Kannattaako 50 luvulla rakennettuun

Anonyymi-ap

Taloon laittaa salaojat .
Ollu jo 73 vuotta ilman niitä ja nyt semmonen talo myytiin meiltä päin ja uus omistaja ensitöikseen teki salaojat.
Kaivuri olk kolme päivää aamusta iltaan.

12

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja teki ne nyt just ennen lumia.
      Ei esim ollu seinät auki kuivumassa yhtään.

• Anonyymi

Jos 73 vuotiaassa talossa ei ole ilmennyt haittoja salaojien puuttumisesta niin teko on turhaa. Minulla on talo toisen salpausselän rinteessä, asuttu kohta 40 vuotta. Maa on kivistä soraa, ei tarvitse mitään salaojia.

• Anonyymi

No ei niistä mitään haittakaan ole.

• Anonyymi

Salaojat kuuluvat poikkeuksetta nykyiseen uudisrakentamiseen, mutta jos vanha talo on pärjännyt ilman niitä, niin turha operaatio.

• Anonyymi

Riippuu tietysti tontin pohjasta ja pinnan muodosta.

• Anonyymi

Eikö tuota kannattavuutta pitäisi kysyä sen talon omistajalta? Kyllä kellarillisessa talossa salaojat on hyvä olla. Jos vaikka aiemmin lähinnä varastotilana ollutta kellaria aikoo rempata enempi asuintilaksi, niin tottahan se kannattaa varmistaa ettei kosteuden kanssa tule ongelmaa.

• Anonyymi

Aloittaja ei kertonut mistään kellarista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja ei kertonut mistään kellarista.

Kun puhuu seinistä eikä sokkelista niin voisi kuvitella että silloin on kellari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun puhuu seinistä eikä sokkelista niin voisi kuvitella että silloin on kellari.

Aloittaja ei puhu seinistä, eikä sokkelista, eikä kellarista, niin sittenhän voi kuvitella mitä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja ei puhu seinistä, eikä sokkelista, eikä kellarista, niin sittenhän voi kuvitella mitä vaan.

Kuvittelen että pari minuuttia aloituksen jälkeen tullut ensimmäinen vastaus olisi aloittajan lisäys...mutta mitäpä minä tiedän.

• Anonyymi

Aloittaja tässä

Eka kommentti mun lisäämä.
      Taitaa olla kellari ja saunakin sielä.

• Anonyymi

Jos on kosteusongelmia, niin kannattanee laittaa. Jos ei, niin tuskin... Julmetun kalliita tuollaiset kellarillisen talon salaojaremontit ovat, rahaa palaa helposti useita kymppitonneja. Lisäksi samalla pitää uusia vähintään tonttiviemäri, sikäli kun se on alkuperäinen. Kuten myös tonttivesijohto, laittaa sadevesiviemäröinti jne...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2798
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2641
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      36
      2163
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      1937
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      1905
    6. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      35
      1602
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      935
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      112
      863
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      839
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      37
      824
    Aihe