Sokeus vai vankeus ?

Anonyymi-ap

Jos pitäisi valita, että sinulle tapahtuisi jompi kumpi seuraavasta kahdesta:
1. Sokeutuminen
2.vankilaan joutuminen
Kumman näistä mielummin valitsisit ? Olisiko pahempaa siis se, että joutuisit vankilaan vai se, että menettäisit näkökykysi ?

10

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä varmaan käväisisin vankilassa mieluummin, ja poistuisin sieltä edelleen näkevänä.
      Vankeus loppuu aikanaan, näkökyky ei useimmissa tapauksissa palaa, kun sokeutuu.
      Tosin elän sen verran lainkuuliaisesti, että vankilaan tuskin tulen koskaan joutumaan, ja näkökin on vielä tässä vaiheessa ihan ok, että tuskin ihan heti sokeutuisinkaan.

      Mikä sinut sai tuollaista kyselemään, kun on vähän omituiset vaihtoehdot verrattavissa?

      • Anonyymi

        Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.

        Ei ole hyvä pohdiskella ikäviä asioita, kun ei voi etukäteen tietää, sattuuko edes mahdollisesti mitään pahaa. On vain hyvä toivoa, ettei sattuisi.
        Voi alkaa ahdistamaan, jos miettii liikaa, siitä voi kasvaa ajatukset peloksi asti, turhaa itselleen on pelkoa kasvattaa olemattomasta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.

        Ei sitten tullut mieleesi täysi kuurous. Se minusta olisi sokeuttakin pahempaa. Vankila on noiden molempien rinnalla pikku juttu, jos vankeus on lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ymmärrän, että kysymykseni on aika outo. Pohdiskelin vähän itsekseni, että mikä on pahinta, mitä minulle voisi tapahtua. Päällimmäiseksi nousi sokeutuminen ja vankilaan joutuminen, mutta en osannut päättää, kumpi olisi pahempaa, siksi kysyin tästä täältä.

        Vai olisiko vielä pahempaa täydellinen liikuntakyvyn menettäminen? Entä kyvyttömyys niellä ruokansa? Tai kielen menettäminen? Olisiko kuuroutuminen pikku juttu? Millaista olisi kuuromykkänä?


    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kun näkö menee, muuttuu elämä täysin, varsinkin kun aiemmin voi ajaa esim. autoa nyt puolisokeana pitää luopua paljosta mitä näkevänä voi tehdä,mutta hyvä näinkin kun rakastava perhe apuna.

      • Anonyymi

        Tuki on tärkeää, ja on hyvä, jos sitä on.
        Perhe on paras parhaassa tapauksessa.


    • Anonyymi

      Vankeus!

      • Anonyymi

        Mitä hyvää vankeudessa on ?


    • Anonyymi00011

      En oikein ymmärrä tollasta kysymystä. Itselläni on synnynnäinen näkövamma ja sokeuduin opiskeluaikana sen seurauksena. Eli olen nähnyt aikanaan. Mutta ei sokeus kuitenkaan ole mikään maailmanloppu tai elämän loppu. Kyllä vankila ja vankeus olisi paljon pahempi asia. Sokeana pääset kuitenkin elämään henkilökohtaisen avustajan kanssa jne. Vankilassa ei juuri elettäs. Sokeus tekee monet asiat vaikeiksi ja jopa vaarallisiksi, eikä se missään imessä ole helppoa eik ä mukavaa. Mutta tosiaan kun sulla on henkilökohtainen avustaja niin pystyt hänen avullaan kuitenkin tekemään paljon vaikket tietenkään kaikkia asioita mitä näkevänä pystyisit. Mutta kyllä vankila olisi paljon pahempi asia. Eli tosiaan jokseenkin vaikea ymmärtää tollasta kysymystä.

      T. miksuh

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe