Moikka! Oon 13v tyttö ja sain about pari viikkoa sitten Venäjänkääpiöhamsteri Campbellin. Hän on uros ja noin 2,5kk (Ei olla saatu tarkkaa aikaa vielä, tai äiti ei ole kertonut). Nimi on Yeti ja se lausutaan Jeti. Hänellä on hamsterin duna, ihan OK kokoinen, mutta nyt myöhemmin haluaisin isomman, mutta katsotaan äitin kanssa. Myös tuohon juttuun, että jos hän on nyt pari viikkoa ollut tuossa dunassa, niin kannattaako ostaa isompi? Näin vasta tänään kaupassa isomman, jota en ollut huomannut dunan ostopäivänä. Tänään vaihdoin purut, sillä katsoin että purussa jota käytin, oli jotain haitallista puuta. Nyt käytössä haapaa. Purun merkki on "Milla More" (hauska, mun nimi on Milla :D). Dunassa on ala- ja yläkerta. Pikkuportaat johtaa yläkertaan. Duna on Ferplastin "Mini" (On se hyvänkokoinen, sillä jos katsoo netistä, näyttää pieneltä.) duna. Yläkerrassa käytössä pehmeää värikästä "purua".
Mulla käytössä ruokana HAMSTERINruokaa, joka ei ole kääpiöhamsterinruokaa, mutta kaveri sanoi että se on OK. Ja myös netistä katsoin että se on OK. On myös herkkuja. Mulla on virikkeitä sen verran kun sinne mahtuu. Kookosmaja ja tunneli kerroksen alla, ruokakuppi, vesipullo, juoksupyörä ja hiekka-"amme" alakerrassa ja yläkerrassa söpö karhumaja ja sininen mökki joka tuli dunan mukana. Sekä vessapaperia jota se voi sitten viedä jonnekin majaan tai tehdä oman majan :D. Myös semmoinen herkkutikku. Yeti ei varmaan osaa käyttää pyörää? En tästä ole varma. Olen kuullut hänen ainakin kävelevän pyörässä tai sitten juossut, mutta oon vaan kuullut, en nähnyt.
Mulla myös kuljetuskoppa hyvän kokoinen ja siellä purua hyvin jne. Käytän kuljetuskoppaa joka toinen keskiviikko, kun siirrän dunan ja hamsterin veljeni huoneeseen (Hän on muuttanut.), sillä meillä käy siivooja. Ostettiin kuljetuskopan mukana torista semmoisen aitauksen, joka on toiminut nyt aika hyvin, mutta tänään Yeti alkoi purra kaltereita. Olin siivoamassa häkkiä ja huomasin hänen purevan aidan kaltereita. Siirsin pois aitauksesta sinne kuljetuskoppaan ja siellä viihtyi hyvin kun pääsi kaivelemaan. Käytän aitausta, sillä mulla on suht iso huone ja sängynalunen todella likainen ja pölyinen, enkä enään muista mitä siellä on, esim. Jos jotain roskia, niin Yeti voi mennä niitä syömään.. Mulla myös paljon johtoja, joita Yeti voi purra. Mitä teen kun haluan sen olevan huoneessa juoksentelemassa? Muut huoneet eivät ole vaihtoehtoina valitettavasti. Myös mun huone on sotkuinen muutenkin.. Mitä teen?
Miten huolehdin? Vaihdan vedet päivittäin, ruoan about joka toinen päivä/ kolmen päivän välein (En heitä ruokaa roskiin, vaan laitan "vanhat" ruoat purun sekaan). Siivilöin hiekan silloin tällöin, jos sinne joutunut purua tai jotain muuta. Dunan pesen noin 2 viikon välein ja kun pesen dunan teen nämä:
1. Vaihdan purun
2. Pesen joitain tarvikkeita tarvittaessa
3. Vaihdan hiekan, veden ja ruoan
Hiekankäyttö?? Yeti on todella hiekkainen 🤔 Käyttää hiekkaa paljon ja sen huomaa kun se on esim. Käyttänyt juoksupyörää. Whatt??
Mut täs oli melkein kaikki! Kyselkää selvennystä jos unohdin kertoa jotain tai jos en selittänyt hyvin jotain. Kiitti! 💗
Hamsterinhoitovinkkejä, kiitos!
Anonyymi-ap
2
104
Vastaukset
Vastatkaa tähän viestiin vaikka.. Tein nyt käyttäjän niin jos tulis ilmotus vastauksista sitten.. En tiedä ! Mutta täs mä joka ton viestin laitto 💗
- Anonyymi
Vastaisko joku? :D pliiis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838