Moikka! Oon 13v tyttö ja sain about pari viikkoa sitten Venäjänkääpiöhamsteri Campbellin. Hän on uros ja noin 2,5kk (Ei olla saatu tarkkaa aikaa vielä, tai äiti ei ole kertonut). Nimi on Yeti ja se lausutaan Jeti. Hänellä on hamsterin duna, ihan OK kokoinen, mutta nyt myöhemmin haluaisin isomman, mutta katsotaan äitin kanssa. Myös tuohon juttuun, että jos hän on nyt pari viikkoa ollut tuossa dunassa, niin kannattaako ostaa isompi? Näin vasta tänään kaupassa isomman, jota en ollut huomannut dunan ostopäivänä. Tänään vaihdoin purut, sillä katsoin että purussa jota käytin, oli jotain haitallista puuta. Nyt käytössä haapaa. Purun merkki on "Milla More" (hauska, mun nimi on Milla :D). Dunassa on ala- ja yläkerta. Pikkuportaat johtaa yläkertaan. Duna on Ferplastin "Mini" (On se hyvänkokoinen, sillä jos katsoo netistä, näyttää pieneltä.) duna. Yläkerrassa käytössä pehmeää värikästä "purua".
Mulla käytössä ruokana HAMSTERINruokaa, joka ei ole kääpiöhamsterinruokaa, mutta kaveri sanoi että se on OK. Ja myös netistä katsoin että se on OK. On myös herkkuja. Mulla on virikkeitä sen verran kun sinne mahtuu. Kookosmaja ja tunneli kerroksen alla, ruokakuppi, vesipullo, juoksupyörä ja hiekka-"amme" alakerrassa ja yläkerrassa söpö karhumaja ja sininen mökki joka tuli dunan mukana. Sekä vessapaperia jota se voi sitten viedä jonnekin majaan tai tehdä oman majan :D. Myös semmoinen herkkutikku. Yeti ei varmaan osaa käyttää pyörää? En tästä ole varma. Olen kuullut hänen ainakin kävelevän pyörässä tai sitten juossut, mutta oon vaan kuullut, en nähnyt.
Mulla myös kuljetuskoppa hyvän kokoinen ja siellä purua hyvin jne. Käytän kuljetuskoppaa joka toinen keskiviikko, kun siirrän dunan ja hamsterin veljeni huoneeseen (Hän on muuttanut.), sillä meillä käy siivooja. Ostettiin kuljetuskopan mukana torista semmoisen aitauksen, joka on toiminut nyt aika hyvin, mutta tänään Yeti alkoi purra kaltereita. Olin siivoamassa häkkiä ja huomasin hänen purevan aidan kaltereita. Siirsin pois aitauksesta sinne kuljetuskoppaan ja siellä viihtyi hyvin kun pääsi kaivelemaan. Käytän aitausta, sillä mulla on suht iso huone ja sängynalunen todella likainen ja pölyinen, enkä enään muista mitä siellä on, esim. Jos jotain roskia, niin Yeti voi mennä niitä syömään.. Mulla myös paljon johtoja, joita Yeti voi purra. Mitä teen kun haluan sen olevan huoneessa juoksentelemassa? Muut huoneet eivät ole vaihtoehtoina valitettavasti. Myös mun huone on sotkuinen muutenkin.. Mitä teen?
Miten huolehdin? Vaihdan vedet päivittäin, ruoan about joka toinen päivä/ kolmen päivän välein (En heitä ruokaa roskiin, vaan laitan "vanhat" ruoat purun sekaan). Siivilöin hiekan silloin tällöin, jos sinne joutunut purua tai jotain muuta. Dunan pesen noin 2 viikon välein ja kun pesen dunan teen nämä:
1. Vaihdan purun
2. Pesen joitain tarvikkeita tarvittaessa
3. Vaihdan hiekan, veden ja ruoan
Hiekankäyttö?? Yeti on todella hiekkainen 🤔 Käyttää hiekkaa paljon ja sen huomaa kun se on esim. Käyttänyt juoksupyörää. Whatt??
Mut täs oli melkein kaikki! Kyselkää selvennystä jos unohdin kertoa jotain tai jos en selittänyt hyvin jotain. Kiitti! 💗
Hamsterinhoitovinkkejä, kiitos!
Anonyymi-ap
2
169
Vastaukset
Vastatkaa tähän viestiin vaikka.. Tein nyt käyttäjän niin jos tulis ilmotus vastauksista sitten.. En tiedä ! Mutta täs mä joka ton viestin laitto 💗
- Anonyymi
Vastaisko joku? :D pliiis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010