Vinkkejä kaivataan

Anonyymi-ap

Olisiko kenelläkään kikkaa miten kissan saa lopettamaan verhoissa kiipeilyn?
Kiipeilyteline on, sekä muitakin viihdykkeitä, mutta ei näemmä riitä.

Verhoista niin piittaa, mutta kiipeää ylös verhotangolle asti, niin pudotus korkea, jos ote lipeää.

12

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laita kunnollinen puunrunko jota voi kiipeillä.

      Verhot voi poistaa. Tilalle säleet, tai koristemuovia suoraan ikkunaan.

      • Anonyymi

        Säleverhot kyllä on. Tuo puunrunko on vähän vaikea toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säleverhot kyllä on. Tuo puunrunko on vähän vaikea toteuttaa.

        Joltain tutulta holmaat monihaaraisen haapanrungon. Teet sille tukevasta levystä alustan,ettei kaadu kovasakaan touhussa.Siis kuorit sen, ja laitat runkoon narua, makuupaikan ylös ,riippuvia leluja ,jne. Kyllä meidän kissa tykkää. Nukkuu usein puussaan olevassa makuupaikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joltain tutulta holmaat monihaaraisen haapanrungon. Teet sille tukevasta levystä alustan,ettei kaadu kovasakaan touhussa.Siis kuorit sen, ja laitat runkoon narua, makuupaikan ylös ,riippuvia leluja ,jne. Kyllä meidän kissa tykkää. Nukkuu usein puussaan olevassa makuupaikassa.

        Ehkä kesällä voi tuota ajatella. Kiitos vinkistä.


    • Anonyymi

      Poista verhot, helppoa, toimii

      • Anonyymi

        On tietty hyvä keino, mutta tekee vain kodin ankean näköiseksi.
        Täytyy käyttää viimeisenä keinona, jos järki meinaa kadota.


    • Anonyymi

      Hommaa ns. Kappaverho. Poista sivuverhot.

      • Anonyymi

        Kappaverhoa kokeilin. Hyppää niin ylös, että pääsee verhoon kiinni. Ei pääse alas, joten ei ollut hyvä vaihtoehto. Harmitti hitosti.


    • Anonyymi00011

      Mulla on valkoiset pellava verhot ja varaverhoja. Kissat tykkää kiipeillä. Ei sille mitään voi.

    • Anonyymi00012

      Hankalaa! Mutta: tuli mieleen, että voisiko ratkaisuna olla siirtää kiipeilyteline ikkunan luokse (ellei ole jo)? Kiipeileminen on tosiaan kissalle luontainen toiminto - eli joko sillä ei ole riittävästi _kiinnostavia_ kiipeilykohteita tai sitten ihan aktiviteetteja (vaikka toki kerroit, että on).

      Hmm. Löysin myös tällaisen artikkelin sattumoisin: https://lemmikkiguru.fi/blogi/kissan-aktivointi. Tuossa sivulla on myös palvelunumero, josta voi kysyä neuvoja! :)

    • Anonyymi00013

      Jokainen kussa on yksilö. Kissasi pitää verhoissa kiipeilystä. Oikeastaan vain lisäät sen innostusta kyseiseen toimintaan, jos kiinnität asiaan huomiota.
      Paras kun et edes huomaa lainkaan mitä se verhoissa tekee.
      Älä painaa sitä verhoissa kiipeilyn jälkeen heti. Älä anna herkkuja myöskään kiitokseksi.
      Mieti, mitä muuta kivaa voisit viritellä kissan iloksi.
      Terve, toimelias kissa.

    • Anonyymi00014

      Oletko keskustellut asiasta rakentavassa hengessä kissasi kanssa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe