Olen alkanut olla sellaista että olen todella masentunut kiukkuinen
itkeskelen, tunnen samaan aikaan
myös suunnatonta vihaa miestäni
kohtaan, vaikka mitään syytä siihen
ei ole. Mitään hormoonikorvaus hoitoa ei tällä hetkellä ole, Kärsin
myös hiivatulehduksesta.
Kannattaako mennä lääkäriin ja
kysyä tuosta hormoonihoidosta;
auttaako se em. Oireiseen?
Vaihdevuodet ja henkinen hyvinvointi
8
166
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä monet naiset on kehuneet, että hormonikorvaushoito auttaa myös psyykkiseen oireiluun.
Hiivatulehdukseen se ei auta.- Anonyymi
Saattaa auttaa jopa hiivaan.
- Anonyymi
Auttaa hyvinkin, jos oireet johtuvat estrogeenin puutteesta. Oireet voivat olla myös riippumattomat vaihdevuosista, sattuvat vain samaan aikaan. Silloin hormonikorvaushoito ei auta, vaan tarvitaan psyyken lääkkeitä.
Mutta voisihan sitä hormonikorvaushoitoa kokeilla. Keskustele asiasta gynekologin kanssa! - Anonyymi
Miten se hormonikorvaushoito muuten eroaa yhdistelmäehkäisy- tai minipillerien antamien hormonien toiminnasta, jos on ehkäisy käytössä noilla? Vaihdevuosia kohta kolkuttelen itsekin, mutta ei ole vielä 48-v. mitään sinne osuvia oireita, elleivät ehkäisypillerit niitä oireita jotenkin maskaa piiloon.
- Anonyymi
Ehkäisypillereistä voi toki joskus olla apua oireiluun.
Jos ikää on jo yli neljänkymmenen, kaikki ehkäisypillerit ei taida olla enää niin hyviä käyttää. Onhan niissäkin jotain eroja.
Itse olin noin 45-vuotias, kun yksi lääkäri tivasi minulta tiukkana, kuka minulle oli käytössäni olleet ehkäisypillerit kirjoittanut, ne oli kai jotain yhdistelmäpillereitä.
Tivasi oikein pariinkin kertaan, ja kerroin, etten todellakaan muistanut, mistä ne olin saanut. Tuli jotenkin tunne, ettei hän uskonut minua, luuli kenties, etten vain halunnut kertoa.
Lopetin kyllä heti niiden käytön siihen.
- Anonyymi
Suosittelen lämpimästi, elämääni palasi värit ja "normaali" olotila. Jos kaipaa lisätietoa: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00178
- Anonyymi
Mitenkä se syöpäriskin kasvu?
- Anonyymi
Guuglaa ite!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384