Joulupukki matkaan jo käy

Anonyymi-ap

Mitäs se meidän illuusiomies siellä avoviemärissä hommasi pojalleen joululahjoja?

Illuusiomopoon kuraläppä ja vietkö jouluna pojan viidakkoon vaatimattomuusmatkalle kärsimykseen ja kerrot hänelle kuin Herrammekin kärsi ristillä?

Siitä käännöskoneella läheiskasvattaja katselemaan mitä on Nangrongista tilattu ja noudettu. https://ibb.co/tMCThBb

Laita vertailun vuoksi omat ostoksesi Chiang Maista, kun ei se tapaaminen sitten onnistunut.

2010

61

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos samoin ja jos nyt joku ei satu jo tietämään, niin Hissipierun arvoinen kirpunpaskan atomi Tyttö2010Neitinen99,9%Nainen on internetfeikki.

• Anonyymi

Suosittelen poistamaan valokuvan koska viivakoodi on luettavissa, tosin jo tallennettuna minulla.

• Anonyymi

Avoin kysymys Joulupukista palstahäirikölle . Mikä alkuperäisen Joulupukin kotimaa?

• Anonyymi

Voi rakas en osta mitään, poikani on 34 ja tyttäreni 31 he huolehtivat itsestään.

• Anonyymi

Niinkö on asiasi surkealla mallillaan, minä ostin tyttärelle uuden mersun ja pojille toimitin lahjakortit Veholle arvoltaan 30 tonnia.

Vaimo saa tahtomansa kylpyläloman, tahdotko nähdä tositteen?

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö on asiasi surkealla mallillaan, minä ostin tyttärelle uuden mersun ja pojille toimitin lahjakortit Veholle arvoltaan 30 tonnia.

2010

Niinkö lapseni pysyvät huolehtimaan ihan itsestään, sinulla poika on paljon sanoja, käymme flamingon kylpylässä, ostin 60 ruokalippua kuukauden ruuat, 10 euroa kerta nokka, Amica.. ravintolat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö lapseni pysyvät huolehtimaan ihan itsestään, sinulla poika on paljon sanoja, käymme flamingon kylpylässä, ostin 60 ruokalippua kuukauden ruuat, 10 euroa kerta nokka, Amica.. ravintolat.

Itseasiassa ne on vain lounasaikaan voimassa... Eli kestävät viitisen viikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

No Posso Posso, rentoudu ja kirjoittele vain omalla nimimerkilläsi. Kysymys oli tietenkin kattilassa kolisevalle Luigi Luikkijalle, jolle Luigi opettaa metsässä nöyryyttä ja malarian salat.

Luigi laittoi pojan seitsemän vuotiaana Mäkkärin kassalle oppimaan rahan arvon ja poika ajoi jo tuolloin 250 kuutioisissa Moto GP- sarjassa.

Hän on läheiskasvattaja ja läsnäolokasvattaja joka ei poistu kotoaan jotta voi olla läsnä, mutta kertoo napanuoran kuitenkin katkenneen jo ajat sitten.

Jos "Senssu" olisi olemassa ja hänellä olisi poika Suomessa, se otettaisiin huostaan alta aikayksikön, kuten Possolle tuli häätö kotoa.

2010

PS: Viivakoodi ei kerro yhtään mitään joten lakkaa valehtelemasta ja leikkimästä tietotekniikan mestaria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa ne on vain lounasaikaan voimassa... Eli kestävät viitisen viikkoa.

Eli sama jatkuu, kuin aikaisemmin. Suomessa ja Thaimaassa, syömme safkamme ravintolassa, viikonloppuna teemme itse, jos emme osta takewa ruuat mukaan, kuten sanoin tämä on arvovalinta... Nytkin olemme Citycentetin Fazer kahvilassa josta saamme hieman alennusta. Joten meilläkin on tähänkin varaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Possonderi, lakkaa esittämästä minua ja keskustelemasta itsesi kanssa.

Mistä tiedät lastesi tilanteen, kun et ole ollut lastesi kanssa tekemisissä etkä ole edes nähnyt lastenlastasi? Ei ole kovinkaan hyvät arvosanat tuosta isyydestäsi.

Kerta päivässä Amicassako on "kuukauden ruuat". No ei ole. Päivässä tulee syödä useita kertoja, varsinkin pumppuvikaisen diabeetikon.

Räpsäisepäs valokuva niistä 60:sta ruokalipusta niin jutellaan ruokalipuista sitten lisää.
        Onnistuuko? Sinä kylpylässä? Ou jee...

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Possonderi, lakkaa esittämästä minua ja keskustelemasta itsesi kanssa.

Mistä tiedät lastesi tilanteen, kun et ole ollut lastesi kanssa tekemisissä etkä ole edes nähnyt lastenlastasi? Ei ole kovinkaan hyvät arvosanat tuosta isyydestäsi.

Kerta päivässä Amicassako on "kuukauden ruuat". No ei ole. Päivässä tulee syödä useita kertoja, varsinkin pumppuvikaisen diabeetikon.

Räpsäisepäs valokuva niistä 60:sta ruokalipusta niin jutellaan ruokalipuista sitten lisää.
        Onnistuuko? Sinä kylpylässä? Ou jee...

2010

Räpsäise itse pellenaama naamastasi kuva altaasi kupeessa, onnistuuko? Sinä kotihotellisi altaalla? Ou jee ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sama jatkuu, kuin aikaisemmin. Suomessa ja Thaimaassa, syömme safkamme ravintolassa, viikonloppuna teemme itse, jos emme osta takewa ruuat mukaan, kuten sanoin tämä on arvovalinta... Nytkin olemme Citycentetin Fazer kahvilassa josta saamme hieman alennusta. Joten meilläkin on tähänkin varaa..

Citycentetin Fazer kahvilassa suomikaksnelosella? Eikö siellä olla syömässä eikä netissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amica ei ole ravintola, on ruokala. Toimittaa ruuat vanhainkoteihin ja sairaaloihin. Ei ole ravintolan kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amica ei ole ravintola, on ruokala. Toimittaa ruuat vanhainkoteihin ja sairaaloihin. Ei ole ravintolan kanssa mitään tekemistä.

Niinkö se oli osa fazer-konsernia, mutta nykyinen omistaja on iso brittiyhtiö, se valmistaa 5.5 miljardia ruoka-annosta vuodessa, 10 eurolla saat salaatin, pääruuan ja jälkiruuan mistä tahansa heidän omistamasta ravintolasta, melkein kaikissa on buffet ruokailu... brittiyhtiö on maailman 10. suuriin työnantaja, sekä euroopan toiseksi suurin... ei mikään pikkutekijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ja työpaikkaruokailua joillekin firmoille. Siedettävää silloin kun saa henkilökuntahintaan, eikä kerkiä muualle syömään, sitten kun huomaavat, että olet konsultti alkavat vaatia täyttä ravintolahintaa, jota ei tuosta skeidasta kyllä kannata maksaa. Käy sitten asiakkaan piikkiin syömässä pitkän kaavan kautta, laskutettavana työaikana ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ja työpaikkaruokailua joillekin firmoille. Siedettävää silloin kun saa henkilökuntahintaan, eikä kerkiä muualle syömään, sitten kun huomaavat, että olet konsultti alkavat vaatia täyttä ravintolahintaa, jota ei tuosta skeidasta kyllä kannata maksaa. Käy sitten asiakkaan piikkiin syömässä pitkän kaavan kautta, laskutettavana työaikana ;-)

Olisi kiva tietää mitä ruokapaikkoja sinä käytät, kun mikään ei kelpaa, olen käynyt jo viitisen kertaa syömässä eri paikoissa, ruoka on ainakin minulle ihan laadukasta, toki välillä on jonoa, hyvänä puolena oli se että heillä on erittäin kattava palveluverkosto, täältä alueelta kymmeniä ruokapaikkoja, pääkaupunkiseudulta satoja. Eikä ole kohtuutoman kallista, kerroin jo aikaisemmin että kävimme 10 vuotta sitten mirkassa syömässä, minusta tämä ruoka on halvempi, tosin ruokafirmakin on isompi, suomen suurin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takewa, enpä ole kuullutkaan, joku uusi brändi?
        Citycentetissä teidän lisäksi taitaa olla varaa muillakin laitapuolen kavereilla, jos ei muuta niin vesilasilliseen, pääseepähän sisävessaan piikittämään huimausainetta suoneen.

• Anonyymi

Pasasella ja avustavalla apupojalla on molemmilla thaivaimot. Mitäs tuossa on ostettu? Kääntäjä antaa vääriä tuloksia koska ei huomioi äännemerkkejä, joten nyt tarvitaan thaikielen taitoista henkilöä tulkitsemaan nuo ostokset oikein.
      Näyttäkääpäs nyt mihin vaimonne pystyy!

• Anonyymi

Kiinnostavaa, todella kiinnostavaa, aivan älyttömän kiinnostavaa, kertakaikkiaan joo, aivan yliveto juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostavaa, todella kiinnostavaa, aivan älyttömän kiinnostavaa, kertakaikkiaan joo, aivan yliveto juttu.

Joo kääntäkää nyt joku tuo miljonäärin ostoslista, se on todella tärkeää.

Mitä annat 2010 lahjaksi kihlatullesi ja faneillesi?

Mitä Hukkis Raxipossuille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kääntäkää nyt joku tuo miljonäärin ostoslista, se on todella tärkeää.

Mitä annat 2010 lahjaksi kihlatullesi ja faneillesi?

Mitä Hukkis Raxipossuille?

Ei näytä onnistuvan taaskaan Pasasen velikullilta kääntämiset, mutta päivystys ja kaikenlainen lapsekas lällättely ja puheenaiheen vaihtaminen kyllä onnistuu. Voidaan siis todeta että Pasasten vaimot on jälleen kerran sukuloimassa ja eivät nyt ehdi kääntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näytä onnistuvan taaskaan Pasasen velikullilta kääntämiset, mutta päivystys ja kaikenlainen lapsekas lällättely ja puheenaiheen vaihtaminen kyllä onnistuu. Voidaan siis todeta että Pasasten vaimot on jälleen kerran sukuloimassa ja eivät nyt ehdi kääntää.

Ei onnistu voi voi sentään, voisiko joku muu kääntää, olisi niin mielenkiintoista tietää miljonäärin jouluostokset, se on tärkeää.

• Anonyymi

Sähkömoottoripyörä, polkupyörän peräkärry, peilipöytä, mihinkäs noi äännemerkeillä muuttuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähkömoottoripyörä, polkupyörän peräkärry, peilipöytä, mihinkäs noi äännemerkeillä muuttuu?

Sähköpyörä (skuutti?) lahjaksi Puuttinille?

• Anonyymi

Iskä voi avittaa. Hyviä osumia, mutta ei kaikkea mainittu. Harmi että Possolaisten vaimot on taas lietsussa. Toivottavasti tulevat jouluna kotiin!

Lintuaiheinen leija
      Polkupyörän peräkärryt (lasten) 2kpl
      Meikkipöytä peilillä
      Sähköprätkä (Razor MX350 Dirt Rocket 22kmh lelu pojalle)
      Piirrustusalustoja 5 kpl
      Värikyniä 6 settiä
      Muovailuvahaa 7 settiä
      Askartelumaaleja 8 settiä (vesiliukoisia Buddhalle kiitos)

Sen kummempaa joulua ei vietellä lasten tonttuhattuja ja muovikuusta lukuunottamatta. Joulupäivä on arkipäivä, mutta lapsille hieman suomalaista joulua ja vai tärkeimmät toiveet.

Thaimaassa joulu on puhtaasti kaupallinen ja suunnattu farangeille. Aikuisille ei ostella mitään ja ei mitään ihmeitä lapsillekaan.

Kun on ainut falleperhe muutaman kilometrin säteellä ja muut buddhalaisia itseäni lukuuntottamatta, niin olisi aika kornia alkaa virittelemään jouluvaloja tai vastaavaa. Kuusisetissä oli mukana koristeet ja se on hommattu jo vuosia sitten.

En aio myöskään joikhaa virsiä tai esiintyä pukkina.

Muistan kun Suomessa perhejoulut oli suurta stressin aikaa, vaakalentoa kyläilemässä, vaimo stressasi ruokien kanssa, sitten oli meidän vuoro kestitä muita tapanina viimeistään. Tiskiä, roskaa, turhaa krääsää...

Oli siinä hyviäkin hetkiä sitten illalla napostella herkkuja ja koota lasten kanssa leluja käsi karkkikipolla ja haudoilla käyminen on kaunis perinne myös, jonka päälle lapsetkin ymmärsi ja arvosti.

Jouluna tehtiin myös lumiukkoja ja linnoja, jos kelit oli suopeita siihen. meillähän oli komea harju siinä kävelymatkan päässä, jossa hyvät pulkkamäet. Muutamana talvena oli moottorikelkka siinä hommassa apuna ja kiskoi poppoon ylös.

Sen verran lapsetti että lahjat on paketoitu joulupaperiin. Ei ole vaikea arvata mitä on kahdessa suurimmassa.

2010

• Anonyymi

Minkä ikäinen oli tyttäresi kun napostelit herkkuja toisen exäsi kanssa?

• Anonyymi

Joo, en viitsinyt kääntää kuin nuo kalleimmat, leijat ja värikynät korealaisille? Minkäs ikäisiä ne olikaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, en viitsinyt kääntää kuin nuo kalleimmat, leijat ja värikynät korealaisille? Minkäs ikäisiä ne olikaan?

Niinpä niin, et viitsinyt koska käännösohjelma ei muita oikein kääntänyt.

Esittelepäs nyt ne 60 Amican lounaskuponkia ja kerro miten pärjäät syömällä kerran päivässä ja vain arkisin? Se on todella epäterveellistä ja siitä tulee ne pallomahat, diabetekset ja turvotukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esittelepäs nyt ne 60 Amican lounaskuponkia ja kerro miten pärjäät syömällä kerran päivässä ja vain arkisin? Se on todella epäterveellistä ja siitä tulee ne pallomahat, diabetekset ja turvotukset.

Nuo piirrustusalustat on taitettavia maalaustelineitä, lasten kokoa. Ei tarvi ottaa keskeneräistä maalausta pois jos aloittaa seuraavan, siksi niitä on useita.

"Värikynät" on vähän huono käännös sillä ne on maalaukseen tarkoitettuja pensselisettejä erikokoisilla kärjillä ja sellaisilla maalaa aikuisetkin.

Posso vie vaan ne mielikuvituspoikansa sinne viidakkoon kärsimysten äärelle elämään muinaisten orjien ja vankien kärsimyksen uudelleen. Muista murista niille jos nurisevat pikku ruhjeista ja käärmeenpuremista.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai ettei käännösohjelmat osaa kääntää? Kyllä ne osaa, jos osaa käyttää!
        https://aijaa.com/Mmmutl

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai ettei käännösohjelmat osaa kääntää? Kyllä ne osaa, jos osaa käyttää!
        https://aijaa.com/Mmmutl

Toi öljyinen maaperä lienee korvaus siitä, kun ökymaasturi on tiputellut öljyä ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi öljyinen maaperä lienee korvaus siitä, kun ökymaasturi on tiputellut öljyä ;-)

Muovailuvahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muovailuvahaa.

ดินน้ำมัน = muovailuvaha

• Anonyymi

Halpaa kiinalaista halpatuonti kräässää, jolla ei tee mitään, temu tasoista paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpaa kiinalaista halpatuonti kräässää, jolla ei tee mitään, temu tasoista paskaa.

Possonderihan sen tietää parhaiten mikä on paskaa, kun sitä housussaankin tuppaa aina olemaan enemmän tai vähemmän.

Itse asiassa ei ole muuta halpaa kiinalaista kuin se leija, eikä paikallisessa mittakaavassa edes halpoja.

Polkupyörän peräkärryt Made in Thailand
        Meikkipöytä peilillä Made in Thailand massiivipuuta ja käsityötä
        Sähköprätkä Made in USA
        Piirrustusalustoja Made in Vietnam
        Värikyniä / pensselit Made in Austria
        Muovailuvahaa 7 Made in Thailand
        Askartelumaaleja Made in Thailand

Kaikki muut on vaativaan käyttöön paitsi prätkä ensimmäiseksi moottoriajoneuvoksi on lelu ja peräkärryt on kevytrakenteiset ja lasten pyöriin soveltuvia pienikokoisia. Maalaustelineet on tukevia vaikkakin lasten kokoa.

Tuo halpa kiinalainen leija on itse asiassa todella halpa, sillä se on suunnilleen vastaava, joka asennettiin lintujen karkoittimeksi Vantaalla talon katolle mastoon. Maksoi nimittäin asennettuna 2 kpl 500 euroa plus alv Suomessa.

Olet katkera ja vittumainen läskimooses, säälittävä pershole.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyn nyt vielä kertaalleen uudelleen, että missä se on se sinun vaimo, kun ei onnistu nuo käännökset ja missä on ne sinun 60 Amican ruokakuponkia?

Sinnekö se pojan luokse muutti asumaan vaimo vaiko Jyväskylään?

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Possonderihan sen tietää parhaiten mikä on paskaa, kun sitä housussaankin tuppaa aina olemaan enemmän tai vähemmän.

Itse asiassa ei ole muuta halpaa kiinalaista kuin se leija, eikä paikallisessa mittakaavassa edes halpoja.

Polkupyörän peräkärryt Made in Thailand
        Meikkipöytä peilillä Made in Thailand massiivipuuta ja käsityötä
        Sähköprätkä Made in USA
        Piirrustusalustoja Made in Vietnam
        Värikyniä / pensselit Made in Austria
        Muovailuvahaa 7 Made in Thailand
        Askartelumaaleja Made in Thailand

Kaikki muut on vaativaan käyttöön paitsi prätkä ensimmäiseksi moottoriajoneuvoksi on lelu ja peräkärryt on kevytrakenteiset ja lasten pyöriin soveltuvia pienikokoisia. Maalaustelineet on tukevia vaikkakin lasten kokoa.

Tuo halpa kiinalainen leija on itse asiassa todella halpa, sillä se on suunnilleen vastaava, joka asennettiin lintujen karkoittimeksi Vantaalla talon katolle mastoon. Maksoi nimittäin asennettuna 2 kpl 500 euroa plus alv Suomessa.

Olet katkera ja vittumainen läskimooses, säälittävä pershole.

2010

Niin niin voithan aina laittaa nuo kiinalaiset sälät framelle, kuten sanoit ladasta ei saa mersua mitenkään, minua harmittaa että kiinalaiset tunkevat sinne markkinoille halpaa kräässää jolla ei tee mitään, ostin sitä itse aluksi kunnes huomasin että se on kelvotonta, ja tuo temu myy täällä samaa kiinalaista paskaa, jolla ei tee mitään... ainoa mitä olen suostunut sieltä ostamaan on cabletie, mitä lienee suomeksi en muista... niitä tilasin joskus 1000 kpl muutamalla eurolla

samaa paskaa saa alibabasta mutta 1/4 hintaan...

olenko luvannut kuvata tai käännättää sinulle jotain, kaiketi sinä itse tiedät mitä olet ostanut miksi minun pitäisi se sinulle kertoa.

Miksi olet niin huonolla päällä taas, se ei ole mikään yllätys, kun miehinen mies huutelee puskista, katkeruudesta... persholeista, ja muista sinulle rakkaista asioista näin joulun kynnyksellä, olet tuhma edes lapsesi siis korealaiset eivät saa kun kiinalaista halpaa sälää lahjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin niin voithan aina laittaa nuo kiinalaiset sälät framelle, kuten sanoit ladasta ei saa mersua mitenkään, minua harmittaa että kiinalaiset tunkevat sinne markkinoille halpaa kräässää jolla ei tee mitään, ostin sitä itse aluksi kunnes huomasin että se on kelvotonta, ja tuo temu myy täällä samaa kiinalaista paskaa, jolla ei tee mitään... ainoa mitä olen suostunut sieltä ostamaan on cabletie, mitä lienee suomeksi en muista... niitä tilasin joskus 1000 kpl muutamalla eurolla

olenko luvannut kuvata tai käännättää sinulle jotain, kaiketi sinä itse tiedät mitä olet ostanut miksi minun pitäisi se sinulle kertoa.

Miksi olet niin huonolla päällä taas, se ei ole mikään yllätys, kun miehinen mies huutelee puskista, katkeruudesta... persholeista, ja muista sinulle rakkaista asioista näin joulun kynnyksellä, olet tuhma edes lapsesi siis korealaiset eivät saa kun kiinalaista halpaa sälää lahjaksi.

Pimpshornya vartenko noita nippusiteitä ostelet? Pysyy paremmin kotona, vai on kinkkisempi sängyssä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyn nyt vielä kertaalleen uudelleen, että missä se on se sinun vaimo, kun ei onnistu nuo käännökset ja missä on ne sinun 60 Amican ruokakuponkia?

Sinnekö se pojan luokse muutti asumaan vaimo vaiko Jyväskylään?

2010

Enpä huomannut aikaisemmin, mutta kun ne 60 ruokakuponkia on talletettu kännykkään, joka luetaan vaan kassalla, luuletko ihan oikeasti että tuonkokoinen firma vielä käyttää kuponkeja, kyllä se on ihan kännykkäsovellus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä huomannut aikaisemmin, mutta kun ne 60 ruokakuponkia on talletettu kännykkään, joka luetaan vaan kassalla, luuletko ihan oikeasti että tuonkokoinen firma vielä käyttää kuponkeja, kyllä se on ihan kännykkäsovellus.

Screenshot, vai onko vaikeaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiemmin kerroit että olet tilannut kaikki tietokoneen osat kiinasta vai oletko koonnut tietokoneesi nippusiteistä??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiemmin kerroit että olet tilannut kaikki tietokoneen osat kiinasta vai oletko koonnut tietokoneesi nippusiteistä??

Kiinalainen tuuletin näkyi ensimmäisenä siinä koneessa johon ei ollut varaa edes koteloa hommata. Puhaltaa vitjapalleille ilmaa niin säästää talkkikuluissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinalainen tuuletin näkyi ensimmäisenä siinä koneessa johon ei ollut varaa edes koteloa hommata. Puhaltaa vitjapalleille ilmaa niin säästää talkkikuluissa.

Josko toi on jo rikki ja köyhää kelapummia harmittaa kaikki Kiinaan tungettu raha?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Josko toi on jo rikki ja köyhää kelapummia harmittaa kaikki Kiinaan tungettu raha?

Pasanen on puhunut niin paljon paskaa Kiinasta ja tietokoneista että ei mitään rajaa.
        Olevinaan huippuluokan koodari ja tietokonevelho jolla on viimeisen päälle hienot ja parhaat laitteet ja sitten kuitenkin esittelee kotelotonta rakennelmaa johon lataa ilmaisia käyttöjärjestelmiä ilman lisenssiä ja koneet on rakennettu halvimmista palikoista mitä löytyy. Ainoa mihin konetta edes tarvii, on piraattileffojen katselu ja netissä surffailu.
        Niihin hommiin kun riittäisi ihan mikä tahansa torista ostettu viidenkympin HP jossa on ihan maksetut lisenssit Windowsille ja Officelle, jotta saa pitää sitä Exceliä niistä ruokaostoksista.

Amica toimittaa senioreille suoraan kotiin ruokaa ja myös sairaaloihin. Pasanen on voinut saadakin sarjalipun josta Kela korvaa osan, koska on sairaaladieetillä valmistautumassa leikkaukseen ettei nukutuksen aikana laajentunut maksa purista keuhkoa kasaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo näin olen tehnyt olen paljon tilannut alibaba expressistä, kuten sanoin sieltä saat melkein mitä tahansa, laadukasta ja kuraa, temusta näytät saavan vain kuraa, tosin ostin paketin pieniä nippusiteitä, ne maksoi pari euroa kotiin toimitettuna, toimivat... hyvin.

Mitä tulee koteloon, tuo vanha viritelmä keräsi liikaa pölyä, joten ostin siihen uuden kopan, thermal taken minua ei vilkkuvalot paskaakaan kiinnosta, kotelo maksa vajaa 300 euroa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo näin olen tehnyt olen paljon tilannut alibaba expressistä, kuten sanoin sieltä saat melkein mitä tahansa, laadukasta ja kuraa, temusta näytät saavan vain kuraa, tosin ostin paketin pieniä nippusiteitä, ne maksoi pari euroa kotiin toimitettuna, toimivat... hyvin.

Mitä tulee koteloon, tuo vanha viritelmä keräsi liikaa pölyä, joten ostin siihen uuden kopan, thermal taken minua ei vilkkuvalot paskaakaan kiinnosta, kotelo maksa vajaa 300 euroa...

Valittu Verkkokaupan kotelo sieltä kalleimmasta päästä? Jos ei vilkkuvalot kiinnosta niin viidelläkympillä olisi saanut ihan peruskotelon. Mutta kun teilläkin on varaa ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasanen on puhunut niin paljon paskaa Kiinasta ja tietokoneista että ei mitään rajaa.
        Olevinaan huippuluokan koodari ja tietokonevelho jolla on viimeisen päälle hienot ja parhaat laitteet ja sitten kuitenkin esittelee kotelotonta rakennelmaa johon lataa ilmaisia käyttöjärjestelmiä ilman lisenssiä ja koneet on rakennettu halvimmista palikoista mitä löytyy. Ainoa mihin konetta edes tarvii, on piraattileffojen katselu ja netissä surffailu.
        Niihin hommiin kun riittäisi ihan mikä tahansa torista ostettu viidenkympin HP jossa on ihan maksetut lisenssit Windowsille ja Officelle, jotta saa pitää sitä Exceliä niistä ruokaostoksista.

Amica toimittaa senioreille suoraan kotiin ruokaa ja myös sairaaloihin. Pasanen on voinut saadakin sarjalipun josta Kela korvaa osan, koska on sairaaladieetillä valmistautumassa leikkaukseen ettei nukutuksen aikana laajentunut maksa purista keuhkoa kasaan.

Voi rakas enpä ole tuollaista kela tukea edes huomannut voitko kertoa minkä niminen se on selvitän heti asian, jos sellainen on tarjolla, olen kyllä aika hyvin perillä siitä mitä he tarjoavat, tämä meni kyllä ihan niin että kävin heillä muutaman kerran syömässä, ihan vain euroilla, ja totesin että on hyvää ruokaa... ja riittävästi. Kysyin kassalta ohjeita, harmi että ei kertonut kela mahdollisuudesta, maksoin kyllä omat ja vaimoni ruuat kuukaudeksi eteenpäin... kortilla.

En käytä windowsia, käytän ainoastaan linux eri versiota, ubuntua ja debiania... ja LibreOfficea samoin linux versiot ovat täysin ilmaisia, ja paljon windows kurttausta parempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valittu Verkkokaupan kotelo sieltä kalleimmasta päästä? Jos ei vilkkuvalot kiinnosta niin viidelläkympillä olisi saanut ihan peruskotelon. Mutta kun teilläkin on varaa ;-)

Minulla on tietyt toiveet kotelon suhteen, ainoa on hyvä ilmakierto joka noissa luuranko koteloissa on virheetön , retro koteloista paras on chefteckin kotelo jossa on omat alueet 3.5 ja 2.5 kokoisille.. asemille.. ja niille omat tuulettimet, mutta niitä mistään löytynyt, ei edes torista.. toinen kallisosa on virtalähde 1650w thermal take , joita ostin thaimaasta kaksi... cpu emo ja muistit maksaa 400 euroa, näytönohjain muutaman kympin ostin niitä kaksi kiinasta amd rx580 kiinasta sai 60 eurolla kipale, täysin uusi...

Jokin verran olen osanut windows pelejä, kymmenkunta... mutta ajan niitä lixuksissa winen alla, tämä toimii aika hyvin, jos viitsii hieman harjoitella. asennusta... se ei ole ihan helppoa..

En minä mitään räiskitä peleja viitsi pelata, mutta tykkään call of wild, kalastus ja metsästys pelistä... ne toiminvat hyvin ubuntussa, winen alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on tietyt toiveet kotelon suhteen, ainoa on hyvä ilmakierto joka noissa luuranko koteloissa on virheetön , retro koteloista paras on chefteckin kotelo jossa on omat alueet 3.5 ja 2.5 kokoisille.. asemille.. ja niille omat tuulettimet, mutta niitä mistään löytynyt, ei edes torista.. toinen kallisosa on virtalähde 1650w thermal take , joita ostin thaimaasta kaksi... cpu emo ja muistit maksaa 400 euroa, näytönohjain muutaman kympin ostin niitä kaksi kiinasta amd rx580 kiinasta sai 60 eurolla kipale, täysin uusi...

Jokin verran olen osanut windows pelejä, kymmenkunta... mutta ajan niitä lixuksissa winen alla, tämä toimii aika hyvin, jos viitsii hieman harjoitella. asennusta... se ei ole ihan helppoa..

En minä mitään räiskitä peleja viitsi pelata, mutta tykkään call of wild, kalastus ja metsästys pelistä... ne toiminvat hyvin ubuntussa, winen alla.

Tuossa on aika hyvä emo, prossu ja muistit 32gb, eikä hinta ole paha, prossu on 10 vuotta vanha mutta emo ja muistit uusia, ostin useita thaimaassa ollessani, samasta paikasta saat myös rx580 näyttiksen mutta se ei ole kovinkaan edellinen, tuo emo, prossu ja muistit maksavat 170 euroa + verot, suomeen... toin kaksi settiä matkalaukussa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on aika hyvä emo, prossu ja muistit 32gb, eikä hinta ole paha, prossu on 10 vuotta vanha mutta emo ja muistit uusia, ostin useita thaimaassa ollessani, samasta paikasta saat myös rx580 näyttiksen mutta se ei ole kovinkaan edellinen, tuo emo, prossu ja muistit maksavat 170 euroa verot, suomeen... toin kaksi settiä matkalaukussa...

Hae aliexpress Huananzhi x99, F8 combo... erittäin vakaa ja luotettava kokoonpano.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hae aliexpress Huananzhi x99, F8 combo... erittäin vakaa ja luotettava kokoonpano.

Riittää varmaan juuri ja juuri Commodore64 emulaattoriin pyörittämiseen Ubuntun alla. Ei pääse vauhti yllättämään, ei ainakaan kuusnepaa nopeampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös tietyt toiveet tietokoneelleni. Se että sillä voi hoitaa pankkiasiat, sähköpostit, lukea uutiset, katsella youtubea ja elokuvia, käyttää WhatsAppia, Netflixiä ja että siinä on valaistu näppäimistö jossa ääkköset ja öökköset.
        Näiden toimintojen lisäksi siinä on valmiina lisensoitu käyttöjärjestelmä, joka tunnistaa automaattisesti skannerit ja muut apulaitteet, tekee päivitykset automaattisesti ja minun ei tarvitse itse tehdä mitään muuta kuin poistella silloin tällöin evästeet pois hidastamasta konetta. Windowsin oma palomuuri ja viruksentorjunta on riittänyt hyvin ei ole kahdeksaan vuoteen yksikään pöpö häirinnyt. Tietokoneena on nyt HP Pavillion vuosimallia 2017 Intel Core 13 ja kaikki toimii kuten pitää. Lisänäyttönä 55 tuumainen LG-telkkari ja näppäimistönä langallinen ADX pelinäppäimistö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös tietyt toiveet tietokoneelleni. Se että sillä voi hoitaa pankkiasiat, sähköpostit, lukea uutiset, katsella youtubea ja elokuvia, käyttää WhatsAppia, Netflixiä ja että siinä on valaistu näppäimistö jossa ääkköset ja öökköset.
        Näiden toimintojen lisäksi siinä on valmiina lisensoitu käyttöjärjestelmä, joka tunnistaa automaattisesti skannerit ja muut apulaitteet, tekee päivitykset automaattisesti ja minun ei tarvitse itse tehdä mitään muuta kuin poistella silloin tällöin evästeet pois hidastamasta konetta. Windowsin oma palomuuri ja viruksentorjunta on riittänyt hyvin ei ole kahdeksaan vuoteen yksikään pöpö häirinnyt. Tietokoneena on nyt HP Pavillion vuosimallia 2017 Intel Core 13 ja kaikki toimii kuten pitää. Lisänäyttönä 55 tuumainen LG-telkkari ja näppäimistönä langallinen ADX pelinäppäimistö.

Toimistossa laitan läppärin kiinni skanneriin / tulostimeen ja näytöksi vanha Acer. Koko laitteiston arvo tänä päivänä noin 100 euroa. https://aijaa.com/zdfqAS
        Tökkään 3,5mm audiokaapelin kiinni ja laitan musaa soimaan taustalle. Ei tarvi kikkailla yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuon kaiken pystyy myös nykypäivänä Linuxilla tekemään. Itsellä ollut yli 30 vuotta koko ajan jollain koneella Linux, myös työkäytössä. Jotenkin vaan alkanut tuntua, että ei tämä ihan silleen ole enää kehittynyt kuin aikaisemmin, Ubuntun versiot tuntuvat huononevan versio versiolta, käyttishän on ollut jo pitkään periaatteessa valmis, mutta toi ohjelmistotarjonta laahaa paikallaan.
        Tällä hetkellä mulla kaksi läppäriä Ubuntulla ja pöytäkoneena Win11, ihan vaan pelikoneena (ei pyöri MSFS2020 minkään emulaattorin alla). Eipä noita muitakaan ole ollut paljoa tarve winen alla pyörittää, mitä nyt takavuosina Photoshop 7 ja joitain HDR-kuvankäsittelyjä. Näistä mitä nyt Linuxilla pyörittelen, on toi Shotwell ainut, jolle ei oikein Windows-korviketta löydy, Windows-versiokin tuosta itsestäänkin on kökköisempi.
        Uutta läppäriä pikku hiljaa katsellut, ja kovasti luulen, että siihen ensisijainen käyttis tulee olemaan Windows, Linux ehkä dual bootin taakse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuon kaiken pystyy myös nykypäivänä Linuxilla tekemään. Itsellä ollut yli 30 vuotta koko ajan jollain koneella Linux, myös työkäytössä. Jotenkin vaan alkanut tuntua, että ei tämä ihan silleen ole enää kehittynyt kuin aikaisemmin, Ubuntun versiot tuntuvat huononevan versio versiolta, käyttishän on ollut jo pitkään periaatteessa valmis, mutta toi ohjelmistotarjonta laahaa paikallaan.
        Tällä hetkellä mulla kaksi läppäriä Ubuntulla ja pöytäkoneena Win11, ihan vaan pelikoneena (ei pyöri MSFS2020 minkään emulaattorin alla). Eipä noita muitakaan ole ollut paljoa tarve winen alla pyörittää, mitä nyt takavuosina Photoshop 7 ja joitain HDR-kuvankäsittelyjä. Näistä mitä nyt Linuxilla pyörittelen, on toi Shotwell ainut, jolle ei oikein Windows-korviketta löydy, Windows-versiokin tuosta itsestäänkin on kökköisempi.
        Uutta läppäriä pikku hiljaa katsellut, ja kovasti luulen, että siihen ensisijainen käyttis tulee olemaan Windows, Linux ehkä dual bootin taakse.

Kun pääset jyvälle linuxin toiminnasta et vaihda enää koskaan takaisin windowsiin, uusimmat ubuntu versiot on mielestäni aina edellistä parempi, mutta pitää huomioida se että ei koskaan ota viimeistä lts versiota, vaan aina edellinen... ja vain lts versio... nykyään on rauta niin halpaa että kannattaa laittaa boottit omalle levylle kokonaan, myös osx:n saa periaatteessa mihin tahansa koneeseen, tosin vaatii hieman jumppaan, mutta...

Itse olen ollut tyytyväinen tääläiseen kokoonpanoon...
        Boot levy 256gt, m2 levy minulla on näitä kaksi toisessa windows 11
        2tt datalevy, duuneille... raid mirror.
        Sitten on kaksi 8tt pelilevyä, samoin raidattuna, kaikki formaatit on ext 4 paitsi boottilevyn uefi ext2.
        Ubuntussa toimii suht helposti kaikki pelit jotka on tehty jollekin pelimoottorin pohjalle, jopa niin hyvin jos osaamisesi on kunnossa, ja vulcan asetukset on oikein piirtonopeus ainakin amd näyttikselle on parempi kun windows koneeseen..

Tuosta lentosimusta ei osaa sanoa, mutta olen saanut toimimaan forza 5, ja tuskin lentosimu on sen vaikeampi... tosin tuossa joutui hieman jumppaamaan... en minä itse asiassa paljonkaan pelaa, mutta minua kiinnostaa se tekniikka, ja ota aina pelin haasteena... yleensä kyllä taipuvat, tuossa ympäristössä on paljon debuggaus softaa, jolla voi tutkia, puuttuuko joku kirjasto, tai onko joku asetus ketuillaan.
        By NumBall

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun pääset jyvälle linuxin toiminnasta et vaihda enää koskaan takaisin windowsiin, uusimmat ubuntu versiot on mielestäni aina edellistä parempi, mutta pitää huomioida se että ei koskaan ota viimeistä lts versiota, vaan aina edellinen... ja vain lts versio... nykyään on rauta niin halpaa että kannattaa laittaa boottit omalle levylle kokonaan, myös osx:n saa periaatteessa mihin tahansa koneeseen, tosin vaatii hieman jumppaan, mutta...

Sitten on kaksi 8tt pelilevyä, samoin raidattuna, kaikki formaatit on ext 4 paitsi boottilevyn uefi ext2.
        Ubuntussa toimii suht helposti kaikki pelit jotka on tehty jollekin pelimoottorin pohjalle, jopa niin hyvin jos osaamisesi on kunnossa, ja vulcan asetukset on oikein piirtonopeus ainakin amd näyttikselle on parempi kun windows koneeseen..

Tuosta lentosimusta ei osaa sanoa, mutta olen saanut toimimaan forza 5, ja tuskin lentosimu on sen vaikeampi... tosin tuossa joutui hieman jumppaamaan... en minä itse asiassa paljonkaan pelaa, mutta minua kiinnostaa se tekniikka, ja ota aina pelin haasteena... yleensä kyllä taipuvat, tuossa ympäristössä on paljon debuggaus softaa, jolla voi tutkia, puuttuuko joku kirjasto, tai onko joku asetus ketuillaan.
        By NumBall

Hölö hölö, analysoi vaan sitä dataasi.
        Tyytyväinen olet voinut olla, märissä päiväunissasi, mutta todellisuudessa pyörittelet halvalla kiinankoneella jotain miltei kymmenen vuotta vanhaa kauriinmetsästystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBall

Mille duuneille sulla raidipakat? Sähän olet ikuinen eläkeläinen, kun ei pää kestä todellisuutta. Vai niilläkö sulla on tallessa kaikki tuuba mitä täällä olet vuosien saatossa sepitellyt. Sekö on sun duunia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mille duuneille sulla raidipakat? Sähän olet ikuinen eläkeläinen, kun ei pää kestä todellisuutta. Vai niilläkö sulla on tallessa kaikki tuuba mitä täällä olet vuosien saatossa sepitellyt. Sekö on sun duunia?

Saariurpon duuni on olla modena Suomi24 saitilla, siksi kaikki saariurpon kannalta epäedulliset viestit poistuu nopsasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saariurpon duuni on olla modena Suomi24 saitilla, siksi kaikki saariurpon kannalta epäedulliset viestit poistuu nopsasti.

Voi rakas sinulle tämä paikka on pakkomielle, minulle se on vain ajanvietettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi rakas sinulle tämä paikka on pakkomielle, minulle se on vain ajanvietettä.

Sinä viettelet täällä, ja Pimpshorny virkkaa uutta pipoa talven varalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän tämä menee... asialliset viestit poistuu asiattomina, mutta Saarisaastan törkyviestit pysyy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      135
      1043
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe