Jos pitäisi valita, että sinulle tapahtuisi jompi kumpi seuraavasta kahdesta:
1. Sokeutuminen
2.vankilaan joutuminen
Kumman näistä mielummin valitsisit ? Olisiko pahempaa siis se, että joutuisit vankilaan vai se, että menettäisit näkökykysi ?
Sokeus vai vankeus ?
10
717
Vastaukset
- Anonyymi
Minä varmaan käväisisin vankilassa mieluummin, ja poistuisin sieltä edelleen näkevänä.
Vankeus loppuu aikanaan, näkökyky ei useimmissa tapauksissa palaa, kun sokeutuu.
Tosin elän sen verran lainkuuliaisesti, että vankilaan tuskin tulen koskaan joutumaan, ja näkökin on vielä tässä vaiheessa ihan ok, että tuskin ihan heti sokeutuisinkaan.
Mikä sinut sai tuollaista kyselemään, kun on vähän omituiset vaihtoehdot verrattavissa?- Anonyymi
Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.
Ei ole hyvä pohdiskella ikäviä asioita, kun ei voi etukäteen tietää, sattuuko edes mahdollisesti mitään pahaa. On vain hyvä toivoa, ettei sattuisi.
Voi alkaa ahdistamaan, jos miettii liikaa, siitä voi kasvaa ajatukset peloksi asti, turhaa itselleen on pelkoa kasvattaa olemattomasta asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.
Ei sitten tullut mieleesi täysi kuurous. Se minusta olisi sokeuttakin pahempaa. Vankila on noiden molempien rinnalla pikku juttu, jos vankeus on lyhyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.
Vai olisiko vielä pahempaa täydellinen liikuntakyvyn menettäminen? Entä kyvyttömyys niellä ruokansa? Tai kielen menettäminen? Olisiko kuuroutuminen pikku juttu? Millaista olisi kuuromykkänä?
- Anonyymi
Siinä vaiheessa kun näkö menee, muuttuu elämä täysin, varsinkin kun aiemmin voi ajaa esim. autoa nyt puolisokeana pitää luopua paljosta mitä näkevänä voi tehdä,mutta hyvä näinkin kun rakastava perhe apuna.
- Anonyymi
Tuki on tärkeää, ja on hyvä, jos sitä on.
Perhe on paras parhaassa tapauksessa.
- Anonyymi
Vankeus!
- Anonyymi
Mitä hyvää vankeudessa on ?
- Anonyymi00011
En oikein ymmärrä tollasta kysymystä. Itselläni on synnynnäinen näkövamma ja sokeuduin opiskeluaikana sen seurauksena. Eli olen nähnyt aikanaan. Mutta ei sokeus kuitenkaan ole mikään maailmanloppu tai elämän loppu. Kyllä vankila ja vankeus olisi paljon pahempi asia. Sokeana pääset kuitenkin elämään henkilökohtaisen avustajan kanssa jne. Vankilassa ei juuri elettäs. Sokeus tekee monet asiat vaikeiksi ja jopa vaarallisiksi, eikä se missään imessä ole helppoa eik ä mukavaa. Mutta tosiaan kun sulla on henkilökohtainen avustaja niin pystyt hänen avullaan kuitenkin tekemään paljon vaikket tietenkään kaikkia asioita mitä näkevänä pystyisit. Mutta kyllä vankila olisi paljon pahempi asia. Eli tosiaan jokseenkin vaikea ymmärtää tollasta kysymystä.
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1021072
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614