Lasken pikku kaupunkimme kuuluvan lähes pääkaupunkiseutuun lyhyen välimatkan tähden. Porvootahan on jopa verrattu Itäkeskukseen.
Tänään Hesarissa Salla Rajalan artikkeli ” Peukun armoilla”.
Peukku on luokiteltu huumausaineeksi vuodesta 2013.
Peukun käyttö on lisääntynyt pääkaupunkiseudulla huomattavasti viime vuosina. Terveyden ja hyvinvointilaitoksen se oli syynä 35 kuolemaan johtaneessa myrkytyksessä. Se tappaa, koska se on voimakkaasti keskushermostoon vaikuttava aine, joka tekee käyttäjästään harhaisen ja psykoottisen. Osa valvoo sitä käyttäessään yöt läpeensä. ” Ne elää avaruusmaailmoissa. Niiden kanssa ei pysty puhumaan. Ne ovat kuin zombeja, sanoo huumepiireissä liikkuva mies. ”
Huolestuttavaa tulevaisuutta Porvoossakin
3
227
Vastaukset 3
- Anonyymi
Pientä tietoa on hoivapuolelta keskushermostoon vaikuttavista lääkkeistä monilääkityillä vanhuksilla. Oireethan ovat lähes samanlaisia kuin tuon huumeen vaikutuksen alaisilla lehtijutussa.
Kyse on vakavasta asiasta sillä kaduilla liikkuvat nuoret ovat todellisessa vaarassa joutua koukkuun ja menettää lopulta henkensä.- Anonyymi
”Alkoholisteilla hermosolujen määrä on selvästi vähentynyt”, sanoo Joutsa.
Hävikki näkyy esimerkiksi etuotsalohkon kuorikerroksella. Alueen soluista voi hävitä juopottelun seurauksena jopa viidennes. Otsalohko ohjaa tunteita ja säätelee käyttäytymistä.
Juominen ei kohtele aivojen osia tasapuolisesti. Pikkuaivojen keskiosan hermosolut ovat erityisen herkkiä, eikä alkoholin tuhoama alue palaudu ennalleen. Diagnoosin pystyy tekemään pelkästä kävelytyylistä.
”Leveä ja epävarma kävely on aika varma merkki pikkuaivojen tuhoutumisesta”, Juho Joutsa kuvailee. Pikkuaivot koordinoivat kehon liikkeitä ja ylläpitävät tasapainoa.
- Anonyymi
Peukku vähentää roskaväkeä tasaisesti pitkin Suomea. Ei haittaa pieni puhdistus porvoossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494