Kontrollit...

Anonyymi-ap

Kävin eilen reuma kontrolleissa, hieman on tulehdusarvot koholla, lääkäri totesi että lienee aika kirjoittaa kelalle erityis b-lausunto uudesta mikrobilääkkeestä, se vaan on hyvin kallista, mutta kela korvaa sen 4.5 euron omavastuulla, kun olen kauan sairastanut, olen oikeutettu tuohon lääkkeeseen, lähes varmasti... se auttaa todennäköisesti myös noihin sydän ongelmiin, kun kardiologin kuvauksen mukaan kyseessä voi olla reuman liitännäissairaus, katsoin kelan sivulta lääkkeen hintaa, noin 60.000 euroa vuodessa. Tosin lääkettä hinnan vuoksi on vaikea saada korvattavaksi, mutta minulla menee lähes varmasti läpi. Kelan pitää tehdä päätöksensä kolmen kuukauden aikana...

25

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko tämä joku lääkäripalsta??

• Anonyymi

Ei mutta lienee syytä huomioida nämäkin asiat... jos haaveilee pitkäaikaisesta ulkomailla asumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mutta lienee syytä huomioida nämäkin asiat... jos haaveilee pitkäaikaisesta ulkomailla asumisesta.

Köyhien täytyy.

• Anonyymi

Oletko käynyt mielenterveyteesi liittyvässä tutkimukssa? Jos et ole niin suosittelen sinulle pikaista tutkimusta.

• Anonyymi

Eikö tämä ole matkailupalsta?

• Anonyymi

Köyhien täytyy

• Anonyymi

Ketä kiinnostaa sinun sairaudet.

• Anonyymi

Ainakin minua eikö sinua yhtään-

• Anonyymi

Yhteiskunnan loinen.

• Anonyymi

Kiitos samoin saatko sinä kelan tukia, lähes kaikki saavat, olisiko sinulla varaa maksaa lääkkeesi jos ne maksaisivat 60.000 euroa vuodessa, se on enemmän kun saat tuloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos samoin saatko sinä kelan tukia, lähes kaikki saavat, olisiko sinulla varaa maksaa lääkkeesi jos ne maksaisivat 60.000 euroa vuodessa, se on enemmän kun saat tuloja.

Hupaasti elän mensallain, mut palstahäirikkö syö armoleipää vain.

• Anonyymi

"kardiologin kuvauksen mukaan kyseessä voi olla reuman liitännäissairaus"

Minun arvioni ja kokemukseni mukaan reuma on mitä todennäköisimmin maleksimisen liitännäissairaus.

On "unohtunut" liikunta kokonaan viimeisen 50 vuoden aikana ja syöty liikaa vehnästä ja juotu liikaa hiivasta ja paloviinaa.

Lisäksi on pidetty huonosti huolta hampaista ja syöty karamelliä. Matala-asteinen tulehdus on alkanut jylläämään jo 90- luvulla viimeistään.

Perimällä on roolinsa, mutta kun se on tiedossa, sen riskit on vältettävissä aivan samalla tavalla kuin sydän- ja verisuonitaudeissa, eli terveellisillä elämäntavoilla.

Terveelliset elämäntavat ei tarkoita mitään äärimmäistä, vaan että suurinpiirtein katsoo ettei paino karkaa hanskasta ja katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa, pesee hampaat ja käy ihan vaikka kävelyllä pari tuntia viikossa jos ei töissä tule hyötyliikuntaa.

Annoskokoja pienentämällä ja välipaloja lisäämällä saa jo ihmeitä aikaan. Kaikkein surkein tilanne on jos liikkumaton sohvaperuna syö kerran päivässä itsensä ähkyksi ja sitten makaa koko loppupäivän.

Terkkuja Bangkokista, huomenna aamulla ajellaan kotiin.

2010

• Anonyymi

Ei ole, varmasti, jos et tiedä mitä on reuma siinä tulehdus reaktio hyökkää elimistön omaa kudosta vastaan, se tämä on perinnöllistä... joten mielipiteesi on mitä sattuu, sinun kannattaisi tulla sanomaan tuo minulle päin naamaa, mutta kun et uskalla niin et uskalla, mitä vaaraa siinä on sinulle olen jo vanha ukko, tosin kävelen 5 kerrokseen ilman huilaamista, jopa hyvin helposti... se johtuu siitä että olen hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremmassa kuin sinä, tämä on minun arvioni... ja luulenpa että siinä on melkoinen määrä totuutta, voit olla fyysisesti ns. kunnossa mutta henkinen tasapanosi on täysin kateissa, siis todella, vaikka naama on lähdes kunnossa voi pakka olla päässä täysin sekaisin.. sinua otti koville se kaljuus...

Mutta mukava yllätys, jos yhdellä lääkkeellä pärjäisi. tosin tuo on helvetin kallista, kelaan on mennyt nippupaperia, eritysb-lausuntona, kahdelta eri lääkäriltä, toinen kardiologi toinen reumalääkäri, olen muuten henkisesti paljon sinua vahvempi... tuo kelan päätös tulee parissa viikossa, se on viimevuonna kehitetty lääke, siksi kallis, tosin voi mennä kuukausi kaksi päätökseen, jos kelan omat lääkärit asian tarkastavat, tulee kalliit viimeiset elinvuodet, 60.000 euroa vuodessa... hyvä että tuĺin suomeen thaimaassa tuo ei olisi mahdollista...

Hommaa muuten apua itsellesi, kuten minä olen tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, varmasti, jos et tiedä mitä on reuma siinä tulehdus reaktio hyökkää elimistön omaa kudosta vastaan, se tämä on perinnöllistä... joten mielipiteesi on mitä sattuu, sinun kannattaisi tulla sanomaan tuo minulle päin naamaa, mutta kun et uskalla niin et uskalla, mitä vaaraa siinä on sinulle olen jo vanha ukko, tosin kävelen 5 kerrokseen ilman huilaamista, jopa hyvin helposti... se johtuu siitä että olen hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremmassa kuin sinä, tämä on minun arvioni... ja luulenpa että siinä on melkoinen määrä totuutta, voit olla fyysisesti ns. kunnossa mutta henkinen tasapanosi on täysin kateissa, siis todella, vaikka naama on lähdes kunnossa voi pakka olla päässä täysin sekaisin.. sinua otti koville se kaljuus...

Mutta mukava yllätys, jos yhdellä lääkkeellä pärjäisi. tosin tuo on helvetin kallista, kelaan on mennyt nippupaperia, eritysb-lausuntona, kahdelta eri lääkäriltä, toinen kardiologi toinen reumalääkäri, olen muuten henkisesti paljon sinua vahvempi... tuo kelan päätös tulee parissa viikossa, se on viimevuonna kehitetty lääke, siksi kallis, tosin voi mennä kuukausi kaksi päätökseen, jos kelan omat lääkärit asian tarkastavat, tulee kalliit viimeiset elinvuodet, 60.000 euroa vuodessa... hyvä että tuĺin suomeen thaimaassa tuo ei olisi mahdollista...

Miksi pitäisi hommata apua, ei kai kukaan muu ole noin surkeassa jamassa kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän asiasta jokseenkin paljon.

Minulla selkärankareumaoireet loppuivat säännöllisellä liikunnalla ja sillä että lantioni laitettiin paikalleen. En ole koskaan polttanut ja viinankaan kanssa lutrannut kuin partytunnelmissa.

Sekä lääkärit, rusauttajat ja fyssarit eivät voineet tehdä asialle mitään. Aina odotettiin että tulehdus menisi ensin pois.

Vasta lantion paikoilleen laittaminen poisti tulehduskierteen, joka oireili muutaman kerran vuodessa, pisimmillään viikon aina kerrallaan.

Selkärankareuman tyypillinen oire on ristiliitosten kohdalla tuntuva polttava kipu, joka pahenee paikalla ollessa, esimerkiksi nukkuessa, ja helpottaa liikkeelle lähtiessä.

Huomasitko sanan "liikkeelle lähtiessä"?

Suoliston ja suolistobakteerien merkitys vaikuttaa keskeiseltä. AS-potilailla on usein subkliininen suolitulehdus.

Eli siis kyse on siitä mitä syöt, juot ja miten elät ja liikut.

Usein syynä on autoimmuunitulehdus, jonka laukaisijana uskotaan olevan jonkin ulkoisen tekijän, esimerkiksi infektion, mutta tarkka aiheuttaja on yleensä tuntematon.

Stressi pahentaa monien somaattisten sairauksien oireita (sepelvaltimotauti, verenpainetauti, keuhkoastma, nivelreuma, psoriaasi) sekä vaikeuttaa sairauksia, joihin liittyy kipua.

Sairastumiselle altistava tekijä on perinnöllinen HLA-B27-antigeeni, joka voidaan verikokeella todeta 95 prosentilla potilaista. Pelkästään tämän antigeenin toteaminen ei kuitenkaan merkitse sairastumista selkärankareumaan.

Vaikka parantavaa hoitoa ei ole, selkärankareuman ennuste on keskimäärin hyvä. Aktiivinen ja säännöllinen harjoittelu, tulehduskipulääkkeet, sulfasalatsiini ja varsinkin biologiset lääkkeet helpottavat oireita ja hidastavat selän jäykistymistä.

Paino sanalle "aktiivinen ja säännöllinen harjoittelu".

Lue tämä tarkkaan:

"Jokaiselle selkärankareumaa sairastavalle on opetettava päivittäin toteutettava voimisteluohjelma, jossa kiinnitetään erityisesti huomiota selän ojentajalihasten harjoittamiseen ja ryhdin säilyttämiseen. Potilaan tulisi harjoittaa säännöllisesti monipuolista liikuntaa yleiskunnon ylläpitämiseksi"

Minulla tulehdus meni selkärankaa ylös ja alas, häntäluusta niskaan ja takaisin. Alkoi noin 26 vuotiaana, mutta minulla ei ollut varaa jäädä makoilemaan, joten tulehduskipulääkkeet ja työ piti liikkeellä väkisin ja oireet poistui.

Kuten sanoin, lopullisesti oireet poistuivat vasta kun lantio saatiin paikoilleen. Kiitos siitä edelleenkin Janne Kiviojalle.

Perinnöllisyyden vuoksi ja siihen vedoten jos jää paikoilleen makoilemaan, se ei ole muuta kuin itsetuhoisuutta, itsepetosta ja säälipisteiden keräämistä. Se perinnöllisyys kun on arvioiden mukaan valtavalla määrällä suomalaisia.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla selkärankareumaoireet loppuivat säännöllisellä liikunnalla ja sillä että lantioni laitettiin paikalleen. En ole koskaan polttanut ja viinankaan kanssa lutrannut kuin partytunnelmissa.

Sekä lääkärit, rusauttajat ja fyssarit eivät voineet tehdä asialle mitään. Aina odotettiin että tulehdus menisi ensin pois.

Vasta lantion paikoilleen laittaminen poisti tulehduskierteen, joka oireili muutaman kerran vuodessa, pisimmillään viikon aina kerrallaan.

Selkärankareuman tyypillinen oire on ristiliitosten kohdalla tuntuva polttava kipu, joka pahenee paikalla ollessa, esimerkiksi nukkuessa, ja helpottaa liikkeelle lähtiessä.

Suoliston ja suolistobakteerien merkitys vaikuttaa keskeiseltä. AS-potilailla on usein subkliininen suolitulehdus.

Usein syynä on autoimmuunitulehdus, jonka laukaisijana uskotaan olevan jonkin ulkoisen tekijän, esimerkiksi infektion, mutta tarkka aiheuttaja on yleensä tuntematon.

Stressi pahentaa monien somaattisten sairauksien oireita (sepelvaltimotauti, verenpainetauti, keuhkoastma, nivelreuma, psoriaasi) sekä vaikeuttaa sairauksia, joihin liittyy kipua.

Sairastumiselle altistava tekijä on perinnöllinen HLA-B27-antigeeni, joka voidaan verikokeella todeta 95 prosentilla potilaista. Pelkästään tämän antigeenin toteaminen ei kuitenkaan merkitse sairastumista selkärankareumaan.

Vaikka parantavaa hoitoa ei ole, selkärankareuman ennuste on keskimäärin hyvä. Aktiivinen ja säännöllinen harjoittelu, tulehduskipulääkkeet, sulfasalatsiini ja varsinkin biologiset lääkkeet helpottavat oireita ja hidastavat selän jäykistymistä.

Lue tämä tarkkaan:

"Jokaiselle selkärankareumaa sairastavalle on opetettava päivittäin toteutettava voimisteluohjelma, jossa kiinnitetään erityisesti huomiota selän ojentajalihasten harjoittamiseen ja ryhdin säilyttämiseen. Potilaan tulisi harjoittaa säännöllisesti monipuolista liikuntaa yleiskunnon ylläpitämiseksi"

Minulla tulehdus meni selkärankaa ylös ja alas, häntäluusta niskaan ja takaisin. Alkoi noin 26 vuotiaana, mutta minulla ei ollut varaa jäädä makoilemaan, joten tulehduskipulääkkeet ja työ piti liikkeellä väkisin ja oireet poistui.

Kuten sanoin, lopullisesti oireet poistuivat vasta kun lantio saatiin paikoilleen. Kiitos siitä edelleenkin Janne Kiviojalle.

Perinnöllisyyden vuoksi ja siihen vedoten jos jää paikoilleen makoilemaan, se ei ole muuta kuin itsetuhoisuutta, itsepetosta ja säälipisteiden keräämistä. Se perinnöllisyys kun on arvioiden mukaan valtavalla määrällä suomalaisia.

2010

En voi mennä lenkille jos joku kirjoittaa Suomi24 palstalla sillä aikaa. Voin vakuuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue tämä tarkkaan:

2010

"se johtuu siitä että olen hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremmassa kuin sinä, tämä on minun arvioni... ja luulenpa että siinä on melkoinen määrä totuutta"

Tuota on aika vaikeaa kommentoida muuten kuin toteamalla että todellisuudentajusi on täysin kateissa ja itsepetoksesi on huipussaan.

Mainitsemiasi asioita ei mitata sinun mutu- tuntumalla, vaan kylmillä faktoilla. Minä olen kaikilla mittareilla ikäisekseni reilusti yli kiitettävässä kunnossa ja sinä olet kaikilla mittarella heikossa kunnossa.

Mitä tulee henkiseen puoleen ja järjenkäyttöön, niin minulla on sosiaaliset suhteet kunnossa lapsiini, exiini, vaimoon, vaimon sukuun, kavereihin ja ystäviin.

Se tarkoittaa sitä että olemme läheisten kanssa tilanteen tasalla, jutuissa ja tekemisissä, eikä niin että vain arvelisin niin yksin kotona kuten sinä.

Minun tarinani ei ole mennyt suoraa viivaa A:sta B:hen, vaan epäonnistumisia ja pettymyksiä on matkan varrella piisannut, enkä niistä muita syyttele koska olinhan itsekin mukana.

Mutta sitkeydellä ja hieman tuurillakin on päästy hyvään elämään taas käsiksi. Tärkeintä työelämässä on tehdä parhaansa ja olla rehellinen joka suuntaan. Luottamusta ei voi menettää kuin kerran.

Yksi salainen kikkani on ollut että teen enemmän kuin pyydetään ja vaaditaan, mutta en tee siitä mitään numeroa enkä laskuta siitä enkä edes mainitse sitä. Se kuitenkin huomataan ja tilaaja hykertelee tyytyväisenä eikä edes harkitse kilpailuttamista eikä muiden käyttämistä.

Olen siis tietoisesti tehnyt itsestäni hyödyllisen idiootin ja näin tilaaja luulee vetelevänsä naruista kun se todellisuudessa olen minä.

Mutta nuo ajat alkavat olla takana. Enää ei ole varsinaisia töitä muuta kuin omassa projektissa. Varsinaiset työt ovat loppuneet ja kaikki osapuolet ovat eläköitymässä, rahaa on vielä tulossa jahka kohteista viimeinenkin on myyty.

Kuntoa ei mitata rappusissa ilman vertailuarvoja ikäryhmän muihin tuloksiin. Kuntoa mitataan esimerkiksi Cooperin testillä, jossa hölköttelen helposti yli 3km ja sinä alle 1km.

Voimaa mitataan esimerkiksi puristusvoimalla, joka minulla on noin viisinkertainen verrattuna sinuun. Jalkakyykky on yksi parhaista mittareista, minulla se on nyt jotakin 220kg ja sinulla noin nolla kiloa, eli kykenet nostmaan vain oman painosi kyykystä ylös.

Mutta älä välitä, sillä kokemukseni mukaan lähes jokainen isokokoinen lihava mies joka ei harrasta liikuntaa, luulee olevansa voimamies ja hyvässä kunnossa.

Kuntoilun aloittamiseen ensimmäinen askel on sinulle myöntää että olet aivan paskana.
        Muuten jäät noihin porrasjuttuihisi kiinni, jotka on naurettavia ja sen tietää lapsikin.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue tämä tarkkaan:

2010

Voi rakas minulle on kanssa se tehty jo 20 vuotta sitten, se on varsin helppo ja yksinkertainen... Siinä on vain yksi lause, oikaise selkäranka joka aamu, ennen aamiaista ja lääkkeiden ottoa. Liikunnaksi riittää perushyötyliikunta, kaupassa käynti yms. Oikaisu kannattaa tehdä seisomalla selkä seinää vasten... Ja pitämällä se siinä viisi minuuttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi rakas minulle on kanssa se tehty jo 20 vuotta sitten, se on varsin helppo ja yksinkertainen... Siinä on vain yksi lause, oikaise selkäranka joka aamu, ennen aamiaista ja lääkkeiden ottoa. Liikunnaksi riittää perushyötyliikunta, kaupassa käynti yms. Oikaisu kannattaa tehdä seisomalla selkä seinää vasten... Ja pitämällä se siinä viisi minuuttia.

Mitä tulee noihin sinun ns. terveysneuvoihin tulehduskipu lääkkeet on melkoisia myrkkyjä, ne kannattaa jättää väliin... Ainoana suht vaaraton kipulääke on parasetamoli, moni on tappanut itsensä niillä, kovat kivut on hoidettavat opioidella mutta niihin liittyy vakavia ongelmia, itse olen syönyt 30 vuoden aikana noin 100 tbl ultracet nimistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee noihin sinun ns. terveysneuvoihin tulehduskipu lääkkeet on melkoisia myrkkyjä, ne kannattaa jättää väliin... Ainoana suht vaaraton kipulääke on parasetamoli, moni on tappanut itsensä niillä, kovat kivut on hoidettavat opioidella mutta niihin liittyy vakavia ongelmia, itse olen syönyt 30 vuoden aikana noin 100 tbl ultracet nimistä

Parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. Buranakuuria ne lääkärit edelleen suosittelee moniin vaivoihin ja tulehduksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. Buranakuuria ne lääkärit edelleen suosittelee moniin vaivoihin ja tulehduksiin.

Usko asiantuntijaa käytä niin vähän tulehduskipulääkkeitä kuin vain voit, jos kuumetta ja kipuja, aina parasetamol, tulehduksiin on omat lääkkeensä...

• Anonyymi

Olisiko syytä siirtää nämä keskustelut Numban ja 2010:n välisiksi keskusteluiksi faceen, mikäli 2010 omaa miestä sen verran?

• Anonyymi

Meitin majuri taas muistaa ja tietää! Miten voit olla majuri, kun vapauduit varusmiespalvelusta mielenterveysongelmien takia, samojen jotka neljäkutosena veivät työkyvyttömyyseläkkeelle?

• Anonyymi

Koska olet viimeksi käynyt kallon kutistajan kontrollissa? Syytä olisi mennä pikapuoliin.

• Anonyymi

Sinun olisi syytä mennä pikimmiten opiskelemaan äidinkieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe