kutsuntojen ennakko-tarkastuksessa

Anonyymi-ap

oli kaunis perjantainen keväinen iltapäivä 1990 puolivälissä, yleensä olisin tähän aikaan viikosta ollut riemua täynnä kun kouluviikko ammattikoulussa on ohi jä pääsee viikonloppu rientoihin, kävelin kohti lukion pihaa tyttöystävääni suvia vastaan, normaalisti menisimme suoraa linja-autolla kotikyläämme 15km päähän, tänään minulla on kuitenkin aika lääkärin-tarkastukseen syksyllä olevia armeijan kutsuntoja varten, olimme suvin kanssa sopineet että menemme yhdessä paikalliseen neuvolaan missä on tiettyinä päivinä lääkäri tekemässä kutsunta tarkastuksia, olimme miettineet että tuskin siinä kauvoa menee ja ehdimme siittä yhdessä seuraavaan linja-autoon, kirvaan mielessäni kun on pitänyt syntyä loppuvuodesta, aina näiden linkkareiden varassa kun voisi ajaa helpommin omalla autolla, kohta näenkin kun punahiuksinen minua vuotta nuorempi tyttöystäväni jo kävelee parkkipaikalle, halaamme pitkään ja lähdemme kävelemään kohti neuvolaa, ehditäänkö me varmasti siihen seuraavaan linkkariin jos sulla meneeki lääkärissä pitempään, suvi kysyy, eiköhän me ehditä tuskin siellä mitään juuri tehdään, vastaan vaikka minua hieman lääkäri jännittää, astumme sisään neuvolaan ja istumma vierekkäin ison odotustilan penkeille, neuvola rakennus on tuttu paikka jo lapsesta saakka, iso odotustila toisella seinustalla kaksi terveydenhoitajien huonetta toisella seinällä sisäänkäynin vieressä pienempi lääkärinhuone mihin on nyt näköjään ilmestynyt iso paperinen kyltti KUTSUNTA-LÄÄKÄRI, katselen kylttiä hieman hermostuneesti suvin selatessa jotain lehteä, hitto miten alkoikin jännittään ajattelen, suvi taitaa huomata tilanteeni ja kysyy hermostuttaako sua? no ei mua nyt silleen pääsis jo pois täältä, huokaisen, mietin silti millainenhan lääkäri siellä on ei ole tietoa onko mies vai nainen, ajatteluni keskeytyy kun toinen terveydenhoitajista molemmille entuudestaan tuttu anita astuu ulos huoneestaan ja tervehtii meitä molempia, anita on yli nelikymppinen vaalea hyvännäköinen nainen, jaahas sitä ollaan tarkastukseen tultu ja hyvässä etuajassakin hän sanoo iloisesti johon vastaan vain joo se oli vähän pakko, no niin olkaa hyvä ja käykää tänneppäin nuori mies, sanoo anita iloisesti ja viittaa kädellään kohti lääkärin huonetta, koita suvi jaksaa odottaa tämä tarkastus on aika perusteellinen ja kestääkin jonkun aikaa anita huikkaa viellä suville avatessaan lääkärin huoneen oven, seuraan anitaa ovesta sisään paniikin vallatessa itseni, perusteellinen ja kestääkin jonkun aikaa, mitä tässä oikein tapahtuu ajattelen kauhuissaan, no niin riisu vain valmiiksi vaatteesi pois tarkastusta varten lääkäri saapuu noin 5 minuutin päästä ole sitten valmiina sanoo anita hymyillen pitäessään ovea auki, äläkä turhaa jännitä täällä on käynyt jo monia poikia, tämän sanottuaan anita sulkee oven ja jättää minut yksin huoneeseen, kuulen ovenläpi kun hän menee juttelemaan suvin kanssa, mietin hänen sanomistaan vaatteet pois? kuinka paljon tässä oikeen joutuu riisumaan ei kai sentään kaikkia? kuulen oven takaa vielä anitan ja suvin juttelua, ei hitto en kehtaa avata ovea ja kysyä, nyt jotenki harmittaa että suvi on mukana, jotenki hävettää että suvikin kuuli tuon riisuuntumisen, ei kaikkea tarvis tyttöystävänkään tietää lääkärin tarkastus on jokaisen yksityisasia, sitte muistan ai niin piti olla valmiina kun lääkäri tulee, alan riisumaan itseäni, kohta vaatteeni ovat tuolin nojalla kengät lattialla otan myös sukat pois, nyt seison yksin huoneessa päälläni vain sinivalkoraidalliset tiukat boxerit, no en mä nyt sentään näitä riisu kyllä tämä riittää, ajattelen itsekseni ja istun tuolille odottamaan, samalla kuulen kuinka neuvolan ulkoovi aukeaa ja rytmikkäät askeleet tulevat huonetta kohti, samalla kuulen kuinka miesääni tervehtii kohteliaasti molempia naisia ja sanoo että hänellä pitäisi olla täällä miespuoleinen tarkastettava, kuulen anitan vastaavan että potilas on jo huoneessasi valmiina tarkastukseen, erinomaista täsmällisyyttä kuulen miehen sanovan ja kuulen kuinka hän lähtee kävelemään kohti minua, samantien ovi aukaistaan, nyt näen lääkärini, ehkä noin 30vuotias ei kovin pitkä mutta ryhdikkään sotilaan näköinen siilitukka, lääkäri pysähtyy täysin avoimen oven aukkoon katsoo minua ja sanoo tuimasti nouskaa seisomaan nuori mies, nousen ennätysajassa seisomaan boxerisillaan tuolin viereen, molemmat naiset myös näkevät minut, odotushuoneen penkeiltä on suora näköyhteys huoneeseen oven ollessa täysin auki, lääkäri katsoo minua tuimasti ja melkein huutaa, teillähän on viellä alushousut jalassa riisukaa ne pois ja äkkiä täällä ei niitä tarvita,samalla hän astuu sisään ja vetää oven kiinni, riisun pöksyni ennätysajassa ja lasken ne vaatteideni päälle olen jopa pienessä shokissa lääkärin käytöksestä, lääkäri laittaa takkinsa naulakkoon ja laittaa valkoisen takin päälleen ja kävelee istumaan pöytänsä ääreen ja alkaa katselemaan papereitani, seison metrinpäässä hänestä täysin alasti ja tuskin uskallan hengittääkkään kylmäkin täällä on, NIMI? lääkäri jyrähtää,

5

2310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mielipiteitä tästä ensimmäisestä novellistani? tuliko vähän liian pitkävetteinen? jatkan kirjoittamista mikäli joku tykkää, tarinassahan sitten on 90prosenttia täysin keksittyä.

• Anonyymi

Anna olla.

• Anonyymi

No jäsennä vähän. Kappalejakoa. Tuo pötkyläkirjoitus vie kaiken mielenkiinnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jäsennä vähän. Kappalejakoa. Tuo pötkyläkirjoitus vie kaiken mielenkiinnon.

Samaa mieltä, todella raskasta luettavaa tuo yhteen pötkyyn kirjoitettu. Kannattaa lukea itse teksti läpi ajatuksen kanssa ennen kuin lähettää. Lyhyemmiksi lauseiksi.

• Anonyymi

Jatkoa vaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe