Jeesus ei ollut mikään reaalipoliitikko. Mitä hän siis heille sanoisi?
Varmaan sen, minkä Raamatussakin. Viimeisestä tuomiosta puhuessaan Jeesus kertoi, miten pahat teot arvioidaan: ”Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua.”
Mutta sitten on toinen kristillisyys, jota minä en ymmärrä. Se on se armoton usko Yhdysvalloissa, mutta meilläkin. Se on usko, joka tukee Donald Trumpia, palvoo aseita ja kieltää abortit. Se on usko, joka Suomessa kieltää pappeuden naisilta ja hedelmöityshoidot naispareilta. Se on usko, joka kovettaa sydämensä hukkuvilta ja kärsiviltä – mutta sanoo puolustavansa ”kristillistä Eurooppaa”.
Niin, mitähän Jeesus siitä uskosta sanoisi?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010905506.html
Terveisiä Orpolle, Purralle ja erityisesti Kristillisdemokraateille.
34
349
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi koulussa eletään muitten ehdolla? Uskonto kuuluu jouluun. Ihmettelen että koulut vetävät ei uskonnollisia joulujuhlia? Mitä järkeä?? Jos ei joku siedä pysyköön poissa. En ymmärrä koko touhua.
- Anonyymi
Uskonto on väkisin sotkettu mukaan jouluun jonkun keisari vähemmän Neron päähänpistosta. Nyt on aika erottaa se ja heivata uskikset vittuun sadonkorjuujuhlasta nouskoon sadon tuojapukki yksinään pääosiin.
- Anonyymi
Kaikki palvovat vähän eri jumalia. Aloittajakin tuomitsee muita kovastikin. Tervemenoa helvettiin tuomitsija. Et elä kristuksen oppien mukaan. Älä tuomitse ettei teitä tuomittaisi.
- Anonyymi
Tänään Jeesus sanoisi: "Minä tarvitsin hoitoa, mutta sitä he eivät minulle antaneet"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään Jeesus sanoisi: "Minä tarvitsin hoitoa, mutta sitä he eivät minulle antaneet"
No kyllä. Ei olisi nimittäin ensimmäinen Jeesus osastolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähäinen on ymmärryksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähäinen on ymmärryksesi.
Joo et ole ainoa joka mua tyhmäksi haukkuu. Et muuten pääse taivaaseen kun haukut toisia.
- Anonyymi
Aloittajan on pakko sanoa sanottavansa tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli hauska, kiitos!
- Anonyymi
Ai jos jollain on nälkä ja sille pitäisi sitten antaa syötävää? Ei tipu!! Menköön töihin!!
- Anonyymi
Mihin töihin???
- Anonyymi
Anna Kontula joka on ainoa rehellisesti kommunikoiva politiikko toteaa: Nälkä on palannut Suomeen. Hyvin tää uusi hallitus vetää.
- Anonyymi
Orpo auttoi 100000 uutta ihmistä työttömiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo auttoi 100000 uutta ihmistä työttömiksi.
Eikös leikkaukset kannustaneetkaan työttömiä menemään töihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Sen sijaan uusia työttömiä syntyi rutkasti lisää kun iso määrä ihmisiä lopetti kaiken harrastustoiminnan, partureissa käynnit ja ostavat vain perunoita ja makaronia. Näkisin että köyhille jaettu raha hyödyttää kaikkia Jyrki Kataisen sanoin. Voimme pestä toistemme paitoja. Orpon hallitus tuhoaa Suomen ellei päästä nopeasti rahaa takaisin kiertoon Suomen köyhille eli peru leikkauksia. Ei voida ajatella että jos joskus ajat paranee niin sitten. Köyhä on oppinut elämään niukasti ja vaihto ja keräilytaloudessa naapurin kanssa. Hyödykkeitä ei hänelle ihan helposti enää kauppailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Sen sijaan uusia työttömiä syntyi rutkasti lisää kun iso määrä ihmisiä lopetti kaiken harrastustoiminnan, partureissa käynnit ja ostavat vain perunoita ja makaronia. Näkisin että köyhille jaettu raha hyödyttää kaikkia Jyrki Kataisen sanoin. Voimme pestä toistemme paitoja. Orpon hallitus tuhoaa Suomen ellei päästä nopeasti rahaa takaisin kiertoon Suomen köyhille eli peru leikkauksia. Ei voida ajatella että jos joskus ajat paranee niin sitten. Köyhä on oppinut elämään niukasti ja vaihto ja keräilytaloudessa naapurin kanssa. Hyödykkeitä ei hänelle ihan helposti enää kauppailla.
Raha ei liiku kun sitä ei pienituloisilla ole, jotka pistivät kaiken rahan kulutukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin töihin? Minnä niitä töitä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin töihin? Minnä niitä töitä on?
Sinulle tuskin löytyy mitään töitä jos kirjoitat Minnä.
- Anonyymi
Humpuukia koko tarina . Outoa että ihmistä osa haluaa uskoa sitä todeksi .
- Anonyymi
On sulla outo ajatuskulku ja Suomi täynnä omaisuutta.
- Anonyymi
Jeesustelua
- Anonyymi
Aloitus kertoo sivistyksestä. Tuskinpa sinä ymmärrät mitä sivistystä siinä on.
- Anonyymi
Sivistynyt ihminen tuskin uskoo taivaan ihmeukkoihin.
- Anonyymi
"Mutta sitten on toinen kristillisyys, jota minä en ymmärrä. Se on se armoton usko Yhdysvalloissa, mutta meilläkin. Se on usko, joka tukee Donald Trumpia, palvoo aseita ja kieltää abortit. Se on usko, joka Suomessa kieltää pappeuden naisilta ja hedelmöityshoidot naispareilta."
Tjoo, se on niitä lopun aikoja elävien kristittyjen porukka. Pannaan vain koko pallo paskaksi, koska kohtahan tässä jo on lopun ajan taistelut ja uskovaiset temmataan yläilmoihin taivaan iloon. Mitä väliä jollain ilmastonmuutoksella, kun jumalan siunauksella on saatu rahaa, ei muuta kuin kuluttamaan kaikki!
Jk. Kansanlähetyshän sai 200.000 euroa joululahjarahaa Orpon hallitukselta. Haluavat kieltää naispappeuden. - Anonyymi
Voi sua raukkaa kun vedät kaikki vanhat ketjut esiin, että saa haukkua nykyhallitusta. Onko sulla vaikeuksia itsesi kanssa kun et pysty päästämään irti vanhoista asioista.
Ala kyseleen vappusatasenkin perään kun niin kovasti haluat vanhoja kaivella. - Anonyymi
Kun lukee Raamatun huolella ja miettii asioita, niin huomaa sen, että punaisena lankana on elämän säilyminen ja kulttuurin hyvinvoinnin turvaaminen esimerkiksi riittävällä määrällä jälkeläisiä.
- Anonyymi
Jeesus oli vasemmistohippi. Kun on nälkä pitäisi antaa ruokaa. Ei näin. Pitäisi auttaa töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli vasemmistohippi. Kun on nälkä pitäisi antaa ruokaa. Ei näin. Pitäisi auttaa töihin.
Orpo ja Purra auttaa työttömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo ja Purra auttaa työttömäksi.
Saksassa äärioikeistoa sentään vastustetaan.
- Anonyymi
Kristuksen opetuksiin sopii vain vihreiden ja vasemmiston ideologiat ja arvomaailma.
On röyhkeää kun oikeisto ratsastaa uskonnollisuudella. Varsinkin Usassa. - Anonyymi
Tutkimuksen mukaan poliittisissa vaikuttajissa enemmän narsisteja kuin keskivertokansassa. TRump malliesimerkki. Mutta muutoinkaan poliittiset ihmiset eivät ole luotettavia. Kaikilla samalla fraasit. Sama ketä äänestää, Kukaan ei uskalla laittaa likoon itseään ja esittää omaperäisiä mielipiteitä. Lisäksi ei kestetä kritiikkiä lainkaan vaan heti luukut kiinni. Kun kuuluisi olla kansan palvelija ja kuunnella ja keskustella. Ajatellaan vain omaa julkisivua ja tärkeyttä.
- Anonyymi
Tälläkin palstalla jollain meni herneet nenään kun mainittiin narsismi. Miksiköhän?
- Anonyymi
Olen vähän pettynyt että alkoholia ei vieläkään hallitus ole saanut tulemaan kotiovelle, kaljankin hintakin nous, silmänkääntönä prosentit putos. Ei mua kiinnosta lääkkeiden hinta, kännis ei ole köyhä eikä kipee. Nyt nelikko vauhtia siihen hommaan, kansalla on kaamea jano.
- Anonyymi
Toivei.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!881978- 821790
- 521422
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481395- 1461338
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481262Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1431216Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261064- 39965
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket25962