Moro!
Ajattelin kirjottaa vähä neuvoja uusille oikislaisille, kun fuksivuonna kovasti mietin, miten oikikseen kannattais valmistautua, vai kannattaisko ollenkaan.
Mun kokemuksien perusteella valmistautuminen ehdottomasti kannattaa, etenkin jos pääsee sisään todistusvalinnalla, kuten mä. Pääsykokeilla tulleilla on jo sitä kautta paremmat tiedot.
Suosittelen et ehdottomasti kannattaa lukee oikeustieteellistä kirjallisuutta (oikeuskirjallisuutta) ennen oikista! Kirjastoissa on laajat valikoimat ja sä voit alottaa ihan siitä, mikä sua kiinnostaa. Mä luin mm. Keskeiset rikokset kirjan ennen ja myös väikkärin Oikeudenmukainen oikeudenkäynti (Ervo). Lisäks kannattaa tutustua joihinkin lakeihin yms.
Valmistautumisesta on paljon hyötyä sit, esim. Ite oon paljo vähemmän pihalla, kun ne jotka tuli kans todistuksella, mut ei valmistautunu yhtään. Eli mun vinkki: lue oikeuskirjallisuutta!! Sitä se tulee käytännös oikikseski olemaan. Myös alaviitetekniikan (ymmärrät kun luet kirjallisuutta) opettelu etukäteen vois olla hyvä etu!
Muista myös et vaikka ainejärjestöheput sanoo, että kaikkiin tapahtumii kantsii osallistuu ja fuksiviikko on vaa kerra yms yms, nii ala heti opiskelee kunnolla! Mul moni frendi kuunteli liikaa näit tuutoreit ja nyt on yli 15 noppaa jäljessä ku ei pääse tenteistä läpi. Koulussa ollaa opiskeluu varten, ja siin samal sit voi pitää vähä hupia. Mut tenteistä läpi!! Huonoin neuvo, minkä mä sain tuutorilt oli se et ekast tentist voi iha hyvi saada hylsyn. Sehän on muute just päinvastoin!! Se pitää mennä läpi et säilyy moti!
Mut täs tosiaan mun vinkit, mitä en mistään löytäny ite enne oikista. Viel rauhotuksen sanoina: älä pelkää, se tulee menee hyvin!!
Miten valmistautua oikikseen?
Anonyymi-ap
0
413
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648