KAIKKI AUTTAMAAN JA PIAN!

Karita

21

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse otin jo yhteyttä tuonne yhdistykseen ja kyselin, että mitä he erityisesti tarvitsevat. Ajattelin kerätä kunnon paketin ja lähettää heille.

      Miten olisi jos kerrankin palstalaiset vetäisivät yhtä köyttä koirien hyväksi ja lähettäisimme jokainen vaikka vain jotain ihan pientäkin. Varmasti he ovat kiitollisia pienistäkin panostuksista.
      Siellä on varmasti sekä sekarotuisia, että rotukoiria avun tarpeessa.

      Ilmoittelen vaikka palstalla, kunhan saan vastauksen sähköpostiini jonka tuonne lähetin ja ilmoitan sitten mitkä kaikki heille kelpaavat ja mikä on muuten tämän hetkinen tilanne.

      • kuule

        raha sitten varmaan on avuksi jos ei muuta löydy.
        Oon kanssa sähköpostilla lähettänyt tuon avunpyynnön kaikille joiden voisin kuvitella ymmärtävän asian tärkeyden.
        Muutama idea vielä on,mutta maanantaina vasta pystyy ne toteuttamaan.
        Pienistä puroista ja miten se menikään,tehdään jokainen se minkä pystytään.


    • 2dogs

      täältä lähtee porukkaa keräämään isompaa pakettia yhdessä, niin ilmottaudun mukaan!!

      • Jos joku Porin seudulta on tuonne lähdössä lähiaikoina niin täältä saisi myös paketin. Vielä en ole vastausta tuolta saanut, mutta sitä odotellessa kaikki vaan tonkimaan kaappeja. Itse tilasin nutron sivuilta pari pakettia näytepusseja jotka sitten myös laitan pakettiin. Jos bensarahaa saisin jostain kerättyä niin lähtisin itse tuonne ja matkanvarrelta (yli 300km) keräisin kaikki mahdolliset paketit halukkailta mukaani.


      • Koirakko
        riina00 kirjoitti:

        Jos joku Porin seudulta on tuonne lähdössä lähiaikoina niin täältä saisi myös paketin. Vielä en ole vastausta tuolta saanut, mutta sitä odotellessa kaikki vaan tonkimaan kaappeja. Itse tilasin nutron sivuilta pari pakettia näytepusseja jotka sitten myös laitan pakettiin. Jos bensarahaa saisin jostain kerättyä niin lähtisin itse tuonne ja matkanvarrelta (yli 300km) keräisin kaikki mahdolliset paketit halukkailta mukaani.

        pojan ja koiran kanssa täältä rannikolta Kouvolaa kohti. Alkuperäinen kesälomaretki piti tehdä Ruovedelle, mutta päätettiin vaihtaa Kouvolaan, jotta päästään näitä koiria ja koiraihmisiä auttamaan.


      • Koirakko kirjoitti:

        pojan ja koiran kanssa täältä rannikolta Kouvolaa kohti. Alkuperäinen kesälomaretki piti tehdä Ruovedelle, mutta päätettiin vaihtaa Kouvolaan, jotta päästään näitä koiria ja koiraihmisiä auttamaan.

        Noniin, oikein mukava kuulla, että on ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan. Kunhan itsekin saisi rahaa kerättyä niin lähtisin myös, pitää katsella josko säästöistä saisi sen verran revittyä. otetaan sitten vaikka avomiehen tietokonerahat ;)


      • Koirakko
        riina00 kirjoitti:

        Noniin, oikein mukava kuulla, että on ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan. Kunhan itsekin saisi rahaa kerättyä niin lähtisin myös, pitää katsella josko säästöistä saisi sen verran revittyä. otetaan sitten vaikka avomiehen tietokonerahat ;)

        kesälomareissu kuitenkin tehdään johonkin päin ja tämä on kyllä paras vaihtoehto. Jos saan naapurustosta tavaraa kerättyä vien tarvikkeita mennessäni ja itse annan työpanoksen. Nyt hyvää yötä, lähden yöpisu-lenkille koiran kanssa ja sitten maate.


      • Koirakko kirjoitti:

        kesälomareissu kuitenkin tehdään johonkin päin ja tämä on kyllä paras vaihtoehto. Jos saan naapurustosta tavaraa kerättyä vien tarvikkeita mennessäni ja itse annan työpanoksen. Nyt hyvää yötä, lähden yöpisu-lenkille koiran kanssa ja sitten maate.

        Muistathan sitten kertoilla täällä millaista oli ja mistä on pulaa ym.


      • Koirakko
        riina00 kirjoitti:

        Muistathan sitten kertoilla täällä millaista oli ja mistä on pulaa ym.

        Ottaa päähän vain, kun joutuu vielä viikon odottamaan ennenkuin pääsee lähtemään. Toisaalta, kun ensibuumi on ohi niin apua tarvitaan edelleen sinne loppukesään.


    • Eläinsuojeuyhdistyksestä vastattiin viestiini.
      "Hei!

      Suurin tarve on tällä hetkellä emon maidon korvikkeesta, pienistä raksuista
      (koirat ovat pienikokoisia ja huonohampaisia), pect balansista ja
      sanomalehdistä. Myös nameja menee.

      Kiitos jo etukäteen avustanne!

      KSEY, TeaT"

      Eli nyt vain keräämään sanomalehtiä ja laittamaan pakettiin.

    • Karita

      HUOMIO KAIKKI ELÄINTEN YSTÄVÄT TURUN SEUTU JA SALON SEUTU, HELSINKI, PORVOO JNE.!

      Olen lähdössä ensi viikon loppupuolella (kesä-heinäkuun vaihde)viemään lahjoitustavaroita Kouvolan Seudun Eläinsuojeluyhdistykselle 104:lle huostaanotetulle koiralle.
      Kaikki koirat on huostaanotettu yhdeltä ainoalta ihmiseltä, yhdestä ainoasta talosta! Kuusi huonokuntoisinta on jo lopetettu eläinsuojelullisista syistä.
      Tätä on yritetty jo vuodesta 1998 ja viimein asia on saatu eteenpäin.

      Koiria on mm. 1 saksanpaimenkoira, 1 mastiffi, 1 collie, 1 bernhardilainen, 1 mopsi, 1 pieni
      portugalin podenco, 1 cockeri, 1 amerikancockeri, muutama japanin pystykorva, lukuisia
      lhasa apsoja, westieitä, cottoneita, pekingeesejä, tipsuja, tibbejä janäiden risteytyksiä. Myös pentuja on luovutusikäisistä viikon ikäisiin.

      Koirat on määrätty valtiolle menetetyksi, mutta käräjäoikeuden päätöksestä on valitettu hovioikeuteen ja tapaus käsitellään aikaisintaan elokuussa. Tätä ennen koiria EI VOIDA LUOVUTTAA kotihoitoon tai uusiin koteihin. Vasta hovioikeuden päätöksen jälkeen koiria voidaan mahdollisesti sijoittaa uusiin koteihin. Nyt on tärkeintä siihen asti saada niille vettä, ruokaa ja puhtaita alusia. Ja koska aikaa on pari kuukautta, menekki on VALTAVA!

      SIIS KAIKKI APUUN!

      Matkareittini kulkee luultavasti suunnilleen Turku, Salo, Helsinki, Porvoo, Kouvola.

      Jos asut tällä seudulla, voin kerätä
      lahjoitustavaroita matkallani mukaan. Asun itse Tarvasjoella (10-tien varressa, Turkuun 28km, Saloon 32km), joten kynnelle kykenevät tuokaa mieluiten tavarat meille.
      Te, jotka ette kykene, sovitaan treffit jonnekin. Mieluiten kerätkää tuttavapiiristänne tavarat samaan paikkaan jonkun luo, niin minun ei tarvitse joka paikassa erikseen käydä ajelemassa (näillä bensan hinnoilla).

      Tarvetta on nimenomaan:
      -pienet raksut, penturaksut
      -muu koiraruoka, myös ihmisten ruoka joka soveltuu myös koirille
      -purkki- tms. pehmeä ruoka
      -makuualuset eli kaikki vanhat matot, peitot, tyynyt, petarit jne.
      -rättitarpeet eli vanhat t-paidat, lakanat, tyynyliinat jne.
      -siivoustarvikkeet: rikkalapiot, kihvelit, yleispuhdistusaineet jne.
      - jätesäkit, roskapussit
      -pyyhkeet
      -lääkkeet, vitamiinit, lisäravinteet, silmä- ja korvatipat
      -emonmaidonvastike
      -koirien hoitotarvikkeita: harjoja, kampoja, kynsisaksia, shampoita, trimmisaksia jne.

      Minä pystyn parilla pakettiautolla sinne lähtemään, joten tavaraa kyllä mahtuu!
      Sähköpostia rohkeasti tulemaan.

      Terveisin,
      Tanja Parkkinen
      Alikulmantie 257 A
      21450 Tarvasjoki
      044 520 5761
      [email protected]
      http://www.dereka.net/alikulma

      • anita

        Mä laitan sulle illansuussa mailia :)


    • 2dogs

      aloitin itse keräämään täältä meiltä päin koira-ihmisiltä lahjoituksia ja saamme ensiviikolla toimitettua ne tuonne!

    • koirienystävä

      vein jo ekan satsin tavaraa ja pistin keräyksen pystyyn tuttavapiiriin ja heidän tutuilleen joten kerään uuden toivottavasti ison satsin tavaraa ja vien perille.

      • Kertokaapas paikan päälle menijät, että mistä päin olette ja mitä kautta reittinne kulkee, jos teille mahtuu kyytiin muiltakin lahjoituksia mukaan. Monet eivät itse pääse paikan päälle, mutta olisivat valmiita antamaan sinne menijöille paketin mukaan.


      • koirienystävä
        riina00 kirjoitti:

        Kertokaapas paikan päälle menijät, että mistä päin olette ja mitä kautta reittinne kulkee, jos teille mahtuu kyytiin muiltakin lahjoituksia mukaan. Monet eivät itse pääse paikan päälle, mutta olisivat valmiita antamaan sinne menijöille paketin mukaan.

        ihan lähellä. ei ole kuin joku muutama kymmenen kilometriä matkaa kissatalolle minne tavarat vein ja sieltä ne toimitetaan edelleen eteenpäin paikkaan missä koirat ovat.
        eikös joku täällä kertonut keräävänsä tavaraa matkansa varrelta aikas monesta kaupungista? postin kautta kulkee kyllä paketti, mutta se tietysti maksaa.


      • vehnä
        koirienystävä kirjoitti:

        ihan lähellä. ei ole kuin joku muutama kymmenen kilometriä matkaa kissatalolle minne tavarat vein ja sieltä ne toimitetaan edelleen eteenpäin paikkaan missä koirat ovat.
        eikös joku täällä kertonut keräävänsä tavaraa matkansa varrelta aikas monesta kaupungista? postin kautta kulkee kyllä paketti, mutta se tietysti maksaa.

        Olen tässä itsekin kasaillut tänää viemisiä kis-
        satalolle. Ajattelin kysäistä (jos tiedät) mitä
        kannattaa viedä? Voiko säkin vaan viedä ilman sen
        kummempia ilmoitteluja etukäteen? Asustan myöskin
        lähellä kyseistä paikkaa.


      • koirienystävä
        vehnä kirjoitti:

        Olen tässä itsekin kasaillut tänää viemisiä kis-
        satalolle. Ajattelin kysäistä (jos tiedät) mitä
        kannattaa viedä? Voiko säkin vaan viedä ilman sen
        kummempia ilmoitteluja etukäteen? Asustan myöskin
        lähellä kyseistä paikkaa.

        erityinen tarve on penturuuista ja pehmeästä ruuasta, emonmaidon korvikkeesta, sanomalehdistä (alustoiksi)... uskoisin, että melkein kaikkea mahdollista voipi viedä. itse vein kaikki turhat hihnat ja pannat,kynsileikkurit, pyyhkeitä yms...
        minä en ilmoittanut viedessäni. meinasin jättää säkin siihen oven eteen, mutta siellä satuttiinkin olemaan paikalla. ei kait kukaan niin ilkeä ole, että säkin siitä ulkoa varastaa, jos sen siihen jättää. ainut vaan, että jos on helposti pilaantuvaa sapuskaa, kannattaa ilmoittaa varmuuden vuoksi.


      • vehnä
        koirienystävä kirjoitti:

        erityinen tarve on penturuuista ja pehmeästä ruuasta, emonmaidon korvikkeesta, sanomalehdistä (alustoiksi)... uskoisin, että melkein kaikkea mahdollista voipi viedä. itse vein kaikki turhat hihnat ja pannat,kynsileikkurit, pyyhkeitä yms...
        minä en ilmoittanut viedessäni. meinasin jättää säkin siihen oven eteen, mutta siellä satuttiinkin olemaan paikalla. ei kait kukaan niin ilkeä ole, että säkin siitä ulkoa varastaa, jos sen siihen jättää. ainut vaan, että jos on helposti pilaantuvaa sapuskaa, kannattaa ilmoittaa varmuuden vuoksi.

        tiedoista. Täytyy ostaa koiravauvoille vielä pur-
        tavaa ja toimittaa säkki pian perille. Taisi tä-
        nään olla paikallislehdessä kirjoitus aiheesta.
        Itse en juttua ole vielä päässyt lukemaan.


    • bazilika

      Hätä on kova koirien puolesta ja itsekin haluaisin kantaa korkeni ketoon mutta välimatka on pitkä. Jos joku on lähdössä mailaa osoitteeseen: [email protected] niin saisin paketin mukaan ja luulen että muutkin olisivat kiinnostuneita.

    • Karita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe