Sopiiko minulle mikään sormus?

Äh, oh, äh!

Sain kihlauksen myötä sormuksen sormeeni, mutta se on joko liian pieni ja puristaa ikävästi eikä lähde sormesta ilman saippuaa jos sittenkään, tai sitten se on niin suuri, että välistä näkyy reilusti ilmaa ja se putoaa kättä heilauttamalla.

Sormeni ovat miehen sormiksi hoikat ja niiden koko näyttää vaihtelevan tavattomasti. Kokoeron kylmässä ja lämpimässä huomaa selvästi silminkin, eikä se ole mitenkään kosmeettinen vaan hyvin selvä.

Pitäisikö luopua koko sormuksesta koska ongelmaan tuskin on ratkaisua?

7

3714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tatuointi. Pysyy hyvin eikä purista.

    • Tuleva hääpari

      Hyvä miäs. Mene kulta liikkeeseen ja pienennytä tai suurennuta sormustasi. Omalla kullalla kesällä tyköistuva sormus, mutta talvella tuppaa liukumaan pois(kerran putosi minun sängylleni ja jäi siihen yön yli ja aamulla kilahti lattialle jolloin peläistyin hänen jättävän minut, mutta tekstarilla selvisi että se oli tipahtanut illalla)

      Ongelmaasi on helppo ratkaisu.

      ps. Jos sormus ei istu pienennyttämällä/suurennuttamalla hanki kaksi sormusta (kesä ja talvi sormus) n_n

      • jenna-05

        Miehen ongelma on se, että sormen paksuus vaihtelee niin paljon lämpötilan vaihtelun mukaan, että sama sormus on joko liian iso tai pieni, riippuen lämpötilasta. Ei siihen taida piennennyttäminen/suurennuttaminen auttaa. Jos pienennyttää niin lämpimällä ilmalla (jolloin sormi turpoaa) on sormus entistä tiukempi ja suurennuttamalla kylmällä ilmalla (jolloin sormi "kutistuu") se on entistä isompi.

        Alkuperäiselle sanoisin, kuten joku muukin totesi, että ei sitä sormusta ole joka hetki pakko pitää. Tietty jos itse haluaa, niin sitten pitää miettiä jotain ratkaisua. Ja toki, jos kaulaketjua käyttää, niin sormuksen voi pujottaa siihen, näin se kulkee aina mukana.


    • Janna

      Kaikki eivät pysyty sormusta pitämään esim. työnsä vuoksi. Näistä moni pitää sitä ketjussa kaulassa. Ja kukaanhan ei pakota pitämään sormusta ollenkaan. Kihlaus on lupaus avioliitosta, ei se sormuksia vaadi ollenkaan. :o)

      • säädettävä sormus?

        Voisitko harkita ottavasi sormuksen, jota voi pienentää/suurentaa? Itselläni on esim. (ei tosin vihkisormuksena, en edes ole naimisissa...) Kalevala sormus, jonka kokoa voi hieman muokata tarvittaessa. Sormus on ns. "avoin takaosasta". Hieman puristamalla takana olevat osat saa lähentymään toisiaan, ja myös loitonnettua toisistaan. Argh, vaikea selittää, mutta mene kultakauppaan katsomaan!:)Ymmärtääkseni malleja on saatavalilla muitakin, ja ainakin osaa myös kultaisena. Mikäli et pidä Kalevala sormuksista, ja ellei (en tiedä...) muut valmistajat tee vastaavia, niin ainahan voit tettää sormuksen! Itsellänikin sormet turpoavat ja kutistuvat menkkojen ymv. juttujen takia runsaasti, joten säädettävät sormukset ovat minulle hyviä:)


      • käyttöön

        Mieheni ei voi pitää työssään sormusta joten se on minulla(onneksi yhdessä sormessa pysyy).Ennen se lepäsi kirjahyllyssä, mutta totesin sen siellä menevän "hukkaan" ja panin omaani.
        Juhlissa mies sitä pitää, mutta joskus se ennen unohtui hyllylle, nykyään voin antaa sen hänelle sormestani matkalla juhliin.
        Näin se toimii meillä ja hyväksi on havaittu.


    • Sussu

      Pienennytä tuo nykyinen talvimalliksi ja osta toinen kesäsormukseksi. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2001
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe