Viikon aikana kertyi ns. virhepisteitä erinäisistä asioista ja jos tuli 10 pistettä niin siitä seurasi rangaistus. Joka perjantai kaikki kutsuttiin koolle isoon saliin. Siellä ilmoitettiin ketkä olivat saaneet pisteet täyteen koko porukan kuullen. Nimettyjen tuli asettua riviin huoneen etuosaan. Jokaiselta kysyttiin erikseen että oliko rikkonut sääntöjä. Käytännössä oli pakko myöntyä koska vaihtoehtoa ei ollut. Meidän piti tämän jälkeen riisua itsemme alasti ja asettua jonoon odottamaan rangaistusta. Rangaistusta varten oli eräänlainen teline joka muistutti sahapukkia. Siihen sidottiin ensin nilkoista kiinni niin että jalat oli kunnolla levällään ja sen jälkeen ranteet alas jolloin pylly oli kunnolla esillä. Ennen tätä tuli valita huoneen perällä olevasta saavista risukimppu joka oli ollut suolavedessä. Risukimpun latvat kirvelivät jo itsessään kun osuivat herkemmille alueille ja lisäksi oli suolavesi.
Lastenkodissa 60-luvulla
Anonyymi-ap
1
114
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohan oli ihan normaalia meillä kotona vielä 90-luvulla. Äiti kirjasi rikkeet vihkoon viikon ajan. Perjantaina illalla vihko käytiin läpi ja isä piiskasi kaikki rikkeitä tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119