Se kuului ennen pitopöytään, myös jouluna. Siihen laitettiin paksuja makaroonin pätkiä, munamaitoon laitettiin paljon munia ja lisättiin vähän sokeria, voita pinnallePaistettiin ihan pehmeäksi ja ai että oli hyvää karjalanpaistin kanssa. Tämä oli usein joulupäivän ruoka ja Tapaninpäivänä lipeäkalaa perunoitten ja valkokastin kanssa.
Makea makaroonilastikko
12
171
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttua on juuri karjalanpaistin kanssa muttei jouluna, Meillä tehtiin vielä maksalaatikkoakin kaiken kukkuraksi aattopöytään.
- Anonyymi
Muistan nuorena ne laatikot porkkana, lanttu ja maksalaatikon tekivät kauppaansa kinkkua ka jouluaamun lounas oli kananmunan puoliskolta joiden päällä oli majoneesia ja rapuja , sitten erikoista ohutta leipäää ja riisi puuro joka oli valmistettu uunissa .
Silliäkin meni joulun aikana jonkun verran..
Ja lapset keittivät toffee karkkeja pieniin formuihin , ne oli sitten hyviä .
- Anonyymi
Tiedän tuotteen, sitä tehtiin lapsuuskodissani. Painui sitten unholaan, kun alettiin tekemään liha-makaronilaatikkoa. Ja nythän se pitää sitten muuttaa kasvis-makaronilaatikoksi.
- Anonyymi
Minä teen hyvin harvoin makarooni laatikkoa , jos lastenlapset pyytää niin teen .
Mutta ei jouluna
- Anonyymi
Kuulostaa yökiltä.
En erityisemmin fanita perinteisiä jouluruokia. Sellaista pula-ajan murkinaan. Harva syö niin kehnoa ruokaa nykyisin arkenakaan. Hö, muka juhlaruokia.
Rosolli poikkeus, sitä voi syödä ympäri vuodem. Tuunattuna.
Laatikoita pidän. Miks joululaatikoiden pitää olla pahan makuisia ja ravinnollisesti kehnoja, en tiedä.
Etenkin ihmetellyt, miten kahdesta erinomaisesta raaka-aineesta pystyy luomaan niin surkean lopputuloksen, kuin porkkanalaatikko?
Miks jouluna muka ei sais syödä hyviä laatikoita? Siis silakka laatikkoa, kaalilaatikkoa, rusinallista maksalaatikkoa, bataatti/chili laatikkoa...
Joopa, kyllä normimakaroonilaatikkokin kelpaisi, tollanen makaronilima ei kiinnosta.
=DW= - Anonyymi
Myös maksalaatikko kuului joulupöytään lapsuudessani.
Kun sika tapettiin siitä käytettiin kaikki. - Anonyymi
Joululaatikot ovat erittäin herkullisia kasvisruokia.
- Anonyymi
Täytän makaronit kaurajajuholla ennen keittoa. Lihalienkuutiosta saa makua jakamalla kuution neljään osaan.
- Anonyymi
Meillä ei kotona koskaan ollut lipeäkalaa. Joulunaikaan sairaalassa olleena söin lipeäkalaa muutama vuosi sitten ja se oli hyvää. Ehkä olen joskus aiemminkin saanut sitä jossain.
Vuosikymmeniä sitten äiti teki makaroonilaatikoa jouluksi, mutta koska sen suosio oli vähäinen (mm. itse en siitä välittänyt), lopetti sen tekemisen.
Ylläpito: tiedätte oikein hyvin, etten ole botti. Teette vain kiusaa, Kokeilkaa laittaa tonnikalaa purkillinen makaroonilaatikkoon.
Tänään tein lupaamani porkkana- ja lanttulaatikot, 2 kg kumpaakin juuresta, 2-diabetes suosittelee ettei enempää kuin yksi peruna päivässä niin täytyy syödä noita laatikoita enemmän.
Lihaa kaikesta huolimatta mutta kohtuullisesti, kirjolohta sitäkin enemmän, salaattia hedelmiä.
1 pullo viinaa jouluksi.- Anonyymi
Eilen tein juuri aloituksessa mainittua makaronilaatikkoa jota olen käyttänyt lisäkkeenä koko vuoden ajan, silloin tällöin karjalanpaistin, tai muiden liharuokien kanssa perunan lisäksi.
Hyvää on. Tänään syön basmatiriisiä ja kananfileestä valmistamaani kermakastiketta, hyvin maustettuna. Mustaherukkahilloni käy paremmin kuin hyvin, kanan ja riisin kanssa.
Porkkana ja lanttulaatikot ovat valmiina, syö aina yksin, mutta laitan silti ruokaa, eineksiä en kotiini kanna.
En käytä jauhelihaa, (enkä margariinia).- Anonyymi
Hyvä sinä! Mimäkin nauttisin ruuanlaitosta, mutta kun jo seisominen tekee kipeää ja kattilat putoilee käsistä, tyydyn lähinnä eineksiin jotka lämmitän. Mikrossa on myös turvallista lämmittää valmisannoksia, mutta onhan itse tehty parempaa.Syön pljon hedelmiä ja teen annoksia luonnonjugurtista, marjoista ja myslistä. Näinkin pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900