Itse kävin 38 vuotiaana ympärileikkaus esteettisistä syistä sekä puhtauden takia. Tuntoa lähti ehkä sellaiset 20-30% mutta seksi tuntuu suht samalta ja ei tarvitse mitään liukkareilla läträystä kuten täällä väitetään. Lisäksi ympärileikkaus on miehen terveydelle hyväksi mutta myös naisille. Kuinka monet syövät ja muut taudit vältettäisiin jos useampi mies kävisi tuossa yksinkertaisessa toimenpiteessä? Itsekin olisin käynyt aikaisemmin jos olisi ollut parempaa tietoa saatavilla enkä olisi vain ollut kotimaisen sissijuustoilu tiedon varassa.
"Ympärileikattujen miesten naispartnereilla todetaan puolestaan noin 40-50 % vähemmän bakteeriperäistä vaginosis-emätintautia ja trikomonas-emätintulehduksia, tuloksista ilmenee."
https://www.terve.fi/artikkelit/ymparileikkaus-suojaa-eika-ainoastaan-m…
" Although cancer of the penis is rare, it's less common in men who have been circumcised. What's more, cervical cancer is less common in the female sexual partners of men who have been circumcised."
https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/circumcision/about/pac-2039…
Miehet ympärileikkaukseen
15
172
Vastaukset
- Anonyymi
Miehet ei pese edes vehkeitään!
Pitänee tyytyä pestyihin porkkanoihin. - Anonyymi
Mulla ei ole koskaan ollut mitään tulehduksia. Mutta mä näköjään kuuluun siihen prosenttiin joille ei tule tulehduksia
- Anonyymi
Ei minullakaan , ja eihän niitä tule jos huolehtii hygieniastaan .
Ympärileikkaukset ovat joidenkin ihmisten kulttuureihin kuuluvia , Pohjoismaissa se tehdään ainoastaan jos on liian tiukka esinahka joka aiheuttaa terveydellisiä haittoja.
Joten kukin tavallaan siinäkin asiassa.
- Anonyymi
Kyrpä pitäisi pestä huolellisesti ennen käyttöä. Jos nainen tekee sen niin saattaa tulla lisäsäpinää aktiin.
- Anonyymi
Miksi naisten pitäisi huolehtia aikuisten miesten hygieniasta? Viestisi on hyvä osoitus siitä miksi ympärileikkauksesta pitäisi tehdä ilmainen.
- Anonyymi
Eiköhän sen pitäisi pestä huolellisesti joka päivä oli käyttöä tai ei..
- Anonyymi
Leikatkaa nyt samantien vehkeet kokonaan eikö pääse helpomalla ?
- Anonyymi
Suositellaan yleisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suositellaan yleisesti.
Kuka suosittelee ja kuka ei .sekin riippuu ihan millainen tämä suosittelija on
- Anonyymi
No kai tuo leikkaus on ainoa vaihtoehto jos ei osaa pitää huolta hygieniasta.
Joskus luin jostakin että munat pitää pestä yhtä usein kuin kädet, niin no jos ei pese käsiä koskaan.
No itse en halua olla kuselle haiseva vanha ukko joten pesen joka vessareissun jälkeen esinahan alta, jo lapsena opetetaan että liikkuvat taakse ja pesu.
Siinä samalla menee kun pesee kädet ja tietenkin ilman saippuaa sillä saippua aiheuttaa ongelmia.
Suikussa käydessä voi käyttää saippuaa mutta muuten vesipesu.
Itsellä oli ongelmia kun tein vielä raskasta työtä, työssä hikoilin aamupäivän aikana aika reilusti ja päivät pitkiä joten punoitusta ja kirvelyä tuli myös vehkeissin.
Nyt kun olen jättänyt aktiivityön ja pystyy huolehtimaan tuosta vesipesusta niin ei mitään ongelmia.
Enkä usko että minä aiheutan kumppanille ongelmia.- Anonyymi
Ympärileikkaus olisi yksinkertaisempi ratkaisu sillä uskaltaisin väittää ettei valtaosa miehistä pese vehjettään kertakaan päivässä ja osa varmasti jättää suihkussakin vehkeensä pesemättä.
Käsien peseminenkin on monelle työläistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympärileikkaus olisi yksinkertaisempi ratkaisu sillä uskaltaisin väittää ettei valtaosa miehistä pese vehjettään kertakaan päivässä ja osa varmasti jättää suihkussakin vehkeensä pesemättä.
Käsien peseminenkin on monelle työläistä.Villi veikkaus, olet nainen?
Jos joku mies ei pese koskaan vekheitänsä niin 100% varmuudella hänellä on pirun kipeä tulehdus meneillään.
Tuollaisen väitteen heittäminen ilmiille ettei suhkussakaan pestä vehkeitä paljastaa ettet omista kyseistä vehjettä. - Anonyymi
Onhan olemassa intiimi pesuainetta apteekeissa joka on hyvää käyttää niin naisten kun miestenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsien peseminenkin on monelle työläistä.Sellaisen sian kanssa nyt ei kukaan nainen ala olemaankaan joka ei huolehdi alapesustaan .
Sehän on sentään hyvin tärkeä asia jokaisen hyvinvoinnille.
- Anonyymi
Esinahka suojelee ollonia siksi se on miehillä . Kunhan huolehtii puhtaudestaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi892132En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222121- 431799
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131452Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361349- 301296
- 951131
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201006Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23867