Otin lopputilin töistä ulosoton takia

Anonyymi-ap

Otin lopputilin kun ulosotto ei anna ostaa autoa työmatkoihin, vaan heidän mielestään on ok kulkea yhdensuuntainen 30km työmatka polkupyörällä talvisin. Jatkuva flunssa kun alkoi olla, niin ei enää jaksanut millään. Ulosotto veti hatusta aina jonkun syyn miksi eivät rajoita ulosmittausta yhdeksi kuukaudeksi jotta saisin auton hankittua ja maksettua siihen vakuuden. Kyse 800e autosta ja vakuutus 400e. Te-toimistosta ei karenssia irtisanoutumisesta kun ei ole autoa. En aio enää ikinä maksaa ulosottoon mitään niin järjetöntä tuo touhu on enkä töihin mene ennen kuin velat on vanhentuneet koska se ei kannata. Näin saatiin taas yksi työtön lisää, eikö olekin järkevää toimintaa virkamiehiltä? Lisää työttömiä vain hölmölään hölmöillä päätöksillä.

12

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten ulosottoa voi välttää, jos oikeus määrännyt?

• Anonyymi

Kelan tuet on tuloja. Luulisi kelpaavan ulosottoon

• Anonyymi

Onneksi on suojaosuus...joku 950€/kk. Asumistuki ja tt-tuki uo kelvottomia

• Anonyymi

tuista ei mene ulosottoon mitään. asumistuki työttömyysturva TT tuki

• Anonyymi

Jos pelkil.ä tuilla elää niin ulosottoon ei riitä otettavaa. Esimerkiksi asumistukea ei lasketa tuloksi. Tuskin tt-tukeakaan, ainakin silloin muut tulot ovat vähäisiä jos sitä saa. Ansiosidonnaisesta luultavasti joutuu maksamaan mikäli ylittää laskennallisesti suojasuuden.

• Anonyymi

Tuilla ja pummina eläminen on siis kannattavin talouden muoto. Maassa maan tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuilla ja pummina eläminen on siis kannattavin talouden muoto. Maassa maan tavalla.

Juu tämän kuun tuet nettona mulle...

Asumistuki 259€
        Työmarkkinatuki 596€
        Toimeentulotuki 340€

• Anonyymi

sillon ku olin ite ulosotossa mulle myönnettii 1700e auto minkä voin hommata velkaa oli noin 15k

• Anonyymi

Kyllä voi olla 3000e autokin...Eikä niiden hommailuihin lupia tarvita :)

• Anonyymi

Auto on välttämätön, ja varsinkin työssäkäyvälle. Itse asun syrjäseudulla, jossa ei ole mitään julkista liikennettä, joten pidän oman auton pitoa elintärkeänä. Olen tosin jo iän vuoksi poissa työelämästä, mutta ilman autoa joutuisin muuttamaan kokonaan pois näiltä huudeilta. Ja sekös tulisi yhteiskunnalle kalliiksi, koska eläketulo on tonnin ja joutuisin hakemaan asumistukea tuplasti enemmän kuin nyt saan 123e kuussa. Saati ne muuttokulut, niihin ei ole pennin latia.
      Sikamainen temppu ulosottajalta sinulle. Vaikea henkilö vissiin, joka ei ymmärrä mitä teki.

• Anonyymi

Pimeitä töitä niin paljon kun ehtii.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      279
      6142
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1979
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1760
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1231
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1195
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      160
      1093
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1076
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      981
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      951
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      942
    Aihe