Työkkari ahdistaa sairaslomalla

Anonyymi-ap

Olen ollut koko vuoden saikulla . ja olen myös loppuvuoden.Olen hakenut juuri työkyvyttömys eläkettä ja asia on menossa kelassa ja varmassa.
Työkkäri virkailijani tietää asian mut nyt tuli kirje kotiin et joulukuun alussa soittavat minulle työnhaku keskustelun sosiaali ohjaajan kanssa WTF eikö sairaslomalla oleva saa olla rauhassa....
Ja mitä ihmeen työnhaku keskustelua haluavat nyt käydä kun eläke haku käynnissä...
Vai soittavatkohan juuri tuosta eläke asin etenemisestä tms ??
Lähetin s postia työkkäri virkailijalle jo nyky tilanteestani ja että missä mennään. Ei mitään vastausta s postiini.
Jätin myös soitto pyynnön, ei ole soittanut
Kunnon ahistajalle virkailija vaikuttaa. ...No ototetaan nyt sitten sitä puhelua...

15

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei eläkkeelle pääse nykyään kun pää kainalossa😅😂

• Anonyymi

Ilmarinen sanoi kerran että jos on elinaikaa puoli v pääset heti

• Anonyymi

Et pääse eläkkeelle, kuin mielenterveyssyistä. Vaikka olisi kuinka monta lääkärinlausuntoa tahanssa ja puoltavia, niin vakuutuslääkäri hylkää varmasti. Näin ainakin Ilmarisella.

• Anonyymi

Eiköhän siellä suunnitella sinun laittamista Kuntouttavaan työtoimintaan, ettei kunnan tarvitse maksaa sakkomaksua valtiolle työttömästä ja saavat ilmaista orjatyövoimaa näihin pajoihin ym

• Anonyymi

Ei ne enää sinne pistä kun loppuu kuntouttavat.. Uusia palveluja pukkaa.Saapi nähdä saako niistä enään edes 9e.

• Anonyymi

Jospa toinen kerta toden sanoisi. On yliopisto sairaalan kuntoutustutkimuspolikklikan lääkärin tekemä B- lausunto ja toisaalta hankittu myös psykiatrin tekemä työkyky arvio.
      Ja pessimisti ei pety :)

• Anonyymi

Neliraajahalvaantunut on Kelan & Vakuutuslääkäreiden mielestä täysin työhön kykenevä

• Anonyymi

Suomen systeemi on sairas. Vakuutusyhtiön lääkäri voi todeta näkemättä potilasta että töihin vaan olet työkykyinen.
      Ei auta vaikka on monen lääkärin lausunto päinvastainen....

• Anonyymi

Työkkärin työntekijällä on henkilökohtaisesta bonuksesta vielä jokin tavoite saamatta. Täytyy saada vielä joku osoitettua palveluihin.

Nyt on aloitettu työttömien läpikäynti, kenestä saisi helpoiten bonukset palkkaan. Siksi kontaktoivat.

• Anonyymi

Kiire heillä, niin eivät ehdi vastata. Loppuvuodesta nuo bonukset painaa mieltä. Saako sen 15% vai 45% henkilökohtaista lisää peruspalkan päälle, kun peruspalkka voi olla esim. vain noin 2400e/kk.

Siihen päälle 45% tarkoittaa yli 1000e lisää palkkaa.

Kai nyt mieluummin ottaa palkkaa 3400e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiire heillä, niin eivät ehdi vastata. Loppuvuodesta nuo bonukset painaa mieltä. Saako sen 15% vai 45% henkilökohtaista lisää peruspalkan päälle, kun peruspalkka voi olla esim. vain noin 2400e/kk.

Siihen päälle 45% tarkoittaa yli 1000e lisää palkkaa.

Kai nyt mieluummin ottaa palkkaa 3400e.

Kaveritkin kyselee, paljonko saat palkkaa. Kovat on paineet työkkärin asiantuntijalla. Ja kova huoli työttömästä, tai hänestä saatavista rahoista ainakin.

• Anonyymi

Kiirettä pitää juu. Mitä muutoksia ensivuosi tuo tullessaan kun sakkoja ropisee työttömistä jollei kunta löydä oikeaa työpaikkaa työttömälle. Palvelut eivät enää kai riitä.

• Anonyymi

Minulta työkkäri pyytää tuolloin tällöin samat asiakirjat, jotka olen heille jo aiemmin toimittanut. Virkailija vaihtuu usein ja uusi ihminen ehdottaa aina samoja kuvioita kuin edeltäjänsä. Aikaahan minulla on, joten suoritan tunnollisesti minulle määrätyt byrokratian temppuradat.

Pitkä työura on takana, samoin ammatillinen kuntoutus. Olen 60, osatyökykyinen/työkyvytön työnhakija, välillä haen osatyökyvyttömyyseläkettä, mutta sitähän ei myönnetä. Tulen siis olemaan vielä ainakin viisi vuotta työkkärin, kelan ja terveyskeskuksen sekä erikoislääkäreiden ilona, ihan työmarkkinatuella.

Kaltaiseni ihmiset eivät ole täysin turhia, sillä byrokratia, jonka keskellä pyörimme on valtava työllistäjä. Vuosittain suuret määrät lausuntoja, todistuksia, puhelinsoittoja, sähköposteja, selvityksiä ja kieltäviä vastauksia, että rumba alkaisi aina uudelleen alusta.

• Anonyymi

Sama kokemus minullakin työkkärin aikatauluista. Pitävät yhteyttä oman suunnitelmansa mukaan, mutta yhteydenottopyyntöihin eivät kovin helposti vastaa.

Heille lienee yhdentekevää, onko asiakas eläkeprosessissa vai missä. Kutsuvat haastatteluun, kun se on heidän kalenteriinsa merkitty.

• Anonyymi

Ihan normaali käytäntö työkkäriltä, turha hermostua. Jos olet sairaslomalla ja olet käyttänyt jo yli 300 arkipäivää sairaslomaan, siirryt nk vajaakuntoiseksi työnhakijaksi ilman työhakuvelvoitetta. Sitten jos sairaslomasi jatkuu ja olet ollut vuoden työttömänä, sen jälkeen sinut passitetaan työkkäristä uudestaan Kelaan hakemaan sairaslomaa. Näin tämä juttu menee tällä hetkellä.

Työkkäri edellyttää, että vastaat aina puheluihin, älä pidä puhelinta äänettömällä, vaan vastaa puheluun. Ei niitä tule kuin se yksi, jonka jälkeen sinun pitää täyttää netissä ehkä jokin lomake. Ei ole vaikea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1959
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1502
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1366
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1234
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      1123
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      11
      1096
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      902
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      849
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      803
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      758
    Aihe