Olen perinyt (yli) puolet isäni asunnosta, jonka toisen puolen omistaa isäni vaimo, joka asuu edelleen asunnossa. Hän on ottanut siihen sukulaisensa asumaan kertomatta minulle, en tiedä, maksaako sukulainen vuokraa. Onkohan tämä ihan laillista?
Saako toisen omistamaan asuntoon ottaa vuokralaisen?
11
214
Vastaukset
- Anonyymi
Saa
- Anonyymi
Tuskin täältä saat oikeaa, lainmukaista vastausta. Soita lakineuvontaan. Tai googleta.
- Anonyymi
Voit myydä oman osuutesi jollekin jos haluat. Oliko testamentissa että saa asua asunnossa ? Jos ei niin jakoon vaan rahat. Voit pyytää omaa osaasi pois.
- Anonyymi
Käytännössä mahdotonta myydä osuutta asuntoon, jos toisella omistajalla on hallintaoikeus. Jos ovat olleet virallisesti aviossa, niin leskelle jää hallintaoikeus.
- Anonyymi
Leski saa asuntoon hallintaoikeuden, joten hän voi käsittääkseni ottaa halutessaan vuokralaisen.
Pitäisi tietää tarkemmin... Jos ei muuten selviä, niin soita paikalliseen oikeusaputoimistoon, puhelinneuvot ovat ilmaisia.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perunkirjoitus_ja_perukirj/hallintaoikeus/ - Anonyymi
On se ihan laillista. Myy se oma ylipuolikkaasi leskelle. Perseestä tommoset perinnöt.
- Anonyymi
Voisi kysyä, miksi leski ostaisi osuuden?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi kysyä, miksi leski ostaisi osuuden?
Voisi myös kysyä miksi tämmösiin paskajärjestelyihin on päädytty?
- Anonyymi
Miten vaan, mutta sen jolla on hallintaoikeus tulee maksaa asunnon kaikki kulut mahdollisine kiinteistöveroineen.
- Anonyymi
Kiinteistöverot kuuluu aina omistajan maksettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinteistöverot kuuluu aina omistajan maksettavaksi.
Kiinteistöverolain (654/1992) mukaan lähtökohtaisesti omistaja on vastuussa kiinteistöveron maksamisesta. Sillä, jolla on kiinteistöön hallintaoikeus on kuitenkin velvollisuus suorittaa kiinteistövero, mikäli hänet katsotaan kiinteistön omistajan veroiseksi haltijaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131650
- 1051185
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381071- 49969
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni51870- 128867
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240838Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70745Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178719Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55709