"Ei ollut vaihtoehtoja", toteaa hallitus, kun HUS joutuu irtisanomaan 280 hoitoalan ammattilaista
EIKÖ TODELLA OLLUT ? Eikö sen 50 miljoonan vuosisäästön olisi voinut
ottaa vaikka 10 m i l j a r d i n vuosittaisista yritystuista, joka viedään suoraan
veronmaksajan kukkarosta ? Tai jostain muusta ?
Ääriokeistohallituksen pakkomielle ajaa julkista rahaa yksityisille lääkäriasemille
on riistäytynyt käsistä.
Milloin tälle äärioikeistohallituksen ahneudelle tulee loppu ja ihmisten terveydenhoito laitetaan etusijalle eikä kansainvälisten lääkäriketjujen osakkeenomistajien rikastuttaminen ?
Eikö todella ollut vaihtoehtoja ? Hallituksen ahneus on riistäytynyt käsistä !
12
166
Vastaukset
- Anonyymi
Oikea luku on noin 800 kun lasketaan eläkkeelle lähtijät joiden tilalle ei oteta uutta. Monena kesänä leikkaussaleissa ei ole ollut riittävästi ammattitaitoisia hoitajia lomien vuoksi. Lääkäreitä olisi leikkaamaan mutta hoitajia ei. Henkilöstömäärä on vedetty niin tiukalle ettei särkymävaraa ole. Olin nuorena siellä ja ymmärrän tilanteen. HUS johto jakoi toisilleen suuret bonukset vuosi sitten. Nyt kustaan housuun.
- Anonyymi
Sinun nuoruutesi tilannetta ei voi tähän verrata.
- Anonyymi
No olin tehyn paikallishallituksessa vuosikaudet ja näen asiat laajemmassa perspektiivissä.
- Anonyymi
Suomen rahatili on nollilla, kyllä se on niin, että tyhjästä, on huono nyhjäistä!
- Anonyymi
Niin on ja vielä vahvasti MIINUKSEN puolella, ymmärätkös, mitä se tarkoittaa!
- Anonyymi
Olin leikkaussalissa hoitotyössä. Jos hoitajamäärä pidetään kireällä ei loma aikana ja sairaustilanteissa ole ketään. Nuoria innokkaita erikoistuvia lääkäreitä on silti ollut helsingissä riittävästi jotka pystyvät tekemään helpompia operaatioita. Jokainen helppokin leikkaus vaatii kirurgin lisäksi 3 hoitajaa minimissään. Se on minimi ja yleensä avustavia hoitajia on enemmän.
- Anonyymi
Valmistunut sairaanhoitaja joka aloittaa leikkaussalityön tarvii oikeasti kuukausia hallitakseen tavallisimmat leikkaukset ja niissä avustamiset. Anestesiassa on kysymyksessä kuolemanvaaralliset tilanteet ja niiden hallitseminen. Nukutushoitajankin työ vaatii pitkän osaamisen. Suomeksi sanottuna. Todellisuudessa kuitenkin harva hoitajista haluaa leikkaussalityöhön. Määrääminen ei auta. Minäkin lähdin pois. Otin helpomman homman ja olin tyytyväinen eläkkeeseeseen saakka. Olin silti meilahden 2 klinikan leikkaussalissa töissä aikani.
Juuri näin. Leikkuriin ei hoivilta hypätä noin vaan sijaistamaan vaan on pitkä perehdytystie esim. Teho-osaajaksi.
- Anonyymi
Sote-malli muodostui kalliiksi. Valtion sisälle tuli tavallaan päälle 20 pienempää hallintoa, politikkoineen, johtajineen ja byrokratiaa pyörittävineen virkamiehineen. Päälle sitten kunnista siirretty konkreettista työtä tekevä väki. Jokainen järkevä ihminen tajuaa varmasti, että tämä malli maksaa paljon.
- Anonyymi
Syytää vaan ahneudesta tankki rytköstä. Siitäpä näet mihin tehyn ahneus johtaa. Köyhät sairaat maksaa tehyn takia kovan hinnan.
- Anonyymi
Koko kansa maksaa kalliin Sote-mallin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kansa maksaa kalliin Sote-mallin takia.
Kalliiksi se sote-mallin vuosikausien suunnittelukin tuli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368