Se teettää turhaa työtä, on tylsän näköinen eikä tarjoa pölyttäjille eikä pieneliöille mitään. Se myös vaatii paljon kallisarvoista vettä esim etelän turistikohteissa.
Nurmikko on vuoden turhake
10
162
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä pihasta voi osan antaa kasvaa luonnon mukaisesti ja kylvämällä luonnon kukkia.
Parvekkeella voi osan jättää kolaamasta kaikkia lunta pois. - Anonyymi
Parempi kun asvalttia ja petonia. Ja meillä Reposaaressa ei tartteta kastella. .
- Anonyymi
Kyllä olisi aika rumaa, jos missään ei olisi hoidettuja alueita. Kaikki tuntuisi joutoalueilta, eikä niissä voisi oleskella, sillä siellä olisi kakkaa, punkkeja ja muita ötököitä. Se hoitaminen tuo myös työtä, niin kuin talvella lumityötkin.
- Anonyymi
Ekopihat.
Itellä nykyisin ekopihat. Alunperin syy lie laiskuus. Tsadissa Pokkinen rivaripiha, ei paljoa duunia. Pöydällä suuri, keväisin meni useempi päivä siistiä se. Piti myös raivata pajua, horsmaa, nokkosta... Kaikkinensa siellä oli älyttömästi hommaa. Noh, syksyllä oli nätti nurtsi.
Pöndellä vaihtui naapuri, potunviljelijä. Pellot muuttui mullalle, metiköt kaadettiin, salaojat, metiköt pelloksi. Kaikki mustaksi. Hävisi hyttyset. Linnut, mesimarjat....
Kaupungissa rakennettiin lisää, tehtiin kevyenliikentaan väyliä, raivattiin puuskat ja puita kaadettiin. Sama juttu, elikot häipyi, ei enää kakarat löydä virpomisvarpuja, Ei kukkia, pikku nurtsisuikaleita, kaupunki maisemat.
Muutuin ekopihafaniksi. Raivaan kyllä välillä ajan jopa ruohonleikkurilla. Mutta annan kaikkien kukkien kukkia, en edes yritä tehdä golfgreeniä. Pikkasen on hyttyset palailleet, joskus lintujakin. Mun mielestä viityisämmän näköistäkin. Ja huomattavasti vähemmän raatamista.
Pöydällä paikka ei silmiinpistävä. Tsadissa naapureilla tiptop nurtsit, mutta välissä lauta-aidat, ei ne mua haittaa, eikä kukaan nää arvostella mun pihaa.
Kunttapihaa ois paras. Täysin huoltovapaa ja varmasti ekologinen. Sen teettäminen ei ilmaista, mutta se ois hyvä ratkaisu nurtsin tilalle. Sitäpaitsi erittäin hyvän näköinen kun.
Nurtsi hyvä valinta vuoden turhakkeeksi.
=DW=- Anonyymi
Kyllästyttää autoteksturi.
"Pokkinen" kirjoitin pikkuinen....
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllästyttää autoteksturi.
"Pokkinen" kirjoitin pikkuinen....
=DW=Kyllä ihmettelinkin mitä hlvt:ä se meinaa keksen kaiken.
- Anonyymi
Entä tekonurmi. Olisi sitten kenkien mukana sisällä sitä vihreää pitkulaista murua. Meillä on kun lapsenlapset pelaa potkupalloa.
Olen kaikissa taloyhtiöissä ollut asvaltointia vastaan. Hiekkakäytävät ovat parhaita. Ainakin rivarissa oma nurmikkoalue on niin pieni että sen jaksaa hyvin hoitaa. Kaivoin pikkulapiolla voikukatkin nurmesta pois. Oli tasainen ja nätti. Omakotitalossa on vähän isompi homma, en tarkkaan tiedä kun ei ole koskaan ollut kunnia omistaa omakotitaloa eikä mökkiä.- Anonyymi
Tekonurmista.
Totta, varmasti helppohoitoisia, ekologisesti huonoin. Muovit tietenkin saastuttaa eniten, tekeminen, mikromuovit, muut saasteet.
Lisäks, ei maaperässä mitään elämää kun peitetty. Ei juu sido hiiltä, ei tuota happea, ei pienelukoita, ei kerrassaan muuta kuin kuollutta maata.
Tossa vieressä keinonurmikenttä Siinä mustaa kumirouhetta. Rouhe tehty luemma vanhoista renkaista. Tietyllä tapaa ehkä kierrätystä. Mutta musta leviää ympäristöön, jaloista jne ja tietenkin hulevesien mukana. Renkaat muuten ei juuri sisällä kumia, enimmäkseen muovia.
Luemma kehitetty jokin puupohjainen rouhe. Sitä testaillaan. Oletan, tuote ei kovin kestävä, kelvanneeko käyttöön ollenkaan, kuin usein pitää uusia ja miten sekin rouhe hävitetään.
Jokatapauksessa näillä hoodeilla mustaa rouhetta joka paikassa. Eikä tietoa, miten vanhat tekonurmet hävitetään. Ite nurmet jotain muovisekoitetta...
Mutta huoltovapaa tekonurmi on. Paitsi joskus pitää lanailla ja tavoitellaan, lisäillä rouheet. Ikuista tekonurmi ei ole, pallokentällä luemma vaihdetaan kymmenen vuoden välein. Kotikäytössä varmaan pitempi-ikäinen.
=DW=
- Anonyymi
Olipa hyvä uutinen ja tieto. Voin huokaista tehneesi oikein ja hyvin, kun jo pari kesää olen antanut kasvaa ja rehottaa. Niiin kauan kunnes jälkeläinen tulee ja sanoo, että nyt riittää. Onneksi se ehtii nykyään vain harvoin.
- Anonyymi
Todellinen globaali turhake on uskonnot, laidasta toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829