Mistähän löytyisi ohjeet orion merkkiseen neulekoneeseen.Mikä firma on myynyt kyseistä konetta. Kone on vanhan oloinen ja painava.Olisi tietenkin kiva tietää miltä vuosikymmeneltä kone on.
En ole ennen käyttänyt konetta. Kaikki osat on tallella tai niin ymmärsin.
ohjeet orion neulekoneeseen
9
2811
Vastaukset
- teijuli
Siis kun neulekone on kasassa ja lanka pujotettu langanohjaimeen niin mihin sitten, kertokaa
- Kutoja
Onko se Orionisi sellainen sininen kaksitasokone?
- fyllitäti
itsellä oli ensimmäinen neulekone orion 360, kaksitasokone, jossa muovinen "kuppi" langalle ja kelkassa tuhti kahva (kuulostaako tutulta?)
näitä on myyty jo sotavuosien jlk, aina noin kahdeksankymmentäluvulle. hyvä kone!
myin oman koneeni, mutta otin itselle kopion koneen käyttöohjekirjan yleiskatsauksesta ja mallineuloksista, jätin ottamatta kopioita silmukoiden luomisesta jne =(
...koska niissä toimivat täysin samat niksit kuin muissakin kaksitasokoneissa (luomiskampa tasojen väliin, joka toinen neula työhön(tasot oltava "tasan"), neulotaan 1 krs, "piikki" paikoilleen luomiskampaan, kampaan painot jne)
jos em kopiosta tai muusta tiedon fylläyksestä olisi apua, niin viestitä vaikka sähköpostilla:
[email protected]- teijuli
Kyllä kuvailemasi kone on muoviseen palloon laitetaan lanka ja kahva tosi muhkea. Aamulla jo näpersin koneen kanssa mutta ohjeilla se silmukoiden luonti onnistuu paremmin. Siis kiitokset neuvoista.
- fyllitäti
teijuli kirjoitti:
Kyllä kuvailemasi kone on muoviseen palloon laitetaan lanka ja kahva tosi muhkea. Aamulla jo näpersin koneen kanssa mutta ohjeilla se silmukoiden luonti onnistuu paremmin. Siis kiitokset neuvoista.
todella hyvä ja tukeva neulekone! onnittelen! ...onnistuvat erilaiset joustimet, pitsineuleet silmukoita pudottamalla, yhden tason neulokset, palmikot, oikein-nurin neulokset, komeita pintaneuleita venkkaamalla (se siirtokampi koneen etutason alla vasemmalla), patentit, kirjoneuleet, jacquardit...tekemisen iloa!
- Orion360
fyllitäti kirjoitti:
todella hyvä ja tukeva neulekone! onnittelen! ...onnistuvat erilaiset joustimet, pitsineuleet silmukoita pudottamalla, yhden tason neulokset, palmikot, oikein-nurin neulokset, komeita pintaneuleita venkkaamalla (se siirtokampi koneen etutason alla vasemmalla), patentit, kirjoneuleet, jacquardit...tekemisen iloa!
Moikka!
Itse sain myös käsiini Orion 360 neulekoneen, mutta ohjeita ei tietenkään mukana valitettavasti tullut. Olisiko jollain ohjeita? Olen kysellyt tuttavillta joilla on uudemmat neulekoneet, mutta he eivät ole osanneet auttaa minua alkuun. En ole koskaan itse nähnyt kuinka mitään neulekonetta käytetään, joten apu olisi todella tarpeen.
- PetriR
Skannasin tuon ohjekirjan. Voitte ladata sen täältä. Olkaatten hyvät.
https://drive.google.com/file/d/0B8CDkdjkjRyBX3lSZ1ItZkpzLTA/edit?usp=sharing- Anonyymi00010
Kiitos ☺️ tää tuli tarpeeseen.
- Nasma
Minun anopillani olisi myytävänä Orion neulekone ohjeineen...mitähän siitä voisi pyytää koko paketista?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895