Mitä lasketaan lieväksi pahoinpitelyksi entäpä vakava? Onko mustasilmä jossa jäänyt arpi lievä? Entäpä kuristaminen jollain esineellä, mitä seuraamuuksia siittä voi tulla joutuuko toinen henkilö esim vankilaan jos on paljon todisteita.
Lievä vai tavallinen pahoinpitely?
2
434
Vastaukset
- Anonyymi
Myöskin potkiminem, lyöminen yms
- Anonyymi
Nykyään voimassa oleva laki määrittelee lievän pahoinpitelyn teoksi, jota kokonaisuudessaan voidaan pitää vähäisenä.
Aikaisemmin lievä pahoinpitely määriteltiin teoksi, joka kohteelle aiheutti kipua.
Aivan mitättömän kivun aiheuttaminen ei ollut silloinkaan edes lievää pahoinpitelyä.
Vakavaa pahoinpitelyä ei ole olemassa vaan sellainen on törkeä pahoinpitely.
Siinä tekijä aiheuttaa uhrille vaikean ruumiinvamman, vakavan sairauden, tai hengenvaarallisen tilan.
Rikos tehdään erityisen raa´alla, tai julmalla tavalla, tai siinä käytetään ampuma-asetta, tai muuta siihen rinnastettavaa hengenvaarallista välinettä.
Seurausvastuuta ei enää laissa ole. Rikoksen on myös kokonaisuudessaan oltava törkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329