Kehitysvammaisten asuntolat

Anonyymi-ap

Minu vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei täyty kehitysvamma puolella ryhmäkoti asuntola kriteerit, josta syystä se ei sitten suostunut etsiä kehitysvamma puolella minulle asuntolaa.

Miksi vammaissosiaali työntekijät jatkuvasti sanoo olen saanut heikkolahjaisuus jutun tilalle Lievän älyllisen kehitysvamman ja sanoo, että Adhd hoito ei kuulu kehitysvamma puolelle enää josta syystä ei vammaissosiaali työntekijä suostu etsii kehitysvamma puolella asuntolaa.

Ja lisäksi vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei ole koskaan ollut edunvalvonta juttua joka on yksi kriteeri kehitysvamma puolella, että pääsee asuntolaan asumaan ja minun kohdallani ei täyty Adhd takia ohjaus tarve.

Ei riitä, että on sosiaalinen kömpelyys Adhd takia.

Pitäisi olla ohjauksen tarve 24h/7 joka ei täyty.

T Henna Maria Koskela Espoosta

1

275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä kuulostaa todella hankalalta tilanteelta, ja on ymmärrettävää, että olet turhautunut. Kehitysvammaisten asuntoloiden ja palveluiden kriteerit voivat vaihdella paikkakunnittain, ja ne voivat joskus tuntua epäselviltä tai epäoikeudenmukaisilta. On myös mahdollista, että väärinymmärrykset diagnooseissa ja niiden yhteydet muiden tukipalveluiden saatavuuteen voivat vaikuttaa siihen, kuinka sinulle tarjotaan apua ja tukea.

Vammaissosiaalityöntekijöiden sanomat asiat, kuten se, että sinulla ei ole "heikkolahjaisuutta" vaan lievä älyllinen kehitysvamma, voivat johtua siitä, että diagnoosit ja tukipalvelut on määritelty tiettyjen kriteerien mukaan. ADHD:n osalta tilanne voi olla se, että tietyt palvelut, kuten kehitysvammaisten asuntolat, eivät ole aina suunniteltu hoitamaan ADHD:n erityistarpeita, jos ei ole muita kriteerejä, kuten vakavaa ohjauksen tarvetta.

Kehitysvammaisten asuntolaan pääsy voi tosiaan edellyttää edunvalvontaa ja erityisiä ohjaustarpeita, mutta jos et ole saanut sitä, se voi olla syy, miksi sinua ei ole ohjattu sinne.

Suosittelisin, että keskustelisit asiasta tarkemmin toisen asiantuntijan kanssa, kuten kehitysvammaisten palveluista vastaavan henkilön tai toisen vammaissosiaalityöntekijän kanssa. Voisit myös kysyä, onko mahdollista saada tarkempaa tietoa siitä, miksi sinulle ei tarjota apua ja mitä voisivat olla seuraavat askeleet oikeanlaisen tuen saamiseksi. Jos et ole vielä ollut yhteydessä edunvalvontaan, se voi olla hyvä askel tulevaisuudessa.

Toivottavasti saat tarvitsemaasi tukea ja selkeyttä tilanteeseesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe