MS posti kuolee.

Anonyymi-ap

Sähköpostisi lakkaa ehkä toimimasta uudenvuodenaattona – ota neuvomme onkeesi
Jos olet tottunut tarkistamaan sähköpostisi suoraan Windowsissa, meillä on sinulle ikäviä uutisia: Microsoft on päättänyt sulkea Windows Mail -sovelluksen keskiyöllä 31. joulukuuta. Näytämme nyt, miten voit vastaanottaa sähköposteja vielä ensi vuonnakin.

12

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo on ollut pitkään tiedossa, että Windowsin oma sähköpostiohjelma poistuu. Sähköpostiosoite tai postit itsessään eivät poistu mihinkään. Jatkossa pitää käyttää toista ohjelmaa, esim. Outlook for Windows.

• Anonyymi

Tai Mozilla Thunderbird, joka on parempi kuin Outlook tai Windows Mail. Lisäksi se on monille alustoille tehty, Windowsille, Linuxeille, macOS:lle, jopa Androidille on K9-mail joka on siis Android-versio Thunderbirdistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai Mozilla Thunderbird, joka on parempi kuin Outlook tai Windows Mail. Lisäksi se on monille alustoille tehty, Windowsille, Linuxeille, macOS:lle, jopa Androidille on K9-mail joka on siis Android-versio Thunderbirdistä.

Itse olen käyttänyt kyseistä ohjelmaa hyvin varhaisista versioista lähtien. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa toiseen. Ohjelman vahvuus on juuri tuo, että sen saa käytännössä kaikille alustoille. Ulkonäköä saa muokattua haluamakseen, mikäli perusulkonäkö on omaan silmään tylsä.

• Anonyymi

Ei vaan sinun ihanteellesi putlerille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thunderbird on lisäksi parempi kuin selainposti.

• Anonyymi

En käytä MS-Sontaa!

• Anonyymi

Jaa, kiva kun kerroit. Tästä oli varmasti hyötyä?

• Anonyymi

Käytät varmaan sitten gmail-sontaa

• Anonyymi

Ei, Microsoft! En halua vielä Windows 11:tä
      --------------------------------------------------------

Microsoft ei näytä uskovan, että pystymme tekemään valintoja itse. Ainakin minua pommitetaan Windows 11:n mainoksilla, vaikka Windows 10 toimii edelleen täydellisesti. En aio silti päivittää Windows 11:een yhtään nopeammin, koska haluan itse päättää, milloin tahdon tehdä niin.

Rutkasti mainoksia Windows 10:ssä
      Ajatus Microsoftin mainoksista Windowsissa ei ole mitenkään uusi, mutta yhtiö on tehostanut mainontaansa viime aikoina.

Yksi ensimmäisistä kerroista, jolloin näin Windows 11:n mainoksia, sattui vuonna 2022. Tuolloin tekemäni havainnot johtivat artikkeliin Poista mainokset käytöstä Windows 11:ssä. Jutussa on vinkkejä siihen, miten voi kytkeä pois monet Microsoftin mainokset Windowsin käyttöliittymässä, kuten Resurssienhallinnassa ja aloitusvalikossa.

Myös artikkelissa Nyt joudut jatkuvasti kieltäytymään Windows 11:een päivittämisestä kerrotaan nokkelista tavoista mainostaa Windows 10:ntä.

Valtavia mainoksia näytön keskellä
      Toistaiseksi räikein esimerkki Microsoftin mainoksista Windowsissa ilmaantui kuitenkin keväällä 2024.

Yhtäkkiä minä ja muut Windows 10 -käyttäjät hämmästyimme koko työpöydän täyttävää mainosta. Koko työpöydän! Arvasit varmaan jo mainoksen aiheen.

Iso ongelma Ihmiselle! Valtava paskajuttu ihmiskunnalle!

• Anonyymi

Yhteiskunnat ovat tehneet virheen luovuttaessaan perusinfrastruktuurin ja huoltovarmuuden yksityisille toimijoille, ei ole mitään takeita että mikään yksityinen toimisi tai toimisi yhteiskunnan ja sen yksilöiden kannalta järkevästi tai mitenkään seuraavana päivänä.

• Anonyymi

Vähintään pitäisi olla valtiollinen sähköpostijärjestelmä ohjelmineen, ja jos yksityiset toimijat estäisivät tälläisen toiminnan omilla käyttöjärjestelmillään, pitää valtion siirtyä omiin käyttöjärjestelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähintään pitäisi olla valtiollinen sähköpostijärjestelmä ohjelmineen, ja jos yksityiset toimijat estäisivät tälläisen toiminnan omilla käyttöjärjestelmillään, pitää valtion siirtyä omiin käyttöjärjestelmiin.

Ja sinusta on kiva antaa valtiolle mahdollisuus tietää, mitä kirjoitat meileihisi? Tuo "valtion oma käyttöjärjestelmä" ei itse asiassa auta spostin ongelmiin, koska se ei vaikuta lähettäjään millään tavalla: Pitäisi tehdä kuten venäjällä on yritetty eli kytkeä systeemi irti globaalista verkosta ja alkaa tuijottaa pelkästään omaa napaansa.
        Valtiollinen toimija ei pysty estämään spämmejä yhtään paremmin kuin nykyiset operaattoritkaan - koska sama tekniikka ja valtuudet loppuu rajalla..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      90
      8287
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6415
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6264
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4881
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3321
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3275
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      3112
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2849
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2816
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2780
    Aihe