Haulikolla ampuminen

Oon ajatellut että suoritan metsästäjätuntkinnon ja ostan haulikon, sellaisen missä on kaksi piippua.
Kun haulikolla anpuu niin lähteekö se koko pötkylä piipusta ulos?
Sit vielä toinen kyssäri..kun on kaksi piippua niin mistä voi tietää kummasta piipusta se pötkylä lähti jos ampuu vain kerran?
9742
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Ei lähde pötkylä haulikon piipusta.

Pötkylä lähtenee ennemminkin sulta perseestä.

Yksiliipaisimisissa haulikoissa on piipun valitsin, jolla valitaan se piippu, joka ensiksi pamahtaa, kaksiliipaisimisissa haulikoissa on oma liipaisin kumpaistakin piippua varten.

Äänestä
  • No mistä sen tietää kumpi ekana pamahtaa

Äänestä

Jep mutta entäs noi pumppuhaulikot. Mulla on imppu mihin myös pumpataan ilma silleen että piippu käännetään kokonaan alas ja käännetään sit kiinni, kuti pitää sitä ennen laita piipuun. Aika raskas pumpata mutta onko noi pumppuhaulikot raskas pumpata ja riittääkö se yksi pumppauskerta?

Äänestä
  • Aina pitää jotain pumpata, fillarin renkaaseen ilmaa, naapurin...

Äänestä

Voisi olla ihan hyvä idea että tänne pitäisi kirjautua omilla pankkitunnuksilla ja ikärajaksi 18 vuotta, niin ei 12 vuotiaat tänne pääsisi kirjoittelemaan.

Äänestä
  • Minä oon jo 24 vutias.

Äänestä

Minä oon jo ampunu kerran hulikolla. Oli jörrisytyävä kokemus.

Äänestä
  • Oon jo tottonut ampumaan huilikolla, enää ei mee silmät kiinni kun pamahtaa

Äänestä

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Oon jo tottonut ampumaan huilikolla, enää ei mee silmät kiinni kun pamahtaa

...mutta äitisi joutuu kyllä housupyykille.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Oon ajatellut että suoritan metsästäjätuntkinnon ja ostan haulikon, sellaisen missä on kaksi piippua.
Kun haulikolla anpuu niin lähteekö se koko pötkylä piipusta ulos?
Sit vielä toinen kyssäri..kun on kaksi piippua niin mistä voi tietää kummasta piipusta se pötkylä lähti jos ampuu vain kerran?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu