Junat ohittaa Kokkolan

Anonyymi-ap

Olen esittänyt Kokkola-Perho-Saarijärvi ratahanketta jo vuosia. Vihdoinkin hanke on on saanut kannatusta ja ohitusrata hanke Kauhava-Eskola on suunnitteilla. Rantaruotsalaiset kriminaalien jälkeläiset pärjäävät kyllä ilman nopeaa rautatieyhteyttä ja nyt ei naurata.

38

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä on Eskola?

    • Anonyymi

      Kenelle esitit ? Mitä vastattiin ?

    • Anonyymi

      Lähetin faksin valtionrautateiden johtajalle Eino Saariselle 1988 heti muutettuani Kokkolaan ja havaittuani tämän epäkohdan. Vastausta en henkilökohtaisesti saanut mutta maanpuolustus tilaisuudessa puhunut silloinen ministeri Paavo Väyrynen kannatti ajatustani hänen kanssaan keskusteltuani illallisella.

    • Anonyymi

      Avaaja, valerealisti on oikeassa. Suomi-Neuvostoliitto- sodan takia keskeytynyt rata Saarijärveltä Kokkolaan on sata kertaa tärkeämpi, kuin nykyisen, erittäin toimivan radan oikaisu Kokkolan ohitse. Uusia asemia pitäisi rakentaa, maapohjat pakkolunastaa, "liito-orava"-metsiä kaataa, peltoja "vallata" jne...
      Aivan hullu ajatus. Mutta, onhan noita "tohtorinhattuja" hankittu vähäpätöisemmilläkin tutkinnoilla, ja "ansioilla"...
      Poikkirata olisi erittäin tarpeellinen pelkästään Keliberin kaivostoiminnan takia. Miten tuntuukin siltä, että tämä julkaistu väitöskirja oli suunnattu tekemääni esitystä vastaan, jotta huomio kiinnittyisi epäolennaiseen. Näinhän on tehty Kokkolassakin useita kertoja, jotta ideani eivät toteutuisi, ja että kaupungin "ingengöörit" kaupunginjohtajaa myöten saisivat kunnian itselleen, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Minusta tämä Helsinki Ouluvälin puolentunninjuna on aivan kannatettava asia

    • Anonyymi

      Ressu kirjoittaa valeressuna ja sen jälkeen selvinpäin korjaa kirjoituksiaan.

    • Anonyymi

      Juna on vihervassareiden kommunismia. Pitää lakkauttaa. Ääliöliberalismia kaiken lisäksi.

      Käyn piirtämässä kirkkoveneen ja väännän krapulapaskat. Olen tosimies!

    • Anonyymi

      Ainakin kaksi raidetta ja kunnon matkakeskus vaadittava Perhoon!

    • Anonyymi

      taas Ressulta asiallinen avaus. Möttösestä pääsisi maitotilipäivänä käymään Kokkolassa pankissa ja kaupoissa kuten vielä viisikymmentä vuotta sitten linja-autolla.

      • Anonyymi

        Ressun esitys on korvaamaton, aivan upea ja perusteltu. Reijo Kivelä on nero, Kokkolan kehittäjä ja kaupungin viisain mies. Kokkola alkaa olla Suomen kaupunkien kärjessä Ressun 36- vuotisen työn ansiosta. Kaupungintalo, -valtuusto ja -hallitus on ollut täynnä joutavia passkaperseitä, jotka eivät ole saaneet aikaan mitään rakentavaa Esko Lankilan "kauden jälkeen"...


    • Anonyymi

      Junanrata Perhoon ja pohjavesien juoksuttaminen Sunttiin. Kokkolan viisain mies?

    • Anonyymi

      Ressu on ehdottanut myös hyppyrimäkeä ja yleisövessaa Roskarukalle. Myös tuo lasketaan viisaudeksi ja seuraavissa vaaleissa taas ehdokkaana, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Ressulla on kymmeniä erinomaisia ideoita, joista vasta muutama on toteutunut:
        Saostusallas Tervalampi, Lottelundin kiertoliittymä "Kivelän kierros", ihmiskrematorio Kremppa, Morsiussaarentie, Lankuntie, Amorin tallin purku mm.
        Lisäksi on toteutettu muutama pienempi, mutta tärkeä yksittäinen kohde.
        Tärkeimpinä töinä odottavat vuoroaan Köykärinjärven entisöinti/Vikströmin kanava, Kokkojokisuun "Kahakkasilta", Nisulanpotin - tulevan Varvinlammen ruoppaus, rantojen raivaus sekä kalojen kutusyvänteiden sorastus; Ykspihlajan Potin ruoppaus, ja entisöinti sisälammeksi = Sahalampi, kevyen liikenteen väylä "Potkuri"-koulusta Nuolipuroon (Laulurastaantiehen yhtyen/Rantatien alitus); ruoppausmassojen hyödyntäminen mm Pikiruukin ja Rytimäki-Kaanaanmaantien ryteiköt, Morsiussaaren länsiranta ym "montut ja painanteet", kevytmoottorirata Perkkiöön, Sannanrannan ("Peikkometsä") puuston raivaukset yms jne, ja nyt ei naureta!!!...
        Tiedoksi: Kokkolan kaupunki, kaupunginvaltuusto ja -hallitus, Keskipohjanmaa- ja Kokkola-lentien toimitus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressulla on kymmeniä erinomaisia ideoita, joista vasta muutama on toteutunut:
        Saostusallas Tervalampi, Lottelundin kiertoliittymä "Kivelän kierros", ihmiskrematorio Kremppa, Morsiussaarentie, Lankuntie, Amorin tallin purku mm.
        Lisäksi on toteutettu muutama pienempi, mutta tärkeä yksittäinen kohde.
        Tärkeimpinä töinä odottavat vuoroaan Köykärinjärven entisöinti/Vikströmin kanava, Kokkojokisuun "Kahakkasilta", Nisulanpotin - tulevan Varvinlammen ruoppaus, rantojen raivaus sekä kalojen kutusyvänteiden sorastus; Ykspihlajan Potin ruoppaus, ja entisöinti sisälammeksi = Sahalampi, kevyen liikenteen väylä "Potkuri"-koulusta Nuolipuroon (Laulurastaantiehen yhtyen/Rantatien alitus); ruoppausmassojen hyödyntäminen mm Pikiruukin ja Rytimäki-Kaanaanmaantien ryteiköt, Morsiussaaren länsiranta ym "montut ja painanteet", kevytmoottorirata Perkkiöön, Sannanrannan ("Peikkometsä") puuston raivaukset yms jne, ja nyt ei naureta!!!...
        Tiedoksi: Kokkolan kaupunki, kaupunginvaltuusto ja -hallitus, Keskipohjanmaa- ja Kokkola-lentien toimitus

        Erittäin hyvä ja asiallinen kommentti. Ressu on nero.


    • Anonyymi

      Nimen vaihtoja jo olemassa oleville kohteille ja toisten tekemiä aloitteita sekä toteuttamia asioita pystyy jokainen kirjoittelemaan tälle sivustolle.

      • Anonyymi

        Kyllä vain. Vanhentuneet, ruotsinmurteiset ja nykyaikaan sopimattomat paikan- ymt maastokohteiden nimet pitää uusia, ja vanhat poistaa kartalta. Se jos mikä on kehitystä, ja Kokkolan kaupungin uudistuvaa imagoa. Mainosta, matkailun kehitystä ja markkinointia:
        KOKKOLA, KESKI-POHJANMAAN VENETSIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain. Vanhentuneet, ruotsinmurteiset ja nykyaikaan sopimattomat paikan- ymt maastokohteiden nimet pitää uusia, ja vanhat poistaa kartalta. Se jos mikä on kehitystä, ja Kokkolan kaupungin uudistuvaa imagoa. Mainosta, matkailun kehitystä ja markkinointia:
        KOKKOLA, KESKI-POHJANMAAN VENETSIA.

        Kokkola on Kokkola eikä mikään köyhän Venetsia. Kumma ettei höppänä kykene luopumaan lukuisista kuolleena syntyneistä "ideoistaan" joita jatkuvasti viitsii tuputtaa häiriöksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkola on Kokkola eikä mikään köyhän Venetsia. Kumma ettei höppänä kykene luopumaan lukuisista kuolleena syntyneistä "ideoistaan" joita jatkuvasti viitsii tuputtaa häiriöksi asti.

        Minä niin tykkään uudistavista ideoista Ressun.
        Mitä pitempi lista sen pareen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä niin tykkään uudistavista ideoista Ressun.
        Mitä pitempi lista sen pareen.

        Vain harhaa omassa haperossa kaalissaan nämä ideoiden erinomaisuus ja tarpeellisuus ylipäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain harhaa omassa haperossa kaalissaan nämä ideoiden erinomaisuus ja tarpeellisuus ylipäänsä.

        Kokkolan "laaja horisontti", hah hah haaa!!!...
        Päivän aforismini numero 691:
        "Haihtuvan horisontin tie vie hellvettiin.
        Avaran avaruuden tuijotus on hulluutta"...
        Hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkolan "laaja horisontti", hah hah haaa!!!...
        Päivän aforismini numero 691:
        "Haihtuvan horisontin tie vie hellvettiin.
        Avaran avaruuden tuijotus on hulluutta"...
        Hah hah haaa!!!...

        Ressu on nero. Olisiko aika koota Ressun aforismit ja runot kirjaksi. Siitä tulisi menestys. Eikä se olisi mikään mielikuvituseepos, satukirja, eikä lasten loruteos...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero. Olisiko aika koota Ressun aforismit ja runot kirjaksi. Siitä tulisi menestys. Eikä se olisi mikään mielikuvituseepos, satukirja, eikä lasten loruteos...

        Eiköhän se ole jo liian myöhäistä.


    • Anonyymi

      Hyvä asia. Vähenee nuo junan alle kävelleet.

    • Anonyymi

      Maaseudulta kaupunkiin muuttaneita junat ja rautatie kiinnostaa kuten Ressusta huomaa mutta ei kuitenkaan ymmärretä kustannuksia mitä rata Perhoon tulisi maksamaan. Tänne voi tosin kirjoitella ja joulupukille se ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Rata ei maksaisi maltaita saavutettuun hyötyyn nähden. Nyt rekka liikenne Kaustisen ja Kokkolan välillä lisääntyy ja analsiimihiekka joka on arseenipitoista aiheuttaa sairastumisia. Samalla rautatie tukisi puolustusvoimain ja Nato joukkojen maanpuolustus valmiutta logistisesti. Nyt ei kannata valerealistin vääristellä näitä totuuksia, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Miksi näin viisasta miestä ei hyödynnetty puolustusvoimissa? Annettiin toisarvoisia tehtäviä kutsuntojen järjestäjänä ja lopuksi pakotettiin ennenaikaiselle eläkkeelle.

    • Anonyymi

      Nyt tarvittaisiin Ressun kaltaista pioneeri koulutuksen käynyttä kun miinoja ryhdytään taas valmistamaan maassamme.

      • Anonyymi

        Hah, Suomen kallioluola- ja kenttävarastot ovat täynnä miinoja, joten miksi niitä pitäisi alkaa valmistaa. Ottawan sopimus on vain "paperia". Jos ja kun Suomi joutuu sotaan, niin käytetään nyt ensin tuo "vanha varasto" loppuun, ja ryhdytään "lataamaan" uusia tarvittaessa...
        Miinat eivät vanhene. Vain räjäyttäminen ne tuhoaa, joko vapaaehtoisesti, tai sotatantereilla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, Suomen kallioluola- ja kenttävarastot ovat täynnä miinoja, joten miksi niitä pitäisi alkaa valmistaa. Ottawan sopimus on vain "paperia". Jos ja kun Suomi joutuu sotaan, niin käytetään nyt ensin tuo "vanha varasto" loppuun, ja ryhdytään "lataamaan" uusia tarvittaessa...
        Miinat eivät vanhene. Vain räjäyttäminen ne tuhoaa, joko vapaaehtoisesti, tai sotatantereilla, hah hah haaa!!!...

        Sakaramiinat hävitettiin vuosina 2012-2013 tuhoamalla niiden sytyttimet ja kierrättämällä laukaisimet. Räjähdysaine otettiin puolestaan talteen. Sen sijaan putkimiinat tuhottiin räjäyttämällä ne ilmaan massaräjäytysleirillä Kittilän Hukkakerossa Lapissa. Viimeiset miinat tuhottiin elokuussa 2015. Suomi jätti kuitenkin varastoon 16 500 jalkaväkimiinaa tulenkuvauksia ja räjäytyskoulutuksia varten. Lähtötilanteessa miinoja oli 1 029 763 kappaletta.


    • Anonyymi

      Eiköhän lentokenttä Perhoon olisi järkevämpi, kun siitähän olisi oikeastaan sama matka jokakuuntan??? 🤔🤔😂😂

      • Anonyymi

        Jyväskylässä lienee yhä jollain käyttöasteella oleva lentokenttä. Kruunupyykin pyörinee vain tukiaisten varassa.


      • Anonyymi

        Perhonjokilaaksossa on jo lentokenttä - Perhon, Halsuan ja Vetelin "rajamailla" Sulkaharjussa. Mainittakoon, että Jyväskylän tuntumassa on kaksi merkittävää lentokenttää: Tikkakoskella ja Luonetjärvellä. Eikä mennä nyt "kenttiin", vaan pysykäämme aiheessa. Rautatie Saarijärveltä Kokkolaan, "koukaten" keliberin kaivoksen kautta...
        Muuten. 1990-luvulla tuhottiin valtava määrä räjähteitä, miinoja, ammuksia yms Kittilän Hukkakerossa. Työn vastaava johtaja oli insinöörimajuri Parkanon pioneerivarikolta. Esitin silloin, että räjädysmateriaali pitää hyödyntää "matkalla pohjoiseen", räjäyttämällä umpeen kasvaneita kosteikkoja, suolampareita ja soistuvia lampia vesilintujen ym eläinten pesimä. ja juomapaikoiksi. Esimerkiksi Vetelin Räyringin Haapajärvi, Perhon Penninkijoen Myllyjärvi, Hangasnevan suorimmit jne, ja nyt ei naureta!!!...


    • Anonyymi

      Muistan tuon räjähteiden tuhoamisen ja olin mukana niitä viemässä pohjoiseen. Insinöörimajuri oli humalassa koko matkan ja saimme hänet hereille räjäyttämisen ajaksi. Tuohon aikaan alkoholin käyttö oli yleistä näiden varikko upseereiden keskuudessa ja varmasti näitä ideoita räjäytyskohteista keksittiin vaikka minkälaisia kuten Ressu tuossa edellä kuvailee.

      • Anonyymi

        Ressulla on erinomaisia ideoita. Miksi niitä ei toteuteta laajemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressulla on erinomaisia ideoita. Miksi niitä ei toteuteta laajemmin.

        Tiedettävästi yhtäkään ressun "ideaa" ei ole koskaan toteutettu, ei nimeä missään, ei nyrkkeilymestaruudestakaan mitää merkintää. Yksi puutarhajuttu siitä joskus keparissa oli.


    • Anonyymi

      Ne on kaikki kopioitu jo olemassa olevista ja toisten esittämistä. Mitään ei tämän perholaisen omalla nimellä löydy mistään vaikka kokeilen hänen nimellä etsiä.

      • Anonyymi

        Ressun esitys lintuvesien entisöimiseksi on kannatettava. Työ onnistuisi loistavasti dronien avulla. Droni pystyy pudottamaan kohteeseen jopa 10 kg:n räjähdelastin. Yksinkertaista, halpaa ja turvallista...


    • Anonyymi

      Taas tietämätön perholainen tänne turhia kirjoittelee.

      Nyt Etelä-Pohjanmaan Ely-keskus on saanut Haapajärven kunnostustöille luvan. Noin kaksi miljoonaa euroa maksava hanke kestää useita vuosia.

      Työt alkavat tulvapenkereiden rakentamisella tänä syksynä. Samalla myös mahdollisesti aloitetaan Haapalantien matalimpien kohtien korottaminen.

      Järvi myös ruopataan, sitä ojitetaan ja vedenkorkeutta nostetaan muun muassa pohjapadon avulla metrin verran.

      – Paras parannus on se, että järveen tulee vettä. Linnuille rakennetaan myös kosteikko. Onhan niitä lintuja nytkin, mutta olosuhteet paranevat.

      Kunnostuksen jälkeen Haapajärven virkistyskäyttö paranee, sillä alueelle syntyy jopa uimaranta sekä veneilypaikkoja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe