Olen selvittänyt asiaa tutkimalla akateemista kirjallisuutta hämeenlinnan kirjastossa ja löytänyt ratkaisemattoman ongelman johon löysin ratkaisun.
Ongelma:
- Kalevala
Korjausehdotus:
- Kalavale
Perustelu:
Elias Lönrot on todennäköisesti tarkoittanut teoksen nimeksi "Kalavale", mutta silloisen luki-ja kirjoitushäiriöisen sinipunavihreän hallituksen kultturiministeri Tutti Typpurainen korjautti.alkuperäisen nimen Kalavale nimeksi Kalevala.
Kummallista, ettei tätä vakavaa virhettä ole vieläkään korjattu
15
316
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa juuri osuvalta.
- Anonyymi
Hei älä viitti! Tytti on ihaaaana. Tyttini mun oi tyttöni mun paikka syömmessäin on ain! Tytti on mun suosikki nainen eduskunnassa.
- Anonyymi
Onko tuo Lönrot jokin akateeminen kirjoitusasu?
- Anonyymi
Se on pakkoruotsia eikä todellakaan avaajalta onnistu.
- Anonyymi
Valekala!
- Anonyymi
LavaKale!
- Anonyymi
Valakale.
- Anonyymi
Kummallista on
- Anonyymi
Kavalala.
- Anonyymi
Kumpi sitä Ainoa pääsi ensin kiksauttamaan, Lemminkäinen vai Väinämöinen ja kumpi näistä pääsi liukkaille?
- Anonyymi
Kertoo paljon nykynuorison älykkyydestä ja koulutuksen tasosta, että muutama vuosi sitten tehty kysely osoittaa että valtaosa ylä-aste ikäisistä uskoo Kalevalan olevan historiallista tapahtumaa.
- Anonyymi
Verrattavissa jeesukseen
- Anonyymi
Ihmisethän kuvittelee myöskin että Tuntematon Sotilaskin on totta. Ja Seitsemän Veljestä.
- Anonyymi
Moni kuvittelee monen kuvittelevan, että totuus ei pala tulessa, vaikka kukaan ei taida olla edes yrittänyt sytyttää totuutta tuleen!
- Anonyymi
Ei onneksi enää nykynuoriso jankuta noita typeriä sanontoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673488- 152186
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2241522Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701261- 441221
- 371141
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471014
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411010