Nyt taas yhen kerran saahaan ihastella suen jäläkiä, kun lunta tulee taivaan täyeltä. Tosin ne susien jälet peittyvät pyryilmalla, eikä oikein saa selevää, montako sutta on jonkun immeisen pihan läpi juosta jolkutellu. Van siitähän se sitten lum'pyryn päättyessä seleviää.
Lunta tupahan sano..
8
244
Vastaukset
- Anonyymi
Varsinkaan lumipyryn jälähkeen ei mittään seleviä, kun omat ja kaikkien muittenkin tekemät jälet peittyvät vitilumen alle.
- Anonyymi
Ei ne susien lukumäärät jäläkien perusteella seleviä, vaan susien ullausten perusteella.
- Anonyymi
Vai ullausten perusteella..
Eipä nuita ullauksia ole kuulunu ainuttakaan, vaikka niitä aivan vasiten olen kuunnellu Kainuussa mökin ulkoportailla iltaisin 8-9 aikaan istuksiessa. Ja Kainuu näyttäisi ainakin kartalla olevan varsinaista susialuetta..
- Anonyymi
Onneksi näillä lapin laajoilla kairoilla ei sudet jostain kumman syystä viihdy.
- Anonyymi
Minä tuossa syksyllä kävelin baikalin rihlakko olalla metsäautotietä pitkin, noin 50-60m päästä oikealta puolen tielle tupsahti tulla susi. Katsoi minua ikään kuin olkansa yli ja vinottain ylitti tien ja luiskahti vasemmalle puolen tietä taimikkoon.
Koira oli mulla mukana ja koira ei reagoinut oikein mitenkään.
Tuumasin vaan että ka sushan se siinä.- Anonyymi
Oisit siinä ampua pamauttanu haulikolla perään. Noin pelottelumielellä. Siitä net arkiintuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisit siinä ampua pamauttanu haulikolla perään. Noin pelottelumielellä. Siitä net arkiintuu.
Täällä pohjan perukoilla suet on arkoja ja syynkin tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä pohjan perukoilla suet on arkoja ja syynkin tiedän.
Vastaavasti täällä etelän savuilla suet eivät ole enää arkoja, kun ne saavat olla rauhassa. Ja päättäjät ne puhua pärisevät vaan omia löperöpuheitaan, eivätkä saa aikaan edes kunnollista suunnitelmaa kannanhoidollisen susipoulaation karsimiseksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906113- 1723682
- 533219
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2122226- 351961
- 361908
- 461833
- 591746
- 191713
- 201671