onko yksiö

liian pieni

tanskandogille jos se pääsee iltaisin vapaaksi juoksemaan ja lenkille? vuoden päivät olen pienelle sekarotuiselleni(suomen pystykorvan kokoinen) suunnitellut kaverin ostamista ja tanskandoggi on ollut haaveissa alusta asti..mietin vain että jos odottaisin muutaman vuoden(vaikka koirakuume on kova ja yltyy kokoajan:)) vai olenko eläinrääkkääjä jos noin suuren koiran yksiöön ostan.

13

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alma

      On se, mieti nyt hyvä ihminen. Sinulla on jo yksi koira. Eihän dogi mahdu yksiössä kuin kääntymään. Eli joutuisi nyhjöttämään koko päivän kopissa. Kyllä sekin on avarien tilojen koira, vaikka pääsisikin ulos välillä. Kyllä ihmisetkin hermostuu jos täytyisi useamman yksiössä asua.
      Hanki mieluummin ensin suuri asunto, ehkäpä talo jossa on tilaa useammalle koiralle.

      • kolmio?

        mitäpä mieltä olette mahtuuko doggi kolimioon (80 neliöö) talossa on jo toinen suurempi koira? vai kannattaako ollenkaan kerrostaloon noin isoa koiraa?


      • Mielestäni asunnon koko ei ratkaise koiran tyytyväisyyttä vaan se millaista liikuntaa ja seurustelua se muuten saa. Mahtuuhan ihminenkin vallan hyvin yksiöön. Doggi on sisätiloissa melko rauhallinen koira, jolle riittää hyvin sopivan kokoinen olopaikka eli siis kolmen istuttava plyysisohva niinkuin minulla, siinä lepäilee suurimman osan päivästä. Jos koira saa pari kunnon lenkkiä päivittäin ja pissitauot sen päälle, voi isossa yksiössä hyvinkin elellä... itselläni tosin on kaksio ja 1-vuotias doggityttö ja toinen vähän pienempi koiruus.


    • ei ole

      jos doggi saa vain tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteetteja. Meillä ainakin doggi pitää kotia ja sisätiloja pesäkolonaan ja ulkona saa sitten riehua sydämensä kyllyydestä.

      • nassukka

        olen samaa mieltä.
        kunhan koira saa tarpeeksi liikuntaa ym. niin sille riittää pienikin tila nukkumiseen ja paikallaan olemiseen.


      • vastauksistanne!!!
        nassukka kirjoitti:

        olen samaa mieltä.
        kunhan koira saa tarpeeksi liikuntaa ym. niin sille riittää pienikin tila nukkumiseen ja paikallaan olemiseen.

        Täytyy vielä miettiä. Olen luonnossa paljon kävelevä ja viihtyvä että doggi kyllä saisi paljon liikuntaa..kuitenkaan opiskelun takia ei ole varaa isoon asuntoon vielä pitkään aikaan niin ehkä täytyy miettiä rotu uusiksi..sitä vielä että kuinka paljon doggi hönttää edes takaisin sisällä? kun nykyinen koirani käyttää vain muutamaa neliötä:sohvalta ruokakupille ja takaisin, sohvalta ulko ovelle..poikkeuksia silloin jos alkaa lelua heilutella tai kun tulee vieraita..eli liikkuu tosi vähän sisällä, siinä syy miksi edes ilkesin ajatella dogia 42:n neliööni..no mutta kiitos ja kumarrus vastauksistanne ja ihanaa kesän jatkoa sekä mukavia hetkiä koirienne kanssa!


      • siljasue
        vastauksistanne!!! kirjoitti:

        Täytyy vielä miettiä. Olen luonnossa paljon kävelevä ja viihtyvä että doggi kyllä saisi paljon liikuntaa..kuitenkaan opiskelun takia ei ole varaa isoon asuntoon vielä pitkään aikaan niin ehkä täytyy miettiä rotu uusiksi..sitä vielä että kuinka paljon doggi hönttää edes takaisin sisällä? kun nykyinen koirani käyttää vain muutamaa neliötä:sohvalta ruokakupille ja takaisin, sohvalta ulko ovelle..poikkeuksia silloin jos alkaa lelua heilutella tai kun tulee vieraita..eli liikkuu tosi vähän sisällä, siinä syy miksi edes ilkesin ajatella dogia 42:n neliööni..no mutta kiitos ja kumarrus vastauksistanne ja ihanaa kesän jatkoa sekä mukavia hetkiä koirienne kanssa!

        todella tarkkaan doggin ostamista.Vaikka antaisitkin sille paljon liikuntaa ja rakkautta niin se ei silti riitä.Kirjoitit että opiskelet tällä hetkellä,riittääkö opiskelijan raha myös doggin ruokintaan? Rittääkö maksukykysi siis noin 200 egeen kuukaudessa ja siihen vielä vakuutus ja mahdolliset eläinlääkärikulut jne.jne.


      • Nimetön
        siljasue kirjoitti:

        todella tarkkaan doggin ostamista.Vaikka antaisitkin sille paljon liikuntaa ja rakkautta niin se ei silti riitä.Kirjoitit että opiskelet tällä hetkellä,riittääkö opiskelijan raha myös doggin ruokintaan? Rittääkö maksukykysi siis noin 200 egeen kuukaudessa ja siihen vielä vakuutus ja mahdolliset eläinlääkärikulut jne.jne.

        olen minä sitä miettinytkin..ja tiedän kyllä että se syö paljon!!! rahallisesti koira ei jäisi huolehtimatta ruuan ja rokotusten ym. takia..ne kyllä huolehtisin!! olen kyllä lukenut tanskandogista paljon tietoa, mutta halusin mielipiteen jo sen omistavilta tästä asunto kysymyksestä ja tilan tarpeesta..olen nähnyt ihmisiä jotka ottavat jonkun lemmikin asioista tietämättömänä ja itse en todellakaan halua olla sellainen!!


    • r-l

      Kyllä doggi voi olla yksiössä. Ei sen siellä sisällä tarvitse riehua jos saa hommailla muuta pihalla. Ei minunkaan doggit muuta kuin löhöävät sohvalla sisällä ollessaan. (Vaikka se tietty riippuu luonteesta jonkin verran.)

      Mutta mielestäni voit ottaa ihan hyvin doggin.

      • tosiaankaan

        Yhtäkään suurta koirarotua en suosittelisi kerrostaloyksiöön. Johan sen järkikin sanoo.


      • r-l
        tosiaankaan kirjoitti:

        Yhtäkään suurta koirarotua en suosittelisi kerrostaloyksiöön. Johan sen järkikin sanoo.

        Jos taloon mahtuu sohva, sinne mahtuu tanskandoggi. Ei se jää ovenkarmeista kiinni jos sitä pelkäät...

        Mutta oikeasti, ainakin omat koirani on koulutettu olemaan riekkumatta sisällä ja päästämään paineet ulkona. Ja tietty niitä aktivoidaan kouluttamalla yms. jotta saavat hieroa älynystyröitään. Ne eivät tarvitse hehtaarikaupalla tilaa.


      • onkin
        r-l kirjoitti:

        Jos taloon mahtuu sohva, sinne mahtuu tanskandoggi. Ei se jää ovenkarmeista kiinni jos sitä pelkäät...

        Mutta oikeasti, ainakin omat koirani on koulutettu olemaan riekkumatta sisällä ja päästämään paineet ulkona. Ja tietty niitä aktivoidaan kouluttamalla yms. jotta saavat hieroa älynystyröitään. Ne eivät tarvitse hehtaarikaupalla tilaa.

        sitten jännä juttu, miksi ihmiset myyvät usein suurta koiraa pois "liian pienen asunnon" vuoksi. Omistan itsekin suuren koiran, joka ainakin tarvitsee sisälläkin tilaa, eikä vain ja ainoastaan makaa apaattisena sohvalla.


      • r-l
        onkin kirjoitti:

        sitten jännä juttu, miksi ihmiset myyvät usein suurta koiraa pois "liian pienen asunnon" vuoksi. Omistan itsekin suuren koiran, joka ainakin tarvitsee sisälläkin tilaa, eikä vain ja ainoastaan makaa apaattisena sohvalla.

        Koska ovat kyllästyneitä koiraansa? En tiedä, täytyy kysyä heiltä.

        Minulla kaksi suurta, energistä koiraa. Jotka eivät vain makaa mutta eivät myöskään saa riekkua. Asunto on kaksi huonetta ja keittiö, eli onhan tuo isompi kuin yksiö, myönnetään. Mutta en vaan ymmärrä mihin sitä tilaa tarvitsee eikä kukaan ole vielä selittänyt kunnolla. Kyllä tuo kaksikko menisi pienemmässäkin tilassa yhtä lailla enkä taatusti antaisi niitä pois jos ne eivät jotekin kärsisi tilanteesta, mitä en usko. Koira tarvitsee tekemistä, aikaa ja huomiota, ei lääniä sisätiloissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe