Avensikseen kynäjouset

Anonyymi-ap

Onko saatavissa mihinkään malliin eteen.

36

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vaikka olisi saatavilla niin miksi pitää auto pilata niillä?

      • Anonyymi

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.

        ITKE, VIESTIT POISTETAAN.


      • Anonyymi

        Liekö vuodenaika syynä henkiseen huonovointisuuteesi vai onko kyse laajemmasta ilmiöstä.

        Koita jaksella. Mitä nopeammin haet apua, sen nopeammin olosi helpottaa. Tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.

        Jouset ja iskarit vaihdetaan aina pareittain. Et taida edes ymmärtää asiaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouset ja iskarit vaihdetaan aina pareittain. Et taida edes ymmärtää asiaa...

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.

        Paskasuolessa pääsee myös karvanoppa-amit loistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.

        "Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen."

        Vaihdat sekä jousen että iskunvaimentimen?
        Mikäs se niitä iskuja vaimentaakaan? Ajatteleppa ite!
        Ettei vain se jousi?
        Se jousihan muuttaa ne iskut heilahduksiksi. Ja sen heilahduksen / ne heilahdukset vaimentaa heilahduksenvaimentimet.
        Oliko suurikin yllätys? Vai ymmärsitkö alkuunkaan edes koko ilmiötä ja sen tekniikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen."

        Vaihdat sekä jousen että iskunvaimentimen?
        Mikäs se niitä iskuja vaimentaakaan? Ajatteleppa ite!
        Ettei vain se jousi?
        Se jousihan muuttaa ne iskut heilahduksiksi. Ja sen heilahduksen / ne heilahdukset vaimentaa heilahduksenvaimentimet.
        Oliko suurikin yllätys? Vai ymmärsitkö alkuunkaan edes koko ilmiötä ja sen tekniikkaa?

        Juu, se koko paketti menee vaihtoon kun ei noihin alustasarjoihin tuppaa löytämään korvaavia osia.

        En nyt sen enempää jaksa alkaa kanssasi kinastelemaan kun en koe että sinulla olisi minulle mitään annettavaa.

        Koita jaksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.

        Tojotassahan on voioverit jo tehtaalta!


    • Anonyymi

      Itse asiaan en ota kantaa, mutta kyllä Avensis on mitä paras aihio alkaa rakentaa kunnon autoa, tosin joutuu vaihtamaan kaiken tekniikan, mutta onhan se kaikkein halutuin jo ihan kauneutensa ja maineensa perusteella kilpamaailmassa ja pesää irtoaa varmasti.

      • Anonyymi

        Haluaisin vaihtaa 3. sukupolven Aveen 2. sukupolven Aven äärettömän kaunislinjaisen korin. Käykö suoraan vai joudunko leikkelemään ja hitsailemaan? Entä katsastus, meneeköhän heittämällä läpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin vaihtaa 3. sukupolven Aveen 2. sukupolven Aven äärettömän kaunislinjaisen korin. Käykö suoraan vai joudunko leikkelemään ja hitsailemaan? Entä katsastus, meneeköhän heittämällä läpi

        Ei sulla voi juutujesi perusteella olla muita kuin leikkiautoja.


      • Anonyymi

        Oikeasti Corolla ja Celica.


    • Anonyymi

      Mitkä ihmeen kynäjouset?

      • Anonyymi

        tuokin asia selviää kirjoittamalla googlehakuun "kynäjousi"


    • Anonyymi

      Avensis on tunnettu vuotavista vaimentimen patruunoistaan.

    • Anonyymi

      Aveen ne sopii kuin nenä päähän.

      Coilover-jousitus parantaa ajoneuvon pitoa tiellä, erityisesti kaarteissa. Tämä johtuu siitä, että jousitus pystyy paremmin pitämään kontaktin tienpinnan kanssa varmistaen, että renkaat pysyvät kosketuksissa maahan.

      Ajokorkeuden säätämiseksi coilover-järjestelmän avulla voit muuttaa iskunvaimentimessa olevan kierreholkin korkeutta. Kiertämällä holkkia ylös tai alas voit säätää jousen asentoa ja siten nostaa tai laskea ajoneuvon ajokorkeutta.

      Ajoneuvon paino siirtyy kaarreajon aikana, mikä voi saada sisäpyörät nousemaan irti maasta, mikä heikentää pitoa ja vakautta. Coilover-jousitus auttaa torjumaan tätä tarjoamalla jäykemmän ja reagoivamman jousituksen, joka auttaa pitämään pyörät kosketuksessa tienpinnan kanssa. Tämä parantaa pitoa ja vakautta, mikä antaa kuljettajalle mahdollisuuden säilyttää ajoneuvon paremman hallinnan mutkissa.

      • Anonyymi

        Teinipoikien vouhotuksia.

        Laita kirjoituksesi talteen ja tutustu siihen uudelleen 30 vuoden päästä. Siinä vaiheessa saatat huomata että et oikein ymmärtänyt asioista.


    • Anonyymi

      Maavara pienenee yleensä 30-60 mm.

      • Anonyymi

        Niinkö, niillä on mahdollista nostaa maavaraa aika reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö, niillä on mahdollista nostaa maavaraa aika reippaasti.

        Kuka haluaa parantaa ajettavuutta nostamalla keulapään jousitusta???


    • Anonyymi

      Pitempi joustovara tuo ajoon mukavuutta, kuoppaisilla sora pätkillä.🤩

      • Anonyymi

        Puhut nyt ulosjoustosta et sisäänjoustosta?


    • Anonyymi

      Esimerkiksi kahden tuuman nostosarja lisää maavaraa ja mahdollistaa paremman jousituksen lisäämisen.

      • Anonyymi

        Samalla se mahdollistaa tukivarsien sellaisen asennon missä ne ei normaalisti olisi.

        Ei tuossa muuten mitään mutta pyöränkulmat on vinksallaan ja puslat sellaisella rasituksella mihin niitä ei ole suunniteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla se mahdollistaa tukivarsien sellaisen asennon missä ne ei normaalisti olisi.

        Ei tuossa muuten mitään mutta pyöränkulmat on vinksallaan ja puslat sellaisella rasituksella mihin niitä ei ole suunniteltu.

        Hyvä peltoauto siitä tulee.


      • Anonyymi

        Nosta tunkilla koria 50 mm ja katso miten etupyörän asento muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nosta tunkilla koria 50 mm ja katso miten etupyörän asento muuttuu.

        Muuttuu se, ihan tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Toyotan jouset menee poikki todella pienillä kilometreillä.

    • Anonyymi

      D2 täyssäädettävä alustasarja katu- ja ratakäyttöön; sopivuus lähtökohtaisesti Toyota Caldina ST215 1997-2002, mutta menee soveltamalla toki myös Avensis T22 sekä muut vastaavat mallit. Ominaisuuksia muun muassa.



      * 36-portainen vaimennuksen säätö, helposti säädettävissä tolpan päästä.

      * Erikseen säädettävä jousen esijännitys ja ajokorkeus.

      * Korkeussäätöalue yleensä noin 0-100mm.

      * McPherson-malleissa tolpan paksuus 52mm, muissa 50mm.

      * Teflon-pinnoitetut korkeussäädön kierteet.

      • Anonyymi

        Eipä pappa ja mamma ilman noita pääse lidliin ostoksille avensiksella.


      • Anonyymi

        Hukkaan heitettyä rahaa.


    • Anonyymi

      Tojotiin sopii mustekynän jousi.😂

    • Anonyymi

      Rally vehkeisiin fellalissa on sellaiset vakiona.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      169
      6117
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      61
      4663
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      49
      4421
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4249
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2662
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      61
      2172
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1642
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

      Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      130
      1514
    9. Joroinen räjähdys

      Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1453
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1318
    Aihe