Huomenna Teemun ja Heikin 2½. Muuten perinteiset tekijät.
IS Viikonloppu 21.-22.12.2024
136
1416
Vastaukset
Tästä llytyy oma arvioni: https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-12-2024/?view=all#post-34145
- Anonyymi
Arveletko, että kaipaamme sitä?
Anonyymi kirjoitti:
Arveletko, että kaipaamme sitä?
Linkitin, jotta ei ole pakko nähdä täällä.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Linkitin, jotta ei ole pakko nähdä täällä.
Arvio on liioitteleva sana kahdesta rivistä.
Anonyymi kirjoitti:
Arvio on liioitteleva sana kahdesta rivistä.
Ristikosta on tätä kirjoitettaessa kaksi kappaletta, joten on kyse lyhyestä arviosta.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ristikosta on tätä kirjoitettaessa kaksi kappaletta, joten on kyse lyhyestä arviosta.
Linkitit siis liian aikaisin? Silloin oli vain kaksi riviä.
- Anonyymi
Olethan, Huuhaa, tietoinen, että säännöt kieltävät pelkän linkin julkaisemisen? Mielestäni lyhyt alkulause ei linkitystä tee sääntöjen mukaiseksi. Lisäksi se voidaan katsoa foorumisi markkinoinniksi, johon sinulla tuskin on lupaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olethan, Huuhaa, tietoinen, että säännöt kieltävät pelkän linkin julkaisemisen? Mielestäni lyhyt alkulause ei linkitystä tee sääntöjen mukaiseksi. Lisäksi se voidaan katsoa foorumisi markkinoinniksi, johon sinulla tuskin on lupaa.
Kysyin moderaattorilta saanko luvan linkittää sibvuilleni. Luvan sain, joten kyseessä ei ole luvaton markkinointi. Voi olla, että olisi pitänyt plla pidemi kommentti.
- Anonyymi
voi kuis tulisi toi HP:n lista niin saataisi huuhaa hiljajaksi!!vai tekeekö hän..siis huuhaa täällä yksin puheluita??mutta kaikkille ratkolille joita huuhaa ei hauku ja morkkaa..niin oikein hyvää.iloista ja rauhallista joulua!!
- Anonyymi
Tapanani ei ole morkata ratkojissa sitä, että hän ei jotain ymmärrä.
Haluan auttaa ratkojia, mutta vain sen verran kuin ratkoja oikeasti apua tarvitsee.
Tyrkytetyt vastaukset ovat toisen aliarvioimista. Jotkut tosin ei välitä siitä, että heidän osaamistaan aliarvioidaan. - Anonyymi
Ristikoiden laatijoita kritisoin, jos on tarvetta. Koviksessa ei juuri kritisoitavaa ole.
- Anonyymi
jaahas.taas huhaa huutelee huhaata...mutta kaikille muille oikein hauskaa,iloista,rauhallista joulua!!!!toivosvasti huuhaa ei pilää teidän joulua!!??
onnea ratkontaa jouluristkkoa odottelen!! - Anonyymi
Haluan vain ja ainoastaan auttaa HP:n tapaista auttamista. On törkeää panettelua panetella Hp:n laittamia listoja. HP antaa mahdollisuuden ratkojan keksiä mihin tietty ratkaisusana tulee ristikossa. Hippaleikeissä törkeästi autetaan liikaa tietyn ratkaisusanan löytämisessä. Ratkoja ei joudu yhtään miettimään mihin ratkaisusana tulee. Pidän tätä ratkojan aliarvioimisena. Kaikki nettituttuni ovat samaa mieltä.
- Anonyymi
Mutta kaikkiin kohtiin ei tarvita mitään apua. Sejasotusta on vaikea poimia ne kohdat, joihin oikeasti tarvitsee apua. Kun saa pakosta sanoja, jotka voisi täysin itse keksiä, on se pakkosyöttöä. On ihan totaalisen mahdon pyykiö pois kaikkua sellaisia ratkaisusanoja, joita ei olisi tarvinnut vaan olisi voinut itse krksiä. Minä ainakin kiroe tullaiset listat tahallisina ratkonnan pilaamisina juuri siitä syystä, että ne antavat apua kohtiin, joissa apua ei olisi tarvittu.
Sanojen pituudella voi jo pitkälle päätellä, minne ratkaisusanat tulevat.
"Hippaleikeissä törkeästi autetaan liikaa tietyn ratkaisusanan löytämisessä
Ei anneta liikaa, jos tunnetaan toinen ratkoja riittävän hyvin. Toki vaara on aina olemassa, sen tiedostan varsin hyvin. Siksi juuri pyrin antamaan aluksi mahdollisimman ympäripyöreitä vinkkejä. PuPe säikeessä joku arvostel, että vinkkini ovat liian ympäripyöreitä eikä niistä ole tarpeeksi apua aloittekeville. Useimmat vinkit eivät ole tarkoitettukaan aloitteleville vaan kysyjälle, juuri kysyjän osaaminen huomioon ottaen. Kun tulee uusi kysyjä, on hakemista, millaisia vinkkejä on tarpeen auttaa.
Yritän aina sitä, etten auta tarpeettoman paljon. En läheskään aina anna nijn paljon vinkkejä kuin on pyydetty, jos katson, että kysyjä selviäisi vähemmilläkin vinkeillä. Olen viime aikoina varsin hyvin onnistunut arvioimaan oikein sen, mitä apu on kysyjälle oikeasti riittävä määrä. Tarkoitukseni ei ole ratkoa ristikoita toisten puolesta vaan auttaa toista saamaan ristikko ratkotuksi.
Täällä kohdistaminen olisi mahdotonta, sillä ei voi oppia tuntemaan anonyymejä kysyjiä eikä voi spoilereilla yksilöllisesti antaa kullekin kysyjälle juuri hänen tarvitsemansa apu.
Mj käänlaista bulkkia en voisi ajatella tarjoamani.
Mjnulka on kyllä auttamisessa erittäin korkeat päämääröt. Aina ei töysin onnustu, mutta parhaani teen. - Anonyymi
Kyseessä on ihan eri tehtävästä kuin kovisten ratkonnasta, jos heti alkuun käyttää listaa. Kyse on enrmmän sijoita sanat rudukkoon-tyyppisestä tehtävästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kaikkiin kohtiin ei tarvita mitään apua. Sejasotusta on vaikea poimia ne kohdat, joihin oikeasti tarvitsee apua. Kun saa pakosta sanoja, jotka voisi täysin itse keksiä, on se pakkosyöttöä. On ihan totaalisen mahdon pyykiö pois kaikkua sellaisia ratkaisusanoja, joita ei olisi tarvinnut vaan olisi voinut itse krksiä. Minä ainakin kiroe tullaiset listat tahallisina ratkonnan pilaamisina juuri siitä syystä, että ne antavat apua kohtiin, joissa apua ei olisi tarvittu.
Ei anneta liikaa, jos tunnetaan toinen ratkoja riittävän hyvin. Toki vaara on aina olemassa, sen tiedostan varsin hyvin. Siksi juuri pyrin antamaan aluksi mahdollisimman ympäripyöreitä vinkkejä. PuPe säikeessä joku arvostel, että vinkkini ovat liian ympäripyöreitä eikä niistä ole tarpeeksi apua aloittekeville. Useimmat vinkit eivät ole tarkoitettukaan aloitteleville vaan kysyjälle, juuri kysyjän osaaminen huomioon ottaen. Kun tulee uusi kysyjä, on hakemista, millaisia vinkkejä on tarpeen auttaa.
Yritän aina sitä, etten auta tarpeettoman paljon. En läheskään aina anna nijn paljon vinkkejä kuin on pyydetty, jos katson, että kysyjä selviäisi vähemmilläkin vinkeillä. Olen viime aikoina varsin hyvin onnistunut arvioimaan oikein sen, mitä apu on kysyjälle oikeasti riittävä määrä. Tarkoitukseni ei ole ratkoa ristikoita toisten puolesta vaan auttaa toista saamaan ristikko ratkotuksi.
Täällä kohdistaminen olisi mahdotonta, sillä ei voi oppia tuntemaan anonyymejä kysyjiä eikä voi spoilereilla yksilöllisesti antaa kullekin kysyjälle juuri hänen tarvitsemansa apu.
Mjnulka on kyllä auttamisessa erittäin korkeat päämääröt. Aina ei töysin onnustu, mutta parhaani teen.Kaikki nettituttuni ovat täysin erimieltä kanssasi. En ole koskaan missään kuullut, että joku olisi samaa mieltä kanssasi. Olet täysin yksin hippaleikkiesi kanssa. Tämä on vain ja ainoastaan fakta - ei panettelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nettituttuni ovat täysin erimieltä kanssasi. En ole koskaan missään kuullut, että joku olisi samaa mieltä kanssasi. Olet täysin yksin hippaleikkiesi kanssa. Tämä on vain ja ainoastaan fakta - ei panettelua.
Minulla on PuPen ja Iisakin kanssa sivuillani käyttäjiä, joten tuo ei pifä yleisesti paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on PuPen ja Iisakin kanssa sivuillani käyttäjiä, joten tuo ei pifä yleisesti paikkansa.
IS:n suhteen joko oikaistaan täöktä tai maltetaan odottaa vähän yli viikko ja sitren kysytäön Sanarisin foorumista. Vähän yli viikko ei vaadi suurta lärsivällisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjnulka on kyllä auttamisessa erittäin korkeat päämääröt. Aina ei töysin onnustu, mutta parhaani teen.Minkä takia koet elämäntehtäväksesi ristikoissa auttamisen? On ihan absurdia, että aikuinen mies käyttäytyy noin narsistisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia koet elämäntehtäväksesi ristikoissa auttamisen? On ihan absurdia, että aikuinen mies käyttäytyy noin narsistisesti.
Tapio-Huuhaa haluaa kerätä mahdollisimman suuren porukan, joka tanssii hänen pillinsä mukaan. Sanaristikot ovat hänelle väline tämän päämäärän saavuttamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sivustosi käyttäjät lypsävät sinulta törkeästi viikosta toiseen ratkaisusanoja. Etkö huomaa miten he käyttävät sinua hyväkseen. Yksi nettituttuni nauroi katketakseen hippaleikeillesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sivustosi käyttäjät lypsävät sinulta törkeästi viikosta toiseen ratkaisusanoja. Etkö huomaa miten he käyttävät sinua hyväkseen. Yksi nettituttuni nauroi katketakseen hippaleikeillesi.
Minulta ei lypsetä ratkaisusanoja. Yritän antaa vinkkejä, jotka riittävästi auttavat ratkojaa löytämään ratkaisusanan. Pyrin minimoimaan avun määrän, jotta ratkojalle jäisi omaakin pohdintaa.
Kyllä minä pyrin huomaamaan, jos minulta pyydetään kohtuuttomasti apua. Joskus todella koin tulleeni hyväksi käytetyksi. Mutta olen muuttanut toimintatapojani. En ala ratkomaan suurta alaa ristikkoa kenenkään puolesta. Joskus pyysin valmiiksi ratkotun ristikon, jonka pohjalta annoin vinkkejä. Sen koin itseni ja ristikon ratkoneen toisen ratkojan hyväksi käyttämisenä ja lopetin senkin. Isoihin aukkoihin korkeintaan pyydän ristikon ratkoneen kertomaan ratkontavirheet. Näin ei minua eikä toista ratkojaa käytetä hyväksi.
En yritä kerätä suurta porukkaa, koska minulla ei ole aikaa suuren porukan tarpeita käsitellä. Itse asiassa on kiva, että on pienehkö piiri, jossa on aitoa ystävyyttä, vaikka osan tunnen vain nimimerkkeinä.
1-2 henkilöä sisäpiiriin "taustapiruiksi" olisi hyvä saada, jotta pahimmatkin ongelmat saisi selätettyä. Joskus toisten ristikot vievöt liikaa aikaa nimittäin.
Olen itse saanut apua ja haluan vastavuoroisesti auttaa muita. Läheisimmiltä nettikavereilta saan myös itse apua privaatisti.
Yleisesti ottaen on kiva pitää pientä keskinäisen avun yhteisöä. Siinä olennaista on myös se, että esiinnytäön nimerkeillä eikä anonyymisti. Vain nimjmerkeille voi oppia kohdistamaan avun henkilön osaamistaso huomioiden. Suomi24 auttaminen on hakuammuntaa, jissa valitetaan milloin liiallisesta auttamisesta tai liian ympäripyöreästä avun antamisesta. Aidosti toisen kohtasmista yksilönä ei voi olla paitsi minun kohdallani..
Jos en ole privaatisti kysynyt tai en ole saanut privaatisti apua, joskus on tullut kysyttyä täällä. Apua olen saanut joskus, mutta hyvin usein vinoilua.
Ne, jotka sivustoani käyttävät, usein kiittävät.
- Anonyymi
heh heh..huuhaa..mutta kaikille muille hyvää joulua!!jotka haluaa nauttia ristikoista ja joulusta!!! toivasti huuhaaa ei häiritse teidän ratkontaa?? HYVÄÄ JOULUA!!kaikille ratkojille!!!!!!!!!!
- Anonyymi
arvioni: https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-12-2024/?view=all#post-34145
" Pääkuva on vasemmalka keskellä. Seurauksena on se, että oikean yläkulman 4×6 kokoinen aukio liittyy muuhun ristikkoon vain kahdesta kohtaa, mikä on hieman heikko liittymä. Pääkuvan alapuolella olevassa alueessa liittymiä on kolme. Aivan täyttä kymppiä ei teknisestä toteutuksesta voi antaa."
Silkkaa epäselvää soosia ja sössötystä, " että oikean yläkulman 4×6 kokoinen aukio..."
Minun painoksessani ei moisia aukioita eikä alaliittymiä ole.- Anonyymi
Jos Tapio kokee, että siellä on aukioita ja liittymiä, niin siellä on aukioita ja liittymiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Tapio kokee, että siellä on aukioita ja liittymiä, niin siellä on aukioita ja liittymiä.
No jos Tapio aidosti kokee.
- Anonyymi
Aukio on yhtenäinen ratkaisuruutujen muodostama alue. Alueen eli aukion koko on 4x6 (vaaleveysxpystykorkeus). Sana "aukio" on esim. Jaskan käyttämä ristikoihin liittyvä ammattilaisten käyttämä termi.
Liittymä on kohta, missä alue liittyy toiseen alueeseen. En tiedä, mikä on sen ristikkoammattilaisten piirissä käytetty virallinen termi. Liittymä on kuitenkin hyvä sana kuvaamaan asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aukio on yhtenäinen ratkaisuruutujen muodostama alue. Alueen eli aukion koko on 4x6 (vaaleveysxpystykorkeus). Sana "aukio" on esim. Jaskan käyttämä ristikoihin liittyvä ammattilaisten käyttämä termi.
Liittymä on kohta, missä alue liittyy toiseen alueeseen. En tiedä, mikä on sen ristikkoammattilaisten piirissä käytetty virallinen termi. Liittymä on kuitenkin hyvä sana kuvaamaan asiaa.Onko Jaska ristikkoammattilainen? Miksi menet aina toisten selän taakse kuin joku pikku lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole mistään kokemisesta, vaan ktse on faktoista. Kerroin teknisiä faktoja, kuten Jaskakin usein kertoo. Jos teknisst faktat ei kiinnosta tai niitä ei ymmärrä, kn tlrkeää nimittää faktojen kertomista soosiksi tai sössötykseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole mistään kokemisesta, vaan ktse on faktoista. Kerroin teknisiä faktoja, kuten Jaskakin usein kertoo. Jos teknisst faktat ei kiinnosta tai niitä ei ymmärrä, kn tlrkeää nimittää faktojen kertomista soosiksi tai sössötykseksi.
Jos Pallonen olisi ristikkoammattilainen, hän olisi tietenkin vaatinut itseltään lisää liittymiä. Kaikkea näiltä amatööreiltä joutuukin näkemään. Hävettää koko alan puolesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Pallonen olisi ristikkoammattilainen, hän olisi tietenkin vaatinut itseltään lisää liittymiä. Kaikkea näiltä amatööreiltä joutuukin näkemään. Hävettää koko alan puolesta!
Jöö, aukiot on parhaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekillä on välillä sama juttu kuten myös IJL-tiimillä. Heikohkoihin liittymiin ajaudutaan helposti pääkuvien sijoittelun vuoki. Jos pääkuva on keskellä jotain reunaa 6sivun yläosa, vasen reuna tai alaosa), syntyy helposti heikkoja liittymiä toisiin alueisiin. Eki, Teemu tai IJL-tiimi ei kuitenkaan koskaan syyllisty siihen, että liittymiä olisi vain yksi. Niitä on eräiden laatijoiden teknisesti erittäin heikkorakenteisissa ristikoissa.
Katsoin ristkon rakennetta. Aukiot jäävät varsin pieniksi ja rakenne on keskellä pääkuvista johdettuja sanoja lukuun ottamatta varsin rikkonainen. Mitään ylisuuria vihjealueita ei kuitenkaan ole. Ratkaisusanojen keskipituus jäänee melko keskinkertaiseksi ja se on todennäköisesti alle IS:n kovisten keskiarvon n. 5,75, jota voi pitää erinomaisena. En nimittäin jaksa uskoa, että kaksi pitkää sanaa nostaisivat keskipituuden erinomaiseksi tai valiotasolle (6,0). Laskokoon, jos huvittaa. Laskukaa: (2xruutujen määrä)- piilokirjainten määrä
------------------------------------------
pysty- ja vaakasanojen yhteismäärä
Rakenteen puolesta parempaa ristikossa omiin ristikoihini verraten on alku- ja loppupiilojen puuttuminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekillä on välillä sama juttu kuten myös IJL-tiimillä. Heikohkoihin liittymiin ajaudutaan helposti pääkuvien sijoittelun vuoki. Jos pääkuva on keskellä jotain reunaa 6sivun yläosa, vasen reuna tai alaosa), syntyy helposti heikkoja liittymiä toisiin alueisiin. Eki, Teemu tai IJL-tiimi ei kuitenkaan koskaan syyllisty siihen, että liittymiä olisi vain yksi. Niitä on eräiden laatijoiden teknisesti erittäin heikkorakenteisissa ristikoissa.
Katsoin ristkon rakennetta. Aukiot jäävät varsin pieniksi ja rakenne on keskellä pääkuvista johdettuja sanoja lukuun ottamatta varsin rikkonainen. Mitään ylisuuria vihjealueita ei kuitenkaan ole. Ratkaisusanojen keskipituus jäänee melko keskinkertaiseksi ja se on todennäköisesti alle IS:n kovisten keskiarvon n. 5,75, jota voi pitää erinomaisena. En nimittäin jaksa uskoa, että kaksi pitkää sanaa nostaisivat keskipituuden erinomaiseksi tai valiotasolle (6,0). Laskokoon, jos huvittaa. Laskukaa: (2xruutujen määrä)- piilokirjainten määrä
------------------------------------------
pysty- ja vaakasanojen yhteismäärä
Rakenteen puolesta parempaa ristikossa omiin ristikoihini verraten on alku- ja loppupiilojen puuttuminen.Voisitko kenties siirtyä vielä kauemmas asioista, joista ratkojat ovat oikeasti kiinnostuneita? Ei taida olla mahdollista. Jännää, että rupeat vielä vertaamaan ammattilaisten töitä omiin tekeleisiisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko kenties siirtyä vielä kauemmas asioista, joista ratkojat ovat oikeasti kiinnostuneita? Ei taida olla mahdollista. Jännää, että rupeat vielä vertaamaan ammattilaisten töitä omiin tekeleisiisi.
Joissakin omissa ristikoissani rakenne on lähes ammattilaistasoa ja kaukana heikkorakenteisten ristikoiden laatijoiden luomuksista. Yhdestä heikosta teknisestä detaljista huolimatta Pallosen rakenne on kokonaisuutta ajatellen laadintateknisesti parempi kuin minun 1/2025 kuukauden ristikko, vaikka se on parissa suhteessa parempi kuin tämänkertainen kovis. Sanaston laatua ei Pallosen ristikoihin voi edes verrata - jonkun toisen laadintoihin kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko kenties siirtyä vielä kauemmas asioista, joista ratkojat ovat oikeasti kiinnostuneita? Ei taida olla mahdollista. Jännää, että rupeat vielä vertaamaan ammattilaisten töitä omiin tekeleisiisi.
Syy löytyy kommentista 2024-12-22 02:06:12.
Laitoin teknisen arvion omille sivuilleni, sillä asia ei kiinnksta kuin harvoja. Kun joku asian tä ne nosti, piti asia kunnolla täällä myös käsitellä.
Tavalliseille ratkojille teknisillä seikoilla on yleisesti ottaen vähän merkitystä. Todella heikkorakenteisissa ristikoissa heikko tekninen rakenne vaikeuttaa ratkaisusanojen löytämistä, joten täysin merkityksetäntä teknj en rakenne ei ole. Pallosen ristikoiden kohdalla ei kuitenkaan koskaan ole kyse siitä, että teknisesti heikohkot kohdat haittaisivat ratkontaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy löytyy kommentista 2024-12-22 02:06:12.
Laitoin teknisen arvion omille sivuilleni, sillä asia ei kiinnksta kuin harvoja. Kun joku asian tä ne nosti, piti asia kunnolla täällä myös käsitellä.
Tavalliseille ratkojille teknisillä seikoilla on yleisesti ottaen vähän merkitystä. Todella heikkorakenteisissa ristikoissa heikko tekninen rakenne vaikeuttaa ratkaisusanojen löytämistä, joten täysin merkityksetäntä teknj en rakenne ei ole. Pallosen ristikoiden kohdalla ei kuitenkaan koskaan ole kyse siitä, että teknisesti heikohkot kohdat haittaisivat ratkontaa.”Kun joku asian tä ne nosti, piti asia kunnolla täällä myös käsitellä.”
Miten niin piti käsitellä? Sinä keksit ihan outoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jaska ristikkoammattilainen? Miksi menet aina toisten selän taakse kuin joku pikku lapsi.
Ni voisin minä kirjoittaa myös, että Eki käyttäö termiä. Kyse on kuitenkin ammattilaisten käyttämästä termistä rikä termin käyttö ole minun keksintöni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Kun joku asian tä ne nosti, piti asia kunnolla täällä myös käsitellä.”
Miten niin piti käsitellä? Sinä keksit ihan outoja.En keksi.
'nonyymi
2024-12-22 02:06:12
nosti esille tekniset deikat sivuiltani. Jos joku anonyymi ri olisi teknisiä juttuja nostanut sibuiltani tänne, en niitä täällä olisi alksnut käsittelemään.
- Anonyymi
>>Aukio on yhtenäinen ratkaisuruutujen muodostama alue
Jaahas. Entä missä kohtaa tämän viikonlopun sanaristikkoa on tämä kuvailemasi oikean yläkulman aukio:
"Seurauksena on se, että oikean yläkulman 4×6 kokoinen aukio
liittyy muuhun ristikkoon vain kahdesta kohtaa"- Anonyymi
"...vaikka se on parissa suhteessa parempi kuin tämänkertainen kovis..." Narsisti tosiaan hakee omista tekeleistään jotain positiivista sanottavaa.
"Haluan Suomen presidentiksi! Minulla olisi normaalimmat hampaat kuin nykyisellä! Hänellä menevät vähän niin sanotusti laitojen yli!" - Anonyymi
Vasemmassa yläkulmassa pääkuvsn yläpuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmassa yläkulmassa pääkuvsn yläpuolella.
sius kyse on siitä 4x6 sukiosta, jodsa on vain kaksi liittymää muuhun osas ristikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...vaikka se on parissa suhteessa parempi kuin tämänkertainen kovis..." Narsisti tosiaan hakee omista tekeleistään jotain positiivista sanottavaa.
"Haluan Suomen presidentiksi! Minulla olisi normaalimmat hampaat kuin nykyisellä! Hänellä menevät vähän niin sanotusti laitojen yli!"Ne kaksi asiaa on se, että liittymät eivät jää minimiin ja ratkaisusanojen keskipituus on todennäköisesti isompi. Pallosen ristikon kohdalka kyse on vain silmämääräisestä arviosta, joten 100% varmuudella en väitä, että näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaksi asiaa on se, että liittymät eivät jää minimiin ja ratkaisusanojen keskipituus on todennäköisesti isompi. Pallosen ristikon kohdalka kyse on vain silmämääräisestä arviosta, joten 100% varmuudella en väitä, että näin on.
Johan sinä edellä väitit. Ja sillä onko noita sinun liittymiäsi kaksi vai kolme ei ole käytännössä mitään merkitystä.
- Anonyymi
"Tavalliseille ratkojille teknisillä seikoilla on yleisesti ottaen vähän merkitystä.
Todella heikkorakenteisissa ristikoissa heikko tekninen rakenne vaikeuttaa
ratkaisusanojen löytämistä,"
Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä faktasta, että sinä, Tapio, olet ihan tavallinen ratkoja. Et ole mikään lehdissä ristikkoja julkaissut laatija. Ei vaikka jatkuvasti haaveilet ja höpötät haluavasi laatia HS-kuukausliliitteen ristikkoja. Ikään kuin sellaiseen työhön oikeasti muka joka kuukausi kykenisitkin.
Et ole ristikoitasi julkaissut, vaan olet kyllä lopulta ihan vaan ratkojapuolen henkilö. Se että koetat matkia ristikontekijöiden sanamuotoja ja teennäisen tuntuisia erikoissanoja, se ei tee sinusta laatijapuolen ammattilaista.
Se lienee tosiasia, että osaan ristikkokysymyksiä löydät keskimääräistä paremminn ja nopeammin ratkaisusanat. Monikymmenvuotinen ratkontahistoria auttaa, Mutta menet myös metsään väärine johtopäätöksinesi ja ratkaisuinesi, ihan tämän tästä.
Arvelen että jonkinlainen dyslexia tai muu aivotoiminnan tai hermostoperäinen häiriö tai vaiva estää sen, että et tosiaan saa niitä haaveilemiasi ristikoita julkaistua. Päädyt siksi kinastelemaan näille julkisille keskustelufoorumeille.- Anonyymi
Joo, ammattilaiset ei täällä rupattele ja itsekorosta.
- Anonyymi
Mikähän mahtaa olla "Pöydän ympäri"?
Siinä on piilokirjain enkä saa mitään järkevää sanaa.- Anonyymi
Odotetaan nyt rauhassa, että HP saa kuusen koristeltua ja kinkun paistettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotetaan nyt rauhassa, että HP saa kuusen koristeltua ja kinkun paistettua.
Ehkä minulla on jotakin väärin mutta siinä on "Nik*it".
- Anonyymi
pöydän ympäri...laitoin siihen niksit...vissiikin on oikein??taisi muuten löytyä ratkojista?
- Anonyymi
Niinpä tietysti. Tiskin
- Anonyymi
Joo, niksit takaperin on tiskin siis pöydän.
- Anonyymi
Kukahan sen on ratkojiin kerinnyt jo lsittaa? Vink vink
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan sen on ratkojiin kerinnyt jo lsittaa? Vink vink
Mitä jos lopetetaan Huuhaan kiusaaminen tässä asiassa.!Vaikka kuinka hänen juttunsa ovat epäuskottavia, tähän ratkojien lisäyshommaan hän ei taatusti ole syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos lopetetaan Huuhaan kiusaaminen tässä asiassa.!Vaikka kuinka hänen juttunsa ovat epäuskottavia, tähän ratkojien lisäyshommaan hän ei taatusti ole syyllinen.
No "taatusti" tuskin on oikea sana. En tosin usko että hän on montaakaan sanaa sinne lisännyt, mutta hän on kyllä tämän palstan pahin pajunköyden syöttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat sitten olla? Taas on pilattu ratkontanautinto lisäilemällä ylimielisesti vastauksia ratkojiin. Mitä ihmeen nautintoa tällä haetaan? Itsekorostus? Narsismi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat sitten olla? Taas on pilattu ratkontanautinto lisäilemällä ylimielisesti vastauksia ratkojiin. Mitä ihmeen nautintoa tällä haetaan? Itsekorostus? Narsismi?
Kirjoitin tuon vain, koska Huuhaan monet vedätykset ja hänen lankeamisensa niiden selittelyihin sekoittavat tämän palstan muutenkin ilman että tarvitsee jankuttaa tuollaisesta! Minä en tiedä, kuka sitä tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että Tapion häiriköintiin pitää vastata häntä paapomalla. En ole samaa mieltä. Ei tämän palstan idea ole terapian tarjoaminen Tapiolle.
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö sinä olet jonkun luomassa valheessa, että niitä lisäisin. Narsisti varmasn on, jos paljon lisäilee.
Kukaan ei tiedää, kuka niitä lisäilee, sillä kirjautunutkaan käyttäjä ei tiedä kuka on minkin vihje-ratkaisusana-parin lisännyt. Moderaattorikasn ei tiedä niitä lisäyksiä, jotka on tehty anonyymisti.
Yhtään ainoata IS:n koviksrn vihje-ratkaisusana-paria en kurjautineena ole lisännyt enkä muista kirkautimattakaan milloinkaan lisänneeni.
Aiemmat:
"Mitä jos lopetetaan Huuhaan kiusaaminen tässä asiassa.!Vaikka kuinka hänen juttunsa ovat epäuskottavia, tähän ratkojien lisäyshommaan hän ei taatusti ole syyllinen."
Totta.
"No "taatusti" tuskin on oikea sana. En tosin usko että hän on montaakaan sanaa sinne lisännyt, mutta hän on kyllä tämän palstan pahin pajunköyden syöttäjä."
Yhtään en siis ole lisännyt.Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että Tapion häiriköintiin pitää vastata häntä paapomalla. En ole samaa mieltä. Ei tämän palstan idea ole terapian tarjoaminen Tapiolle.
Mutta jatkuva kiusasminen valheella ei ole kyllä aikuismaista toimj tas - muistutaa koulukiusaamista.
Jos ei harradta terapias, ei nettikiusasminenkaan ole mitään fiksua toimintaa.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Mutta jatkuva kiusasminen valheella ei ole kyllä aikuismaista toimj tas - muistutaa koulukiusaamista.
Jos ei harradta terapias, ei nettikiusasminenkaan ole mitään fiksua toimintaa.Turha esittää uhria, Huuhaa. Jos itse käyttäydyt tökerösti, niin ei sinua kohdella kuin kukkaa kämmenellä.
Anonyymi kirjoitti:
Turha esittää uhria, Huuhaa. Jos itse käyttäydyt tökerösti, niin ei sinua kohdella kuin kukkaa kämmenellä.
Siia valheellinen syyttely on sinusta töysin oikein? Valheen levittämjsen lopettamista on moni muukin kuin mjnä tässä xäikeessä pyytänyt.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Siia valheellinen syyttely on sinusta töysin oikein? Valheen levittämjsen lopettamista on moni muukin kuin mjnä tässä xäikeessä pyytänyt.
Sinä Huuhaa olet itse se, joka tällä palstalla eniten harrastaa valheellista syyttelyä. Ja niin makaat kuin petaat.
Siinä ei auta vaikka kuinka "aidosti koet" että sinun valheet on tosia. Ei sinulla ole täällä mitään erioikeutta potaskan puhumiseen. - Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Kukaan ei tiedä totuutta. Sana sanaa vastaan tilanne on kyllä. Visainen tilanne.
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei tiedä totuutta. Sana sanaa vastaan tilanne on kyllä. Visainen tilanne.
On todella naurettavaa yrittäö uskotella, että laittaisin massiivisesti sanoja ratkojiin. Väitteen rsittäjä jäi kiinni rmävalheesta - pal elussa ei näe, kuka on mitäkin laittanut.
Selitys, johon joku viittasi ei edusta edes tyyliäni vaan tyyli on Sanarisin foorumin kielenkäyttöä. Tyylillisesti eräs selitys sopisi jonkun Sanarisin ydinporukkaan kuuluvan henkilön laittamaksi. Voi toki joku matkia tyyliä.
- Anonyymi
Piilis vaaka 16. Eki on mokannut piilovihjeen. Miksi näiden annetaan mennä läpi? Eki taitaa olla liian iso kiho, että ei jänen virheitään saa tuoda esiin.
- Anonyymi
Luulenpa, että sinä tässä mokaat, ei Eki.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ei minunkaan mielestäni vihjeessä ole mitään vikaa.
Mriesa?
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ks. 2024-12-22 15:15:21
ies on vähän vanhahtava sana vain.Ies - en ole kinä kuullut moista. Eki teki tuon tahallaan. Nyt ollaan taas harmaalla alueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ies - en ole kinä kuullut moista. Eki teki tuon tahallaan. Nyt ollaan taas harmaalla alueella.
Joku kehtaa sanoa, ettei tunne sanaa ies? Jees jees! Ekin syytä sekin.
- Anonyymi
mikä moka on piiliksen 16.vaakaa??minusta ihan looginen vihje ja vastaus! "merimies arkku"!!
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
m eri m ies arkku (markku - m) on logiikka
Hyvä, kun tulee tällaisia hienovaraisia selityksiä Huuhaalta.
Vinkkejä vain, ettei spoilata kenenkään älyämistä. Ainoa, joka tajuaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkejä vain, ettei spoilata kenenkään älyämistä. Ainoa, joka tajuaa.Sarkasmia Tapsa tosin ei tajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkejä vain, ettei spoilata kenenkään älyämistä. Ainoa, joka tajuaa.Koin, että tällä kertaa kaivattiin ns. rautalankaa. Arvelin, että kyseessä ei ole kokenut piilisratkoja. Mutta kun en asiaa voi tietää, väänsin varmuuden vuoksi rautaksnkaa. Jos olisi oma foorumi, rautalsnka plisi kahden tai kolmen spoilerin takana, jollon voisi ratkoja itse päättää, miten paljon apuja haluaa käyttää. Täällä asiaa ei voi kontrolloida, mutta en nyt omilke sivuilleni viitsinyt spoilereita mennä käyttämäön ja tänne linkittämään. Täällää spoilaa aina, jos haluaa yhtään auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sarkasmia Tapsa tosin ei tajua.
Jonkinverran tajuan ja kyllä tajusin, että "hienkvaraisia selityksiä" on sarkasmia.
Loppu on totta, mutta kirjoitettu ivallisessa hengessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkejä vain, ettei spoilata kenenkään älyämistä. Ainoa, joka tajuaa.Katsotaansa aikaleimat
anonyymin selitys: 2024-12-22 14:54:28
minun tarkennus anonyymin selitykselle, ns. rautalankaselitys: 2024-12-22 15:15:21
minun tarkennus Mriesa esittäneelle: 2024-12-22 15:19:39
joku oli jo ratkaisusanan kertonut ja katsoin tarpeelliseksi vääntää rautalankaa, koska joku ei ymmärtänyt vihjeen osia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koin, että tällä kertaa kaivattiin ns. rautalankaa. Arvelin, että kyseessä ei ole kokenut piilisratkoja. Mutta kun en asiaa voi tietää, väänsin varmuuden vuoksi rautaksnkaa. Jos olisi oma foorumi, rautalsnka plisi kahden tai kolmen spoilerin takana, jollon voisi ratkoja itse päättää, miten paljon apuja haluaa käyttää. Täällä asiaa ei voi kontrolloida, mutta en nyt omilke sivuilleni viitsinyt spoilereita mennä käyttämäön ja tänne linkittämään. Täällää spoilaa aina, jos haluaa yhtään auttaa.
Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei.
Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei.
Joskus mä teen ja toisinaan taas en.
- Anonyymi
> Taas on pilattu ratkontanautinto lisäilemällä ylimielisesti vastauksia ratkojiin.
Siis onko joku ristikkoaan ratkova oikeasti pakotettu menemään Ratkojat-palveluun? Sitten ylimielisesti pakotettu katsomaan sieltä vastaukset, ja sitä kautta pilaamaan oma ratkontanautintonsa?
Jos tämmöistä pakottamista tapahtuu, se on poliisiasia ilman muuta.- Anonyymi
Laitoin valitukset.
- Anonyymi
Olet irrallaan todellisuudesta. Myös Jaska käyttää ratkojia. Haluatko pilata Jaskan ratkontanautinnon?
- Anonyymi
katos huuhaakin sai piiliksen täyteen kun joku kertoi ekana oikean vastauksen!!oletkos nyt huuhaa tyytyväinen?? ja eihän sun pitänyt suoria vastauksia/vihjeitä antaa..vaan typeriä/vaarallisia linkkejä!
- Anonyymi
Jos joku on jo kertonut vastauksen ja vähän selittänytkin, ei lisäselitys enää asiaa pahemmaksi tee.
"katos huuhaakin sai piiliksen täyteen kun joku kertoi ekana oikean vastauksen!!"
toi nyt ei pidä paikkaansa. Yhtään vihjettä ei jäänyt ymmärtämättä enkä kenenkään apuja tarvinnut. Älä vain yritä valehdella, että 2024-12-22 14:34:38 oli kirjoittamani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku on jo kertonut vastauksen ja vähän selittänytkin, ei lisäselitys enää asiaa pahemmaksi tee.
"katos huuhaakin sai piiliksen täyteen kun joku kertoi ekana oikean vastauksen!!"
toi nyt ei pidä paikkaansa. Yhtään vihjettä ei jäänyt ymmärtämättä enkä kenenkään apuja tarvinnut. Älä vain yritä valehdella, että 2024-12-22 14:34:38 oli kirjoittamani.Etkö Huuhaa tajua, että jos pulmallisen vihjeen tapauksessa pelkkä ratkaisu on tiedossa, niin ratkojalla on vielä mahdollisuus saada "ratkontanautinto" keksimällä itse ratkaisun selitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö Huuhaa tajua, että jos pulmallisen vihjeen tapauksessa pelkkä ratkaisu on tiedossa, niin ratkojalla on vielä mahdollisuus saada "ratkontanautinto" keksimällä itse ratkaisun selitys.
Tapio riisti itsekeskeisesti ratkontanautinnon rautalangallaan. Kaksoisstandardi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio riisti itsekeskeisesti ratkontanautinnon rautalangallaan. Kaksoisstandardi?
Ylimielistä, Tappe!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toi nyt ei pidä paikkaansa. Yhtään vihjettä ei jäänyt ymmärtämättä enkä kenenkään apuja tarvinnut. Älä vain yritä valehdella, että 2024-12-22 14:34:38 oli kirjoittamani.Mistäpä sen tietää, kun kerran kirjoittelet täällä anonyyminä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö Huuhaa tajua, että jos pulmallisen vihjeen tapauksessa pelkkä ratkaisu on tiedossa, niin ratkojalla on vielä mahdollisuus saada "ratkontanautinto" keksimällä itse ratkaisun selitys.
Päättelin, että ratkoja tarvitsi myös selityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin valitukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni kysymys "Mriesa?" osoitti, että rautalanka oli tarpeen. Toki olisin voinut väöntää sen sivuillani spoilerilla, mutta arvioin, ettei nii tarvitse tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäpä sen tietää, kun kerran kirjoittelet täällä anonyyminä.
Panetteluyritys, sillä kerroin heri perään kirjautunerna, etyä minusta vihjeessä ei ole mitään vikaa.
- Anonyymi
>Olet irrallaan todellisuudesta. Myös Jaska käyttää ratkojia.
>Haluatko pilata Jaskan ratkontanautinnon?
En oikein tunne noita Sanaris-palstan nimimerkkejä. Näyttää Jaska olevan henkilö, joka laskee kaikista ristikoista ratakaisusanojen keskipituudet. Jos sanojen keskipituus on yli 6, niin Jaska pitää ristikkoa hyvänä, jos jää alle sen, on aika heikko ristikko.
Mutta onko Jaska myös joku tunnettu ristikoiden laatija tai tunnettu ratkoja? Aika usein tuolla palstalla sanoo "luntanneensa", joka kai tarkoittaa ratkojat-palvelua.- Anonyymi
Jaska on tunnettu ratkoja Sanarisin sivulla. Saattaa olla laatija. Jaskalla on keskipituuksista tietyt kriteerit. 5,8 on erinomainen ja 6,0 on valio. 5,5 on ymmärtääkseni vielä vielä tyydyttävä. Ihan tarkkoja arvoja en tiedä, mutta jotain esittämäni suuntaisesta on kyse. Ei Jaska keskipituuksia aina laske.
"jos jää alle sen, on aika heikko ristikko." ei ole kuitenkaan Jaskan mielipide, vaikka aika suuren arvon hän yli 6,0 keskipituuksille antaa. Suurin piirtein Jaskan kriteereillä itse keskipituudet luokittelen.
- Anonyymi
Herranen pieksut! Tämänhän muka pitäisi olla Suomi24-sanaristikoiden keskustelupalsta. Niin täällähän tehdään vaan Herra Tapio-pöljän sielunhoitamista. Kaikkien muiden sanaristikonharrastajien kustannuksella. Miutkii (monen vuoden palstanseuraaja) kerran toisensa jälkeen tämä Tapio-persoona vaan panetteli ja mutiloi, kun joskus jotain kysyin. En nyt kyllä millekään ylläpidolle valituksia tehnyt, mutta EHKÄ OLISI PITÄNYT, jos kerran eniten viesteissä määkinyt myös eniten huomiota saapi.
Ja sitten Herra Tapiolle tiedoksi, että olen näitten vuosien aikana IHAN ITSE ja OMIN VOIMIN opetellut tätä ristikonratkontaa, ja nyt jo aikasten hyvin (IHAN ILMAN SIUN TUUPPAAMAA MUKA ITSEKULLEKIN TARPEELLISTA MUKAVIHJEITTÄMISTÄ) myös oppinut aivan itse ratkomaan nämät IS-kovisristikot. Ja todella onnellisena sitten tarkistellut tuolta ratkojista, että olenpas mennyt oikeaan suuntaan ja on se kerrottu ratkaisu. ETTä ENPÄ OLE TARVINNUT MITÄÄN SIUN ESITTÄMÄÄ ARVAILE SINNE TAI TÄNNE HOKKUSPOKKUSTA (on kutsuttu myös hippaleikeiksi) ratkaisuja saadakseni. Että mene nyt hyvä ihmismies (oletan) itseesi ja häivy ainakin tältä koko Suomea kattavalta palstalta ja pysy siellä, missä ruoho eniten vihertää, elikkäs siun omilla kotisivuilla!!!- Anonyymi
Häivy on oikea verbi!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häivy on oikea verbi!!!
”Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy
Tule mukanani juhlimaan
Tää on paikka, jossa kansa viihtyy
Tänään tunnelmasta kunnolla kiinni saan
Lennän aurinkoon” - Anonyymi
Tämä on han selkeää Tapiovastaista propagandaa. Tapio kuitenkin yrittää vain ja ainoastaan auttaa. Hänelle tulee hyvä olo kun auttaa. Onko siinä jotain väärää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy
Tule mukanani juhlimaan
Tää on paikka, jossa kansa viihtyy
Tänään tunnelmasta kunnolla kiinni saan
Lennän aurinkoon”Ihana biisi á la Masa ja Tepi Turkkusest, mutta...
... miten käy IS-ristikoiden lähitulevaisuudessa, kun kaupat lopettaa paperisten lehtien myynnin? Asia tuli mieleen kun itseä lähinnä olevan kauppakeskuksen K-market päätti viime viikolla lopettaa (paperisten) iltapäivälehtien myynnin kokonaan. Tuo trendi kun lähtee vyörymään laajemmin Suomi -nimiseen valtakuntaan, niin miten sitten suu pannaan. - Anonyymi
"Tapio-persoona vaan panetteli ja mutiloi, kun joskus jotain kysyin."
En ole mollanut, jos joku ei jotain vihjettä ole ymmärtänyt, ainakaan rn tietpisesti ole niin yehnyt. Olen auttanut aina parhaan käsitykseni mukaan. On törkeää solvaamista väittää vinkkejäni mukavihjeittämiseksi. Jos ei sinulle toimi, voi toimia jollekulle muulle. Ainakin Punaisen Pelikaanin ja Iisakin ristikot -lehden ratkojat niitä arvostavat.
Mitä vain en pysty käsittämään, mjten joku hyödyntää sikinsokinlistoja, jotka paljastavat ratkaisusanoja, jotka voisi itse ensin yrittää ratkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole mollanut, jos joku ei jotain vihjettä ole ymmärtänyt, ainakaan rn tietpisesti ole niin yehnyt. Olen auttanut aina parhaan käsitykseni mukaan. On törkeää solvaamista väittää vinkkejäni mukavihjeittämiseksi. Jos ei sinulle toimi, voi toimia jollekulle muulle. Ainakin Punaisen Pelikaanin ja Iisakin ristikot -lehden ratkojat niitä arvostavat.
Mitä vain en pysty käsittämään, mjten joku hyödyntää sikinsokinlistoja, jotka paljastavat ratkaisusanoja, jotka voisi itse ensin yrittää ratkoa.Yritän ihan oikeasti ottaa huomioon kysyjän osaamistason ja antaa kullekin juuri sopivia vunkkejä. Täällä on mahdoton o nistua, kun kirjoitetaan anonyymisti. Ei voi oppia toisesta mitään, mikä hyödyntäisi optimaalisten vinkkien antamista. Siksi tulee erittäin helposti autettua joko liikaa tai liian vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vain en pysty käsittämään, mjten joku hyödyntää sikinsokinlistoja, jotka paljastavat ratkaisusanoja, jotka voisi itse ensin yrittää ratkoa."ainakaan rn tietpisesti ole niin yehnyt"
Yleensä katsotaan, että aikuisen ihmisen pitäisi toimia harkiten. Sinä Tapio tunnut katsovan, että sinulla on oikeus toimia ajattelemattomasti, niin kuin tökerön söheltämisen määrä korvaisi laadun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ainakaan rn tietpisesti ole niin yehnyt"
Yleensä katsotaan, että aikuisen ihmisen pitäisi toimia harkiten. Sinä Tapio tunnut katsovan, että sinulla on oikeus toimia ajattelemattomasti, niin kuin tökerön söheltämisen määrä korvaisi laadun.Jos joku ei jotain osaa ristikossa, en pyri mollssmaan. En efes ymmärrä, minkä auttamiseni joku on kokrnut mollaamisena.
Jos srvostelen sitä, että mennään siitä, mistä on aita matalin hyödyntämällä bulkkia, en arvostele osaamists, vaan asennetta. Jos srn joku kokee mollasmisena, kokekoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ei jotain osaa ristikossa, en pyri mollssmaan. En efes ymmärrä, minkä auttamiseni joku on kokrnut mollaamisena.
Jos srvostelen sitä, että mennään siitä, mistä on aita matalin hyödyntämällä bulkkia, en arvostele osaamists, vaan asennetta. Jos srn joku kokee mollasmisena, kokekoon.Ei sinulla Tapio ole mitään oikeutta arvostella sitä asennetta millä joku toinen täyttää ristikkonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulla Tapio ole mitään oikeutta arvostella sitä asennetta millä joku toinen täyttää ristikkonsa.
Kyllä halveksinta on ihan perusteltua, sillä jokaisen on lopulta itse opittava ratkomaan ristikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä halveksinta on ihan perusteltua, sillä jokaisen on lopulta itse opittava ratkomaan ristikoita.
Sopisi vaikka Huuhaan vaalilauseeksi tulevissa kunnallisvaaleissa: "Jokaisen on lopulta itse opittava ratkomaan ristikoita." Ja siihen alle lisäksi pari riviä vähän pienemmällä: "Sillä yhteiskunnassamme ei ole sijaa vapaamatkustajille. Tosin kaikkein kovakalloisimmille voidaan hakemuksesta myöntää vapautus sudokujen osalta."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopisi vaikka Huuhaan vaalilauseeksi tulevissa kunnallisvaaleissa: "Jokaisen on lopulta itse opittava ratkomaan ristikoita." Ja siihen alle lisäksi pari riviä vähän pienemmällä: "Sillä yhteiskunnassamme ei ole sijaa vapaamatkustajille. Tosin kaikkein kovakalloisimmille voidaan hakemuksesta myöntää vapautus sudokujen osalta."
Autan kyllä, mutta kohtuudella - en hyväksy toisten ratkojien hyväksikäyttöä, jotta itse saa äärimmäisen vähällä vaikean ristikon täyteen. Jos ottaa käsiinsä haastavan ristikon, putäö olla valmis näkemään vaivaa eikä vain köyttämään hyväksi toisten ratkontoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autan kyllä, mutta kohtuudella - en hyväksy toisten ratkojien hyväksikäyttöä, jotta itse saa äärimmäisen vähällä vaikean ristikon täyteen. Jos ottaa käsiinsä haastavan ristikon, putäö olla valmis näkemään vaivaa eikä vain köyttämään hyväksi toisten ratkontoja.
Uudelleen vihjeittäminen on ankarasti kielletty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudelleen vihjeittäminen on ankarasti kielletty.
Sanarisin foorumissa joo, mutta sitä ei tarvitse muualla noudattaa. Kunnioita tuottajia sen verran, että pyrin pysymään auttamisessa kohtuudessa. Sitäpaitsi Kolmiokirja ei suhtaudu vinkkien antamiseen niin tiukasti kuin Sanaris.
Mutta en ymmärrä sitä, mikä ihmeen itu on tehdä koviksesta keskus tai jopa pehmis massiivisilla paljasteluissa. Toki joku niitä haluaa, koska ei halua käyttää sellaista aikaa kuin kovisten ratkominen vaatisi. Mutta jos koviksista tehdään joillekin pehmis, eikö se ole toisten ratkojien hyväksikäyttöä. Miksi joku haluaa olla ikään kuin kovisten ratkoja, mutta vaatii kuitenkin, että kovis muutetaan keskikseksi tai jopa pehmikseksi. Eikö jörkevämpää olisi etsiä sopivan vaikeita ristikoita ostamalka vaikka Passeli Pelikaani tai Mantan Mainiot ristikot. Niissökin tosin viimeinen ristikko on kovis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos ottaa käsiinsä haastavan ristikon, putäö olla valmis näkemään vaivaa eikä vain köyttämään hyväksi toisten ratkontoja."
Miten niin? Mikäs oikeus sinulla Huuhaa on sellaista vaatia? Jos joku on hyvillä rahoillaan maksanut hyvän hinnan ristikkoja sisältävästä lehdestä, niin kyllä hän saa täyttää ne ristikkonsa juuri sillä tavalla kuin itse haluaa. Siinä ei sinun päällepäsmäröintiäsi tarvita ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos ottaa käsiinsä haastavan ristikon, putäö olla valmis näkemään vaivaa eikä vain köyttämään hyväksi toisten ratkontoja."
Miten niin? Mikäs oikeus sinulla Huuhaa on sellaista vaatia? Jos joku on hyvillä rahoillaan maksanut hyvän hinnan ristikkoja sisältävästä lehdestä, niin kyllä hän saa täyttää ne ristikkonsa juuri sillä tavalla kuin itse haluaa. Siinä ei sinun päällepäsmäröintiäsi tarvita ollenkaan.Tuo on valetta. Ristikot tulee täyttää itse ja mahdollisimman vähällä avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on valetta. Ristikot tulee täyttää itse ja mahdollisimman vähällä avulla.
Ei ole valetta vaan totta. Missähän laissa tai virallisessa säännöstössä muka määrätään, että "Ristikot tulee täyttää itse ja mahdollisimman vähällä avulla."? No eipä missään.
Jos tuo lainaamani lause on kirjoitettu tosissaan, niin sen kirjoittajan kanssa samanlaisia toisten ihmisten elämän yksityiskohtien määräilijöitä voi sanoa esiintyneen runsaasti sekä kommunistien että fasistien riveissä. Kaheleista uskonkiihkoilijoista puhumattakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? Mikäs oikeus sinulla Huuhaa on sellaista vaatia? Jos joku on hyvillä rahoillaan maksanut hyvän hinnan ristikkoja sisältävästä lehdestä, niin kyllä hän saa täyttää ne ristikkonsa juuri sillä tavalla kuin itse haluaa. Siinä ei sinun päällepäsmäröintiäsi tarvita ollenkaan.Jos käyttää massiivisesti hyväkseen toisten ratkomisia, ainakaan kyse ei ole sellaisesta ratkojasta, joka ottaa kovisten ratkonnan Sanaris-väen tapaan tosissaan. Jos kovis muutetaan koviksesta keskikseksi tai pehmikseksi, kadotetaan kyllä kovistenn ratkonnan varsinainen idea ihan kokonaan. Kyse on ennemmin kovisten täyttelemisistä kuin niiden ratkomisesta. Se ei ole laatijoiden tarkoittama idea, kun he koviksia luovat. Ainakaan laatijoita ei kunnioiteta, jos vaaditaan kovisten tason pudottamista 1½-2-tasoisiksi.
Minä en halua auttaa niin, että koen, että joku vain käyttää osaamistani hyväkseen päästäkseen mahdollisimman helpolla itse. Täällä jotkut aivan selvästi ovat käyttäneet toisia hyväkseen, jotta olisivat saaneet ristikon täyteen mahdollisimman nopeasti.
Haluan kunnioittaa toisen älykkyyttä niin paljon, etten auta enemmän kuin on oikeasti tarpeen. Sivuillani aivan joka kerta mietin, mikä on kulloinkin oikea avun tarve. Epäonnistumisia tulee väkisin.
Kunnioitan itse ristikkonsa ratkovia ja palkintokisoihin osallistuvia siinä, etten halua kohtuuttomasti auttaa. Liikaa tunnustan auttaneeni joskus, mutta panin stopin liialliselle auttamiselle. Tuntuu erittäin kiusalliselta auttaa kohtuuttomasti.
Jos joku toinen ratkoo ristikon massiivisessa määrin toisen puolesta ja silti osallistuu palkintokisaan, on se kohtuuttoman epäreilu tilanne.
Palkintokisoihin osallistumisen jälkeen voi miten paljon tahansa kysyä. Jos päämääränä on oppia itse paremmin seuraavan kerran selvitä ristikoista, voi kehittyä. Kaikki epäselviksi jääneet kohdat on hyvä tarkastella perusteellisesti. Päämäärä on auttaa ratkojia kehittymään.
Piiliksissä voin heti auttaa, mutta mielellään lähden niissäkin vinkeistä. Jos koen, että logiikka jäi kysyjällä kovin epäselväksi, selitän. Koska kyse on vain arviosta, arvio voi mennä pieleen. Ehkä olisi parempi auttaa niissä välillisesti, niin jokainen saa itse päättää, minkä verran apua tarvitsee eikä tarvitsisi arvailla.
Jos aina saa massiivisesti valmiina, motivaatio oppia itse enemmän, voi olla aika alhaalla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos käyttää massiivisesti hyväkseen toisten ratkomisia, ainakaan kyse ei ole sellaisesta ratkojasta, joka ottaa kovisten ratkonnan Sanaris-väen tapaan tosissaan. Jos kovis muutetaan koviksesta keskikseksi tai pehmikseksi, kadotetaan kyllä kovistenn ratkonnan varsinainen idea ihan kokonaan. Kyse on ennemmin kovisten täyttelemisistä kuin niiden ratkomisesta. Se ei ole laatijoiden tarkoittama idea, kun he koviksia luovat. Ainakaan laatijoita ei kunnioiteta, jos vaaditaan kovisten tason pudottamista 1½-2-tasoisiksi.
Minä en halua auttaa niin, että koen, että joku vain käyttää osaamistani hyväkseen päästäkseen mahdollisimman helpolla itse. Täällä jotkut aivan selvästi ovat käyttäneet toisia hyväkseen, jotta olisivat saaneet ristikon täyteen mahdollisimman nopeasti.
Haluan kunnioittaa toisen älykkyyttä niin paljon, etten auta enemmän kuin on oikeasti tarpeen. Sivuillani aivan joka kerta mietin, mikä on kulloinkin oikea avun tarve. Epäonnistumisia tulee väkisin.
Kunnioitan itse ristikkonsa ratkovia ja palkintokisoihin osallistuvia siinä, etten halua kohtuuttomasti auttaa. Liikaa tunnustan auttaneeni joskus, mutta panin stopin liialliselle auttamiselle. Tuntuu erittäin kiusalliselta auttaa kohtuuttomasti.
Jos joku toinen ratkoo ristikon massiivisessa määrin toisen puolesta ja silti osallistuu palkintokisaan, on se kohtuuttoman epäreilu tilanne.
Palkintokisoihin osallistumisen jälkeen voi miten paljon tahansa kysyä. Jos päämääränä on oppia itse paremmin seuraavan kerran selvitä ristikoista, voi kehittyä. Kaikki epäselviksi jääneet kohdat on hyvä tarkastella perusteellisesti. Päämäärä on auttaa ratkojia kehittymään.
Piiliksissä voin heti auttaa, mutta mielellään lähden niissäkin vinkeistä. Jos koen, että logiikka jäi kysyjällä kovin epäselväksi, selitän. Koska kyse on vain arviosta, arvio voi mennä pieleen. Ehkä olisi parempi auttaa niissä välillisesti, niin jokainen saa itse päättää, minkä verran apua tarvitsee eikä tarvitsisi arvailla.
Jos aina saa massiivisesti valmiina, motivaatio oppia itse enemmän, voi olla aika alhaallaSinä Tapio-Huuhaa voit täytellä ristikoita ja avitella toisiakin juuri siihen tapaan kuin itse haluat. Mutta juuri se sama oikeus ja se sama valinnanvapaus on kaikilla muillakin. Eikä sinulla ole siihen nokan koputtamista.
Vetoat "Sanaris-väen" toimintatapoihin. No ainakaan se väki ei ole niin moukkamaista että räyhäisi ympäri nettiä määräilemässä miten ihmisten pitää ristikot täyttää ja miten ei. Ja kyllähän se "Sanaris-väki" huomasi, että sinulla Tapio-Huuhaa ei vaan rahkeet heidän porukkaansa riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä Tapio-Huuhaa voit täytellä ristikoita ja avitella toisiakin juuri siihen tapaan kuin itse haluat. Mutta juuri se sama oikeus ja se sama valinnanvapaus on kaikilla muillakin. Eikä sinulla ole siihen nokan koputtamista.
Vetoat "Sanaris-väen" toimintatapoihin. No ainakaan se väki ei ole niin moukkamaista että räyhäisi ympäri nettiä määräilemässä miten ihmisten pitää ristikot täyttää ja miten ei. Ja kyllähän se "Sanaris-väki" huomasi, että sinulla Tapio-Huuhaa ei vaan rahkeet heidän porukkaansa riitä.Olen ratkonut satoja koviksia ja tuhansia piiloksiä. Minulla rahkeet riittää mihin vaan porukkaan. Kyse on vain ja ainoastaan konservatiivisuudesta. Ideoitani ei haluta kuunnella, koska astun establismentin varpaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ratkonut satoja koviksia ja tuhansia piiloksiä. Minulla rahkeet riittää mihin vaan porukkaan. Kyse on vain ja ainoastaan konservatiivisuudesta. Ideoitani ei haluta kuunnella, koska astun establismentin varpaille.
Unohtui mainita että kaikki niistä piiloksistä on ratkottu täysin oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtui mainita että kaikki niistä piiloksistä on ratkottu täysin oikein.
2024-12-24 09:41:41 ja 2024-12-24 09:53:25. Osa pitää pailkaansa ja osa ei.
"Sanaris-väki" huomasi, että sinulla Tapio-Huuhaa ei vaan rahkeet heidän porukkaansa riitä"
Tuo on Sanaris-väen tyylistä ilkeää mollaamista. Alussa oli vaikeuksia kovisten kanssa, mutta niin on alussa kaikilla. Joillakuilla vain ei ollut asiasta ymmärrystä. Ratkon ristikoita kyllä varsin hyvin nykyisin, joten mollssminen on täysin asiatonta. Virheitä teen, mutta niitä tekee Sanarisin ydinporukankin väki. Eivät hekään kailkia vihjeitä ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2024-12-24 09:41:41 ja 2024-12-24 09:53:25. Osa pitää pailkaansa ja osa ei.
"Sanaris-väki" huomasi, että sinulla Tapio-Huuhaa ei vaan rahkeet heidän porukkaansa riitä"
Tuo on Sanaris-väen tyylistä ilkeää mollaamista. Alussa oli vaikeuksia kovisten kanssa, mutta niin on alussa kaikilla. Joillakuilla vain ei ollut asiasta ymmärrystä. Ratkon ristikoita kyllä varsin hyvin nykyisin, joten mollssminen on täysin asiatonta. Virheitä teen, mutta niitä tekee Sanarisin ydinporukankin väki. Eivät hekään kailkia vihjeitä ymmärrä.Rahkeesi eivät riitä = käyttäydyt moukkamaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahkeesi eivät riitä = käyttäydyt moukkamaisesti.
Joulurauhaa kaikille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulurauhaa kaikille!
Kiitos samoin sinulle! Mahdollisimman stressitöntä viikkoa olitpa sitten ms. jouluihminen tai et.
- Anonyymi
"Kyse on vain ja ainoastaan konservatiivisuudesta. Ideoitani ei haluta kuunnella,
koska astun establismentin varpaille."
Voihan niitä omia tekemiään sanaristikoita julkaista lukuisissa lehdissä, vaikka ei tuon Sanariksen väen kanssa olisikaan puheväleissä.
Se on sitten jo kokonaan toinen juttu, jos ideasi ovat niin kökköjä tai outoja, että ne eivät kelpaa yhtään millekään alustalle. Et ole kuitenkaan saanut missään noita ristikoitasi julkaistua.- Anonyymi
Tiedostan ristikoitteni puutteet. Ennen kaikkea sanasto on suurin ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedostan ristikoitteni puutteet. Ennen kaikkea sanasto on suurin ongelma.
Kommenteistasi päätellen et tiedä, mikä normaalia ratkojaa kiinnostaa. Olet enemmän teoreetikko. Löydät parhaista ristikoistakin aina jotain joutavia ongelmia, vaikkapa liian vähän liittymiä. Hei kamoon, palaa maa pinnalle! Ajattele enemmän fiiliksellä, se on ristikossa tärkeintä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenteistasi päätellen et tiedä, mikä normaalia ratkojaa kiinnostaa. Olet enemmän teoreetikko. Löydät parhaista ristikoistakin aina jotain joutavia ongelmia, vaikkapa liian vähän liittymiä. Hei kamoon, palaa maa pinnalle! Ajattele enemmän fiiliksellä, se on ristikossa tärkeintä!
Ehkä piilikset olisivat Tapion ominta aluetta, mutta hän pakottaa kuitenkin ristikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kommenteistasi päätellen et tiedä, mikä normaalia ratkojaa kiinnostaa."
Tuedistan kylllä. Tarkoitus ei ollut tässä säikeessä käsitellä teknisttä rakennetta, mutta kun joku asian nosti sivuiltani tänne, pitihän asia käydä lävitss kun joku ei ymmärtänyt, mitä tarkoitetaan tietyillä sanoilla.
Kuten toin esille, teknisillä seikoilla on merkitystä vain kun niistä muodostuu ongelma. Tässä ristikossa heikohko liittymä ei ongelmia tuonut. Heikko liittymä voi muodostaa ongelman, jos yhdestä ristikosta muodostuu lähes oma pikku ristikkonsa. Muuten tekniset heikkoudet ovat vain ulkonäköpuutteita, jotka harmittavat eniten laatijaa ja joihin lähinnä ammattilaiset ja amatöörilaatijat kiinnittävät huomiota.
- Anonyymi
"Ehkä piilikset olisivat Tapion ominta aluetta,
mutta hän pakottaa kuitenkin ristikoita."
Suuresti epäilen, että pärjäisi kaupallisesti edes sielläkään puolella. Tuohan yritti tarjoilla jotakin "Päivän piilosana" -juttuansa netissä.
Mutta ketään ei kiinnostanut sekavasti esitetty "Päivän piilosana" -idea. Joko idea on aivan peffasta, tai sitten sen idean esittelijä on aivan hanurista. Jompi kumpi, tai sitten on molemmat.- Anonyymi
Tuo päivän piilodans oli jonkun täällä ehdottama idea. Kokeilin, mutta se olisi liian sitova.
Piiliksissä rajoittavana tekijänä koen symmetriavaatimuksen. En osaisi pysyä symmetrisessä rakenteessa. O,ommillaan laadinnassa olisin yhdistelmäristikoissa.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/omat-ristikot/?view=all#post-32515 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo päivän piilodans oli jonkun täällä ehdottama idea. Kokeilin, mutta se olisi liian sitova.
Piiliksissä rajoittavana tekijänä koen symmetriavaatimuksen. En osaisi pysyä symmetrisessä rakenteessa. O,ommillaan laadinnassa olisin yhdistelmäristikoissa.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/omat-ristikot/?view=all#post-32515Mistä symmetriavaatimus muka tulee? Miksi et voi erottautua Sanarismassasta epäsymmetrisyydell?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/omat-ristikot/?view=all#post-32515Mistä symmetriavaatimus muka tulee? Miksi et voi erottautua Sanarismassasta epäsymmetrisyydellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä symmetriavaatimus muka tulee? Miksi et voi erottautua Sanarismassasta epäsymmetrisyydell?
Symmetriavaatimuksen otetan tuleva Englannista, josta tehtävämuoto on tuotu Suomeen 1975.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Symmetriavaatimuksen otetan tuleva Englannista, josta tehtävämuoto on tuotu Suomeen 1975.
Tässä nähdään tass miten konservatiivinen Sanaris on. Ei ole mikään pakko olla symmetrinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nähdään tass miten konservatiivinen Sanaris on. Ei ole mikään pakko olla symmetrinen.
Huuhaa kyllä pitää Sanarista kaikkea muuta kuin konservatiivisena!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huuhaa kyllä pitää Sanarista kaikkea muuta kuin konservatiivisena!
No se on huuhaan asia.
- Anonyymi
Täällä on kauheasti tekstiä mutta jos saisin apua IS Joulun Jättiristikon oikean yläkuvan viereeseen sanaan, siis sillä vihreällä pohjalla.
Olen jotenkin täysin jumissa ilmeisesti väärien vaakasuorien sanojen vuoksi.- Anonyymi
Löysin virheeni. Vaakaan tuli Täyteen ja se pystysana oli Antamisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1052355
- 1051862
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161774Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen961411Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1871359Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31236- 64936
- 56926
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124913- 76900