Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja asun yksin. Saan eläkkeensaajan asumistukea. Nyt olen saamassa
10 000 € perinnön. Eli siitä ei mene perintöveroa.
Vaikuttaako tuo minun eläkkeensaajan adsumistukeeni ja ilmoitanko siitä kelalle?
Perintö/ eläkkeensaajan adumistuki
2
428
Vastaukset
- Anonyymi
ota luuri käteen ja pirauta kelaan.
- Anonyymi
Saitte vastauksen, omituisen jota uskoa kannata ei..
Suomessa on erisäännöt eöäkkeensaaajaan asumistukeen, johon vaikuttaa varallisuus, kun taas tavan kansalaisen asumistukeen tulot.
Tietoja kysymäänne löydätte googlella hakien.
Pikagooglasin tämän: "Eläkkeensaajalla voi olla omaisuutta 16 978 euroa
Vuonna 2022 ilman, että se vaikuttaa asumistuen määrään. Tämän yli menevästä omaisuudesta lisätään 8 prosenttia vuosituloihin, kun tarkastellaan, onko hakija oikeutettu tukeen
Kela:Vuonna 2024 lisäomavastuun tulorajat ovat seuraavat:
yksin asuva: 10 280 e/v
parisuhteessa oleva, jonka puolisolla ei ole oikeutta asumistukeen: 14 746 e/v
parisuhteessa oleva, jonka puolisolla on oikeus asumistukeen: 16 783 e/v"
Eli tarkoittaa sitä että teillä lasketaan tuloksi tuo eläke + tuo perintö joka jaetaan 12 kk ja jos tuo tulo ylittää tuon vuositulonmäärän, tulee omavastuu nousemaan.
Huomioidaan, että omaisuusarvo vuonna 22 on ollut noin vähäine ja vuonna 24 lisäomavastuun tuloraja on yli 10 000,
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4706690Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1983988Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112553Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit302144Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1451515Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?791366Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861218- 681196
- 701189
- 481119