150lbs taljavarsijousi?

Jouni

Olen ostamassa ko. asetta: ja haluaisinkin tietää ensin sen tehoista eli jos ammun 20metrin matkalta puuhun tavallisen alumiinisen nuolen..niin saanko sitä enää ehjänä pois puusta? vai onko tiukussa ettei saa (ehjänä)?

16

3333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TIETOA

      SE ON NIIN TIUKASSA ETTET NIIN TIUKKAA OO IKINÄ SAANUTKAAN

      • sinulla

        todellakaan ole mitään muuta tekemistä kun täällä asiallisiin kysymyksiin vitt... ja suutasi soittaa?!?!

        Mutta niinhän sitä sanotaan, että siitä puhe mistä puute... Hoh hoi jaa..


      • Juzu
        sinulla kirjoitti:

        todellakaan ole mitään muuta tekemistä kun täällä asiallisiin kysymyksiin vitt... ja suutasi soittaa?!?!

        Mutta niinhän sitä sanotaan, että siitä puhe mistä puute... Hoh hoi jaa..

        Todennäköisesti se nuoli hajoaa kun tollasella 150 paunaisella ammut puuhun 20m matkalta. Itte tänään ammuin 120 paunaisella 20m matkalta teräsnuolen koivuun ja se uppos sellasen 7cm. En saanu setä enää millään pois... =(


      • Jouni
        Juzu kirjoitti:

        Todennäköisesti se nuoli hajoaa kun tollasella 150 paunaisella ammut puuhun 20m matkalta. Itte tänään ammuin 120 paunaisella 20m matkalta teräsnuolen koivuun ja se uppos sellasen 7cm. En saanu setä enää millään pois... =(

        jousi sulla on ja mistä oot ostanu? Kerro vähän lisää mitä oot ampunu sillä? :)


      • Juzu
        Jouni kirjoitti:

        jousi sulla on ja mistä oot ostanu? Kerro vähän lisää mitä oot ampunu sillä? :)

        merkkinen jousi. 120 paunaa taljoilla. eilen sen vasta sain. Tauluun oon yrittäny ampuu. sivusuunnassa tähtäys osuu, mutta pystysuunta on vielä hakusessa. Taulun taustaa oon yrittäny rajentaa, mutta 20- 30 metrin matkalta ei meinaa mikään nuolta pysäyttää. Sit jos siellä on vaneri niin se nuoli on siinä vanerissa aika tiukassa. Heinä paaleja pitää olla 2 peräkkäin niin kyllä se sit jotenkin pysähtyy.

        sit sillä voi ampuu 8mm teräskuulia. Niillä osuu melko hyvin mutta ne ei lennä ihan niin pitkälle kuin nuolet. Ammuin yhen kuulan tonne meijän lampeen et kuinka pitkälle ne lentää miin se kuula lens sellasen 80 metriä ja sit kimpos ilmaan ja lens vielä noin 20 metriä =) Kato myös keskustelu varsijousista. Sinne oon kirjotellu lisää...


      • Jouni
        Juzu kirjoitti:

        merkkinen jousi. 120 paunaa taljoilla. eilen sen vasta sain. Tauluun oon yrittäny ampuu. sivusuunnassa tähtäys osuu, mutta pystysuunta on vielä hakusessa. Taulun taustaa oon yrittäny rajentaa, mutta 20- 30 metrin matkalta ei meinaa mikään nuolta pysäyttää. Sit jos siellä on vaneri niin se nuoli on siinä vanerissa aika tiukassa. Heinä paaleja pitää olla 2 peräkkäin niin kyllä se sit jotenkin pysähtyy.

        sit sillä voi ampuu 8mm teräskuulia. Niillä osuu melko hyvin mutta ne ei lennä ihan niin pitkälle kuin nuolet. Ammuin yhen kuulan tonne meijän lampeen et kuinka pitkälle ne lentää miin se kuula lens sellasen 80 metriä ja sit kimpos ilmaan ja lens vielä noin 20 metriä =) Kato myös keskustelu varsijousista. Sinne oon kirjotellu lisää...

        Mitä sanot tosta teräasekeskuksen sivuilla olevast HORTON EXPLORER XL 150 jousesta? Oliskohan toi hyvä/tehokas?


      • Juzu
        Jouni kirjoitti:

        Mitä sanot tosta teräasekeskuksen sivuilla olevast HORTON EXPLORER XL 150 jousesta? Oliskohan toi hyvä/tehokas?

        aika mehevä =) Varmaan ihan tehokas peli. Epäilisin että 35 metrin matkalta menee tuumasesta laudasta läpi. Laadukkaalta näyttää onhan se amerikkalaista laatua. Omassa jousessa näkyy kyllä kiinalaisen työn jälki.. =)


      • Jouni
        Juzu kirjoitti:

        aika mehevä =) Varmaan ihan tehokas peli. Epäilisin että 35 metrin matkalta menee tuumasesta laudasta läpi. Laadukkaalta näyttää onhan se amerikkalaista laatua. Omassa jousessa näkyy kyllä kiinalaisen työn jälki.. =)

        onkai se sun 120paunanenki tehokas ja suht hyvä..? :) Ootko muuten jo ampunu sillä metsästysnuolia? eli leikkaavilla terillä?


      • Juzu
        Jouni kirjoitti:

        onkai se sun 120paunanenki tehokas ja suht hyvä..? :) Ootko muuten jo ampunu sillä metsästysnuolia? eli leikkaavilla terillä?

        ihan hyvä ja kestävän olionen, kun siinä on suurin osa metallia. se vaan painaa sellasen 5 kg.. ei se ole vielä kerenny olemaan mulla kuin pari päivää joten en vielä ole hommannu niitä metsästysnuolia. Kuulemma ne menee vielä paremmin läpi puusta/vanerista.. Mutta mielessä olis niitä hommata. Niitä ei vaan sit kehtaa montaa hävittää/ ampua ohi kun ne maksaa 6€ kappale. Ongelma kun on se kun ampuu nuolilla ohi maalin niin ne uppoo nurmen/ maan alle silleen että ei sellasta 16 tuumasta nuoltakaan löydy mistään. Mulle kävi niin ja matkaa oli kumminkin 40 metriä.. =)


      • Jouni
        Juzu kirjoitti:

        ihan hyvä ja kestävän olionen, kun siinä on suurin osa metallia. se vaan painaa sellasen 5 kg.. ei se ole vielä kerenny olemaan mulla kuin pari päivää joten en vielä ole hommannu niitä metsästysnuolia. Kuulemma ne menee vielä paremmin läpi puusta/vanerista.. Mutta mielessä olis niitä hommata. Niitä ei vaan sit kehtaa montaa hävittää/ ampua ohi kun ne maksaa 6€ kappale. Ongelma kun on se kun ampuu nuolilla ohi maalin niin ne uppoo nurmen/ maan alle silleen että ei sellasta 16 tuumasta nuoltakaan löydy mistään. Mulle kävi niin ja matkaa oli kumminkin 40 metriä.. =)

        Läpäiseekö se sun 120 paunanen jalkajousi 20metristä
        5cm lankun?


    • pttttttttttttttt

      175paunanen mulla ..ei lähde ehjänä nuoli puusta jos menee puuhun

    • efelantinmetsäsätjä

      Saako tuollasella ampua Suomessa ronsuja?

      • ääliömikäääliö

        Asia selviää tuolta:
        Metsästysasetus 20 § (3.8.2017/516)


    • Anonyymi

      Kannattaa joku vanha paksu ovi laittaa kohteeks tai vaikka teippaat jeesus teipillä puhelin luetteloita/sanomalehtiä siihen oveen niin saat ainakin hyvin irti sen, yleensä lähtee ovestakin ihan kivasti irti kun tasasesti otat pois mutta paperista irtoaa helpommin myös 50kg nyrkkeilysäkki kelpaa. Siitä saa hyvin irti, kokemusta on. Nyrkkeilysäkeissä on yleensä hiekan lisäksi runsaasti kangassuikaleita sisällä. Voit myös itse tehdä "säkin" missä vaikka kangassuikaleita/sanomalehtiä sisällä. Ja sanomalehtiä saa pölliä roskahuoneelta ;)

      • Anonyymi

        Ja alotat sen tähtäämisen läheltä ja pikku hiljaa kokeilet ampua kauempaa, jotta tähtäys tuntuma pysyy yllä. muutoin jos ammut ekaa kertaa kaukaa saattaa nuoli olla oven yläpuolella. Minulla kokemusta 90lb, 120lb, 150lb, 185lb tactical sekä 290lb pedosta. 150lb crossbowt uppoo jo tosi syvälle ja mikään jousiase ei ole lelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja alotat sen tähtäämisen läheltä ja pikku hiljaa kokeilet ampua kauempaa, jotta tähtäys tuntuma pysyy yllä. muutoin jos ammut ekaa kertaa kaukaa saattaa nuoli olla oven yläpuolella. Minulla kokemusta 90lb, 120lb, 150lb, 185lb tactical sekä 290lb pedosta. 150lb crossbowt uppoo jo tosi syvälle ja mikään jousiase ei ole lelu

        Kuule....kaveri kysyi noita ohjeita neljätoistä siis 14 vuotta sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe