Sain esimieheltä moitteita hitaudesta. Minulla kaksi kerrostalokohdetta, joissa yhteensä 6 rappua. Kaikkien rappujen siivoukseen (nihkeä) on mitoitettu 15 min per rappu, mutta minulla kuluu niissä aikaa arviolta 20-25 minuuttia rappua kohti. Ei kyllä voi riittää kenelläkään tuo 15 minuuttia, jos pitää samalla kertaa pestä ovenlasit molemminpuolin, pyyhkiä kaiteet, katkaisijat ja kahvatkin.
Esimies moitti hitaaksi
41
576
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan normi mitoitus ja tuossa ajassa ehtii, jos osaa järjestellä työnsä. Esimerkiksi nelikerroksisen talon, jossa kolme asuinkerrosta ja sisääntuloaula, rapun olen nihkeäpyyhkinyt 8 minuutissa ylhäältä alas. Tällöin olen ehtinyt myös harjata ala-aulan maton. Sitten olen kipaissut pyyhkimässä ne käsijohteet ja valokatkaisijat, lopuksi vielä ovenlasit pessyt molemmin puolin. Ja tuossa se 15 minuuttia kuluikin. Olin tosin kostuttanut kaikki liinat jo valmiiksi heti kohteeseen tultuani, joten kaikki valmistelevat toimet oli tehty mikä nopeutti töitä. Töiden aloitukseen ja lopetukseen voi keskimäärin laskea yhteensä 10 min per kohde.
- Anonyymi
Et kyl kovin hyvää jälkeä ole tehnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asukkaat on tykänneet, se riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asukkaat on tykänneet, se riittää.
Kunnes sitten päättävät joku kaunis päivä että oletkin huono siivooja ja haluavat vaihtaa siivousfirmaa:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes sitten päättävät joku kaunis päivä että oletkin huono siivooja ja haluavat vaihtaa siivousfirmaa:D
Tiedoksesi, että asukkaat eivät päätä. Osakkaiden valitsema hallitus kylläkin, ja hallituksessa yleensä mietitään lähinnä hintaa. Jos sopimus on kallis ja jälki huonoa, siivousliike saattaa vaihtua, mutta jos hinta on kohdallaan ja jälki tyydyttävää, niin paineita siivousliikkeen vaihtamiselle ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksesi, että asukkaat eivät päätä. Osakkaiden valitsema hallitus kylläkin, ja hallituksessa yleensä mietitään lähinnä hintaa. Jos sopimus on kallis ja jälki huonoa, siivousliike saattaa vaihtua, mutta jos hinta on kohdallaan ja jälki tyydyttävää, niin paineita siivousliikkeen vaihtamiselle ei ole.
Joo joo yritä vakuuttaa itsesi vielä vähän enemmän niin saattaisi joku pölhökustaa uskoakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo joo yritä vakuuttaa itsesi vielä vähän enemmän niin saattaisi joku pölhökustaa uskoakin
Taisi loppua argumentit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi loppua argumentit?
Sultahan ne loppu ku jatkat itsesi vakuuttelua kuinka hyvä siivooja olet ja samaan aikaan asukkaat osakkeenomistajat sun selän takana kuinka paska oot:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sultahan ne loppu ku jatkat itsesi vakuuttelua kuinka hyvä siivooja olet ja samaan aikaan asukkaat osakkeenomistajat sun selän takana kuinka paska oot:D
Ensinnäkin ainoa taho, jonka siivojan tulee vakuuttaa työnsä laadusta on taloyhtiön hallitus. Toisekseen en tiedä, millä perusteella olet päässyt siihen johtopäätökseen, että siivoojan täytyy olla huono, jos hän ehtii hoitaa työnsä mitoituksen mukaisessa ajassa. Ilmeisesti pyrit implikoimaan, että mitoitus on liian tiukka, koska olet todennäköisesti itse toivottoman hidas ja kärsit liian tiukoista mitoituksista. Se taas viestii siitä, että ammattitaitosi ei ole riittävää, jotta selviytyisit työstäsi mitoituksen puitteissa.
- Anonyymi
Harjata ala-aulan maton??? Itse olen kyllä sillä imurilla imuroinut.
Toiseksi ei niitä aulan ovien ikkunanpitoja tarvitse kokonaisuudessaan pestä, ellei ole tosi likaisia. Kosketuspinnat ja sormenjäljet pois. Nihkeytetty mikrokuituliina on aivan paras ikkunan sormenjälkien poistoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika onnettomalta vaikuttaa tämä siivous nimimerkille "normi siivous"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harjata ala-aulan maton??? Itse olen kyllä sillä imurilla imuroinut.
Toiseksi ei niitä aulan ovien ikkunanpitoja tarvitse kokonaisuudessaan pestä, ellei ole tosi likaisia. Kosketuspinnat ja sormenjäljet pois. Nihkeytetty mikrokuituliina on aivan paras ikkunan sormenjälkien poistoon.Jossain kohteissa ei ole imureita, usein itsekin joutunut katuharjalla harjaamaan matoista kivet.
toinen ”harjaaja” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain kohteissa ei ole imureita, usein itsekin joutunut katuharjalla harjaamaan matoista kivet.
toinen ”harjaaja”Itse raahasin imuria mukana autossa tai sitten oli kohteessa. Kyllä esimiehen PITÄÄ hoitaa kunnon välineet työhön! Nyt tiukkana ja vaatikaa kunnon välineet, aivan uskomatonta että rappusiivouksessa ei ole edes imuria!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse raahasin imuria mukana autossa tai sitten oli kohteessa. Kyllä esimiehen PITÄÄ hoitaa kunnon välineet työhön! Nyt tiukkana ja vaatikaa kunnon välineet, aivan uskomatonta että rappusiivouksessa ei ole edes imuria!
ammattilaisilla on useinkin omat työvälineet. Paremmat kuin firman peruskamat.
Omista laatutyökaluistansa pitää myös paljon paremmin huolta.
Kun itsellä on omat luksustyökalut niin työnteko on huomattavasti tehokkaampaa ja se näkyy tilipussissakin. Kannattaa vaihtaa toiseen taloon jos firman toimintamalli ei kelpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin ainoa taho, jonka siivojan tulee vakuuttaa työnsä laadusta on taloyhtiön hallitus. Toisekseen en tiedä, millä perusteella olet päässyt siihen johtopäätökseen, että siivoojan täytyy olla huono, jos hän ehtii hoitaa työnsä mitoituksen mukaisessa ajassa. Ilmeisesti pyrit implikoimaan, että mitoitus on liian tiukka, koska olet todennäköisesti itse toivottoman hidas ja kärsit liian tiukoista mitoituksista. Se taas viestii siitä, että ammattitaitosi ei ole riittävää, jotta selviytyisit työstäsi mitoituksen puitteissa.
Anonyymi 12-13 : Et tiedä todellisuutta kohteessa joten ei pidä alkamaan syyttämään hitaudesta tai ammattitaidottomuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ammattilaisilla on useinkin omat työvälineet. Paremmat kuin firman peruskamat.
Omista laatutyökaluistansa pitää myös paljon paremmin huolta.
Kun itsellä on omat luksustyökalut niin työnteko on huomattavasti tehokkaampaa ja se näkyy tilipussissakin. Kannattaa vaihtaa toiseen taloon jos firman toimintamalli ei kelpaa.Ei tarvitse olla mikään ammattilainenkaan vaatiakseen imuria rappusiivoukseen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään ammattilainenkaan vaatiakseen imuria rappusiivoukseen..
Ja mistä sinä tiedät ettei ns. ei ammattilainen pidä välineistään huolta
- Anonyymi
No,ilmankos on välillä likaista. Eiköhän se ole niin,että siivooja jättää osan töistä tekemättä yhtenä päivänä ja sitten seuraavana päivän toiset, että saa jotain edes ehtyä!
Et,yksikertaisesti kaikkea kerkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No,ilmankos on välillä likaista. Eiköhän se ole niin,että siivooja jättää osan töistä tekemättä yhtenä päivänä ja sitten seuraavana päivän toiset, että saa jotain edes ehtyä!
Et,yksikertaisesti kaikkea kerkiä.Noin ei ole todellakaan joka paikassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai hankkii itselleensä ikiomat työkalut ja vaatii niiden käytöstä työkalukorvaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 12-13 : Et tiedä todellisuutta kohteessa joten ei pidä alkamaan syyttämään hitaudesta tai ammattitaidottomuudesta
Ja eikös toinen anonyymi syytellyt tätä yhtä huonosta siivouksesta, vaikkei edes tiedä onko siivous huonoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi vaatia, mutta kaikki työnantajat ei tuollaisia vaatimuksia kuuntele vaan sanovat, että niillä välineillä tehdään mitä on.
- Anonyymi
montako askelmaa ja tasannetta rapuissa/porraskäytävissä on?
- Anonyymi
fuskaat jatkossa. Älä liikoja hinkkaile ja tahkoa . Putsaat joka toisen askelman jne,
- Anonyymi
Nyt on ollut puhetta aika paljon kuinka lisätään tehoja.. eli suomennettuna: et ehdi tekemään töitä mutta sulle nakitetaan lisähommaa pienemmillä tunneilla eli vähennetään aikaa.
- Anonyymi
Tämä totta, eräs kohde toimistot, pitää 2 krsta huoneiden matot ehtiä imuroida, kun muuten Siivous, ihan kun hommia ei ole jo muutenkin liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä totta, eräs kohde toimistot, pitää 2 krsta huoneiden matot ehtiä imuroida, kun muuten Siivous, ihan kun hommia ei ole jo muutenkin liikaa.
Plus siivouskärryjen täyttö, pyykkihuolto yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plus siivouskärryjen täyttö, pyykkihuolto yms.
Tämä juuri, ja kaikkien lajittelu roskien vienti, pikku nyssäkkää joka lähtöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä juuri, ja kaikkien lajittelu roskien vienti, pikku nyssäkkää joka lähtöön.
Ja kaikenlisäksi joku tulee aina keskeyttämään tai lähes aina:paperi loppu, saippua loppu ja sit loputonta kyselyä. Aika ei riitä välttämättä muutenkaan ja sitten tulee keskeytyksiä. Kaikenlisäksi esimies olettaa että vastaat jatkuvasti puhelimeen jos hän sattuu soittamaan
- Anonyymi
Lehtipuhallin on hyvä apuväline tehokkaaseen porrassiivoukseen,
- Anonyymi
:😀
- Anonyymi
Teet siivoustyöt huolella! Kiitos sinulle! Meidänkin talossa siivooja reppana joutuu nopeasti pyyhkimään lattiat..Parastaan yrittää mutta kapitalisti työnantaja hengittää niskaan ja vaatii ,että tee työsi nopeammin. Ei tule voittoa hänelle!! Toinen on nämä nuoret jotka katselevat kännykkää mieluimmin kuin siivoavat käytävää. Meneehän se työaika niinkin!
- Anonyymi
En minä ainakaan tuntenut itseäni reppanaksi kun rappuja siivosin ei-ammattilaisena aikoinaan. Rappuja oli paljon mutta se oli tavallaan helpotus että työhaastattelussa sain itse päättää kuinka monta taloa ja rappua otan päivässä. Tykkäsin työstä ja esimies oli aivan mahtava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan tuntenut itseäni reppanaksi kun rappuja siivosin ei-ammattilaisena aikoinaan. Rappuja oli paljon mutta se oli tavallaan helpotus että työhaastattelussa sain itse päättää kuinka monta taloa ja rappua otan päivässä. Tykkäsin työstä ja esimies oli aivan mahtava.
Kyseessä siis oli Kiinteistöhuolto yhtiö.
- Anonyymi
sellaisia ne esimiehet tuppaa olemaan. Muutoinhan esimiehellä ei olisi työtä eikä virkaa. Pomon tehtävä on vauhdittaa työntekoa ja pitää suitset tiukalla.
- Anonyymi
Mutta olisi edes sellainen esimies jolla tilanne hallussa eikä olis vaan riippakivenä. Mitään ei tiedä,Mitään ei osaa,säheltää ja koheltaa vain.
- Anonyymi
No minusta on hölmöä suostua tekemään työtä liian vähällä ajalla. Ei ihme, että pihit firmat vähentää koko ajan työaikaa, kun siivoojat sitten pää kolmantena jalkana juoksevat tekemässä näitä töitä.
Tosiasia on, että useinkin siivousfirma saa sitä siivousaikaa enemmän, kuin antaa sitä siivoojalle.
Tässä esimerkki: Firma tekee sopimuksen neljästä tunnista ja laskuttaa siitä. Antaa siivoojalle kuitenkin työaikaa 2h, ja pistää liiveihinsä toisen kahden tunnin tienestin. Syy, miksi siivooja saa vain kaksi tuntia on se, että silloin häntä voi juoksuttaa taas uuteen kohteeseen, josta sieltäkin firma ottaa enemmän kuin antaa itse tekijälle.
Näin kierosti toimii tämä ala. Firmat nostaa tuloa, kun taas siivooja saa vähän työtunteja niukalla palkalla.- Anonyymi
Lisäksi nyt otettu uus siivoojan kyttäys sovellus. Esimies istuu koko päivän perse penkissä ja valittaa jos siivooja lähtee nyt 4 min liian aikaisin...sovellus sellainen ettei voi ohittaa. On mennyt sairaaksi siivoojan pompotus
- Anonyymi
Asiakkaan kannalta mukavin kokemus itselleni oli toiminimiyrittäjä, joka laskutti 4 tunnin mukaan ja sen nelisen tuntia töitäkin teki. Ikävä jäi, kun muutti toiselle paikkakunnalle. Isot firmat taas tosiaan voivat ns. kusettaa eli laskutetaan ehkäpä sen 4-5 tunnin mukaan, mutta työaika siivoojalle on korkeintaan se 3,5 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi nyt otettu uus siivoojan kyttäys sovellus. Esimies istuu koko päivän perse penkissä ja valittaa jos siivooja lähtee nyt 4 min liian aikaisin...sovellus sellainen ettei voi ohittaa. On mennyt sairaaksi siivoojan pompotus
Siivooja ei näemmä ole minkään arvoinen. Ei muuta kuin hyväksi käytetty.
- Anonyymi
Tätä tämä siivoojan Arki vuodesta toiseen on. Vain hullut raataa itsensä sairaskuntoon paskapalkalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262686Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1111548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71208Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877