Sokeus vai vankeus ?

Anonyymi-ap

Jos pitäisi valita, että sinulle tapahtuisi jompi kumpi seuraavasta kahdesta:
1. Sokeutuminen
2.vankilaan joutuminen
Kumman näistä mielummin valitsisit ? Olisiko pahempaa siis se, että joutuisit vankilaan vai se, että menettäisit näkökykysi ?

9

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä varmaan käväisisin vankilassa mieluummin, ja poistuisin sieltä edelleen näkevänä.
      Vankeus loppuu aikanaan, näkökyky ei useimmissa tapauksissa palaa, kun sokeutuu.
      Tosin elän sen verran lainkuuliaisesti, että vankilaan tuskin tulen koskaan joutumaan, ja näkökin on vielä tässä vaiheessa ihan ok, että tuskin ihan heti sokeutuisinkaan.

Mikä sinut sai tuollaista kyselemään, kun on vähän omituiset vaihtoehdot verrattavissa?

• Anonyymi

Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.

Ei ole hyvä pohdiskella ikäviä asioita, kun ei voi etukäteen tietää, sattuuko edes mahdollisesti mitään pahaa. On vain hyvä toivoa, ettei sattuisi.
        Voi alkaa ahdistamaan, jos miettii liikaa, siitä voi kasvaa ajatukset peloksi asti, turhaa itselleen on pelkoa kasvattaa olemattomasta asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleesi täysi kuurous. Se minusta olisi sokeuttakin pahempaa. Vankila on noiden molempien rinnalla pikku juttu, jos vankeus on lyhyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai olisiko vielä pahempaa täydellinen liikuntakyvyn menettäminen? Entä kyvyttömyys niellä ruokansa? Tai kielen menettäminen? Olisiko kuuroutuminen pikku juttu? Millaista olisi kuuromykkänä?

• Anonyymi

Siinä vaiheessa kun näkö menee, muuttuu elämä täysin, varsinkin kun aiemmin voi ajaa esim. autoa nyt puolisokeana pitää luopua paljosta mitä näkevänä voi tehdä,mutta hyvä näinkin kun rakastava perhe apuna.

• Anonyymi

Tuki on tärkeää, ja on hyvä, jos sitä on.
        Perhe on paras parhaassa tapauksessa.

• Anonyymi

Vankeus!

• Anonyymi

Mitä hyvää vankeudessa on ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2290
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      22
      588
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe