Mikä vitamiini auttaa karvanlähtöön? Kun täälläkin on monesti neuvottu, että jos kissasta lähtee paljon karvaa, niin voi olla vitamiinin puutos...mutta minkä vitamiinin tarkemmin? Osaisko joku sanoa? Kiitos.
mikä vitamiini karvanlähtöön?
5
4517
Vastaukset
- kissalle
Loiset tässä tulee ensin mieleen. Oletko madottanu säänöllisesti.Kissat tarvitsevat vihreetä.Em.pakasteherneitä suoraan lautaselle jos muuta ei ole.Entäs raaka liha saako kissasi sitä? Kannattaa vaihtaa ruoka merkkiä kokeilumieles.Onko olosuhteet muuttuneet viimeaikoina?Kissat reakoivat asioihin hyvin voimaakkaasti.Tai onko teille tullut uusi pesuaine.Jota ennen ei ole ollut?Tässä nyt muutamia ensi hätään.Eläinlääkäri olis hyvä juttu jos on jo kauvan kestäny karvanlähtö. :)
- minna
http://www.animalhealth.orion.fi/lemmikit/kissa/turkki/index.cfm
"Ulkoisen hoidon lisäksi ravinto vaikuttaa olennaisesti ihon ja karvan kuntoon. Varsinkin kuivaruokaa syöviltä lemmikeiltä saattaa puuttua elintärkeitä monityydyttymättömiä rasvahappoja, jota niiden elimistö ei pysty syntetisoimaan riittävästi ravinnosta.
Rasvahapoilla on tärkeä osuus monien sairauksien ehkäisyssä ja hoidossa. Puutosoireita ovat ihon hilseily sekä turkin elottomuus ja runsas karvanlähtö.
Myös biotiini vaikuttaa ihon, turkin ja kynsien hyvinvointiin. Se on osaltaan mukana elimistön aineenvaihdunnassa. Biotiinin tarve lisääntyy erilaisissa stressitilanteissa, kuten tiineyden ja imetyksen aikana sekä joissakin munuais- ja suolistosairauksissa.
Metioniini toimii yhdessä biotiinin kanssa ja lisää sen vaikutusta.
Menestyvien näyttelykissojen ruokavalion ”lisukkeisiin” kuuluu tärkeitä, välttämättömiä rasvahappoja sisältävä Aptus Eforion® öljy ja Aptus Eforion® forte kapselit sekä biotiinia ja metioniinin sisältävä Aptus Biorion® tabletit. Talvella asuntojen lämmitys ja kuiva huoneilma voivat verottaa kissan turkkia ja saada sen hilseilemään. Apuna on hyvä lisätä kissan ruokaan 1-2 kk:n ajan esim. helokkiöljyvalmistetta, esim. Eforion-öljyä, ja biotiinia, esim. Biorion tabletteja."
Voit ostaa näitä eläinkaupasta tai tilata: http://www.rassel.fi/tuotteet/4/52/ - katti
just tuota Aptus Eforion -öljyä, muttei se ole karvanlähtöön oikein auttanut. Turkki kyllä kiiltää, mutta karvaa lähtee silti niin tolkuttomasti. Harjaankin kissat joka päivä. Kuinka useasti tuota raakaa lihaa olisi muuten hyvä antaa? Ja millaista lihaa tarkalleen? Vähän ranttuja tahtovat olla nuo minun katit ;)
minä ostan silloin tällöin, ehkä kerran 1-2kk kaupasta kaiken maailman sisälmyksiä. Raaka jauhettu maksa on aivan 1 herkku, jopa meidän supernirson kollin mieleen. Joskus on syöty pala maksaa, possun sydäntä, kieltä, munuaisia.. Joskus keitettynäkin. Nuorimmainen on hulluna raakaan jauhelihaan.
Raakaan kalaan ja lihaanhan on olemassa monia mielipiteitä. Itse olen päätellyt että nämä sopivat ainakin tuoreina pieninä annoksina kattini ruokavalioon kun kerran hiiretkin kelpaisivat.
Karvaa lähtee kyllä meilläkin tolkuttomasti. Mutta olen päätellyt sen johtuvan suurilta osin siitä että he eivät pääse pusikoihin karvojaan hinkkaamaan sisäkissoja kun ovat. Ulkoillessa syödään heinää, talvisin kasvatan kissanruohoa. Mahdollisimman vaihtelevaa ruokavaliota. Siinä on meidän vitamiinit..
- kissanainen
pirskattia ja biorionia.saa ostettua apteekista. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822