Minu vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei täyty kehitysvamma puolella ryhmäkoti asuntola kriteerit, josta syystä se ei sitten suostunut etsiä kehitysvamma puolella minulle asuntolaa.
Miksi vammaissosiaali työntekijät jatkuvasti sanoo olen saanut heikkolahjaisuus jutun tilalle Lievän älyllisen kehitysvamman ja sanoo, että Adhd hoito ei kuulu kehitysvamma puolelle enää josta syystä ei vammaissosiaali työntekijä suostu etsii kehitysvamma puolella asuntolaa.
Ja lisäksi vammaissosiaali työntekijä sanoi minulla ei ole koskaan ollut edunvalvonta juttua joka on yksi kriteeri kehitysvamma puolella, että pääsee asuntolaan asumaan ja minun kohdallani ei täyty Adhd takia ohjaus tarve.
Ei riitä, että on sosiaalinen kömpelyys Adhd takia.
Pitäisi olla ohjauksen tarve 24h/7 joka ei täyty.
T Henna Maria Koskela Espoosta
Kehitysvammaisten asuntolat
1
204
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä kuulostaa todella hankalalta tilanteelta, ja on ymmärrettävää, että olet turhautunut. Kehitysvammaisten asuntoloiden ja palveluiden kriteerit voivat vaihdella paikkakunnittain, ja ne voivat joskus tuntua epäselviltä tai epäoikeudenmukaisilta. On myös mahdollista, että väärinymmärrykset diagnooseissa ja niiden yhteydet muiden tukipalveluiden saatavuuteen voivat vaikuttaa siihen, kuinka sinulle tarjotaan apua ja tukea.
Vammaissosiaalityöntekijöiden sanomat asiat, kuten se, että sinulla ei ole "heikkolahjaisuutta" vaan lievä älyllinen kehitysvamma, voivat johtua siitä, että diagnoosit ja tukipalvelut on määritelty tiettyjen kriteerien mukaan. ADHD:n osalta tilanne voi olla se, että tietyt palvelut, kuten kehitysvammaisten asuntolat, eivät ole aina suunniteltu hoitamaan ADHD:n erityistarpeita, jos ei ole muita kriteerejä, kuten vakavaa ohjauksen tarvetta.
Kehitysvammaisten asuntolaan pääsy voi tosiaan edellyttää edunvalvontaa ja erityisiä ohjaustarpeita, mutta jos et ole saanut sitä, se voi olla syy, miksi sinua ei ole ohjattu sinne.
Suosittelisin, että keskustelisit asiasta tarkemmin toisen asiantuntijan kanssa, kuten kehitysvammaisten palveluista vastaavan henkilön tai toisen vammaissosiaalityöntekijän kanssa. Voisit myös kysyä, onko mahdollista saada tarkempaa tietoa siitä, miksi sinulle ei tarjota apua ja mitä voisivat olla seuraavat askeleet oikeanlaisen tuen saamiseksi. Jos et ole vielä ollut yhteydessä edunvalvontaan, se voi olla hyvä askel tulevaisuudessa.
Toivottavasti saat tarvitsemaasi tukea ja selkeyttä tilanteeseesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906393- 1723692
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2152273- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191723
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707