Opel astra g-malli vs F-malli

jani

Elikkä ostamassa olisin näistä toista. Kokemuksia malleista? Kummassa enemmän vikoja? Millaisia yms?

7

1118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

G-malli on joka suhteessa parempi auto, mutta myös selkeästi kalliimpi. Osta silti G, eti kadu.

• Gastraus

G- mallin plussat F:ään verrattuna;
      - sinkkikori (ei ruostua rupsahda)
      - tilavampi
      - hiljaisempi
      - ajo-ominaisuudet paremmat

Itselläni 2.0-16 Caravan MetroSport -00. Ostin auton n. 61tkm ajettuna 1½ vuotta sitten ja nyt mittarissa 105 tkm.

Normaali huoltojen lisäksi uusittu minun omistusaikana;
      - venttiilikopan tiiviste
      - sisätilan puhaltimen moottori (poltti vastusta)
      - ajovaloautomatiikan rele

Vaikka Toyotaa kehuvat, niin enemmän on -97 Carinassamme ollut vikoja.

• mistähän tieto

Minulla on talvella 2001 ostettu neliovinen,
        esittelylehtisissä ei puhuta mitään sinkityksestä.

Toiseksi kun irroitin ovipahvin näin että oli hieman ruskettunut ovien alareunista, eli ruostuminen oli lähtenyt käyntiin.
        En ole mitenkään vakuuttunut että ko. on erityisen ruostetta vastustava.
        Minulla kyllä on riittävä, koska ajan alle 10tkm vuosi, nyt 4,5 v ja onkohan 30tkm mittarissa.

• Pete
        mistähän tieto kirjoitti:

Toiseksi kun irroitin ovipahvin näin että oli hieman ruskettunut ovien alareunista, eli ruostuminen oli lähtenyt käyntiin.
        Minulla kyllä on riittävä, koska ajan alle 10tkm vuosi, nyt 4,5 v ja onkohan 30tkm mittarissa.

Sinkitty on ja ko. auto on tutkitusti yksi vähiten ruostuvista malleista. Se ruskettuminen lienee ruostesuoja-ainetta tai likaa.

Ovien alareunojen näkemiseen ei muuten tarvitse irroittaa ovipahveja, siinähän ne ovat näkösällä jatkuvasti. Onko autosi varmasti Astra?

• Jusu

V98:sta v 2001 asti kokonaan,sitä uudemmat vyötärölinjasta alaspäin.Itellä v00 g-malli,ajettu 90thkm,eikä ruostepilkkuakaan.Ainoa vika ollut"puolakannen"rikkontuminen(jotkut sanoo myös dis-moduliksi)

• mistähän tieto
        Pete kirjoitti:

Sinkitty on ja ko. auto on tutkitusti yksi vähiten ruostuvista malleista. Se ruskettuminen lienee ruostesuoja-ainetta tai likaa.

Ovien alareunojen näkemiseen ei muuten tarvitse irroittaa ovipahveja, siinähän ne ovat näkösällä jatkuvasti. Onko autosi varmasti Astra?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000008704355

Tämän vuoksi katsoin Astran ovipahvin sisään ja seuraavaksi on aikomus katsoa Golffin ovipahvin sisään, seuraavaksi vuorossa pn Punto, Primera ja Corolla kunhan tulevat noin nelivuotiaaksi.

Minulla on tapa "oikeesti" ennakko huoltaa, ja minun huoltamani autot toimivat.
        Ascona oli minulla 18 vuotta ja sain siitä ammattimieheltä vielä 1600 €, oli todella hyväkuntoinen.

Myös kynnyskoteloiden alle Astrassa voisi olla hyvä katsoa.

Todella on ruskettunut ja varmasti on kysymys ruosteesta. Ei ollut minkäänlaista edes väritöntä ruosteenestoainetta ovissa.
        Ja Astra on SEDAN 1.6-8V-TGF69/261, tyyppikoodi 5429202173

Minä vastasin, mutta en saanut vastausta missä lukee että on täys-sinkitty.

• Pete

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000008704355

Tämän vuoksi katsoin Astran ovipahvin sisään ja seuraavaksi on aikomus katsoa Golffin ovipahvin sisään, seuraavaksi vuorossa pn Punto, Primera ja Corolla kunhan tulevat noin nelivuotiaaksi.

Minulla on tapa "oikeesti" ennakko huoltaa, ja minun huoltamani autot toimivat.
        Ascona oli minulla 18 vuotta ja sain siitä ammattimieheltä vielä 1600 €, oli todella hyväkuntoinen.

Myös kynnyskoteloiden alle Astrassa voisi olla hyvä katsoa.

Todella on ruskettunut ja varmasti on kysymys ruosteesta. Ei ollut minkäänlaista edes väritöntä ruosteenestoainetta ovissa.
        Ja Astra on SEDAN 1.6-8V-TGF69/261, tyyppikoodi 5429202173

Minä vastasin, mutta en saanut vastausta missä lukee että on täys-sinkitty.

Opelin mainosmateriaaleissa löytyy ainakin tieto sinkityksestä, mutta niitä on tuosta vanhasta mallista vaikea löytää enää netistä. Jos asia todella kiinnostaa, kysy tuolta:

[email protected]

Vastaavat yleensä erittäin nopeasti. Samalla voit kysyä mitä asialle kannattaa tehdä, jos ovi on tosiaan ruosteessa.

Google löysi myös jotain, mm.

http://www.gmchina.com/products/opel/english/vehicles/astra_models.htm

There's nothing base about this model—the Astra's good looks, standard safety features and a comprehensive 12-year anti-corrosion warranty ensure this is one entrance that won't lead to a quick exit.

* Fully galvanized body
        * New ABS generation
        * Integrated side airbags
        * Tinted glass
        * 15" wheels
        * GSM phone

http://www.gm-avtovaz.com/en/commentary/questions-and-answers.php

Question: Opel Astra automobiles both of pervious and current generation have galvanized body. What about Chevrolet Viva, whether it will have its body alike?

Answer: Chevrolet Viva is produced having galvanized body.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe