Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja asun yksin. Saan eläkkeensaajan asumistukea. Nyt olen saamassa
10 000 € perinnön. Eli siitä ei mene perintöveroa.
Vaikuttaako tuo minun eläkkeensaajan adsumistukeeni ja ilmoitanko siitä kelalle?
Perintö/ eläkkeensaajan adumistuki
2
350
Vastaukset
- Anonyymi
ota luuri käteen ja pirauta kelaan.
- Anonyymi
Saitte vastauksen, omituisen jota uskoa kannata ei..
Suomessa on erisäännöt eöäkkeensaaajaan asumistukeen, johon vaikuttaa varallisuus, kun taas tavan kansalaisen asumistukeen tulot.
Tietoja kysymäänne löydätte googlella hakien.
Pikagooglasin tämän: "Eläkkeensaajalla voi olla omaisuutta 16 978 euroa
Vuonna 2022 ilman, että se vaikuttaa asumistuen määrään. Tämän yli menevästä omaisuudesta lisätään 8 prosenttia vuosituloihin, kun tarkastellaan, onko hakija oikeutettu tukeen
Kela:Vuonna 2024 lisäomavastuun tulorajat ovat seuraavat:
yksin asuva: 10 280 e/v
parisuhteessa oleva, jonka puolisolla ei ole oikeutta asumistukeen: 14 746 e/v
parisuhteessa oleva, jonka puolisolla on oikeus asumistukeen: 16 783 e/v"
Eli tarkoittaa sitä että teillä lasketaan tuloksi tuo eläke + tuo perintö joka jaetaan 12 kk ja jos tuo tulo ylittää tuon vuositulonmäärän, tulee omavastuu nousemaan.
Huomioidaan, että omaisuusarvo vuonna 22 on ollut noin vähäine ja vuonna 24 lisäomavastuun tuloraja on yli 10 000,
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364156Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481506Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1841276Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ841036Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 23906