Moskovan lasten oikeuksista vastaava komissaari suorittaa tarkastuksen Ivan Suhovin perheessä, joka asuu pienessä kolmiossa, jossa on kolme vaimoa ja 14 lasta, ja 15. on matkalla. Sukhov kertoi kuitenkin, ettei hän pelkää mitään – kaikki mahdolliset viranomaiset tarkastavat hänet aamusta iltaan.
"Pelkään perverssiä"
Monilapsinen moniavioinen Ivan Sukhov, joka on asunut kolmen vaimon kanssa useita vuosia, joutui jälleen skandaalin keskipisteeseen. Hän muutti Vladimirin alueelta Moskovaan koko suuren perheensä kanssa ja asettui Nekrasovkan alueelle. Olosuhteet ovat lievästi sanottuna huonot - 70 neliömetriä 18 hengelle. Lisäksi yksikään hänen kolmesta vaimostaan ei ole töissä. Nyt hänen kanssaan asuu 14 lasta, mutta Sukhov väitti aiemmin, että hänellä on yhteensä 29 suoraa jälkeläistä, mukaan lukien naiset, jotka eivät voineet asua hänen haaremissa ja lähtivät ottamaan lapsensa.
Duuman varajäsen Nina Ostanina ehdotti epätyypillisen perheen pään lähettämistä psykiatriseen sairaalaan. Ja Moskovan lasten oikeuksien komissaari Olga Jaroslavskaja lupasi tulla hänen asunnolleen tarkistamaan. Sukhov itse sanoi avoimessa haastattelussa, ettei hän pelkää mitään tarkastuksia.
Anna Sokolova: Miksi tarvitset kaiken tämän resonanssin? Pian lapsiasiamies tulee luoksesi tarkastuksen kanssa.
Ivan Sukhov: Antakaa heidän tulla. Minulla ei ole mitään salattavaa. Olemme jo tottuneet näihin kaikkien mahdollisten sääntelyviranomaisten suorittamiin tarkastuksiin. Joskus ne tulevat kuudelta aamulla, kun me vielä nukumme. He herättävät meidät ja katsovat kaikkialle. Tapahtuu, että vierailut tehdään ihmisaikana. Mutta rikkomuksia ei koskaan löydetty.
— No, ei ole rikkomuksia, 18 teistä asuu yhdessä pienessä kolmiossa?
- Mitä sitten? No, minulla ei ole mahdollisuutta ostaa lisää asuintilaa. En saa taloa valmiiksi, koska rakennusmateriaalien hinnat ovat nousseet pilviin. Rakennan Vladimirin alueella, lähellä Aleksandrovia. Heti kun lopetan, muutamme sinne.
— Et siis aio jäädä Moskovaan? Miksi he muuttivat tänne silloin?
– Koska ostin asunnon Moskovasta. Olemme muuttaneet. Mutta mielestäni pääkaupunki, vaikka onkin ihana paikka, ei silti ole lasten asuinpaikka. Lapset tarvitsevat vapautta juosta ja kävellä. Poikani menevät Samboon, ja eräänä päivänä bussipysäkillä mies ja nainen lähestyivät heitä. He sanoivat: lähetä puput ruokkimaan. Lapseni ovat älykkäitä, he ymmärsivät kaiken, erosivat heistä ja hyppäsivät bussiin.
Toisen kerran leikkikentällä, aivan naapurini silmien edessä, mies yritti viedä hänen lapsensa pois hänen kääntyessä pois. Huomasin, pysäytin hänet, soitin poliisille. Vaarallinen. Siksi me kaikki kävelemme yhdessä.
"Taksaan joskus"
- Jos on totta, että kiellät lapsiasi käymästä koulua, niin eikö se ole lain vastaista?
– Kyllä, päätin, että lapseni opiskelevat perheopetuksessa. Tämä muoto on täysin laillinen. Meillä on oikeus. Pojat opiskelevat verkossa. Edes opettajat eivät tule meille, lapset ovat jo älykkäitä. Pojat käyvät samboharjoituksissa, tytöt opiskelevat musiikkia kotona. Vaimoni Anya opettaa heitä, hän laulaa kauniisti ja näyttää jopa olevan jonkinlainen musiikillinen koulutus. Vaikka pääalani on lakimies.
-Millä sinä elät?
- Voi, media on jo laskenut kaikki tuloni, he tekivät suoran laskelman. Minulla on oma yritys. Kyllä, se ei tuo paljon rahaa, mutta se riittää meille. Voin työskennellä etänä, välillä käyn taksilla. Mitä, elävätkö muut paremmin? Lapseni menevät joka vuosi etelään lomalle. Valtion ansiosta se maksaa meille valitsemamme kylpylät ja loma-asunnot. On myös etuja ja korvauksia. En ole koskaan pyytänyt apua valtiolta, se auttaa aina itseään, kiitos paljon.
– Millainen suhteesi on naapurisi? Oletko kohtaamassa vihaa?
– Erinomaiset suhteet naapureihin. Kaikki tervehtivät minua, he eivät koskaan sano ilkeitä asioita, ainakaan minulle päin naamaa. Emme koskaan valittaneet melusta, muuten kaikki elimet olisivat tulleet meille. Ja me emme pidä melua. Lapseni ovat hiljaisia, hyvätapaisia. Kun kävelemme koko perheen kanssa kadulla, ohikulkijat hämmästyvät, tulevat esiin ja kysyvät. Ja he tukevat aina.
"Elämme etuuksista." Moniavioinen Sukhov avasi haaremistaan
1
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
"He kadehtivat meitä"
— Ymmärtävätkö lapsesi asuvansa epätavallisessa perheessä? Silti kolme äitiä...
"Meillä ei ole samoja äitejä, lapset tietävät, kumpi äiti on kenenkään." Mutta toisaalta meillä ei ole jakoa "omiin" ja "ei meidän" lapsiin. Vaimoni rakastavat kaikkia lapsia ikään kuin he olisivat omiaan, koska he rakastavat minua. He ovat käyneet läpi paljon kanssani, ja olemme edelleen yhdessä monta vuotta. Meillä on vahvin perhe, mikään ei voi erottaa meitä.
- Eivätkö vaimosi todellakaan riitele keskenään, eivätkö he ole kateellisia sinulle?
— Ei ole kiistoja tai ristiriitoja, sillä on selkeät säännöt ja sopimukset, joita me kaikki noudatamme.
– Ovatko nämä säännöt tiukat?
- Tiukka. Ja tärkein niistä on välittäminen toisistamme. Minun ei esimerkiksi ole vaikeaa vaihtaa lapseni vaippaa tai hoitaa sairasta vaimoani.
– Eivätkö lapsesi vihaa ikätoverinsa?
— Pojat kommunikoivat sambo-osion kavereiden kanssa. He kunnioittavat lapsiani erittäin paljon. Kysyn nyt pojaltani suoraan edessäsi. Laitoin puhelimen kaiutinpuhelimeen. Roma, kiusataanko sinua osastolla?
- (pojan ääni) On yksi poika, Maxim (nimi muutettu - toimittajan huomautus), joten hän sanoo, että olemme syntyneet turhaan ja että perheemme on epänormaali. Ja loput kadehtivat meitä ja kunnioittavat meitä.
"Huomasitko, että kaikki ovat nyt kotona, vain yksi vaimo ja yksi lapsi joutuivat sairaalaan, mutta kuinka hiljaista se on?" Kuulit siis kaiken itse. Kukaan ei vihaa meitä. Päinvastoin, resonanssin jälkeen sain satoja viestejä ja kaikki tukevat minua. Mukaan lukien naiset, jos he ovat naimisissa ja onnellisesti naimisissa. Ja meitä vastaan ovat vain naimattomat sinkut, niin sanotut feministit ja kansanedustajat, jotka mainostavat itseään perheessämme.
Ja tähän aikaan
Moskovan lasten oikeuksien komissaari Olga Jaroslavskaja selitti Telegram-kanavallaan, miksi monilapsinen moniavioinen Ivan Suhov on edelleen vapaana, ei psykiatrisessa sairaalassa tai vankilassa, ja hänen lapsensa ja vaimonsa ovat hänen vieressään.
"Tapasin Ivan Suhovin perheen noin kaksi vuotta sitten", Jaroslavskaja kirjoitti. - Olin heidän kolmen huoneen asunnossaan, puhuin lasten, siellä asuvien naisten kanssa - heitä oli kaksi, samoin kuin itse Ivanin kanssa. On selvää, että lasten oikeuksia ei rikota: he opiskelevat perhekoulutuksessa, määrätään kouluihin, eikä heillä ole opintovelkoja. He ovat ystävällisiä ja hyvätapaisia, ja heitä tarkkaillaan lääketieteellisissä laitoksissa. Myös paikalla olleet holhousviranomaiset vahvistavat, että kaikkia voimassa olevan lainsäädännön normeja ja vaatimuksia noudatetaan lasten suhteen.
Asian moraalinen ja eettinen puoli on komissaarin mukaan eri tasolla, ja hän on virkamiehenä velvollinen ohjaamaan ja toimimaan voimassa olevan lain mukaisesti.
”Lapset saavat kaiken tarvitsemansa, kehittyvät ikänsä mukaan, ovat koulutettuja, fyysisesti kehittyneitä, seurallisia, eikä mikään uhkaa heidän fyysistä hyvinvointiaan”, lapsiasiamies korosti. "Tämän perheen ympärillä vallitsevan julkisen kohun vuoksi pelkään, että lapset voivat joutua julkisen tuomion ja kiusaamisen uhreiksi minä hetkenä hyvänsä." Tämä on syytä huoleen. On tärkeää muistaa: lapset eivät ole syyllisiä. Suojelkaamme ja kunnioittakaamme lapsia osallistumatta aikuisten asioihin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009