käyttäjärjestelmä
linux on paskin
26
220
Vastaukset
- Anonyymi
AVAAJA ON PASKIN IHMINEN MAILMASSA!
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kanssasi, avaaja ei edes perustellut kommenttiaan mitenkään! Eli kakara mikä kakara!
- Anonyymi
No ei todellakaan ole! Linux on paras mitä ihminen on keksinyt!
- Anonyymi
Aloittajan mielipiteestä viis mutta ainakin tämän palstan linux-käyttäjät on täysiä *askoja, haukkuvat aina kaikkia pikkasenkin poikkeavia.
- Anonyymi
Vai tarkoitatko windows-käyttäjiä, jotka pilaavat tämän palstan jutuillaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai tarkoitatko windows-käyttäjiä, jotka pilaavat tämän palstan jutuillaan?
Ketäpä sitten haukutte jos ja kun kaikki häviää palstalta.
- Anonyymi
WINDOWS ON PASKIN!
- Anonyymi
linux on PASKA
- Anonyymi
Annatko esimerkin miten, koska en usko sinua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annatko esimerkin miten, koska en usko sinua?
Linuksia ei käytä kuin 0.8% ihmisistä. Se on sama kuin skitsofrenian esiintyvyys suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linuksia ei käytä kuin 0.8% ihmisistä. Se on sama kuin skitsofrenian esiintyvyys suomessa.
Linuksia käyttää suurin osa koska se on sama kuin Windows joka tulee yleensä koneen mukana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu paskaa, linuxia käyttää suurempi määrä kuin itsekeksimäsi 0,8%!! Ja siitä on monta kertaa esitetty todisteetkin, miksi et usko siihen? Ja linuxilla ei ole mitään tekemistä skitsofrenian kanssa, pikemminkin tuntuu että teillä windowsnisteillä sitä skitsofreniaa esiintyy!
- Anonyymi
Ei me voida mitään sun osaamattomuudellesi.
- Anonyymi
Jokunen appi vo helposti tulla ongelmaksi, johon tarvii edelleen muita käyttöjärjestelmiä ja ylipäätään koneessa oltava usein windows myös sen takia. Varsinkin jos vaatii parasta. Ja laitteen kyvyt voi testata Windowsilla samassa koneessa, että näkee, ettei ongelma ole laitteistossa (itse jos kokoaa koneensa, sitäkin suuremmalla syyllä, ja osien oltava yhteensopivia, ja PC:n äänenlaatu on huonompi kuin läppärin vastaava, mun kokemuksessa, myös ulkoisilla ja sisäisillä äänikorteilla jotka vaatii lisäksi omat nörtteilynsä linuksella.
Että musiikin kuunteluun se ei sovellu, jos on vaativa musiikkikorva, mutta se koskeaa myös windowsia PC:nä. Laitteisto on oma lukunsa, mutta otettava siis huomioon kun linusta ajattelee). Windowsin voi myöhemmin halutessaan poistaa myöhemmin.
Jos appien vajavuudesta pääsee omalta osin, niin teini-ikäisenä ei ole aikaa opetella linusta monelta osin, joka vaatii koulun ja muoden harrastusten ohella pari vuotta, että saa kaikki toimimaan. Surffaamaaan sillä pääsee heti, ja jos valitsee helpomman ahdollisenj tien, niin ehkä kattaa kohtalaisesti, muttei parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos on joku joka auttaa kädestä pitäen ja antaa oman linux-apukansionsa, jossa ratkaisut teksteinä ja kopioineen netistä ja linkit (suosikkeihin), niin homma helpottuu suuresti, mutta hyvin harva linux-käyttäjä osaa sellaista hyvin antaa, ja se pitää sisällään myös netistä löytyvät avut, jotka itse pala palalta kerättävä ja suodatettava roskien seasta. Tiedot myös osin muutuvat aikaa myöten, ja hoomma ei ehkä ole tuettu enää kuukausien kuluttua.
Jos kaiken läpäisee, voi olla tyytyväinen linukseen, sen osin mitä sillä käytöstä kattaa. Mulla on lisäksi toinen linux, kaksi windowsia, iOS ja android, ja ostaisin tabletin linuksena (luultavasti androdina rootilla, ja kun tuki loppu, linux tilalle yritys), jos se maksaisi vähemmän - usealla on kuitenkin varaa siihen ja jokunen linux-mobiili on jopa toimiva nykyään, ja sillä saa mahdollisesti android-appejakiin toimimaan (PC:llä ei niin, koska ei tue puhtaasti androidin mobiiliappeja). Ja sitten jos boottaa kahta käyttistä mobiililla - tosin pankkiappit saattaa valittaa, että androidinsa vanhentunut, tai ei voi rekisteröityä sillä asiakkaaksi.
Steam on nyt paremmassa jamassa mun pelien kohdalla linuksellekin, mutta se ei ole koskaan varma nakki ja pidemmän päälle peli voi lakata toimimasta jopa kuukausiksi, ja sama koskee kaikkia muitakin appeja, että puolen vuoden kuluttua jokin voi alkaa ongelmoimaan. On myös maksullista ostaa joitain appeja, jotka saa windosille ja androidille ilmaiseksi.
Kaiken kaikkiaan, jos läpäisee parin ekan vuoden ongelmat ja oppimiset, ja appinsa toimii jne., niin saattaa olla tyytyväinen linuksen käyttäjä, mutta varma se ei ole. Itse olen tyytyväinen nykyään vaikka joudun käyttämään tai käytän myös windosia jonkin verran, ja mobiileja.
Ainoa syy käyttää linusta on lähinnä periaatteellinen, vaikka mobiilipuolella voi harkita linusta tai rootattua androidia, joka toisin ei takaa yksityisyyttä, kun homma on kolmannen osapuolen käsissä, joka ei silloin ole google tai jokin muu iso firma (tai pari firmaa) - esim. mun yksi androidi on kiinalainen, joka on vielä urkkivampi kuin google, ja siten vain tuudittautuu siihen, ettei mene googlelle.
Olen joutunut korvaamaan molempien firmojen appeja avoimen koodin luotettavilla apeilla (lisäksi päivittyy jopa yli kymmenen vuotta, lisäten mobiilinsa tietoturvaa), vaikken toisin korvaa näppistä sillä mobiilila jolla menen pankkiin tms., jonka hoidan tosin yleensäö PC-linuksella, mutta yhä useampi appi pankki ym. vaatii iOS:n tai androidin, kun ei toimi selaimella eikä linuksella, ellei android-appi suostu esim. toimimaan (emulaattorilla tai integroidummalla); sikäli tuettu.
Linuksen käyttä vaatii aikaa oppia ja luultavasti vain joka neljänneksellä kohtuudella riittää kykyjä siihen, joka vähentää radikaalisti käyttäjiä. Normikäyttäjä tarvii yleisimpiä ohjelmia ja hän käyttää yleensä googlen (ja tuhannet yhteistyökumppanit) vakoiluappeja yms., ja myös muiden käyttäjien kanssa oppilaitoksessa ja muualla, jotka käyttävät isoimpien firmojen vakoilusoftia.
Käyttäjiä on vain 1-2%, laskentatavasta riippuen, ja päälle kun lisää linux-nörtit konfigurointeineen ja haluttomuutena tehdä asioita helpoksi, ja lisäksi suositaan kaikenlaisia linuksia, joka vähentää tuettujen appien määrää.
Tietoturva toisin parempi, kun vähemmän suosittu, mutta suosion kasvaessa, tietoturva paranisi ohessa. Paremmin tunnistettavissa netissä kun käyttää linusta, johon siten tarpeen lisäosa selaimessa, jossa näyttää olevan tunnetuimmat käyttikset ja selaimet. Selain ym., ym. ovat toki myös keskeisiä, mitä tietoturvaan tulee, kuten moni muukin asia, ja normikäyttäjä ei niistä tiedä tai välitä tietää tai ei ole mahdollista kun muut käyttää muuta.
Windowsissa (Pro varsinkin) voi asetuksista toki vaikuttaa vakoilun määrään, mutta monet asiat vaikeuttaa widowsin käytttöä siltä osin ja se käyttäytyy osin miten se haluaa.- Anonyymi
Sen verran tuosta käyttäjämäärästä. Se on kyllä linuxilla aina ilmoitettu alakanttiin. No tällä palstalla prosenttiluvun ilmoittajana on usein windows-trolli. Kukahan tuon oikean luvun oikein tietää, kun on paljon käyttäjiä, jotka käyttävät molempia. Tietysti jos prosenttiluku otetaan myytyjen koneiden määrästä päästään tosi alhaisiin käyttäjämääriin linuxilla. Eli minäkin olen windowskäyttäjä, koska kone alumperin vain windowsilla varustettu.
- Anonyymi
Linux on hyvä ja varmatoiminen. Se on käytössä useiden yritysten palvelimissa, koska siitä ei tarvitse maksaa lisenssimaksua. Maksut ovat merkittäviä, kun palvelimia on kymmeniä ja käyttäjiä tuhansia.
- Anonyymi
Ilmankos niitä palvelimia korkataan jatkuvasti. Ja netti sekoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos niitä palvelimia korkataan jatkuvasti. Ja netti sekoaa.
JA höpöhöpö, ei se korkkaaminen johdu linuxista vaan taitamattomista ylläpitäjistä!! Jos servereissä olisi windows, koko netti olisi usein kaatunut!
- Anonyymi
avaus on asiaa
- Anonyymi
Ei, vaan avaus on täyttä PASKAA!
- Anonyymi
Jos linuks olisi vessapaperia, menisi helposti sormi läpi ja tulisi ruskeaksi.
- Anonyymi
Mutta Linuks onkin Intiassa koodattua paskaa ja Linuks Tubutin pojilla maha sekaisin Sinolista:(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Linuks onkin Intiassa koodattua paskaa ja Linuks Tubutin pojilla maha sekaisin Sinolista:(
Linuks=Windows. Kannattais käyttää erinomaista GNU/Linuxia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linuks=Windows. Kannattais käyttää erinomaista GNU/Linuxia!
Kyllä samaa mielipuolta:)
- Anonyymi
Onko linuxin suosio nousussa kun aiheuttaa näinkin paljon keskustelua.
- Anonyymi
Toivossa on hyvä elää 😀
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918358
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344951- 453341
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593310- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817