Miten voin puolustaa itseäni, jos joku käy kimppuun? Onko laillista kuljettaa mukanaan minkäänlaisia "laitteita". Heikompi nainen kun ei pärjää miehelle vaikka se olisi täysin kukkakeppi. Eli kertokaa!!!
Vastaukset 10
- Vesku
Et saa tehdä mitään. Anna hyökkääjän tehdä mitä tekee, ja "oikeuslaitos" huolehtii lopusta.
- Pimeässä yksin, kun muita e...
Jos kannata jotain välinettä mukana juuri tätä tarkoitusta varten toteaa viimeistään tuomioistuin sinun syyllistyneen törkeään pahoinpitelyyn mikäli olet välinettä joutunut käyttämään. Ei mene tutkinnasta eteenpäin pahoinpitelynä eikä lievänä pahoinpitelynä.
Mahdollisesti vastapuolikin tuomitaan omasta osuudestaan mutta jos tämä ei ollut varustautunut kuten sinä saat varmasti ankaremman tuomion sekä suuremmat korvaukset maksettavaksesi.
Välineellä aiheutettu "vahingossa aiheutettu" kuolemantuottamus menee aina vähintäin tappona eteen.
Lisäksi yleisellä paikalla ei tällaisia välineitä juuri saa edes kantaa mukana. Järjestyslaista voit lukea tarkemmin määritelmät mutta sulkee jota kuinkin muut kuin värjäävät ja agressioita tekijässä herättävät ZUM ja SOS suihkeet (joita ei voi suositella).
Viisainta on anoa poliisilta lupaa kaasusumuttimelle riittävien perusteluiden kanssa.- Keklu
Rikollisten hyysäämistä koko laki.
- Jack
Mutta jos haluat jäädä ilman linnatuomiota, niin oikeaoppinen tapa on antaa mukiloida ja kutsua jälkeenpäin poliisit jos olet hengissä.
- hps
Maailma on täynnä erilaisia "laitteita" kuten kampoja, huulipunapuikkoja, kännyköitä yms, jotka toimivat hyvin apuna itsepuolustustilanteessa ja jotka ovat luultavasti joka tapauksessa mukana. Älä koskaan lähde rakentamaan "puolustautumisvalmiuttasi" jokin vain sitä varten erikseen hankitun hävelin varaan, sillä pääsee vain hengestään. Se härveli on toisen takin taskussa tai tippuu maahan tai osoittautuu muutoin vaan käyttökelvottomaksi, ja se aika, joka sinun pitäisi käyttää pakenemiseen tai puolustautumiseen, kuluukin sen härvelin metsästämiseen.
Hakeudu asianmukaiseen itsepuolustuskoulutukseen, jossa mm. välineiden käyttöä opastetaan. Käytä päätäsi.
Hätävarjelutilanteessa kaikki keinot ovat sallittuja, kunhan ne ovat lievimpiä toimivia keinoja ja kunhan ei tule syyllistyttyä itse suurempaan rikokseen kuin mitä hyökkääjä oli tekemässä. Eli et voi ampua karamellivarasta.
Nuo muut vastailijat ovat sitä onnetonta joukkoa, joka lukee lehdestä pari kertaa vuodessa miten joku ääliö jossakin on törkeästi liioitellut hätävarjelutoimenpiteitä ja saanut siitä tuomion niin kuin kuuluukin, ja sitten soittanut Iltasanomien toimittajalle että "miks mua rangaistiin vaikka mä vaan puolustauduin". Toimittajan mielestä siinä on hienon lööpin ainekset, ja joku hullu näköjään jopa uskoo niitä juttuja.
Järki mukaan puolustustoimiin niin kaikki on OK.- Beagle Boy
Joo, kyllä hps:n vastaus oli niin kuin asia Suomessa on. Eli rikoslain 4:4 määrittelee hätävarjelun. Yksinkertaisesti siinä sanotaan, että oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana.
Eli aina kannattaa itseään puolustaa ja antaa sitten saivartelijoitten jälkikäteen saivarrella oliko teko sittenkään välttämätön, kuin viettää loppuelämä rullatuolisa tai kasvaa koiranputkea. - mari
Beagle Boy kirjoitti:
Joo, kyllä hps:n vastaus oli niin kuin asia Suomessa on. Eli rikoslain 4:4 määrittelee hätävarjelun. Yksinkertaisesti siinä sanotaan, että oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana.
Eli aina kannattaa itseään puolustaa ja antaa sitten saivartelijoitten jälkikäteen saivarrella oliko teko sittenkään välttämätön, kuin viettää loppuelämä rullatuolisa tai kasvaa koiranputkea.juoksemaan kovaa karkuun.
Lisäksi näitä lähikeinoja: ystävättäreni oli yöllä töistä kävelemässä kotiin, kun pensaasta hyökkäsi mies päälle. Ystävättärelläni sattui olemaan sateenvarjo mukana, millä hän "pamputti" miestä, kiljui kurkku suorana ja lähti sitten karkuun. Kumpikin karkuun eri suuntaan, kun päällekävijä pelästyi meteliä.
Järkeä täytyy käyttää kulkemisessaan. Ei kannata yksin kävellä öisin tai pimeällä iltaisin sellaisissa paikoissa, missä on mahdollista saada joku tuntematon kimppuunsa. Puistot, kaupunkialueet jne. ovat pahimpia.
Oma auto, taksi tai kaverin kyyti on turvallisin tapa liikkua yksin.
Itse käytin bootseja kaupungissa asuessani. Niillä voi potkaista, jos on pakkotilanne. Itse en sellaiseen ole joutunut kuin kotona. Ja siellä sitten tilattiinkin exmiehelle kyyti poliisiputkaan yöksi.
Itselläni on hyttysmyrkkysuihke hyttysiä vastaan taskussa, kun ulkoilen, mutta jos tarvitsisi henkeä uhatessa puolustautua, kyllä suihkisin surutta.
- kaupunkisi asediileri
Osta ase, tapa ja ole hiljaa; Olen kuvitteellinen asevälittäjä Suomessa.
Välitän aseita ja ammuksia, sillä minulla ei ole valinnanvaraa ammattini suhteen ja jollain minunkin on elantoni hankittava.
Kertamyyntierät ovat yleensä yhden tai muutaman kappaleen eriä, toisinaan menee koko laatikko tai kaksikin hyviin lähteisiin. Ammuksia menee tasaisesti.
Koska kiinnijäämisen riski on suuri, niin otan itselleni koeammutuista aseista ballistiset ja kirjaan myymäni aseet ylös myöhempää tarkoitusta varten. Aseet ostan kertaerissä, yleensä sotatoimialueilta ja melkein aina ulkomaalaiselta henkilöltä. Suomalaisiin ei voi näissä asioissa luottaa.
En ole suuri peluri, enkä myy aseita viranomaisille tai heidän operaatioihin. Myyn pääosin pienkaliberisia käsiaseita ja sotilaspistooleita, vaikka varsinainen pääartikkelini ovat konetuliaseet ja muutamat muut hieman järeämmät tuotteet. Tuotteita menee yleensä vaimentimella ja aina kyseessä on ollut työase. Tuotteiden hintakirjo on suuri ja lopullinen hinta määräytyy aina erän koon, tuonti- ja ostokustannuksen mukaan. Aseiden kysyntä ylittää tarjonnan, ja ostajat ovat valmiita maksamaan hyvästä tuotteesta reilun hinnan.
Aseiden ostosta saadulla varoilla rahoitan sekä uusien aseiden hankinnan, että tuen ahdinkoon joutuneita liikemiehiä uusien yhtiöiden perustamisessa. Toisinaan sijoitan rahaa yksityishenkilöiden koulutukseen ja tuen yksityishenkilöiden erinäisiä hankkeita hyvin avokätisesti. Voittovaroja käytetään sekä liikemiesten suojelemiseen, että viranomaisten lahjontaa. Lahjonnan kohde on lähinnä sisäasiainministeriö, lupa- ja oikeusviranomaiset. Tunnen maan johtavia diplomaatteja ja heidän edustojensa kautta olen ajan tasalla valtion viranomaisten suorittamista lynkkauksista ja petoksista. Tiedän markkinani ja tunnen kaupan kohteen.
Ase on elämäntapa ja kaveri, millä voi puolustaa omia oikeuksiansa. Ostamalla aseen tuet yhteiskunnallisesti tärkeätä työtä ja turvaat omat etusi.
En ole tyytyväinen nykyiseen asepolitiikkaan, sillä sen aiheuttama liiketaloudellinen tappio on suurempi kuin asemyynnin ollessa täysin vapaata. Aseiden myynti tuli sallia vapaasti. Tällöin kansalaisten oikeudet turvattaisiin automaattisesti oikeudella puolustautua aseellisesti.
En ole koskaan ollut asefanaatikko, vaikka olen saanut sotilaskoulutuksen. Ase on minulle vain työ- ja tappoväline, jonka avulla henkilö voi puolustaa itseään tai muilta. Tiedän riittävästi virkamiesten ja siviilien rikoksista, joten en tunne moraalista velvoitetta tältä osin katua kauppaa. Kyse on puhtaasti turvaamis- ja suojelutoimesta.
Kysynnän ollessa näin tasaista minun ei tarvitse myydä kaiken maailman huumediilereille ja ystäväpiiriini kuuluu Irkkuja, jotka ovat valmiita tappamaan diilerit ohitse poliisin. En kannata huumeita, niiden myyntiä tai välittämistä sen enempää kuin alkoholin liikakäyttöä. Irlantilaiset ovat siitä hauskoja veikkoja, etteivät paljoa pane pahaksi vaikka joku seurassa yhden diilerin vahingossa tappaisi.
En ole tyytyväinen tällä hetkellä voimassa olevaan aselakiin, ja ellei aselakiin tule muutosta, niin olen vaarassa saada jatkuvien työpaineiden takia vatsahaavan tehdessäni tauotta yli 18 tunnin mittaisia päiviä seitsemänä päivänä viikossa.
Aseiden vastustajista tai rauhan aktivisteista en piittaa, saati nykyisestä laista, sillä tiedän miten huipulla asiat hoidetaan. Rauhanaktivistit ovat vitsi, joka naurattaa joka kerta ajatellessani käytyjä tai käynnissä olevia sotia.
Aseiden puolestapuhujille haluaisin sanoa, etteivät asefanaatikot mitään aseita tarvitse. Ase on työväline ja sitä tarvitsevat vain sotilaat. Aseen käyttötarkoitus on tappaminen.
Osta laiton ase, tiedä miten ja mihin sitä käytetään, ja milloin sitä on lupa käyttää, niin tuet yhteiskunnallisesti tärkeätä toimintaa.
Pois silmistä - pois mielestä.
Terveisin
Kotikapunkisi asediileri
Ps. Nyt on edullinen erä käytettyjä markkinoilla Itäkeskuksessa; hinnat alkaen 150EUR. - onkin
myytävänä.Itse tilasin aikoinani jostain leh-
destä,maksoi jotain 20 eur.Itse laite on tosi pieni,taskussa pidettävä,tai paremminkin ranteessa,siinä on hihna ja kun sen vetäsee
irti,kuuluu niin kamala ääni,kyllä siinä pahim-
mat häiritsijät pakenee.Ääni lakkaa vasta sitten
kun hihna on asetettu paikoilleen.Suomen lain mukaan ihmisillä ei ole oikeutta kuljettaa mukanaan minkäänlaisia niin sanottuja itsepuolustusvälineitä, kuten puukkoa, veitsiä ja muita teräaseita edes oman henkensä turvaamiseksi. Tämä on mielestäni erittäin väärä laki ja tehty pelkästään rikollisten suojelemisen vuoksi.
Tänä päivänä suomessa on niin paljon narkkareita, raiskaajia, väkivaltarikollisia ym. sekopäitä joihin se pelkkä puhe ei aina näytä tehoavan.
Sen vuoksi nykyistä lakia olisi ehdottomasti muutettava sellaiseksi että se olisi tavallisten kansalaisten eduksi ja rikollisten haitaksi, valitettavasti suomen laki on tällä hetkellä aivan päinvastainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 402506
- 52946
- 62866
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t52750Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää227733T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin10654Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne81607- 49604
- 65593
- 47587