Kehitysvammaisten asuntolat

Anonyymi-ap

Minu vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei täyty kehitysvamma puolella ryhmäkoti asuntola kriteerit, josta syystä se ei sitten suostunut etsiä kehitysvamma puolella minulle asuntolaa.

Miksi vammaissosiaali työntekijät jatkuvasti sanoo olen saanut heikkolahjaisuus jutun tilalle Lievän älyllisen kehitysvamman ja sanoo, että Adhd hoito ei kuulu kehitysvamma puolelle enää josta syystä ei vammaissosiaali työntekijä suostu etsii kehitysvamma puolella asuntolaa.

Ja lisäksi vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei ole koskaan ollut edunvalvonta juttua joka on yksi kriteeri kehitysvamma puolella, että pääsee asuntolaan asumaan ja minun kohdallani ei täyty Adhd takia ohjaus tarve.

Ei riitä, että on sosiaalinen kömpelyys Adhd takia.

Pitäisi olla ohjauksen tarve 24h/7 joka ei täyty.

T Henna Maria Koskela Espoosta

1

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä kuulostaa todella hankalalta tilanteelta, ja on ymmärrettävää, että olet turhautunut. Kehitysvammaisten asuntoloiden ja palveluiden kriteerit voivat vaihdella paikkakunnittain, ja ne voivat joskus tuntua epäselviltä tai epäoikeudenmukaisilta. On myös mahdollista, että väärinymmärrykset diagnooseissa ja niiden yhteydet muiden tukipalveluiden saatavuuteen voivat vaikuttaa siihen, kuinka sinulle tarjotaan apua ja tukea.

Vammaissosiaalityöntekijöiden sanomat asiat, kuten se, että sinulla ei ole "heikkolahjaisuutta" vaan lievä älyllinen kehitysvamma, voivat johtua siitä, että diagnoosit ja tukipalvelut on määritelty tiettyjen kriteerien mukaan. ADHD:n osalta tilanne voi olla se, että tietyt palvelut, kuten kehitysvammaisten asuntolat, eivät ole aina suunniteltu hoitamaan ADHD:n erityistarpeita, jos ei ole muita kriteerejä, kuten vakavaa ohjauksen tarvetta.

Kehitysvammaisten asuntolaan pääsy voi tosiaan edellyttää edunvalvontaa ja erityisiä ohjaustarpeita, mutta jos et ole saanut sitä, se voi olla syy, miksi sinua ei ole ohjattu sinne.

Suosittelisin, että keskustelisit asiasta tarkemmin toisen asiantuntijan kanssa, kuten kehitysvammaisten palveluista vastaavan henkilön tai toisen vammaissosiaalityöntekijän kanssa. Voisit myös kysyä, onko mahdollista saada tarkempaa tietoa siitä, miksi sinulle ei tarjota apua ja mitä voisivat olla seuraavat askeleet oikeanlaisen tuen saamiseksi. Jos et ole vielä ollut yhteydessä edunvalvontaan, se voi olla hyvä askel tulevaisuudessa.

Toivottavasti saat tarvitsemaasi tukea ja selkeyttä tilanteeseesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6393
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3692
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      215
      2273
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1723
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe