettei meri vie.

Meri tulvii nyt rannikkokaupungeissa. Nyt näyttäisi lännessä päin hiukan pilkottavan aurinko.

Minulla on nyt kylppärin pesupuuha käynnissä, pesen koneessa myös maton sekä pesukoneen päällisen. Laitan pesukoneen päälle jotain talvisempaa liinaa ja koristetta.

Mulla on lavuaarin päällä rivissä huulipunaa, -rasvaa, jos toistakin. Nuo värilliset huulivoiteet on käytännöllisiä: hoitavat kuivia huulia ja antavat hiukan väriä. Sipaisen ulosmennessä myös hiukan poskiin! Pitää kaikki nuo pikkutilpehöörit pyyhkiä kuukauden pölyistä.

• Anonyymi

Meren myrskystä tuli mieleen
        veljeni teki työelämän eläkkeelle asti merimiehenä eli meriupseerina,
        hän oli kansainvälinen radiolähetti, eli radisti,
        hän kertoi joskus että kyllä meri voi olla kauhee ja vaarallinen
        sanoi
        aallotki oli kerrostalon kokosia
        kun ne löi laivan kylkeen
        laiva oli kuin pini korkki valtamerten aalokoissa,
        sanoi myös, satamat oli vaarallisia paikkoja .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meren myrskystä tuli mieleen
        veljeni teki työelämän eläkkeelle asti merimiehenä eli meriupseerina,
        hän oli kansainvälinen radiolähetti, eli radisti,
        hän kertoi joskus että kyllä meri voi olla kauhee ja vaarallinen
        sanoi
        aallotki oli kerrostalon kokosia
        kun ne löi laivan kylkeen
        laiva oli kuin pini korkki valtamerten aalokoissa,
        sanoi myös, satamat oli vaarallisia paikkoja .

Nyt tuo länsitaivas muuttuu taas tummaksi. Toivottavasti tulisi veden sijasta lunta.

Mulla oli eno, joka oli merikapteeni, häneltä 1960-luvun alulla paatti upposi Itämerellä ja hän joutui pelastusveneestä lähettämään hätäraketit käsistään. Kysyin: "Eikö se sattunut? Etkö sinä itkenyt?" "No, kyllähän siinä kyyneleet väkisin tirahti kun käsiä poltti, mutta pakko se oli!"

Muutoinkin olen lounais-Suomen merenkävijöiden jällkikasvua ja tästä hiukka ylpeäkin! Olen katsonut alkuperäistä Myrskyluodon Maija-sarjaa ihan sillä mielellä, että jokseenkin sen kaltaista oli niidenkin esivanhempieni elämä.
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuo länsitaivas muuttuu taas tummaksi. Toivottavasti tulisi veden sijasta lunta.

Mulla oli eno, joka oli merikapteeni, häneltä 1960-luvun alulla paatti upposi Itämerellä ja hän joutui pelastusveneestä lähettämään hätäraketit käsistään. Kysyin: "Eikö se sattunut? Etkö sinä itkenyt?" "No, kyllähän siinä kyyneleet väkisin tirahti kun käsiä poltti, mutta pakko se oli!"

Muutoinkin olen lounais-Suomen merenkävijöiden jällkikasvua ja tästä hiukka ylpeäkin! Olen katsonut alkuperäistä Myrskyluodon Maija-sarjaa ihan sillä mielellä, että jokseenkin sen kaltaista oli niidenkin esivanhempieni elämä.
        .

Merimiehen ammatti on ankara vaativa kovaa työtä
        jopa vaarallinen ammatti,

mun entisiä koulukavereita oli usempiki merimiehiä,
        siis tetkivät työelämän merellä,
        kuten veljeni,
        nyt ne kaikki ovat jo kuolleet
        heistä on vain muisto jäljellä, se on murheellista,
        voi vain nähdä kuinka lyhyt ja katoavainen on ihmisen elämä,

• Anonyymi

Meillä oli aikoinaan suuri piha
      ja talvisin kauheet lumityöt,
      mutta
      me olimme nuoria ja terveitä
      puolisoni teki milellään siihenaikaan lumityöt,
      sai samalla tarpeelista ulkoilua työelämässä jaksamiseen,
      liikunta kun on lääke
      liikunta ulkona antaa kummasti fyysistä voimaa nuorille ja terveille,

mutta
      meille vanhuksille ei enään lumityöt ole mahdollisia,

• Anonyymi

Meilläkin maisema hämärtyy. Pohjoisemmassa vielä enemmän. Lunta ei nyt sada hiutalehen vertaa. Pidetään peukkuja, että sataisi sitten kohtuudella kun alkaa.

Juice laulaa taustalla aamuisesta koista sii norjalaisessa villapaidassaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4220
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      77
      3900
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3398
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3310
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2329
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2198
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2079
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2069
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2039
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1944
    Aihe