Tuntosarvet humpuukille on syytä pitää herkkinä, koska totuus on taruakin ihmeellisempää.
Totuudella ei ole narsistille merkitystä.
Hänen ihailun tarpeelleen ei ole rajoja, joten hän kaunistelee tekojansa ja parantelee saavutuksiansa.
Tämä toteutuu useimmiten jatkuvana liioitteluna ja patologisena valehteluna.
Hurmiota ja lipevyyttä kestää yleensä niin kauan kuin illuusion kannatteleminen hyödyttää häntä itseään ja hänen kulloinenkin lähipiirinsä häntä jaksaa ihailla.
Näyttely on narsistin tapa saada tahtonsa läpi ja manipuloida muut uskomaan ja puolustamaan häntä.
Mikään hänen normaaleissa toimissaan tai ulkokuoressaan ei paljasta kypsymätöntä tunne-elämää, eikä hän faniensa mielestä vaikuta epätasapainoiselta saatikka aggressiiviselta.
Suurimmalle osalle narsisteista ura, status, omaisuus, valta ja meriitti ovat ensisijalla verrattuna moraalisiin arvoihin tai oikeudenmukaisuuteen toisia ihmisiä kohtaan.
Hän on itsekeskeinen sekä huomionkipeä, haluaa hallita ja jatkuvaa ihailua sekä rikkautta ja valtaa kaikin mahdollisin tavoin ja muodoin.
Narsisti on kateellinen, mahtipontinen, kilpaileva ja käyttää suvereenisti toisia hyväkseen.
Hänen on oltava aina kaikessa paras ja varmistuttava siitä, että toiset kunnioittavat ja arvostavat häntä yhtä paljon kuin hän itse.
Narsisti synkistyy heti, jos hän kokee, ettei häntä arvosteta riittävästi.
Tuntosarvet Pattayan matkailupalstamatkailuun.
26
212
Vastaukset
- Anonyymi
Kun erakoitunut kuuskymppinen ihmisvihaaja esittää olevansa koelentäjä ja Nasan keksijä jolla on useita daneja mustassa vyössä ja miljoonajahteja seitsemällä merellä, rikkaissa naimisissa ja titaaninen Amex lompakossa, niin tuo psykologinen arvio on hyvinkin osuva. Mahtikäskyllään hän kadottaa pankkikortit maailmasta ja muuttaa thaimaalaisen uudenvuoden satokauden juhlaksi ja kalapuikot susheiksi.
- Anonyymi
Kun omanapanarsisti esittää minääÄÄÄnsä, niin hän asuu ranskalaisen arkkitehdin suunnittelemassa kotihotellissa ja on ryhtynyt ensin markkamiljonääriksi ja sitten euromiljonääriksi ja kuten aloituksessa mainittu, hänellä on oma ihailijakaartinsa.
- Anonyymi
Kun vedätät vedätä niin ylimitoitetulla jutuilla kuin vain voit, älä paljasta sitä ettet tiedä että avoviemäreitä voi painestaa, tai jos leikit yrittäjää niin ota ensin selvää yrittämisen perusteista, ettei kerro ylpeänä nostaneesi 10 vuotta osakaslainaa, ja maksat veroja kun jaksat... nuo on valheita, jokainen terveen miehen tulisi tajuta mikä on fiktiota ja factaa, jos ei tajua... olen siihen täysin syytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vedätät vedätä niin ylimitoitetulla jutuilla kuin vain voit, älä paljasta sitä ettet tiedä että avoviemäreitä voi painestaa, tai jos leikit yrittäjää niin ota ensin selvää yrittämisen perusteista, ettei kerro ylpeänä nostaneesi 10 vuotta osakaslainaa, ja maksat veroja kun jaksat... nuo on valheita, jokainen terveen miehen tulisi tajuta mikä on fiktiota ja factaa, jos ei tajua... olen siihen täysin syytön.
Pasanen, kukaan ei ole koskaan "paljastanut" täällä mitään tuollaista.
Mutta täällä on sen sijaan kerrottu tarinaa Senssun Phuketin huvilasta jossa on miljoonajahti laiturissa, savusauna rannalla, sähköpurjelauta, kaksi supervesijettiä joiden porpeleita hän säätää itse ja kuinka hän vaihtaa itse miljoonajahtinsa öljyt.
Purjehdusseura Bangkokista vuokrasi kyseisen kuuden makuuhuoneen huvilan ja ostivat kiitokseksi Senssulle sähkövempaimen.
Täällä on taholtasi kerrottu tarinaa ikärajasta luonnonpuistoon ja tarinaa siitä että tupakointi ei sairastuta ketään eikä liity mihinkään sairauksiin, vaan sairaudet tulee jos on tullakseen.
Täällä on taholtasi kerrottu tarinaa jossa vain naiset voivat tehdä sisarpuolia, mutta miesten tekemät lapset ovat aina täyssisaria. Et sitten ihan ajatellut asiaa loppuun saakka, sillä kukas ne naisten sisarpuolet sitten on siittänyt jos ei kerta miehet?
Ei noin tyhmää miestä ole oikeasti olemassa!?
Täällä olet kertonut olevasi insinööri jolla on kotonaan "kylmää taltioivat seinät" ja että sait isältäsi kirjan "Rakentamisen perusteet" vuodelta 1930, jonka ansiosta katsot olevasi pätevä opettamaan rakennusalan ihmisiä rakentamaan.
Olet kertonut olleesi samaan aikaan pullakuski, sosiaalialan opiskelija ja nuoriso-ohjaaja sekä nuorisotoimen johtaja Helsingissä mutta sitten sinusta tulikin huippupalkattu data-analyytikko.
Kun tämä huipputuloinen urasi oli niin menestyksekäs että saat Vaisalalta royalteja keksinnöistäsi ja patenteista, puhut sujuvaa "ranskää", niin minulla on sinulle vain yksi kysymys. Missä se kaikki raha on ja missä se nimesi on nähtävillä, kun sitä ei löydy mistään yliopistosta tai firmasta? Miksi olet aina asunut vuokralla ja sinulla ei ole omaa autoakaan? Kuljet bussilla kauppakeskukseen ja höpiset uuden Teslan ostamisista.
Katsos kun jos olisit puhunut totta, sinulla olisi miljoonaomaisuus. Nyt on vain tuulen huuhtoma hanuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta täällä on sen sijaan kerrottu tarinaa Senssun Phuketin huvilasta jossa on miljoonajahti laiturissa, savusauna rannalla, sähköpurjelauta, kaksi supervesijettiä joiden porpeleita hän säätää itse ja kuinka hän vaihtaa itse miljoonajahtinsa öljyt.
Purjehdusseura Bangkokista vuokrasi kyseisen kuuden makuuhuoneen huvilan ja ostivat kiitokseksi Senssulle sähkövempaimen.
Täällä on taholtasi kerrottu tarinaa ikärajasta luonnonpuistoon ja tarinaa siitä että tupakointi ei sairastuta ketään eikä liity mihinkään sairauksiin, vaan sairaudet tulee jos on tullakseen.
Täällä on taholtasi kerrottu tarinaa jossa vain naiset voivat tehdä sisarpuolia, mutta miesten tekemät lapset ovat aina täyssisaria. Et sitten ihan ajatellut asiaa loppuun saakka, sillä kukas ne naisten sisarpuolet sitten on siittänyt jos ei kerta miehet?
Täällä olet kertonut olevasi insinööri jolla on kotonaan "kylmää taltioivat seinät" ja että sait isältäsi kirjan "Rakentamisen perusteet" vuodelta 1930, jonka ansiosta katsot olevasi pätevä opettamaan rakennusalan ihmisiä rakentamaan.
Olet kertonut olleesi samaan aikaan pullakuski, sosiaalialan opiskelija ja nuoriso-ohjaaja sekä nuorisotoimen johtaja Helsingissä mutta sitten sinusta tulikin huippupalkattu data-analyytikko.
Kun tämä huipputuloinen urasi oli niin menestyksekäs että saat Vaisalalta royalteja keksinnöistäsi ja patenteista, puhut sujuvaa "ranskää", niin minulla on sinulle vain yksi kysymys. Missä se kaikki raha on ja missä se nimesi on nähtävillä, kun sitä ei löydy mistään yliopistosta tai firmasta? Miksi olet aina asunut vuokralla ja sinulla ei ole omaa autoakaan? Kuljet bussilla kauppakeskukseen ja höpiset uuden Teslan ostamisista.
Katsos kun jos olisit puhunut totta, sinulla olisi miljoonaomaisuus. Nyt on vain tuulen huuhtoma hanuri.Lentokapteeni joka ei edes tiedä mikä on lentokapteeni ja kirjoittaa työskennelleensä koelentäjänä tikka kosken lento kentällä lentäen säähavaintopallolla ja hydrokopterilla ei voi olla terve päästään. 38.000 markkaa palkkaa, 8000 euron palkka, 8000 kirjaa kirjahyllyssä ja 8000 tuntia koelentotunteja. Suosikkiluku on "numeromiehellä" 8000.
Bangkokiin ei voinut mennä autolla kun siellä ei ole parkkipaikkoja ja GPS ei toimi, mutta silti ajeli Thaimaassa 200.000 kilometriä vuodessa autolla ja kertoi myös olleensa entinen sukeltaja. Vaimo rikas jolla talo ja kookospuisto, mutta peliongelma ja täysin holtiton rahankäyttäjä siinä samalla.
Kymmenen vuotta kirosi Thaimaata ja sen kuumuutta, manasi koko Thaimaan suohon mutta silti kertoi ylväänä että "olen täällä jo". Olihan hän jo Thaimaassa, ainoana kaverina mielikuvitusystävä Sianmaista jolla krooninen ongelma kuvien ja kuittien kanssa, kun niitä ei ole koskaan ollutkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsos kun jos olisit puhunut totta, sinulla olisi miljoonaomaisuus. Nyt on vain tuulen huuhtoma hanuri.Mikä vittu sinua itkettää, kun aina olet noin allapäin, hae apua itsellesi... En ole puhunut mitään kylmää taltioivista seinistä sanoin vaan että ilmastoidussa huoneessa on seinien sisäpinta viileämpi kuin ulkopinta, vielä hyvin pitkän aikaan laitteen sammuttamisen jälkeen.
Parkki on niin kallista keskustassa, että maksan mielelläni 55euroa kuukauden pussilipusta, kun kahdentunnin parkki maksoi tikkurilassa 8 euroa, kirja minkä faijani minulle osti vuonna 1960 ja antoi sen minulle 18 vuotispäivänäni, se oli painettu vuonna 1960 ei suinkaan 1930 luvulla... Se oli jonkin ison rakennusvalvonta viraston kustantama, siitä selvisi että avoiviemäreitä ei voi painestaa... olin myös yrittäjäkoulutuksessa, tai paremmin luennolla, jossa luennoija kertoi miten talousasioita ja varsinkin rahansiirtoja on syytä hoitaa, ettei niistä joudu kuseen... jälkeenpäin... erityisesti osakaslainoista hän kertoi että niitä voi laillisesti käyttää ainoastaan kahteen asiaan, tytäryhtiön pääomittaminen, tai toisena yrittäjän toimeen tulon parantamiseen, eli nostat yrityksen kassasta rahaa, otat ne lainana firmalta, itsellesi...
Tähän liittyy se ongelma että jos nostat yritykseltäsi pitkäaikaisesti lainoja, ne pitää maksaa takaisinkin, muuten tulee verottajan kanssa ongelmia, kolmas käyttöalue on ulosoton pakoilu, kun nostat firmasta lainaa... mittari ei pääse rahaan kiinni... hän jopa kertoi muutamia kko oikeustapauksia asiasta, tunnetuin on LEX ULF S. joka oli velkaatuessaan ottanut käyttöön luotollisen shekkitilin, firmalle joka oli kokoajan miinuksella eikä näin mittari pääsyyt Ulfin tuloihin kiinni, tämä muutettiin lailla...
Kyllä olen ollut pullakuskina, nuoriso-ohjaana, koodarina, nuorisotoimen johdossa, microsoftilla, DECillä, IBM:llä sekä kahdessa eri yliopistossa sekä oppilaana että opettajana, 56 vuotiaana jäin eläkkeelle, aloitin työnteon hyvin nuorena, olin myös useamman kesän isäni mukana hullissa josta menin julkisella lontooseen missä kulutin aikaani noin kahdesta viikosta kuukauteen, joinain vuonna gb meni kuukausi jossain kaksi... tällöin opin puhumaan hyvin engelskaan.
Laiffila nyt on palstanheikoin lenkki nyt ja aina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vittu sinua itkettää, kun aina olet noin allapäin, hae apua itsellesi... En ole puhunut mitään kylmää taltioivista seinistä sanoin vaan että ilmastoidussa huoneessa on seinien sisäpinta viileämpi kuin ulkopinta, vielä hyvin pitkän aikaan laitteen sammuttamisen jälkeen.
Parkki on niin kallista keskustassa, että maksan mielelläni 55euroa kuukauden pussilipusta, kun kahdentunnin parkki maksoi tikkurilassa 8 euroa, kirja minkä faijani minulle osti vuonna 1960 ja antoi sen minulle 18 vuotispäivänäni, se oli painettu vuonna 1960 ei suinkaan 1930 luvulla... Se oli jonkin ison rakennusvalvonta viraston kustantama, siitä selvisi että avoiviemäreitä ei voi painestaa... olin myös yrittäjäkoulutuksessa, tai paremmin luennolla, jossa luennoija kertoi miten talousasioita ja varsinkin rahansiirtoja on syytä hoitaa, ettei niistä joudu kuseen... jälkeenpäin... erityisesti osakaslainoista hän kertoi että niitä voi laillisesti käyttää ainoastaan kahteen asiaan, tytäryhtiön pääomittaminen, tai toisena yrittäjän toimeen tulon parantamiseen, eli nostat yrityksen kassasta rahaa, otat ne lainana firmalta, itsellesi...
Tähän liittyy se ongelma että jos nostat yritykseltäsi pitkäaikaisesti lainoja, ne pitää maksaa takaisinkin, muuten tulee verottajan kanssa ongelmia, kolmas käyttöalue on ulosoton pakoilu, kun nostat firmasta lainaa... mittari ei pääse rahaan kiinni... hän jopa kertoi muutamia kko oikeustapauksia asiasta, tunnetuin on LEX ULF S. joka oli velkaatuessaan ottanut käyttöön luotollisen shekkitilin, firmalle joka oli kokoajan miinuksella eikä näin mittari pääsyyt Ulfin tuloihin kiinni, tämä muutettiin lailla...
Kyllä olen ollut pullakuskina, nuoriso-ohjaana, koodarina, nuorisotoimen johdossa, microsoftilla, DECillä, IBM:llä sekä kahdessa eri yliopistossa sekä oppilaana että opettajana, 56 vuotiaana jäin eläkkeelle, aloitin työnteon hyvin nuorena, olin myös useamman kesän isäni mukana hullissa josta menin julkisella lontooseen missä kulutin aikaani noin kahdesta viikosta kuukauteen, joinain vuonna gb meni kuukausi jossain kaksi... tällöin opin puhumaan hyvin engelskaan.
Laiffila nyt on palstanheikoin lenkki nyt ja aina.Tuossa on tietoa tuosta ulfin tekemisistä, siellä on tämä osakaslaina käsitelty, hieman toisella tavalla toteutettuna kuin tämä 2010 liiketoiminnassa, mutta huijarihan se oli, tosin demari pääsi pälkähästä, 2010 taas ei pääse. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ulf_Sundqvist
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vittu sinua itkettää, kun aina olet noin allapäin, hae apua itsellesi... En ole puhunut mitään kylmää taltioivista seinistä sanoin vaan että ilmastoidussa huoneessa on seinien sisäpinta viileämpi kuin ulkopinta, vielä hyvin pitkän aikaan laitteen sammuttamisen jälkeen.
Laiffila nyt on palstanheikoin lenkki nyt ja aina.Ai pussilippu. Onx se sellanen, että vedetään pussi päähän ja juostaan lipuntarkastajaa karkuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai pussilippu. Onx se sellanen, että vedetään pussi päähän ja juostaan lipuntarkastajaa karkuun?
Vedä sinä ihan rauhassa kakara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedä sinä ihan rauhassa kakara.
Voi rakas, pyllistä, niin minä kyllä vedän!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas, pyllistä, niin minä kyllä vedän!
Ai niin, mutta se hole taisi olla varattu palstarakkaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiffila nyt on palstanheikoin lenkki nyt ja aina."56 vuotiaana jäin eläkkeelle"
vai niin, eikö se ollutkaan 46 vuotiaana?
taidat olla pelkkä paskanpuhuja.
- Anonyymi
Hyvä aloitus, kiitos aloittajalle.
Hyvä aloitus aiheuttaa lämpöisiä, jopa kuumia tunteita.
Narsismi on todella arka paikka paikkakuntarakastuneille. - Anonyymi
Eipä näkynyt illuusiomiestä internetfeikkiä tälläkään kertaa Chiang Maissa, enkä kyllä odottanutkaan enkä kaivannut, koska Suomessa ei voi olla samaan aikaan kuin Chiang Maissa.
Mutta kovasti on aktiivinen täällä ollut (kuten aina) ja erityisen ärhäkkänä Simonkylän Avohoito-viemärimiehen kanssa osakaslainoineen.
Ilmeisesti kovasti harmittaa kun toiset on siellä oikeasti, missä itse haluaisi olla polleilemassa reteästi sikari huulessa ja kehuskelemassa olemattomilla asioillaan silmämunat pyörien vesipäässä.
Matka meni mukavasti, uusi pikkuinen kristitty kastettuna tähän maailmaan ja suomikaverista tuli siis ukki jokunen viikko siitten. Varpajaiset olivat varsin syömäpitoiset eilen iltana ja ajoissa nukkumaan, aamulla olin jo lenkillä.
Pompulla joutui palaamaan, kun suorat on varsin kortilla. https://aijaa.com/hJYiEs
Milloin näemme Chiang Main hurjimman viidakkopartiomiehen lentoliput? On ollut varsin vähissä, tai voitaisiin jopa sanoa olemattomissa. Täysin olemattomissa, kuten koko ukkokin.
2010Jep, hupaisaa luettavaa nämä herra syylähahmon seikkailut. Meillähän on tapana kerta vuoteen käydä chiang maissa kyläilemässä. Muistan kuinka tässä jokunen vuosi sitten tämä herra syylähahmo ränkkäsi asiasta kärsää useamman päivän niin sitten kun kerroin saapumispäivän ja lennon numeron ja ehdotin tapaamista niin taisi olla ainut kerta 10 vuoteen kun tämä herra syylähahmo ei kirjoittanut kommenttiakaan tänne kaatopaikalle pariin vuorokauteen.
Toivottavasti ei itse ajaudu koskaan tuollaiseen jamaan että pitää elämä viettää tällaisella kaatopaikalla 24/7
Pitäkää hauskaa, palataan joulun tietämillä.- Anonyymi
asiantravel kirjoitti:
Jep, hupaisaa luettavaa nämä herra syylähahmon seikkailut. Meillähän on tapana kerta vuoteen käydä chiang maissa kyläilemässä. Muistan kuinka tässä jokunen vuosi sitten tämä herra syylähahmo ränkkäsi asiasta kärsää useamman päivän niin sitten kun kerroin saapumispäivän ja lennon numeron ja ehdotin tapaamista niin taisi olla ainut kerta 10 vuoteen kun tämä herra syylähahmo ei kirjoittanut kommenttiakaan tänne kaatopaikalle pariin vuorokauteen.
Toivottavasti ei itse ajaudu koskaan tuollaiseen jamaan että pitää elämä viettää tällaisella kaatopaikalla 24/7
Pitäkää hauskaa, palataan joulun tietämillä.Onko jollain ollut tarve tavata sinua perusteellasi että ilmoitat lentosi numeron ja ehdotat tapaamista?
Mitä jos tapaisit tämän vuosilukunaisen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jollain ollut tarve tavata sinua perusteellasi että ilmoitat lentosi numeron ja ehdotat tapaamista?
Mitä jos tapaisit tämän vuosilukunaisen?Tuosta omituisesta ajatuksestasi että toisilleen tuntemattomien suomalaisten tulisi tavata ulkomailla varta vasten toisiaan, voi hyvin päätellä ettet ihan elä samassa maailmassa kuin valtaväestö.
Thaimaassa asuvien ja turistina täällä olevien suomalaisten ykkösajatus tuskin on että "Hei täällä on joku suomalainen 400km päässä, mennään tapaamaan sitä kato ku se on suomalainen"
Voi lapsi rakas. Montako suomalaista Toveri Possolainen tapasi Thaimaassa ollessaan? Tietääkseni ei yhtäkään, hän kun kertoi ettei viihdy suomalaisten seurassa, eikä hän kyllä viihtynyt kenenkään muunkaan seurassa ja tunne oli varmasti molemminpuolinen,
Sinulla on ollut tarve järjestää isännällesi Kattilapäälle treffejä, mutta nekin huonolla menestyksellä. Se on jo yksinäisyyden maailmanennätys että järjestää treffejä niiden kanssa joille on ensin vittuillut vuosikaudet.
Sinut olisi laulettu suohon jo aikapäiviä sitten, ellet olisi vakavasti sairas ihminen, kun eihän tuollaiselle öökintöllille osaa olla edes vihainen, sääliksi kävisi jos ei kävisi.
Tiesin tarkkaan kyllä että mitään Senssua ei ole Chiang Maissa eikä tule koskaan olemaan. Koetin vain herättää sinut tuosta unestasi jälleen kerran, mutta se unelma asuu sinussa niin syvällä, että totuus on sinulle ihan liian julma.
Ei ole Senssua, ei ole kitaranmuotoista, ei ole rahaa, ei terveyttä, ei kavereita, eikä edes voimassa olevaa passia. Senssu, sinulla ei ole mitään muuta kuin tämä palsta.
Pattayalla asuessani tapasin paljon suomalaisia, mutta heihin tutustuin vain sattumalta suomibaarissa kahvin tai muun merkeissä. Sokkotreffejä ei heteromiesten kesken ole tapana järjestää.
Täällä ei ole lasteni lisäksi käynyt kylässä kuin neljä suomalaista. Yksi oli ennestään tuttu stadin raksoilta, kaksi provinssin faceryhmän kokoontumisista ja jalkapallon kautta, ja yksi somen kautta joka oli muutenkin alueella.
Lähes kaikki mitä tiedän ja tunnen, elelee hyvin rauhallista elämää eikä mitään ihmeitä suorita jonkin pikku harrasteen lisäksi. Kuten mekin, he tekevät puolisoineen pikku retkiä jonnekin päin Thaimaata silloin tällöin.
2010
PS: Uniaika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta omituisesta ajatuksestasi että toisilleen tuntemattomien suomalaisten tulisi tavata ulkomailla varta vasten toisiaan, voi hyvin päätellä ettet ihan elä samassa maailmassa kuin valtaväestö.
Thaimaassa asuvien ja turistina täällä olevien suomalaisten ykkösajatus tuskin on että "Hei täällä on joku suomalainen 400km päässä, mennään tapaamaan sitä kato ku se on suomalainen"
Voi lapsi rakas. Montako suomalaista Toveri Possolainen tapasi Thaimaassa ollessaan? Tietääkseni ei yhtäkään, hän kun kertoi ettei viihdy suomalaisten seurassa, eikä hän kyllä viihtynyt kenenkään muunkaan seurassa ja tunne oli varmasti molemminpuolinen,
Sinulla on ollut tarve järjestää isännällesi Kattilapäälle treffejä, mutta nekin huonolla menestyksellä. Se on jo yksinäisyyden maailmanennätys että järjestää treffejä niiden kanssa joille on ensin vittuillut vuosikaudet.
Sinut olisi laulettu suohon jo aikapäiviä sitten, ellet olisi vakavasti sairas ihminen, kun eihän tuollaiselle öökintöllille osaa olla edes vihainen, sääliksi kävisi jos ei kävisi.
Tiesin tarkkaan kyllä että mitään Senssua ei ole Chiang Maissa eikä tule koskaan olemaan. Koetin vain herättää sinut tuosta unestasi jälleen kerran, mutta se unelma asuu sinussa niin syvällä, että totuus on sinulle ihan liian julma.
Ei ole Senssua, ei ole kitaranmuotoista, ei ole rahaa, ei terveyttä, ei kavereita, eikä edes voimassa olevaa passia. Senssu, sinulla ei ole mitään muuta kuin tämä palsta.
Pattayalla asuessani tapasin paljon suomalaisia, mutta heihin tutustuin vain sattumalta suomibaarissa kahvin tai muun merkeissä. Sokkotreffejä ei heteromiesten kesken ole tapana järjestää.
Täällä ei ole lasteni lisäksi käynyt kylässä kuin neljä suomalaista. Yksi oli ennestään tuttu stadin raksoilta, kaksi provinssin faceryhmän kokoontumisista ja jalkapallon kautta, ja yksi somen kautta joka oli muutenkin alueella.
Lähes kaikki mitä tiedän ja tunnen, elelee hyvin rauhallista elämää eikä mitään ihmeitä suorita jonkin pikku harrasteen lisäksi. Kuten mekin, he tekevät puolisoineen pikku retkiä jonnekin päin Thaimaata silloin tällöin.
2010
PS: UniaikaMIksi selität että tunnet jonkun raksamiehen monet tuntevat, miksi et selitä sitä mistä täällä keskustellaan, ammattitaidostasi ja yrittäjyydestäsi, yksikään mies ei lähde paineistamaan avoviemäreitä, mihinkään suuntaan, jos lähtee ei ole ihan terve, toinen on tämä lainahomma, miksi kerroit käyttäneesi sitä vuosia, ja maksavasi verot kun jaksat, ostelet autoja osamaksulla jos on pakkakunnossa, maksaa käteisellä, eikä varmasti maksa korkoa, bahtia tai senttiäkään, minä ostin asunnon suomesta, auton sekä koko kodinirtaimiston, osan ikeasta, jotain kierrätyskeskuksesta... nyt on kaikki mitä tarvitaan, osan toin toki thaimaasta... minulla ei ole vieläkään senttiäkään velkaa... luottokortin saldo on 300 euroa, siitä ei mene korkoa, minun pakka on hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremman kuin sinun pakkasi, voin vakuuttaa että kallein osuus oli vaatteet, varsinkin minulle, kun olen sen kokoinen, niitä ei löydy ihan joka paikasta, nyt on kaikki tarvittava hommattu, lääkärit käyty, sydän ongelmat korjataan tammikuussa, ilmeisesti jorvissa, tai meilahdessa kardiologi soitti perjantaina, kela myönsi saatanan kalliin lääkkeen korvauksen sitä saa myös thaimaasta, tosin se maksaa vielä enemmän kuin suomessa, liki 100.000 euroa vuodessa, täällä hieman vajaa 70.000 vuodessa... kokeineen... nyt se maksaa 4.5 euroa kuukaudessa, tuon omavastuun täyttymisen jälkeen joka on noin 600 euroa... Minulla ei ole siis enää mahdollisuutta mennä pysyvästi thaimaahaan, korkeintaa kuukauden kahden reissut, mutta tuskin enemmän... koskaan...
Ole poika varovainen niiden vakuutusten kanssa, ne eivät korvaa käytännössä koskaan suuria kuluja, jos sinulle sattuu jotain, ja jos korvaavat maksavat vuoden kulut, sitten ilmoittavat että eivät jatka vakuutusta, joten olet omillasi, vaikkapa joku syöpä niissä on nyt lääkkeitä jotka maksavat annos 12.000 euroa, silloin tulee äkkiä kela hyvin rakkaaksi virastoksi... kela kustantaa useita erittäin kalliita hoitoja, kallein lääke 8 miljoonaa euroa kelalle, ja asiakkaan osuus on hieman yli 200.000 euroa vuodessa, korvauksen saajia on alle 30...
No ainahan voit tehdä saman kuin minä ja palata takaisin suomeen, kelan elatiksi.
Sinullahan ei ole eläketurvaa kertomasi mukaan joten saat kyllä varmasti takuueläkkeen, kun olen eläkeiässä, siinä vajaan 70 vuoden iässä...
Muuten tuntemasi Jorma, ravitoloitsija kuoli muutama päivä sitten hua hinissä, hän oli minua huomattavasti nuorempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIksi selität että tunnet jonkun raksamiehen monet tuntevat, miksi et selitä sitä mistä täällä keskustellaan, ammattitaidostasi ja yrittäjyydestäsi, yksikään mies ei lähde paineistamaan avoviemäreitä, mihinkään suuntaan, jos lähtee ei ole ihan terve, toinen on tämä lainahomma, miksi kerroit käyttäneesi sitä vuosia, ja maksavasi verot kun jaksat, ostelet autoja osamaksulla jos on pakkakunnossa, maksaa käteisellä, eikä varmasti maksa korkoa, bahtia tai senttiäkään, minä ostin asunnon suomesta, auton sekä koko kodinirtaimiston, osan ikeasta, jotain kierrätyskeskuksesta... nyt on kaikki mitä tarvitaan, osan toin toki thaimaasta... minulla ei ole vieläkään senttiäkään velkaa... luottokortin saldo on 300 euroa, siitä ei mene korkoa, minun pakka on hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremman kuin sinun pakkasi, voin vakuuttaa että kallein osuus oli vaatteet, varsinkin minulle, kun olen sen kokoinen, niitä ei löydy ihan joka paikasta, nyt on kaikki tarvittava hommattu, lääkärit käyty, sydän ongelmat korjataan tammikuussa, ilmeisesti jorvissa, tai meilahdessa kardiologi soitti perjantaina, kela myönsi saatanan kalliin lääkkeen korvauksen sitä saa myös thaimaasta, tosin se maksaa vielä enemmän kuin suomessa, liki 100.000 euroa vuodessa, täällä hieman vajaa 70.000 vuodessa... kokeineen... nyt se maksaa 4.5 euroa kuukaudessa, tuon omavastuun täyttymisen jälkeen joka on noin 600 euroa... Minulla ei ole siis enää mahdollisuutta mennä pysyvästi thaimaahaan, korkeintaa kuukauden kahden reissut, mutta tuskin enemmän... koskaan...
Ole poika varovainen niiden vakuutusten kanssa, ne eivät korvaa käytännössä koskaan suuria kuluja, jos sinulle sattuu jotain, ja jos korvaavat maksavat vuoden kulut, sitten ilmoittavat että eivät jatka vakuutusta, joten olet omillasi, vaikkapa joku syöpä niissä on nyt lääkkeitä jotka maksavat annos 12.000 euroa, silloin tulee äkkiä kela hyvin rakkaaksi virastoksi... kela kustantaa useita erittäin kalliita hoitoja, kallein lääke 8 miljoonaa euroa kelalle, ja asiakkaan osuus on hieman yli 200.000 euroa vuodessa, korvauksen saajia on alle 30...
No ainahan voit tehdä saman kuin minä ja palata takaisin suomeen, kelan elatiksi.
Sinullahan ei ole eläketurvaa kertomasi mukaan joten saat kyllä varmasti takuueläkkeen, kun olen eläkeiässä, siinä vajaan 70 vuoden iässä...
Muuten tuntemasi Jorma, ravitoloitsija kuoli muutama päivä sitten hua hinissä, hän oli minua huomattavasti nuorempi.Jompan ravintola lopetti muutama vuosi sitten se sijaisti soi 94... Osin koronan takia surullista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIksi selität että tunnet jonkun raksamiehen monet tuntevat, miksi et selitä sitä mistä täällä keskustellaan, ammattitaidostasi ja yrittäjyydestäsi, yksikään mies ei lähde paineistamaan avoviemäreitä, mihinkään suuntaan, jos lähtee ei ole ihan terve, toinen on tämä lainahomma, miksi kerroit käyttäneesi sitä vuosia, ja maksavasi verot kun jaksat, ostelet autoja osamaksulla jos on pakkakunnossa, maksaa käteisellä, eikä varmasti maksa korkoa, bahtia tai senttiäkään, minä ostin asunnon suomesta, auton sekä koko kodinirtaimiston, osan ikeasta, jotain kierrätyskeskuksesta... nyt on kaikki mitä tarvitaan, osan toin toki thaimaasta... minulla ei ole vieläkään senttiäkään velkaa... luottokortin saldo on 300 euroa, siitä ei mene korkoa, minun pakka on hyvässä kunnossa, todennäköisesti paremman kuin sinun pakkasi, voin vakuuttaa että kallein osuus oli vaatteet, varsinkin minulle, kun olen sen kokoinen, niitä ei löydy ihan joka paikasta, nyt on kaikki tarvittava hommattu, lääkärit käyty, sydän ongelmat korjataan tammikuussa, ilmeisesti jorvissa, tai meilahdessa kardiologi soitti perjantaina, kela myönsi saatanan kalliin lääkkeen korvauksen sitä saa myös thaimaasta, tosin se maksaa vielä enemmän kuin suomessa, liki 100.000 euroa vuodessa, täällä hieman vajaa 70.000 vuodessa... kokeineen... nyt se maksaa 4.5 euroa kuukaudessa, tuon omavastuun täyttymisen jälkeen joka on noin 600 euroa... Minulla ei ole siis enää mahdollisuutta mennä pysyvästi thaimaahaan, korkeintaa kuukauden kahden reissut, mutta tuskin enemmän... koskaan...
Muuten tuntemasi Jorma, ravitoloitsija kuoli muutama päivä sitten hua hinissä, hän oli minua huomattavasti nuorempi.Pasasessa menee humalat ja maltaat sekaisin. Ehkä sinun olisi kannattanut viedä Suomesta aktiivihiiltä aikanaan Thaimaahan, olisit saanut suodatettua aivosi liuottaneet myrkyt pois paskaviinoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jompan ravintola lopetti muutama vuosi sitten se sijaisti soi 94... Osin koronan takia surullista.
https://www.facebook.com/jorma.seurujarvi.5/?locale=fi_FI kyseessä on tuo kaverini... Leväköön rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.facebook.com/jorma.seurujarvi.5/?locale=fi_FI kyseessä on tuo kaverini... Leväköön rauhassa.
Niin voithan sinä 2010 kertoa miten hoidit velkasi, kerroit nostaneesi osakaslainen 10 vuotta maksaneesi veroja kun jaksat, kun sinulla menee rapiat 100.000 euroa vuodessa harrastuksiisi, tuosta kertyy melkoinen saldo velkaa firmalle ja verohallinnolle, tuohon kun lasketaan kaikki kulut, korot, viivästys maksut tuskin selviät kahdella miljoonalla... Tuossa osakaslainassa on se paha ongelma, että kuten lainat yleensäkin ne pitää maksaa takaisin, ja kun niitä nostaa siis rahaa kassasta, kun sitä tarvitsee, mutta tosiaan tuolloin mittari ei pääse omaisuuteen kiinni, ulf käytti tuota luotollista shekkitiliä vuosi, sillä nosti massia itselleen... miljoonia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voithan sinä 2010 kertoa miten hoidit velkasi, kerroit nostaneesi osakaslainen 10 vuotta maksaneesi veroja kun jaksat, kun sinulla menee rapiat 100.000 euroa vuodessa harrastuksiisi, tuosta kertyy melkoinen saldo velkaa firmalle ja verohallinnolle, tuohon kun lasketaan kaikki kulut, korot, viivästys maksut tuskin selviät kahdella miljoonalla... Tuossa osakaslainassa on se paha ongelma, että kuten lainat yleensäkin ne pitää maksaa takaisin, ja kun niitä nostaa siis rahaa kassasta, kun sitä tarvitsee, mutta tosiaan tuolloin mittari ei pääse omaisuuteen kiinni, ulf käytti tuota luotollista shekkitiliä vuosi, sillä nosti massia itselleen... miljoonia...
Kymppi sanoi nostaneensa kymmenen vuotta pääomatuloja ja vain kerran osakaslainan jonka on hoitanut pois. Tuota länkytystäsi on ikävää seurata vierestä sillä sinä vääristelet kerta toisensa jälkeen uudelleen saman asian joka on sinulle oikaistu kymmeniä kertoja.
Otin ihan vittuillessani myös selvää tuosta "avoviemärin paineistamisesta" josta Kymppi ei ole puhunut, vaan puhui avoviemärin muuttamisesta suljetuksi viemäriksi ja sellainen tarvitsee sitten ventiloinnin eli korvausilman ja poistoilman. Se siis ei ole enää "avoviemäri", kuten jaksat pakista.
https://www.tappipe.com/wp-content/uploads/2023/06/butt-fusion-connect-header-hdpe-pattaya-2048x1593.jpg
Näyttääkö tuo mielestäsi avoviemäröinniltä? Käy katsomassa sivuilla, siellä esitellään tuota systeemiä.
https://www.tappipe.com/header-hdpe-pipe-project-to-drain-water-to-help-flood-pattaya-en/
Katsotaan niin jatkat samaa länkytystä taas parin päivän päästä. Esitin sinulle pariin otteeseen kysymyksiä. Kun olet ollut huippupalkatuissa duuneissa ja päässyt huippueläkkeelle, niin missä ne rahat on? Olen sinua kymmenen vuotta nuorempi ja ollut huonommalla palkalla kuin sinä koko urani, mutta silti minulla tai meillä vaimoni kanssa ikioma maksettu talo ja vielä rahaakin tilillä sen lisäksi kivasti ja koko ajan tulee lisää.
Missä on sinun rahasi ja ennenkaikkea kuka sinä olet neuvomaan asioissa joista et tiedä mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten tuntemasi Jorma, ravitoloitsija kuoli muutama päivä sitten hua hinissä, hän oli minua huomattavasti nuorempi.kuka muka kuoli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuka muka kuoli?
Possonderilla ei ole kavereita ollut koskaan Hua Hinissa. Valehteli Pattayaltakin tunteneensa Ilen vaikka kävi ekaa kertaa Pattayalla vasta vuosia Ilen poistumisen jälkeen.
Possonderi ei koskaan käynyt Hua Hinissakaan missään baarissa. Kotona maleksi ja luki netistä juttuja ja sitten esitti aina kaveria kun joku kuoli.
Kertoipa tuo Possokka olleensa Kerosenkin kanssa samoissa häissä. Keronen sanoi ettei ollut missään häissä silloin kun Posso väitti.
Nuo höpinät on ihan loputtomia. Ihan sama kenen nimi mainitaan, niin Possokka on hänet tuntevinaan kuten sihteeripoikansakin tuntee Valentino Rossin ja varmaan Aku Ankankin.
Possonderi ei viihdy ihmisten parissa. Hua Hinissa oli aktiivinen suomiseura, mutta Possonderi ei siihen koskaan kuulunut vaan palasteli kotona kaalia vaimon lautaselle ja kertoi sen olevan maailman parasta perunaa.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymppi sanoi nostaneensa kymmenen vuotta pääomatuloja ja vain kerran osakaslainan jonka on hoitanut pois. Tuota länkytystäsi on ikävää seurata vierestä sillä sinä vääristelet kerta toisensa jälkeen uudelleen saman asian joka on sinulle oikaistu kymmeniä kertoja.
Otin ihan vittuillessani myös selvää tuosta "avoviemärin paineistamisesta" josta Kymppi ei ole puhunut, vaan puhui avoviemärin muuttamisesta suljetuksi viemäriksi ja sellainen tarvitsee sitten ventiloinnin eli korvausilman ja poistoilman. Se siis ei ole enää "avoviemäri", kuten jaksat pakista.
https://www.tappipe.com/wp-content/uploads/2023/06/butt-fusion-connect-header-hdpe-pattaya-2048x1593.jpg
Näyttääkö tuo mielestäsi avoviemäröinniltä? Käy katsomassa sivuilla, siellä esitellään tuota systeemiä.
https://www.tappipe.com/header-hdpe-pipe-project-to-drain-water-to-help-flood-pattaya-en/
Katsotaan niin jatkat samaa länkytystä taas parin päivän päästä. Esitin sinulle pariin otteeseen kysymyksiä. Kun olet ollut huippupalkatuissa duuneissa ja päässyt huippueläkkeelle, niin missä ne rahat on? Olen sinua kymmenen vuotta nuorempi ja ollut huonommalla palkalla kuin sinä koko urani, mutta silti minulla tai meillä vaimoni kanssa ikioma maksettu talo ja vielä rahaakin tilillä sen lisäksi kivasti ja koko ajan tulee lisää.
Missä on sinun rahasi ja ennenkaikkea kuka sinä olet neuvomaan asioissa joista et tiedä mitään?Oletko laiffila tuossa kuvissa on tulvasuojausjärkestelmä, toki se voi olla osa sadevesisuojausta mutta se ei ole avoviemäri, vaan tulvasuojausta...
Mitä talouteeni tulee minähän juuri sanoin mihin olen rahani käyttänyt, duunarilla on vähemmän mahdollisuuksia taloutensa hallintaan, vaikka palkka olisi mitä tahansa, pitää muistaa että se palkka ei ole edes olennaista, vaan se että pitää tienata työnantajalle enemmän kuin he ovat valmiita maksamaan sinulle, lisäksi verojen yms. suunnittelu ei onnistu, kuten yrittäjällä... joten poika älä jauha paskaa, varoistasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185073MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1082588- 102024
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801910Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1161649Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691269Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s401244Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641017Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191009