Hiusten lähtö

Anonyymi-ap

Ootteko kukaan huomannut että päälaki alkaa näkyä vaihdevuosissa?? Estrogeeni loppunut eikä hoitoa. Auttaako korvaushoito vai mikä.? En halua kaljuuntua kokonaan pian.

19

347

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihotautilääkäri voi auttaa. Hiusten kaljuuntumiseen on pari lääkettä. Itse sain sieltä avun.

• Anonyymi

Planturia olen käyttänyt ja olen huomannut, että hiustenlähtö on vähentynyt. Suosittelen.

• Anonyymi

Kuppi kahvia ulkoisesti.
        Ihan sama, paitsi halvempi.

• Anonyymi

Jatkuva hiusten värjäys vie myös hiukset.Eniten hiuksiaan värjänneet kyllä tietää asian.

• Anonyymi

Sytostaatit vie hiukset.

• Anonyymi

Itselläni lähti hiukset nelikymppisenä, syystä ei mitään tietoa ( nainen kyseessä ).

• Anonyymi

Hiukset tippuu luonnollisesti joka 7 vuosi.

Joskus ne vaan ei kasva takaisin.

• Anonyymi

Ruikutus kaikenlaista vaihdevuosioireista tulee räjähtämään, kun nykyiset tenavat ja sitä ennen heidän vanhempansa tulevat riittävään ikään.

• Anonyymi

Onneksi kaikki eivät ruikuta joka ikisestä asiasta.

• Anonyymi

Ei ole ruikutusta, jos yhtäkkiä muuttuu jokin normaaliksi koettu asia kehossa, eikä ole ensisijainen oire vaihdevuosissa tuo hiusten katoaminen muutenkaan. Miksi tänne edes tulit kommentoimaan?

Jos vaikka sulla yhtäkkiä tippuisi kynnet tai silmäripset, olisitko täällä kyselemässä, liittyykö johonkin tiettyyn, vai olisitko vain kotona, "no, varmaan liittyy vaan hormonitoimintaan tai peruselämään, mutten viitsi ruikuttaa, muuten joku syyttää kohta ruikuttamisesta". Ehkä netistä etsisit tietoa, mutta kun laittaisit tänne siitä kyselyn ja joku vastaisi, että ruikutat ja valitat vain, varmaan jatkaisit tiedon hankkimista yksin. Toivottavasti ei sulla ole myöskään lapsia omaan kommenttiisi viitaten, muuten kyllä säälittää jo heidän puolestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ruikutusta, jos yhtäkkiä muuttuu jokin normaaliksi koettu asia kehossa, eikä ole ensisijainen oire vaihdevuosissa tuo hiusten katoaminen muutenkaan. Miksi tänne edes tulit kommentoimaan?

Jos vaikka sulla yhtäkkiä tippuisi kynnet tai silmäripset, olisitko täällä kyselemässä, liittyykö johonkin tiettyyn, vai olisitko vain kotona, "no, varmaan liittyy vaan hormonitoimintaan tai peruselämään, mutten viitsi ruikuttaa, muuten joku syyttää kohta ruikuttamisesta". Ehkä netistä etsisit tietoa, mutta kun laittaisit tänne siitä kyselyn ja joku vastaisi, että ruikutat ja valitat vain, varmaan jatkaisit tiedon hankkimista yksin. Toivottavasti ei sulla ole myöskään lapsia omaan kommenttiisi viitaten, muuten kyllä säälittää jo heidän puolestaan.

Älä ota itseesi, en tarkoittanut sinua mitenkään henkilökohtaisesti.
        Kirjoitinkin " onneksi kaikki eivät..".
        Ja ei, minulta ei ole tippunut kynnet, eikä silmäripset, mutta hiukset ovat lähteneet jo yli kymmenen vuotta sitten. Eikä se tietenkään naisena mitään mukavaa ole.
        En ole täällä kysellyt syytä siihen, koska ei täältä siihen saisi edes vastausta. Mutta en myöskään ole ollut vain kotona. Kaljunakin pystyy liikkumaan vaikka missä, kun jalat kuitenkin toimivat.

Olen ehkä " erilainen nuori ", kun en häpeä kaljuuttani. Kun en asialle voi mitään, sen kanssa on ollut pakko opetella elämään.
        Olemme erilaisia, yksilöitä, ja ajattelemme ja koemme asiat omilla tavoillamme. Toisista voi asiat tuntua pahemmilta kuin toisista, eikä ketään voi mennä vähättelemään ja arvostelemaan.
        Eikä minulla tosiaankaan ole lapsia, mutta jos olisi, valaisin heihin sen verran itseluottamusta, että he pärjäisivät omana itsenään, jos vaikka jotain puutteita mahdollisesti olisi. Ei tarvitse hävetä, ei tarvitse miettiä, mitä muuta mahtavat ajatella, että olen tällainen kuin olen.

Ja olen pahoillani, jos juuri sinua loukkasin, ei ole ollut tarkoitus. Tänne kirjoitellessa ei voi koskaan tietää, kuka ottaa asiat milläkin tavalla. Harva varmaan tarkoittaa yleensä mitään kohdistaa keneenkään henkilökohtaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kaikki eivät ruikuta joka ikisestä asiasta.

Nykytenavat kyllä.
        Ja ihan ilman syytäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ei, minulta ei ole tippunut kynnet, eikä silmäripset, mutta hiukset ovat lähteneet jo yli kymmenen vuotta sitten. Eikä se tietenkään naisena mitään mukavaa ole.
        En ole täällä kysellyt syytä siihen, koska ei täältä siihen saisi edes vastausta. Mutta en myöskään ole ollut vain kotona. Kaljunakin pystyy liikkumaan vaikka missä, kun jalat kuitenkin toimivat.

Olen ehkä " erilainen nuori ", kun en häpeä kaljuuttani. Kun en asialle voi mitään, sen kanssa on ollut pakko opetella elämään.
        Olemme erilaisia, yksilöitä, ja ajattelemme ja koemme asiat omilla tavoillamme. Toisista voi asiat tuntua pahemmilta kuin toisista, eikä ketään voi mennä vähättelemään ja arvostelemaan.
        Eikä minulla tosiaankaan ole lapsia, mutta jos olisi, valaisin heihin sen verran itseluottamusta, että he pärjäisivät omana itsenään, jos vaikka jotain puutteita mahdollisesti olisi. Ei tarvitse hävetä, ei tarvitse miettiä, mitä muuta mahtavat ajatella, että olen tällainen kuin olen.

Ja olen pahoillani, jos juuri sinua loukkasin, ei ole ollut tarkoitus. Tänne kirjoitellessa ei voi koskaan tietää, kuka ottaa asiat milläkin tavalla. Harva varmaan tarkoittaa yleensä mitään kohdistaa keneenkään henkilökohtaisesti.

Ja vuos sitten minä olin täysin kalju.
        En käynyt siitä täällä ruikuttamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja harva kertoo itsestään ihan kaikkea, vaikka sitä, miksi kaljuus nyt ei ole niin iso juttu.
        Ei ainakaan se isoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja harva kertoo itsestään ihan kaikkea, vaikka sitä, miksi kaljuus nyt ei ole niin iso juttu.
        Ei ainakaan se isoin.

En ole tehnyt siitä isoa juttua siitäkään syystä, koska se on asia, jolle en itse voi mitään.
        Pakko mainita, että ainoa mikä vuosia sitten vähän huvitti, kun päivystävä lääkäri kysyi kaljuuteni takia, " onko sulla ollut sellaista nyppimistä ? ".
        Meinasin sanoa, että kohta kyllä nyppii, jos ei keskitytä asiaan, jonka takia lääkäriin tulin.

• Anonyymi

Älä välitä, vaikka jotkut ovat negatiivisia. Kyllä naisena minäkin surisin, jos tukka alkaisi lähteä. Olisiko siihen jotain hoitoja?

• Anonyymi

Mikä nyt on niin negatiivista?

Kaikista hiustenlähtöeinyt vaan ole niin iso juttu sinänsä ellei sen taustalla ole jotain isompaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista hiustenlähtöeinyt vaan ole niin iso juttu sinänsä ellei sen taustalla ole jotain isompaa.

Olen ajatellut, että ehkä se isoin juttu on ollut, kun yhtäkään terveydenhuollon ammattilaista en saanut kiinnostumaan selvittämään, miksi hiukset lähtivät.
        Siis julkisella puolella, koska vain siihen on varaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ainakin positiivista, kun säästyy kampaamokäyntien rahat, kaikenlaisiin hiustenhoitotuotteisiin menevät rahat, ja säästyy stressiltä, kuinka ne hiukset nyt leikkauttaisi, laittaako väriä, ottaisiko permanenttia, jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pienimäki ei anna haastatteluja

medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      18
      3981
    2. Sinuun ei tehoa mikään

Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      37
      3771
    3. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      22
      3230
    4. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      17
      1984
    5. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      88
      1981
    6. En tiedä mitä ajatella

Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      1862
    7. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      247
      1680
    8. Hyviä vinkkejä täällä

Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1667
    9. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      201
      1206
    10. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      21
      1130
    Aihe