https://yle.fi/a/74-20130349
Ympäri Suomen tullut lähi kuukausina susi havaintoja ja jälkien havaintoja.
Kuinkahan moni jälki havainto on ihan jotain muuta kuin susien jälkiä?
Tämä syksy ollut oikein susihysteriaa. Hysteriaa ovat lietsoneet niin metsästäjät kuten myös Metsästäjäliitto.
Susihavainnot?
17
291
Vastaukset
- Anonyymi
Puolet irtokoirien jäljistä menee sarakkeeseen "susi". Meilläkin päin oli melkein suurhälytys hevostallin liepeillä kyttäävästä isosta sudesta kunnes yhden ratsastajan isä kertoi poliisille käyttäneensä ratsastuksen aikaan aina isoa koiraansa pellon reunassa.
- Anonyymi
Höpö höpö! Kyllä sudet on lisääntyneet, koska niitä KUVATAAN yhä enemmän asutuksen liepeillä. Eiköhän ne asenteet muutu kun ensimmäinen pikkulapsi joutuu suden syömäksi. Teidän mielestähän silloinkin ihminen oli väärässä paikassa.
- Anonyymi
Sitä saat odottaa että pikkulapset susi syö. Kyllä susi haistaa ihmisen ja ihmistä susi pelkää.
- Anonyymi
Susihavainnoista nykyisin ilmoitetaan paljon herkemmin, ainakin osittain syy ilmoittamisiin liittyy halu kertoa susien oikeasta määrästä, esimerkiksi kaksi riistakameraa kuvaa susilamaa lähes samanaikaisesti, kamerat ovat yli 50 km päässä toisistaan, LUKE n mielestä kyseessä on aina sama lauma, no tokihan susi juoksee tunnetusti 50 km/h ja juoksemisen ainoa tarkoitus on tulla havaituksi mahdollisimman monessa paikassa samanaikaisesti..
- Anonyymi
Onhan noita jälkiä näkynyt useita tuossa mäessä lähellä, ei ole asutukseen matkaa kuin 300m suoraan. Ulkoilupolku kulkee mäen laella ja eipä tuo pelota kun koiran kanssa siellä päivittäin kävelen ja välillä hämärälläkin Illalla.
Susi jos vastaan tulee niin ei pidä näyttää pelkoaan. Minä ainakin aion jutella rauhallisesti sudelle. En pelkää yhtään. - Anonyymi
Joko Manskulla ja Hesperiapuistossa on tehty havaintoja.
Maalais- ja metsästäjäapinat paskovat hysteerisinä housuihinsa, jos orava käy pihalla. Pikkupitäjän hönö petoyhdyshenkilö kun käy toteamassa oravan jäljet suden jättämiksi.
- Anonyymi
Kyllä minä en sutta pelkää vaikka oon metsästäjä, annan suden elää omaa elämäänsä ja oon sitä mieltä että ruokaa se susikin tarvitsee, nälässä ihminenkin on vihainen ja vaikka varastaa ja äärimmäisessä tilanteessa syö vaikka ihmislihaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä en sutta pelkää vaikka oon metsästäjä, annan suden elää omaa elämäänsä ja oon sitä mieltä että ruokaa se susikin tarvitsee, nälässä ihminenkin on vihainen ja vaikka varastaa ja äärimmäisessä tilanteessa syö vaikka ihmislihaa.
Ehkä ensimmäinen kommentti tämä, missä metsästäjän suusta jotain järkevää.
- Anonyymi
SudenYstävä kirjoitti:
Ehkä ensimmäinen kommentti tämä, missä metsästäjän suusta jotain järkevää.
Eikö trollaamisesi siis onnistunut? 😂
- Anonyymi
Muutamia jälki- ym havaintosivuja seuraavana olen minäkin tehnyt huomion, että tunnistukset menevät ihan miten sattuu. Ison koiran jäljet menee kevyesti susilaatikkoon ja hyvin usein myös ilveksen jäljet. Koirassa erehtymisen ymmärtää koska yksittäinen koiran jälki ei oikein eroa suden jäljestä, mutta ilveksen jälkien sanominen suden jäljiksi kielii puhtaasti osaamattomuudesta.
- Anonyymi
Dna.nko sinä niistä jäljistä näet, kun väität että ovat koirien? 😂 Hyvä trollaus yritys taas vastustajalta. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dna.nko sinä niistä jäljistä näet, kun väität että ovat koirien? 😂 Hyvä trollaus yritys taas vastustajalta. 😂
Oletko meedio kun pystyt sanomaan että ne ovat kuvia susien jäljistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko meedio kun pystyt sanomaan että ne ovat kuvia susien jäljistä?
Olet metsästyksen vastustaja, kun pystyt kuvan tai ilman kuvaakin perusteella väittämään suden jäljetkin koiriksi. xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet metsästyksen vastustaja, kun pystyt kuvan tai ilman kuvaakin perusteella väittämään suden jäljetkin koiriksi. xD
Kyllä ne on koirien jälkiä. Kyllä tuo tiedetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloinhan se on tasapeli, toiset sanoo kuvista koirien ja toiset susien jäljiksi. Kaikki ovat tyytyväisiä ja näihin tunnistuksiin ei voi mitenkään luottaa joten miksi niitä "tunnistetaan"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloinhan se on tasapeli, toiset sanoo kuvista koirien ja toiset susien jäljiksi. Kaikki ovat tyytyväisiä ja näihin tunnistuksiin ei voi mitenkään luottaa joten miksi niitä "tunnistetaan"?
Tasapeliä siitä ei tee se, että metsästyksen vastustajat pyrkivät ideologiallaan vääristämään jälkihavaintoja. Häviöllä te olette, koska yritätte vääristää tuloksia vain susien metsästyksen ehkäisemiseksi. 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768