Mihin perustuu Appelen pro kuvasuhde .Jakamalla ilmoitettu leveys resulaatio korkeuden resulaatiolla sehän on lopputulos.Sama tulos jos kuvista mittaa mittanauhalla.En itse laitetta omista se on kuvissa.
Applen outo kuvasuhde
12
82
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mitä ihmeellista MacBook pro kuvasuhteessa on?
- AnonyymiUUSI
Jakamalla ilmoitetun leveys ja korkeus resulaation keskenään saadaan 1.547,kuvista mittanauhalla saa saman.
- AnonyymiUUSI
14.2"
16:10
3024 x 1964
Se mitä ohjelmissa on. se on eri mitta juttu! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
14.2"
16:10
3024 x 1964
Se mitä ohjelmissa on. se on eri mitta juttu!Eihän tuo keskenään jakamalla ole 1.6.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jakamalla ilmoitetun leveys ja korkeus resulaation keskenään saadaan 1.547,kuvista mittanauhalla saa saman.
Ei ne pikselit ole neliöitä! ne on suorakaiteista!
Koska ihmisilmä erottelu pystysuunnassa huonompi kui vaakasuunnassa.
Retina jota apple suosi, tarkoitti että ihmisilmä ei kykene paremapaan.
No se tietysti vale, millä alueella sitä katsotaan.
Todellisuudessa ihminen erottaa 8K kuvan 4K kuvasta. Ihmisen näkö on yksilöllinen optisine virheineen, mutta jos Samsungiin on uskomista ei 16K ole enään järkevä, kuitenkin teknisesti mahdollinen. Ihminen ei enää erota eroa. 8K tulee ilmeisesti oleen se max mitä ihmisislmä tajuaa esim 50" telkussa. No siihen on vielä matkaa. Nyky HD on sittä kaukana!
Pitäisikö elokuvat tehdä 16K tarkkuudella, ehkä kyllä, Toisaalta ei, Yksityskohtien luonti ei ehkä tarjoa lisäarvoa vaa voi jopa latistaa itse leffan,
Applen Pro -vehkeissä usein on kuvasuhde lähempänä 16:10 kuin 16:9, mikä on parempi kuvasuhde jokseenkin kaikkeen tekemiseen; toimistohommista kuvankäsittelyyn ja pelaamiseen.
Ainoa "haitta" ovat elokuvat, jotka DVD:lle, Bluraylle ja tietokoneelle sovitettuina "tavallisessa" laajakuvassa ovat kuvasuhteeltaan 16:9. Nykyään usein tosin paljon leveämmässä kuvasuhteessa, jolloin näytön ylä- ja alareunoihin jää mustat raidat kaikilla näytöillä, ellei käytössä ole superleveä näyttö, jolla sitten taas on omat ongelmansa.- AnonyymiUUSI
Ei Applekäyttäjää oleteta katsovan elokuvaa macillään.
- AnonyymiUUSI
Moni elokuvantekijä käyttää Maciä tai Linuxia, Koska ne ei kaadu,
Mutta ei MacBookilla leffoja tehda, Ne on pöytäkoneista. ei edes iMacejä.
Nykyään Linux on se pointti, koska Applen tehopuute haittaa pahasti uusissa laitteissa.
Ne Applen omat prossut ei ole niin tehokkaita kuin puhutaan.
Intell edellen kärjessä, Linux (Ubuntu) on se joka on tuottavuutta elokuva-alalla.
Universal Studiot on pitkään käyttänyt Linuxia. Sinnehän tehdään turistimatkojakin jossa sen näin ihan itse.
Windowskoneisiin ei saanut aikanaan muistia riitävästi, tästä on muodostunut käytäntö joka ei enään pidä paikaansa. Mutta Windowsin luotettavuus on ongelma. Koska Windows kaatuu. ja potee ydinkäytön ongelmaa. Puhutaan 64 bittisestä Windowsista, no sitä se ei ole. W11 työpöytä pyörii 32 bittisessä ympäristössä.
Myös Windowsin ääniviive on ongelma.
- AnonyymiUUSI
Applen mini-led näytöjen elinikä on aika rajallinen,2 vuotta ja värit on päin honkia.
- AnonyymiUUSI
Jatkan, Ei vaan kellerrä vaan laikuttaa. Sininen led näytössä vanhenee nopeiten. Toisena punainen. Eikä kaikki yhtäaikaa! Vanha Applen minled näyttö on melkoinen kaleidoskooppi.
- AnonyymiUUSI
Nää Apllen näytöt tehdään muuten Kiinassa! :D
- AnonyymiUUSI
Trump laittaa Applen Kiinan näytöt verole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398