Miehet ympärileikkaukseen

Anonyymi-ap

Itse kävin 38 vuotiaana ympärileikkaus esteettisistä syistä sekä puhtauden takia. Tuntoa lähti ehkä sellaiset 20-30% mutta seksi tuntuu suht samalta ja ei tarvitse mitään liukkareilla läträystä kuten täällä väitetään. Lisäksi ympärileikkaus on miehen terveydelle hyväksi mutta myös naisille. Kuinka monet syövät ja muut taudit vältettäisiin jos useampi mies kävisi tuossa yksinkertaisessa toimenpiteessä? Itsekin olisin käynyt aikaisemmin jos olisi ollut parempaa tietoa saatavilla enkä olisi vain ollut kotimaisen sissijuustoilu tiedon varassa.

"Ympärileikattujen miesten naispartnereilla todetaan puolestaan noin 40-50 % vähemmän bakteeriperäistä vaginosis-emätintautia ja trikomonas-emätintulehduksia, tuloksista ilmenee."

https://www.terve.fi/artikkelit/ymparileikkaus-suojaa-eika-ainoastaan-m

" Although cancer of the penis is rare, it's less common in men who have been circumcised. What's more, cervical cancer is less common in the female sexual partners of men who have been circumcised."

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/circumcision/about/pac-2039

15

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miehet ei pese edes vehkeitään!

Pitänee tyytyä pestyihin porkkanoihin.

• Anonyymi

Mulla ei ole koskaan ollut mitään tulehduksia. Mutta mä näköjään kuuluun siihen prosenttiin joille ei tule tulehduksia

• Anonyymi

Ei minullakaan , ja eihän niitä tule jos huolehtii hygieniastaan .
        Ympärileikkaukset ovat joidenkin ihmisten kulttuureihin kuuluvia , Pohjoismaissa se tehdään ainoastaan jos on liian tiukka esinahka joka aiheuttaa terveydellisiä haittoja.
        Joten kukin tavallaan siinäkin asiassa.

• Anonyymi

Kyrpä pitäisi pestä huolellisesti ennen käyttöä. Jos nainen tekee sen niin saattaa tulla lisäsäpinää aktiin.

• Anonyymi

Miksi naisten pitäisi huolehtia aikuisten miesten hygieniasta? Viestisi on hyvä osoitus siitä miksi ympärileikkauksesta pitäisi tehdä ilmainen.

• Anonyymi

Eiköhän sen pitäisi pestä huolellisesti joka päivä oli käyttöä tai ei..

• Anonyymi

Leikatkaa nyt samantien vehkeet kokonaan eikö pääse helpomalla ?

• Anonyymi

Suositellaan yleisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositellaan yleisesti.

Kuka suosittelee ja kuka ei .sekin riippuu ihan millainen tämä suosittelija on

• Anonyymi

No kai tuo leikkaus on ainoa vaihtoehto jos ei osaa pitää huolta hygieniasta.
      Joskus luin jostakin että munat pitää pestä yhtä usein kuin kädet, niin no jos ei pese käsiä koskaan.
      No itse en halua olla kuselle haiseva vanha ukko joten pesen joka vessareissun jälkeen esinahan alta, jo lapsena opetetaan että liikkuvat taakse ja pesu.
      Siinä samalla menee kun pesee kädet ja tietenkin ilman saippuaa sillä saippua aiheuttaa ongelmia.
      Suikussa käydessä voi käyttää saippuaa mutta muuten vesipesu.

Itsellä oli ongelmia kun tein vielä raskasta työtä, työssä hikoilin aamupäivän aikana aika reilusti ja päivät pitkiä joten punoitusta ja kirvelyä tuli myös vehkeissin.
      Nyt kun olen jättänyt aktiivityön ja pystyy huolehtimaan tuosta vesipesusta niin ei mitään ongelmia.
      Enkä usko että minä aiheutan kumppanille ongelmia.

• Anonyymi

Ympärileikkaus olisi yksinkertaisempi ratkaisu sillä uskaltaisin väittää ettei valtaosa miehistä pese vehjettään kertakaan päivässä ja osa varmasti jättää suihkussakin vehkeensä pesemättä.

Käsien peseminenkin on monelle työläistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ympärileikkaus olisi yksinkertaisempi ratkaisu sillä uskaltaisin väittää ettei valtaosa miehistä pese vehjettään kertakaan päivässä ja osa varmasti jättää suihkussakin vehkeensä pesemättä.

Villi veikkaus, olet nainen?
        Jos joku mies ei pese koskaan vekheitänsä niin 100% varmuudella hänellä on pirun kipeä tulehdus meneillään.
        Tuollaisen väitteen heittäminen ilmiille ettei suhkussakaan pestä vehkeitä paljastaa ettet omista kyseistä vehjettä.

• Anonyymi

Onhan olemassa intiimi pesuainetta apteekeissa joka on hyvää käyttää niin naisten kun miestenkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisen sian kanssa nyt ei kukaan nainen ala olemaankaan joka ei huolehdi alapesustaan .
        Sehän on sentään hyvin tärkeä asia jokaisen hyvinvoinnille.

• Anonyymi

Esinahka suojelee ollonia siksi se on miehillä . Kunhan huolehtii puhtaudestaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      89
      2132
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2121
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      43
      1799
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1517
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1452
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1349
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1296
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1131
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1006
    10. Aivottomat

Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie
      Kuhmo
      23
      867
    Aihe