Moro!
Ajattelin kirjottaa vähä neuvoja uusille oikislaisille, kun fuksivuonna kovasti mietin, miten oikikseen kannattais valmistautua, vai kannattaisko ollenkaan.
Mun kokemuksien perusteella valmistautuminen ehdottomasti kannattaa, etenkin jos pääsee sisään todistusvalinnalla, kuten mä. Pääsykokeilla tulleilla on jo sitä kautta paremmat tiedot.
Suosittelen et ehdottomasti kannattaa lukee oikeustieteellistä kirjallisuutta (oikeuskirjallisuutta) ennen oikista! Kirjastoissa on laajat valikoimat ja sä voit alottaa ihan siitä, mikä sua kiinnostaa. Mä luin mm. Keskeiset rikokset kirjan ennen ja myös väikkärin Oikeudenmukainen oikeudenkäynti (Ervo). Lisäks kannattaa tutustua joihinkin lakeihin yms.
Valmistautumisesta on paljon hyötyä sit, esim. Ite oon paljo vähemmän pihalla, kun ne jotka tuli kans todistuksella, mut ei valmistautunu yhtään. Eli mun vinkki: lue oikeuskirjallisuutta!! Sitä se tulee käytännös oikikseski olemaan. Myös alaviitetekniikan (ymmärrät kun luet kirjallisuutta) opettelu etukäteen vois olla hyvä etu!
Muista myös et vaikka ainejärjestöheput sanoo, että kaikkiin tapahtumii kantsii osallistuu ja fuksiviikko on vaa kerra yms yms, nii ala heti opiskelee kunnolla! Mul moni frendi kuunteli liikaa näit tuutoreit ja nyt on yli 15 noppaa jäljessä ku ei pääse tenteistä läpi. Koulussa ollaa opiskeluu varten, ja siin samal sit voi pitää vähä hupia. Mut tenteistä läpi!! Huonoin neuvo, minkä mä sain tuutorilt oli se et ekast tentist voi iha hyvi saada hylsyn. Sehän on muute just päinvastoin!! Se pitää mennä läpi et säilyy moti!
Mut täs tosiaan mun vinkit, mitä en mistään löytäny ite enne oikista. Viel rauhotuksen sanoina: älä pelkää, se tulee menee hyvin!!
Miten valmistautua oikikseen?
Anonyymi-ap
0
184
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012130Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2961924Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441751Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1031663Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071607- 321321
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941123Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii241052