Nyt taas yhen kerran saahaan ihastella suen jäläkiä, kun lunta tulee taivaan täyeltä. Tosin ne susien jälet peittyvät pyryilmalla, eikä oikein saa selevää, montako sutta on jonkun immeisen pihan läpi juosta jolkutellu. Van siitähän se sitten lum'pyryn päättyessä seleviää.
Lunta tupahan sano..
8
384
Vastaukset
- Anonyymi
Varsinkaan lumipyryn jälähkeen ei mittään seleviä, kun omat ja kaikkien muittenkin tekemät jälet peittyvät vitilumen alle.
- Anonyymi
Ei ne susien lukumäärät jäläkien perusteella seleviä, vaan susien ullausten perusteella.
- Anonyymi
Vai ullausten perusteella..
Eipä nuita ullauksia ole kuulunu ainuttakaan, vaikka niitä aivan vasiten olen kuunnellu Kainuussa mökin ulkoportailla iltaisin 8-9 aikaan istuksiessa. Ja Kainuu näyttäisi ainakin kartalla olevan varsinaista susialuetta..
- Anonyymi
Onneksi näillä lapin laajoilla kairoilla ei sudet jostain kumman syystä viihdy.
- Anonyymi
Minä tuossa syksyllä kävelin baikalin rihlakko olalla metsäautotietä pitkin, noin 50-60m päästä oikealta puolen tielle tupsahti tulla susi. Katsoi minua ikään kuin olkansa yli ja vinottain ylitti tien ja luiskahti vasemmalle puolen tietä taimikkoon.
Koira oli mulla mukana ja koira ei reagoinut oikein mitenkään.
Tuumasin vaan että ka sushan se siinä.- Anonyymi
Oisit siinä ampua pamauttanu haulikolla perään. Noin pelottelumielellä. Siitä net arkiintuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisit siinä ampua pamauttanu haulikolla perään. Noin pelottelumielellä. Siitä net arkiintuu.
Täällä pohjan perukoilla suet on arkoja ja syynkin tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä pohjan perukoilla suet on arkoja ja syynkin tiedän.
Vastaavasti täällä etelän savuilla suet eivät ole enää arkoja, kun ne saavat olla rauhassa. Ja päättäjät ne puhua pärisevät vaan omia löperöpuheitaan, eivätkä saa aikaan edes kunnollista suunnitelmaa kannanhoidollisen susipoulaation karsimiseksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh402304Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat371888Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli60165541000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.481533Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit491531- 1111473
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691435- 911373
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai1271225Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi411214